Dane INFORMACYJNE ID grupy: B1 Lokalizacja: Białystok

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
Advertisements

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Wykonał: Dawid Bryl kl. 2d
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Co o wodzie warto wiedzieć ?
* 07/16/96 Woda Co to jest woda? Pytanie niby banalne, ale myślę, że trochę faktów nikomu nie zaszkodzi. Zapraszam do obejrzenia prezentacji. *
Zmiany w wodzie pod wpływem zanieczyszczeń.
Dane INFORMACYJNE ID grupy: G-3 Lokalizacja: GDYNIA Kompetencja:
Przed wyborem stacji uzdatniania wody
System zbiorowego zaopatrzenia w wodę dla miasta Słupska
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Na podstawie referatu K.Kulesza i in.
Problemy rynku pracy..
OBIEG WODY W PRZYRODZIE
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Hydrobiologia Środowisko wodne.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Zarządzanie środowiskiem
Woda na Ziemi – hydrosfera
Obieg wody w przyrodzie..
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Grupa Chemiczna.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
WODA Maja Janiszewska kl. VI c, SP-45.
Warsztaty początkowe dla nauczycieli, października 2012 Badania hydrologiczne Jarosław J. Napiórkowski Instytut Geofizyki PAN
Badanie wód jezior lobeliowych
Projekt otrzymał wsparcie finansowe Unii Europejskiej. Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi wydawca. Narodowa Agencja Programu Erazmus.
Potrzeba zwiększenia retencji poprzez odtworzenie istniejącej infrastruktury. Autor: Szymon Wiener Opole, r.
Gospodarowanie wodami podziemnymi na obszarach dolinnych Małgorzata Woźnicka Państwowy Instytut Geologiczny- Państwowy Instytut Badawczy.
Klaudia Dropińska Anna Morawska kl.IIF
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE ID grupy: B1 Lokalizacja: Białystok Opiekun: Adam Więcko Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Poszukiwanie tajemnic z hydrologii - czyli rzecz o wodach powierzchniowych Semestr/rok szkolny: II/2009-2010

Hydrologia jako NAUKA HYDROLOGIA to nauka przyrodnicza zajmująca się badaniem i opisywaniem hydrosfery, a więc wód powierzchniowych, podziemnych i atmosferycznych, głównym przedmiotem jej badań jest krążenie wody w przyrodzie, z uwzględnieniem właściwości fizycznych i chemicznych

Całość wód na Ziemi to hydrosfera. W skład hydrosfery wchodzą: - Wszechocean - Wody powierzchniowe na lądach - Lodowce górskie i lądolody - Wody podziemne

Jezioro –. naturalny śródlądowy zbiornik wodny, Jezioro – naturalny śródlądowy zbiornik wodny, którego występowanie uwarunkowane jest istnieniem zagłębienia (misy jeziornej), w którym mogą gromadzić się wody powierzchniowe, oraz zasilaniem przewyższającym straty wody wskutek parowania lub odpływu

Rzeka –. naturalny, powierzchniowy ciek wodny Rzeka – naturalny, powierzchniowy ciek wodny płynący w wyżłobionym przez erozję rzeczną korycie, okresowo zalewający dolinę rzeczną. W Polsce przyjmuje się, że rzekę stanowi ciek wodny o powierzchni dorzecza powyżej 100 km²

Zbiornik retencyjny - sztuczny zbiornik wodny, który Zbiornik retencyjny - sztuczny zbiornik wodny, który powstał w wyniku zatamowania wód rzecznych przez zaporę wodną. Zbiorniki te mogą pełnić wiele funkcji: rekreacyjna, energetyczna, przeciwpowodziowa, zaopatrzenia w wodę

Mokradło -. (teren podmokły, bagno, moczary, Mokradło - (teren podmokły, bagno, moczary, trzęsawisk) - okresowo lub stale zabagnione, podtopione lub pokryte warstwą wody, siedlisko hydrogeniczne, obszar o płytkim poziomie wody gruntowej (powyżej 1 m), teren silnie uwilgotniony, zalany wodą lub okresowo zabagniony

Kanał wodny – sztuczny ciek wodny, fragment drogi Kanał wodny – sztuczny ciek wodny, fragment drogi wodnej, którego celem jest połączenie istniejących naturalnych dróg wodnych. Tak powstałe drogi wodne znacznie ułatwiają żeglugę i wydatnie skracają czas podróży statków

Staw -. sztucznie stworzony, odizolowany od Staw - sztucznie stworzony, odizolowany od środowiska hydrogeologicznego nieprzepuszczalnym materiałem, zbiornik wodny budowany w celach rekreacyjnych lub hodowli bądź tymczasowego przetrzymywania ryb

Obieg wody

Cykl krążenia wody w przyrodzie spływ wody po powierzchni terenu (spływ powierzchniowy) wsiąkanie wody w grunt (infiltracja) powstawanie wód powierzchniowych i podziemnych oraz ich ruch zgadnie ze spadkiem zwierciadła wody lub zgodnie z ciśnieniem piezometrycznym (odpływ powierzchniowy i podziemny) magazynowanie wody w postaci śniegu, lodowców itp. (retencja)

Wskaźniki jakości wód Wskaźniki jakości wód – wskaźniki określające stan jakościowy wód, tj. ilość i rodzaje zawartych w wodzie zanieczyszczeń oraz kondycję biocenoz wodnych. Wyróżnia się wskaźniki fizyczne, chemiczne biologiczne. Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Wskaźniki fizyko-chemiczne Wskaźniki chemiczne to m.in.: odczyn wody, utlenialność, twardość wody, zasadowość, kwasowość, poziom substancji biogennych (zwłaszcza związków azotu i fosforu), zawartość chlorków, siarczanów, żelaza, rozpuszczonego tlenu, Wskaźniki fizyczne to: temperatura, zapach, smak, mętność, przezroczystość, barwa wody. Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Wskaźniki biologiczne W polskim prawie wskaźniki biologiczne wyznaczone do oceny stanu ekologicznego to: ilość chlorofilu a (jako miara obfitości fitoplanktonu) wskaźniki okrzemkowe IO oraz OIJ (jako miara kondycji fitobentosu) Makrofitowy Indeks Rzeczny (MIR) oraz Makrofitowy Indeks Stanu Ekologicznego Jezior (ESMI) (jako miara kondycji makrofitów) Wskaźniki biologiczne stosowane w Polsce przy ocenie wód pitnych to miano mikroorganizmów różnego typu: bakterii z grupy coli, bakterii z grupy coli typu kałowego, paciorkowców kałowych bakterii z rodzaju Salmonella Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Laboratoryjna analiza podstawowych parametrów fizyko-chemicznych Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Przed przystąpieniem do zajęć laboratoryjnych należy zapoznać się z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Rękawice ochronne i fartuch to podstawa Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Miareczkowanie Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Wodorowęglany Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Wapń i magnez Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Oznaczanie azotu analizatorem Kiejdahla Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Niektóre parametry oznaczamy za pomocą specjalnych urządzeń pomiarowych np. pH-metru Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Spektrofotometryczne oznaczanie: Siarczanów Chlorków Azotanów Ortofosforanów Krzemianów Żelaza Barwy Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Po skończonych analizach należy pozmywać szkło Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Ważna rzecz – zebranie, opracowanie i dyskusja nad wynikami analiz Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA

Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA Hydrologia jako NAUKA