Przyimki łączące się z celownikiem i biernikiem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SCHŰLERAUSTAUSCH 2012.
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Uczniowie z obydwu szkół udają się na wycieczkę do Berlina. Die Schüler aus beiden Schulen machen einen Ausflug nach Berlin.
Die Brennstoffzalle Ogniwa paliwowe Der Aufbau einer Brennstoffzelle
Kapitel X - Wiederholung
Jak i czego nauczyłam się na lekcjach niemieckiego w klasie 2
Jak uczymy się j. niemieckiego ?. Usnere Hausaufgaben:
Zagadnienia Nazwy sklepów, lokali usługowych oraz produktów.
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski 2c.
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski. Wir spielte Lernspiele.
Pogoda w j. niemieckim Zajęcia przeprowadzone w dniu r. w klasie III a
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
I. Modalverb sollen Beispiele:
Materiały pochodzą z Platformy
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Czasowniki modalne w czasie przeszłym Imperfekt.
Sprawdzamy i tworzymy materiały Zajęcia zostały przeprowadzone w dniu 29 i 30 XI 2012roku Opracowanie: Bernadeta Konieczna.
NIEODMIENNE CZĘŚCI MOWY
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Szyk wyrazów w zdaniu Zdania proste oznajmujące oraz zdania pytające
Rekcja czasownika.
Wien.
Miejsca spotkań – Treffpunkte Celownik – Spoczynek Biernik - Ruch
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
Czasowniki modalne w Imperfekcie Szyk zdań złożonych podrzędnie.
gesund - krank zdrowy - chory
Czasowniki modalne Biernik - Ruch Celownik - Spoczynek
Ubrania – Budowa zdań Biernik rzeczowników i zaimków osobowych Odmiana czasowników.
Ruch i spoczynek Biernik i celownik
Krankheiten und Medikamente
Schulsachen - skojarzenia
Doppeldeutige Werbung Dwuznaczna reklama. Die im Bild abgebildete Anzeige ist eine Originalanzeige aus den gelben Seiten in England. na rysunku obok widać.
Odmiana czasowników w l. poj. i mn.
Treffpunkte - skojarzenia
Martyna Machura kl. 2d Was habe ich in der zweiten Klasse im Deutschunterricht gelernt?
Das 3. Große Deutschdiktat in Woiwodschaft Oppeln 3 Wielkie Wojewódzkie Dyktando Języka Niemieckiego PG Walce i PSNJN Opole 2012r.
Massenmedien. I. Przyjrzyj się zdjęciom i przyporządkuj przedmiotom ich nazwy. die Zeitung der Fernseher die Zeitschrift der Computer das Radio die DVD.
Die Umwelt. der Regen, die Sonne, das Gewitter die Blume, die Insel, die Wolke, das Holz, der Berg, der See, der Fisch, der Fluss, der Brand, der Baum,
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. die Mikrowelle das Radio der Computer der Herd der Fön die Waschmaschine der Kühlschrank I. Podaj nazwy urządzeń.
Weihnachten.
DER MENSCH Körperteile Kleider machen Leute. I. Wpisz nazwy części ciała.
Music: Wild Theme - Zamfir Der Uyuni Salzsee von Tunupa, umfasst km ², damit ist er der größte Salzsee der Welt. Er gilt als eines der sieben.
DER FROUMSEINTRAG VON LISA. Ich bin Lisa und schreibe allen, die einen Hund haben möchten und nicht wissen, wie sie darüber mit den Eltern sprechen sollten.
Auf der Reise. I.Spójrz na obrazki przeczytaj tekst i dopasuj wyrażenia z ramki do każdego z obrazka. Wenn wir Zeit und Lust haben, können wir mit wenig.
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. I. Podaj nazwy urządzeń (pamiętaj o rodzajnikach).
Das Bild Nr. 9 „ Blumenstraeusse” Hallo! Wir hatten vor einiger Zeit einen Gast. Frau Iwona ist Floristin – sie macht schoene Blumenstraeusse. Wir haben.
 Wykonali: -Magdalena Koniarek -Adrian Fiba Zaimki osobowe w trzecim przypadku.
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 1Magnet 3 Kapitel 1.
Umwelt Der Wetterbericht. I. Podpisy nie pasują do obrazków. Uporządkuj je. Es gibt Nebel. Es regnet. Die Sonne scheint. Es gibt Gewitter. Es ist leicht.
Czasownik „lassen” Arkadiusz Więzowski. Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 3.
IN MEINEM ZIMMER W moim pokoju.
„Das Leben ohne Autos – wie funktioniert die Insel Wangerooge?”
Wo oder wohin? WOHIN (dokąd) WO? (gdzie) III przypadek – DATIV
WETTKAMPF.
Ein Ausflug nach Bonn Präsentation von Maciej Skrzeczkowski.
Zapis prezentacji:

