Funkcja handlowa m.st. Warszawy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zakupy.
Advertisements

GIEŁDA TOWAROWA DLA DOSTAWCÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Popyt, podaż, rynek.
INTERNET POŻYTECZNIE-
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
Zastosowania Internetu
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
IAI-Shop – Kompletna obsługa sprzedaży
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
Charakterystyka rynku dystrybucji stali
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
MODELE DYSTRYBUCJI STALI
Ocena systemu sprzedaży bezpośredniej
Interactive Marketing Partner marketing
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
MATEMATEKA W ŻYCIU coDzIENNYm
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
OPRACOWANY PRZEZ FIRMĘ INFORMATYCZNĄ PIM
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
Chcemy studiować za granicą… Może na Erasmusa? Erasmus - mobilność studentów i współpraca uniwersytetów.
„Uczniowie czytają książki o zwierzętach”
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Model łańcucha wartości
Analiza kanałów dystrybucji
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Przykłady analiza i projektowanie
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
TECHNIK HANDLOWIEC.
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw
Od 20 lat wspieramy przedsiębiorczość Polaków i co dalej?
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Realizacja zamówienia przez sklep Klient złożył zamówienie poprzez komórkę/komputer, więc.
Logistyk.
Paweł Szajwaj i Bartek Mazurek.  Allegro jest serwisem aukcyjnym.  Allegro daje możliwość kupna wielu ciekawych produktów w bardzo atrakcyjnych cenach.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Pośrednicy w kanałach dystrybucji
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Mój zawód SPRZEDAWCA Sprzedawca sprzedaje towary swoje. Kasuje czasami za dwoje!
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Konsument jest to osoba fizyczna, która nabywa określony towar lub usługę tylko na potrzeby własne lub swojego gospodarstwa domowego. Osoba, która kupuje.
Jedyny taki sklep… Stacjonarny i…. internetowy.
Prof. dr hab. Roman Sobiecki
Strategia Efektywnej Obsługi Klienta
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Global Ordering System - GOS
Zarządzanie sklepem internetowym
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Marketing w Firmie.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Zarządzanie sklepem internetowym
Handel i zarządzanie sprzedażą
Misja i wizja przedsiębiorstwa!
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Procesy magazynowo spedycyjne. Pojęcie magazynu Magazynem nazywamy jednostkę organizacyjno – funkcjonalną, która zajmuje się magazynowaniem dóbr materialnych,
Zapis prezentacji:

Funkcja handlowa m.st. Warszawy

Pojęcie handlu  działalność gospodarcza polegająca na zawodowym pośredniczeniu w wymianie towarów, czyli na ich zakupie w celu dalszej odsprzedaży. działalność polegająca na kupnie, sprzedaży lub wymianie towarów i usług

Rodzaje handlu hurtowy detaliczny

Handel hurtowy INSTYTUCJE SPRZEDAŻ KATALOGOWA DUŻA ILOŚĆ TOWAR SPROWADZANY BEZPOŚREDNIO OD PRODUCENTA GROMADZENIE ZAPASÓW OBRÓT TRANZYTOWY SKŁADOWY

Najważniejszymi zadaniami handlu hurtowego są: prawidłowe zaopatrzenie placówek detalicznych, dbałość o odpowiednią jakość towarów i ochrona ich wartości użytkowych, organizowanie przebiegów towarowych, wyrównywanie dysproporcji w czasie między wytworzeniem a sprzedażą towarów (m.in. poprzez magazynowanie), współpraca z producentami w zakresie kształtowania dostaw zgodnych ze strukturą popytu.

Handel hurtowy art. spożywczymi pełni następujące funkcje: przekształca asortyment produkcyjny w handlowy przez kompletowanie dostaw pod względem asortymentowym, pokonuje różnice w czasie między produkcją a sprzedażą detaliczną przez przechowywanie produktów spożywczych, pokonuje różnice w przestrzeni między producentami żywności a konsumentami.

Handel detaliczny RUCHOMY WYSYŁKOWY STACJONARNY GOTÓWKA OSTATNIE OGNIWO OBROTU TOWAROWEGO NIEWIELKIE TRANSAKCJE

Do zadań handlu detalicznego należy: zaopatrywanie konsumentów w towary zaspokajające ich potrzeby, oferowanie dodatkowych usług (np. dostawy do domu, sprzedaż ratalna, zamówienia telefoniczne), celowe kształtowanie konsumpcji poprzez reklamę, sposób oferowania, dodatkowe usługi przy zakupie, itd. współudział w kształtowaniu cen na towary przez rejestrowanie reakcji rynku na zmiany cen.

i zalety handlu zagranicznego i elektronicznego Wady i zalety handlu zagranicznego i elektronicznego

Handel zagraniczny Zalety: dzięki niemu możemy bez problemu na całym świecie spotkać produkty których w normalnych warunkach zdecydowanie byśmy nie mieli, sprawia, że kraje prowadzą ze sobą współpracę, handel zagraniczny wpływa również pozytywnie na miejsca pracy, dzięki temu, że handluje się z innymi krajami można w jakiś sposób poznać ich kulturę a także nawiązać nowe znajomości, które w późniejszym czasie mogą być bardzo przydatne.

Wady: sprawia, że ludzie w niektórych krajach muszą pracować praktycznie za bezcen, również często uważa się, że osoby produkujące towary na handel zagraniczny są wykorzystywane, czasami zdarza się, że niektóre państwa zdecydowanie za dużo swoich dóbr sprzedają zamiast pozostawiać w kraju, przez co czasami dochodzi do sytuacji, w których mieszkańcy tego kraju cierpią na brak danego towaru.

