Podsumowanie I semestru

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
Informatyka Marlena Szymańska.
Zanieczyszczenie światłem
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
HAŁAS I JEGO SZKODLIWE DZIAŁANIE.
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera.
Szczęście.
realizacja VIII punktu
Nazywam się Kamil Adamczyk
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 16 czerwca 2011 r.
1 Jak przekonać pracodawcę by zatrudnił kobietę? Jolanta Czarniecka imię i nazwisko wykonawcy prezentacji grupa Prezentacja.
Witam Państwa!.
Projekt EKOLOGIA - Powietrze - innowacyjny, interdyscyplinarny program nauczania przedmiotów matematyczno – przyrodniczych metodą projektu.
WPŁYW HAŁASU NA CZŁOWIEKA
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Działania pamięciowe na liczbach naturalnych
PROJEKT POGODA JEST ZAWSZE
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
BIOLOGIA Efekt cieplarniany.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Wpływ elektryzowania się ciał na organizmy żywe
Patryk Cegieła z klasy 6B
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Adrianna Romaniec prezentacja końcowa Grupa 1015
„Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy”
Najważniejszy narząd pozwalający odbierać światło
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
WPŁYW HAŁASU I FAL ELEKTROMAGNETYCZNYCH NA CZŁOWIEKA
Krótkie formy wypowiedzi pisemnej
“Szkoła w procentach”.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Analiza wyników ankiety o hałasie.
Spis Treści Definicja dźwięku (slajd 4) Schemat i działanie ludzkiego ucha (slajd 5) Co to jest hałas ? (slajd 6) Poziom natężenia dźwięku a reakcja organizmu.
Grupa 1011 b Nr indeksu  Nazywam się Rafał i moje życie rozpocząłem w roku Mam jednego brata Łukasza, mój tata to Mirosław, a mama nazywa.
Z łyżką i wiosłem – kulinarny rejs wokół Bałtyku Prezentacja uczennic klasy V Szkoły Podstawowej w Zalesiu.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
ŚNIADANIE DAJE MOC. 8 listopada to Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania, ustanowiony w 2007 roku przez ówczesnego Komisarza ds. Zdrowia Markosa.
Kraje globalnego południa Cześć, nazywam się Pedro, mieszkam w Kenii, mam 11 lat i opiszę mój jeden dzień w szkole.
Karol Wilim Patryk Bombik Kamil Wawoczny Mateusz Grzegórzek
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Szkodliwość hałasu w szkole
Szkodliwość hałasu.
Hałas. Hałas – dźwięk, który w określonym miejscu, czasie jest niepożądany lub szkodliwy dla zdrowia Hałas – wszelkie niepożądane, nieprzyjemne, dokuczliwe,
Temat: Hałas i jego wpływ na zdrowie człowieka
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
Autobusy miejskie, a zanieczyszczenie powietrza Kajetan Rożej 1cG.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Natural Sciences, Natural English. Przemiany energii mechanicznej w rzucie pionowym.
CZYM SĄ ZANIECZYSZCZENIA WÓD? Jeśli w wodach pojawią się jakiekolwiek chemiczne substancje, które nie są ich naturalnymi składnikami, mikroorganizmy w.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
,,Moja szkoła’’- oczami uczniów SP w Szczęsnem. Wypowiedzi naszych uczniów na temat naszej fantastycznej szkoły!!
POKOCHAJMY CISZĘ PROGRAM REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 9 IM
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
SŁUCH.
Powietrze Mateusz Wiśniewski.
Słowo „hałas” Natalia Jąder.
Szkoła Podstawowa w Borku Strzelińskim
Negatywny wpływ hałasu
Aleksandra Lewandowska
Szkoła Promująca Zdrowie – reaktywacja
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

Podsumowanie I semestru Ekologia Podsumowanie I semestru

Mam na imię Mateusz Tomoń i na projekt Ekologia zapisałem się by dowiedzieć się więcej na temat naszego środowiska i sposobów na badanie jego. Miałem nadzieję na dobrą zabawę w czasie nauki i możliwość nie tylko teoretycznych, ale również praktycznych zajęć. Lubię zajęcia tego typu, dlatego jestem bardzo zadowolony z zapisania się na nie.

Siema nazywam się Patryk Siema nazywam się Patryk. Na projekt zapisałem się głównie aby podwyższyć sobie ocenę z biologii. Na początku większość zajęć przesypiałem marząc o pięknych dziewczynach ale ostatecznie spodobało mi się pomaganie moim kolegom z grupy oraz nauka przedmiotów ścisłych.

Witajcie drodzy ludzie Witajcie drodzy ludzie. Na projekt zapisałem się bez najmniejszego namysłu ponieważ bardzo lubię przedmioty ścisłe. Na początku miałem też bardzo duże ambicje żeby to wygrać, aktualnie to zeszło na drugi plan a ważna jest sama atmosfera zajęć. A lepszego zdjęcia nie miałem … naprawdę jestem dużo przystojniejszy :D

Przystąpiłem do projektu Ekologia ponieważ chciałem poszerzyć swoją wiedzę na temat naszego ekosystemu oraz zagrożeń środowiska spowodowanymi działalnością człowieka. Ten projekt poszerza wiedzę i jest przeprowadzany bardzo ciekawym sposobem.

