Przemoc w szkole jako współczesny problem systemu edukacujnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Agresja i przemoc wśród uczniów
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
ZAGROŻENIA MŁODZIEŻY.
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Wagarowanie młodzieży
13. Kontrolowanie agresji
Projekt realizowany w roku szkolnym 2008/2009 Szkoła bez przemocy Szkoła Podstawowa nr 15 im. Alfreda Szklarskiego w Mysłowicach.
Napięcie emocjonalne i stres
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Uzależnienia a rozwój dziecka
ABECADŁO ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWA W PLACÓWCE OŚWIATOWEJ
ROBUSD (Reducing Bullying Strenghtening Diversity)
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
ROGRAMY PROFILAKTYCZNE realizowane przez TKOPD w Lesznie
rodzaje przyczyny rozpoznanie
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Praca z dzieckiem agresywnym
Wyrównywanie szans edukacyjnych
STOP – przemocy i agresji
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Bezpieczeństwo w szkole
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
„ Człowiek potrzebuje człowieka, żeby być człowiekiem ” (J.R.Bacher)
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Jak poprawić relacje międzyludzkie ?
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Postawa wychowawcza rodzica wobec przypadków przemocy i agresji
Problemy współczesnej młodzieży
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Godność ucznia a postawa nauczyciela
Prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
KLIMAT SZKOŁY, KLIMAT KLASY A AGRESJA I PRZEMOC RÓWIEŚNICZA W SZKOLE dr Dominika Walczak Zespół Badań Nauczycieli Instytut Badań Edukacyjnych Projekt.
prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
PRZEMOC nie stój obojętnie! Autor: Magdalena Palik Klasa: VI c Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 40 imienia Leona Kruczkowskiego w Lublinie Opiekun pracy: Tadeusz.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
Czym jest agresja i przemoc?
RAZEM PRZECIWKO PRZEMOCY
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
CYBERPRZEMOC I PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
System szkolnictwa w Islandii
Anna K. Duda Barbara Binduga
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

Przemoc w szkole jako współczesny problem systemu edukacujnego Wykonała: Natalia Ziętkiewicz

Rodzaje przemocy w szkole 1) Przemoc bezprośrednia- osobista: użycie siły, które budzi poczucie krzywdy. 2) Przemoc psychiczna: narzucenie, brak wyboru, podporządkowanie się nauczycielom. 3) Przemoc rówieśnicza- bullying: rodzaje Fizyczne, werbalny atak na osobę Nierównowaga siły pomiędzy atakującym a jego ofiarą Bezpodstawne nękanie Powtarzalność presji Wyraźny zamiar spowodowania strachu

Wskaźniki przemocy Przestępczość: haracze, kradzieże, pobicia „klimat w szkole”: stosunki uczeń-uczeń, uczeń-nauczyciel, nauczyciel-rodzic Brak bezpieczeństwa: przemoc i agresja

Źródła przemocy wśród uczniów Transformacja ustrojowa Zmiana w hierarchi wartości: najważniejsze wartości materialne Obojętność na życie Osiąganie sukcesów za wszelką cenę Brak autorytetów

Przeciwdziałania agresji Programy edukacyjne Mediacja, rozmowy w szkole Rozmowy w domach rodzinnych Pozytywny wzorzec dorosłych Mniej agresji w mediach

Wnioski Szkoła jest miejscem komulacji towarzyszących temu rozterek, niepewności i niewiedzy. Sama też generuje określone napięcia i konflikty. Współczesna szkoła, powinna, zatem oparciu o nowe cele nauczania przygotować uczniów do rzeczywistości społecznej. Przemoc i agresja są także silnie powiązane ze stresem wywołanym licznymi ograniczeniami natury biologicznej, poznawczej, społecznej, moralnej. Młodzi ludzie, którzy ciągle z sobą rywalizują czują się w pewnych sytuacjach zagrożeni i stąd rodzi się bunt, który ujawnia się w postaci agresywnych zachowań wobec rówieśników także nauczycieli.