Przyimki łączące się z celownikiem i biernikiem. SPRAWDZAMY I TWORZYMY MATERIAŁY Przyimki łączące się z celownikiem i biernikiem.

Przyimek (die Präposition) - nieodmienna część mowy - wyraz niesamodzielny; - łączy się z rzeczownikiem lub zaimkiem; - rządzą poszczególnymi przypadkami.

wo? - gdzie? (celownik, bezruch) wohin? - dokąd? (biernik, ruch)

To rozróżnienie może sprawiać dużo problemów Polakom, zaczynającym naukę języka niemieckiego. Polak powie: "Gdzie idziesz?" ,"Gdzie jedziesz?", "Gdzie wieszasz obrazek?" Niemiec powie: "Dokąd idziesz?" ,"Dokąd jedziesz?", "Dokąd wieszasz obrazek?" Dla Polaków takie zdania brzmią dziwnie, dlatego potrzebujemy więcej czasu, aby zrozumieć i opanować to zagadnienie.

celownik (wo? bezruch) biernik (wohin? ruch) liegen – leżeć legen - kłaść stehen - stać stellen – stawiać hängen - wisieć hängen – wieszać sitzen - siedzieć setzen – posadzić sich setzen – siadać

r. męski r. żeński r. nijaki l. mnoga M. der die das D. des C. dem den B.

PRZYIMEK Celownik – wo? Biernik – wohin? an - na (pion), przy, w Das Foto hängt an der Wand.   Ich sitze an dem Tisch. Ich hänge das Foto an die Wand. Ich setze mich an den Tisch. auf - na (poziom) Der Kuli liegt auf dem Tisch. Ich lege den Kuli auf den Tisch. in - w, do Ich bin in dem Zimmer. Ich gehe in das Zimmer. über - nad Die Lampe hängt über dem Sofa. Der Vater hängt die Lampe über das Sofa.

Das Buch liegt unter dem Bett. unter - pod, wśród Das Buch liegt unter dem Bett. Ich lege das Buch unter das Bett. vor - przed Das Auto steht vor der Garage. Er stellt das Auto vor die Garage. hinter - za Der Tisch steht hinter dem Sessel. Wir stellen den Tisch hinter den Sessel. neben - obok Die Blume steht neben der Lampe. Ich stelle die Blume neben die Lampe. zwischen - między Das Heft liegt zwischen der Zeitung und dem Buch. Ich lege das Heft zwischen die Zeitung und das Buch.

Der Kuli liegt auf dem Tisch. - Długopis leży an stole. mianownik celownik Wo liegt der Kuli? - Gdzie leży długopis?

Ich lege den Kuli auf den Tisch. - Kładę długopis na stół. biernik biernik Wohin legst du den Kuli? - Dokąd kładziesz długopis?

Źródła informacji: http://www.niemiecki.ang.pl/gramatyka/przyimek/przyimki_z_celownikiem_lub_biernikiem (10 - 13.12.2012) ; http://www.jezyk-niemiecki-blog.com/2011/05/24/zwariowane-przyimki-niemieckie-an-dativ-akkusativ/ (10 – 15.12.2012); http://www.jezyk-niemiecki-blog.com/2011/03/31/zwariowane-przyimki-niemieckie-auf-dativ-akkusativ/ (5 – 14.12.2012); http://www.jezyk-niemiecki-blog.com/2011/07/14/zwariowane-przyimki-niemieckie-vor-przed-dativ-akkusativ/ (7 – 13.12.2012).

Prezentację przygotowali uczniowie klas I A i III E. Dziękujemy za uwagę :D