„Student jako konsument na rynku multimediów”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Advertisements

Elementy systemu zarządzania urzędów
Społeczności w Internecie
Twoja Szansa Plus Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
7 punktów Kodeksu 2.0.
(na podstawie badań ankietowych)
Metody badawcze w socjologii
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
UŻYWANIE SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH PRZEZ STUDENTÓW Studenci 2004
(z akcentem na wykorzystanie) Kamil Szymański
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
Internauci w grupach wiekowych
TEQUILA\ TELEWYKŁADY W OCZACH STUDENTÓW wyniki ilościowe ankiety audytoryjnej zrealizowanej w latach akademickich: 2004/ / /2007 mgr Joanna.
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
SPECYFIKA PRACY BIBLIOTEKARZA UCZELNI ARTYSTYCZNEJ W OPINII CZYTELNIKÓW – PRACOWNIK MERYTORYCZNY, DORADCA CZY PRZYJACIEL? mgr Sławomir Sobczyk Biblioteka.
Czynniki wpływające na atrakcyjność zajęć internetowych
Opinia o warszawskich żłobkach Raport z badania. 2 Informacja o badaniu Cel badania: poznanie opinii rodziców i opiekunów dzieci do lat 3 korzystających.
Podsumowanie projektu
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
UZALEŻNIENIE Internet.
Segmenty rynku prasowego
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Internet jako narzędzie badań
EDI NET - badania.
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
E-pytanie, e-odpowiedź... czyli jakich badań potrzebują biblioteki przyszłości? Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademia.
Bezpieczeństwo w sieci
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Ewa Migaczewska i Tomasz Masłyk
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
KOMPUTER I INTERNET.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
Współczesne Metody Komunikacji
WYRUSZAMY RAZEM W CYFROWY ŚWIAT… BEZPIECZNIE!!! Użytkownik to osoba, która korzysta z usług sieciowych po to, aby zapoznać się z innymi ludźmi lub w.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Przeprowadzenie badań niewyczerpujących, (częściowych – prowadzonych na podstawie próby losowej), nie daje podstaw do formułowania stanowczych stwierdzeń.
ZEBRANIE WIEJSKIE ZAKRĘT, R.. WYNIKI BADANIA POTRZEB INWESTYCYJNYCH MIESZKAŃCÓW ZAKRĘTU, PRZEPROWADZONEGO PRZEZ RADNĄ ALEKSANDRĘ RUTKOWSKĄ.
Bezpieczeństwo w Internecie !!! Prezentację przygotowała: Marcelina Błasiak kl. 5 b 1.Internet jako skarbnica wiedzy i rozrywki oraz jako narzędzie pracy.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Internet -przyjaciel czy wróg współczesnego młodego człowieka? Projekt wykonali Radosław Jarzyna i Dawid Gajewski.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Szkolny Kodeks 2.0  .
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu.
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Przykładowa ankieta nt. telefonów komórkowych
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Zapis prezentacji:

„Student jako konsument na rynku multimediów” Projekt badania „Student jako konsument na rynku multimediów”

Pomysł na badanie Cel główny: identyfikacja wzorów zachowań i postaw studentów SGH w dziedzinie korzystania z Internetu. Definicja „korzystanie z Internetu” - korzystanie z zasobów (pliki, programy) - komunikacja (poczta, chat, SMSy i in.) - rozrywka (gry online, radio, TV, blogi) - usługi (zakupy, aukcje, usługi bankowe)

Zmienne zależne Częstotliwość korzystania - pytanie: Jak często korzystasz z Internetu? Kafeteria odpowiedzi: - codziennie - 4-6 razy w tygodniu - 1-3 razy w tygodniu - rzadziej niż raz w tygodniu Dostępność Internetu – pytanie: Gdzie korzystasz z Internetu? 7 możliwości odpowiedzi do oceny na skali 5-stopniowej (nigdy - bardzo często)

Zmienne zależne – c.d. Intensywność korzystania – pytanie: Ile godzin tygodniowo spędzasz w Internecie? Pytanie otwarte. Cele wykorzystania Internetu – pytanie o wskazanie zastosowań Internetu (spośród dostępnej kafeterii), z których respondent korzysta, oraz rozdzielenie 100 punktów pomiędzy 4 obszary wykorzystania Internetu: Komunikację, Zdobywanie informacji, Rozrywkę oraz Usługi internetowe.

Zmienne niezależne Posiadanie komputera Rodzaj dostępu do Internetu Cechy demograficzne - płeć - wiek - miejsce zamieszkania - rok studiów - kierunek studiów

METODOLOGIA Etap pierwszy – pilotaż (kwestionariusz ankietowy); próba 50 Etap drugi – badanie zasadnicze - wywiad kwestionariuszowy (próba 500) - wywiady indywidualne (32 wywiady)

Cele szczegółowe – badanie ilościowe Zbadanie częstotliwości, intensywności i rozpowszechnienia korzystania z Internetu wśród studentów SGH Poznanie celów, do których studenci wykorzystują Internet Identyfikacja wzorów zachowań studentów w dziedzinie korzystania z Internetu w oparciu o takie czynniki, jak dostęp do komputera, dostęp do Internetu, cechy demograficzne

Cele szczegółowe – badanie ilościowe, c.d. Segmentacja studentów ze względu na wzory zachowań w dziedzinie korzystania z Internetu Identyfikacja tych zasobów Internetu, do których studenci sięgają samodzielnie, oraz tych, które są im udostępniane przez inne osoby

Cele szczegółowe – badanie jakościowe Poznanie opinii studentów na temat Internetu i korzystania z jego zasobów Identyfikacja motywów korzystania z Internetu przez studentów Rozpoznanie wyobrażeń studentów dotyczących legalności i nielegalności korzystania z określonych zasobów Internetu

Przygotowania do badania Problemy definicyjne – liczne dyskusje grupowe: co rozumiemy pod pojęciem legalnego i nielegalnego korzystania z zasobów Internetu? Co mówi na ten temat prawo? Wyniki pilotażu – niepowodzenie ankiety (za długa, za trudna, nużąca) Problemy z losowaniem

Schemat losowania Operat losowania: - 239 grup języka A - zakładana średnia liczebność każdej grupy: 15 osób Zakładana wielkość próby: 500 osób Losowanie zespołowe – 35 grup spośród 239 Zakładana stopa zwrotu: 70%

Plan analizy Statystyka opisowa Segmentacja – metodą AID/CHAID Regresja logistyczna – wpływ różnych zmiennych na ściąganie i korzystanie z zasobów Internetu Analiza dyskryminacji- 2 modele: osoby, które często ściągają pliki i osoby, które często korzystają ze ściągniętych już plików Analiza czynnikowa – gatunki słuchanej muzyki a korzystanie z Internetu