Razem z innymi pięknymi ludźmi jesteśmy grupą która ma na celu badanie hałasu, odoru oraz nadmiernego oświetlenia. Wszystko to realizujemy w ramach projektu „Środowiskowi dywersanci. Hałas, Odór, Nadmierne oświetlenie”.

Krótki przegląd naszych osiągnięć w walce z odorem Odór Krótki przegląd naszych osiągnięć w walce z odorem

Pierwszą lekcją związaną z odorem było określenie co go wywołuje, jak się go pozbyć, czym jest mierzony oraz co to jest w ogólnym znaczeniu odór.

Odór jest to nieprzyjemny zapach Odór jest to nieprzyjemny zapach. Odory są to najczęściej wieloskładnikowe mieszaniny zapachów

Zapachy przenoszone są dzięki zjawisku dyfuzji czyli samorzutnego mieszania się gazów. Szybkość dyfuzji jest zależna od ciśnienia oraz temperatury danego gazu.

Zapachy czujemy do 30 sekund później intensywność maleje, ponieważ przyzwyczajamy się do zapachu. Obraz rzeczy pachnącej powoduje że nie zaskakujemy się zapachem i od razu sobie go wyobrażamy.

29 listopada 2011 wraz z panią Tudry oraz panią Dublańską pojechaliśmy na Sobięcin by mierzyć poziom odoru w pobliżu koksowni.

Badanie polegało na ustawieniu się 4 osób w rogach kwadratu o boku 10m i określanie przez każdą z nich intensywność zapachu co 15 s przez 5 min.

Intensywność zapachu Pomiar I odległość 400m 3   2 1 Sekunda 15 30 45 60 Minuta 4 5

Intensywność zapachu Pomiar II odległość 220m 3   2 1 Sekunda 15 30 45 60 Minuta 4 5

Wyniki zostały pokazane na wykresie. Wyniki z tabel zostały opracowane poprzez obliczenie średniej wartości intensywności zapachu. Liczyliśmy to ze wzoru: I=((3*x+2*y+1*z))/8 Wyniki zostały pokazane na wykresie.

Podczas ankiety dowiedzieliśmy się że aż 57 ankietowanym ze 175 przeszkadza odór w naszym mieście a aż 30 z nich w stopniu bardzo uciążliwym.

Krótki przegląd naszych osiągnięć w walce z hałasem

Hałas według ankietowanych jest największym problemem Wałbrzycha ponieważ aż połowa z nich deklaruje że bardzo im on przeszkadza. Jako źródła hałasu podawane były najczęściej główne ulice w mieście. Ale ankietowani nie zapomnieli też o uporczywych sąsiadach którzy plasują się na drugim miejscu

Zaciekawieni tym postanowiliśmy sprawdzić jaki poziom dźwięku jest w naszej szkole podczas przerwy.

Parter

I piętro

II piętro

Warto się zastanowić na tym jak człowiek odbiera dźwięki Warto się zastanowić na tym jak człowiek odbiera dźwięki. Ucho składa się z trzech części: ucha zewnętrznego, ucha środkowego oraz ucha wewnętrznego. Ucho zewnętrzne występuje jedynie u ssaków. Ucho zewnętrzne i środkowe odpowiadają głównie za słuch, ucho wewnętrzne zawiera także elementy odpowiedzialne za równowagę.

Hałasy bywały przyczyną procesów sąsiedzkich już w średniowieczu Hałasy bywały przyczyną procesów sąsiedzkich już w średniowieczu. Od XVI w. wydawano przepisy ograniczające hałas w miastach. Niekiedy były specyficzne: np. Anglicy zakazywali bicia żon o pewnych porach dnia i nocy wyłącznie dlatego, aby ich krzyki nie przeszkadzały sąsiadom. Od XIX wieku w wielu miastach zakazywano słuchania muzyki przy otwartych oknach.

Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem 25 kwietnia

Nadmierne Oświetlenie Czy to naprawdę aż tak wielki problem?

Czy nadmierne oświetlenie występuje w Wałbrzychu Czy nadmierne oświetlenie występuje w Wałbrzychu? Na to pytanie twierdząco odpowiedziało 18 ze 175 ankietowanych. Większość z nich przyznawała jednak że Wałbrzych jest za słabo oświetlony.

Zanieczyszczenie świetlne jest to termin mówiący o nadmiernym oświetleniu w nocy. Utrudnia obserwację astronomiczną nieba oraz ma negatywny wpływ na faunę i florę naturalnie przystosowaną do życia w ciemności w czasie nocy

 

Ponieważ w szkole posiadamy luksometr mieliśmy możliwość do badania natężenia światła.

Nasze pomiary: Ciemny pokój - 136lx Laser czerwony - 6000lx Laser zielony - >20000lx Lampa czołowa -1500lx Latarka - 12000lx

Siema! Jestem pan oko :D to ja codziennie muszę oglądać to wszystko co nas otacza ale także jestem narażony na działanie nadmiernego oświetlenia

Moja budowa nie jest trudna Moja budowa nie jest trudna. Najważniejsze części to tęczówka która ogranicza ilość promieni świetlnych wpadających do oka, soczewka która skupia obraz, oraz siatkówka która ten obraz odczytuje.

Wielkie dzięki za dotrwanie do końca To skrócone zakończenie jest spowodowane moim spaniem przed monitorem w trakcie pisania tej pracy.

Pozdrawiamy najpiękniejsza Grupa I