Handel elektroniczny Zalety: oszczędność płynąca z prowadzenia sklepu internetowego bez konieczności wynajmu pomieszczeń i płatności czynszowych, większy dostęp i zasięg do potencjalnych klientów, nienormowany czas pracy, oszczędność czasu, do internetowego sklepu nie musimy dojeżdżać, szukać miejsca parkingowego, koszyka, przebijać się przez zatłoczone alejki i stać w kolejce do kasy, e-sklepy działają 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, większy wybór, rzeczy ekskluzywne, są niszowe e-sklepy, w których można kupić przedmioty kolekcjonerskie, specjalnie sprowadzane z zagranicy, nie do zdobycia w tradycyjnej dystrybucji, niektóre sklepy dają też możliwość personalizacji zakupu, np. nadruku lub grawerowania, możliwość wysłania prezentu – większość sklepów pozwala bez dodatkowych kosztów wysłać towar pod dowolnie wskazany adres.

Wady: jest to stosunkowo młoda gałąź handlu i nie wszyscy odbiorcy są do niej przekonani i ufają tego typu transakcjom, klient jest przyzwyczajony, że może dotknąć i wypróbować określoną rzecz przed zakupem, oglądanie na zdjęciach przedmiotów nie zawsze trafia do klienta w sposób skuteczny, również w większej skali narażeni jesteśmy na oszustwa, dłuższy czas oczekiwania, na dostarczenie zamówionego towaru, elektroniczne formy płatności, niektóre sklepy wymagają płacenia za usługi kartą kredytową, a to wiąże się z udostępnieniem danych, które mogą dostać się w niepowołane ręce, uszkodzenie przesyłki w trakcie transportu, podróbki , które zdarzają się, szczególnie przy kupowaniu perfum i ubrań,

Co najczęściej kupujemy?

Co ludzie najczęściej kupują… Oczywiście alkohol i papierosy. To są towary, na które zawsze będzie wysoki popyt i będą dobrze schodzić.

Następnie trzeba wymienić podstawowe produkty spożywcze takie jak chociażby: ser, cukier, mąka, wędliny, ryby, jajka. To produkty kupowane codziennie przez niemal każdego Polaka.

A co ze sprzętem elektronicznym? Najlepiej schodzą odtwarzacze MP3,MP4, nowoczesne telefony komórkowe, innowacyjne iphony produkowane przez firmę Apple i laptopy Acer oraz Asus.

Co jeszcze… Oczywiście słodycze, które lubi zapewne każdy Co jeszcze… Oczywiście słodycze, które lubi zapewne każdy. Nie ma chyba osoby, która od czasu do czasu nie lubiłaby sobie zjeść coś na słodko. Jedni lubią czekolady, inni chipsy, czy też żelki… Przemysł cukierniczy ma się dobrze.

Zakupy to też oczywiście odzież, która jak nic do szczęścia jest ludziom potrzebna. Ekskluzywne, dobre firmy nie mogą odpędzić się od klientów.

Warto również powiedzieć o książkach, które są bardzo często nabywanym produktem. Czy ktoś lubi czytać czy nie, jakieś książki w domu ma i to nie takie z biblioteki, a właśnie kupione.

Największe punkty handlowe Warszawy

Arkadia

Blue City

Galeria Mokotów

Eurojarmark

Obiekty handlowe

Centrum handlowe

Hurtownia

Lombard

Sklep

Targowisko

Źródła www.nbportal.pl www.gorzow.radioplus.pl www.rynkizagraniczne.pl www.sklepy.e-4.biz www.kupie-sprzedam.org www.zakupy-on-line.com.pl www.razem.pl www.biznes.banzaj.pl http://www.empi2.pl/obudowa/slownik/files/prawaH.htm www.sprint.radom.pl www.wikipedia.pl http://efengshui.pl/photo/2011/05/Arkadia.jpg http://0.tqn.com/d/goeasteurope/1/0/w/Q/-/-/Arkadia-Shopping-Center-Warsaw.jpg http://lacoste.cogdziezaile.pl/obrazki/BlueCity_fot.jpg http://galeriehandlowe.gh.pl/wp-content/uploads/2011/07/bleu-city.jpg http://www.galeriamokotow.pl/W/cms_sites/SITE_9217/images9217/flatpages/onas_1.jpg http://3.bp.blogspot.com/-VSzvzyMh_Uo/TjFIsWBiNXI/AAAAAAAAAAY/GvwC8MI1nqo/s1600/galeriamokotow.jpg http://bryla.gazetadom.pl/bryla/1,85301,10205475,Eurojarmark___ogromny_bazar_powstanie_w_Warszawie.html http://www.eljon.pl/images/eljon_hurtownia_spozywcza_magazyn2.jpg http://apollo.szczecin.pl/galeria/image/lombard%202.jpg http://www.brandtsa.pl/nieruchomosci/o_firmie.php http://www.herbata.net/foto/sklepy/sklepWarszawa.jpg http://www.twoje-tapety.com/tapety/22311514targowisko.jpg http://www.ticketpro.pl/jnp/rodzina/60341-pkin-warszawa.html http://sjp.pwn.pl/szukaj/handel http://www.trybunalscy.pl/node/3730 http://granddeco.pl/product-pol-5067-Tulipan-dlugi-68-cm-%E2%80%93-czerwony.html