Zapraszam do wędrówki po zabytkach starożytnego Egiptu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt zrobiony przez Adriana Pawłowskiego kl. 6
Advertisements

Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
SZTUKA STAROŻYTNEGO EGIPTU
Architektura Starożytnego Egiptu
Wierzenia i osiągnięcia starożytnych Egipcjan
SZTUKA ANTYKU W antyku pojęciem sztuki rozumiano umiejętność wytworzenia jakiegoś przedmiotu wymagającą znajomości określonych reguł. Zastosowanie proporcji.
Patryk Taraszkiewicz Tomasz Dąbski
Księżniczka słońca reż. Philippe Leclerc Belgia/Francja/Węgry 2007
ŚWIĄTYNIA HATSZEPSUT DEIR EL BAHARI.
Nasza szkoła za 50 lat….
w codziennym życiu DAWID ŁUBIK
Wyk. Magdalena Gołębiowska
kurs fotografii cyfrowej
"Nieśmiertelna" sztuka starożytnego Egiptu.
W świecie starożytnych Greków
Zapraszamy na zagadki ; )
POMPEJE COMENIUS 2013/2014.
Zapraszamy do naszej prezentacji o Mumiach, Piramidach i Świątyniach
Złoty podział.
SZTUKA I ARCHITEKTURA W STAROŻYTNOŚCI
Budowle starożytnych cywilizacji
Historia architektury
Starożytny Egipt. Seznámení s obdobím Starověkého Egypta.
Świątynia Artemidy w Efezie
,,Kopalnia soli Wieliczka”
EGIPT ¯ Tropami Faraonów Cz. 2 Teby Teby Zachodnie Karnak Luksor
Piramida Cheopsa 7 cudów świata Monika Miętkiewicz.
S ł y n n e z a b y t k i s t a r o ż y t n o ś c i
RZEŹBY GRECKIE.
Teatr Grecki.
Bogowie w Starożytnym Egipcie
SZtuKA WspÓŁczeSnA.
Starożytny Egipt …czyli jego ogrody..
Zabytki w Niemczech.
JASKINIE AJANTA INDIE Slajd 1/45.
Piramida Cheopsa 7 Cudów Świata Prace wykonał: Mikołaj Ignyś.
Egipt i jego zabytki Architektura, malarstwo i rzeźba egipska.
SKARBY FARAONA Helga design.
3.Kultura starożytnego Egiptu
7 cudów świata Klaudia Nowaczyk
Piramida Cheopsa Paula Kucera.
Siedem cudów starożytnego świata
7 cudów świata Klaudia Szmydke
Świątynia Artemidy w Efezie
Prezentacja w Power Point
Piramida Cheopsa w Egipcie
Czworokąty Opr. Elżbieta Brożyńska.
Marcelina Kędzierska, kl. 1G
POMPEJA.
Matematyka wokół nas Ewelina Zarębska
Egipt państwo nad Nilem
7 cudów świata starożytnego
Kultura i religia starożytnego Egiptu
Stolica: Ateny Wybrane zabytki: AKROPOL TEATR DIONIZOSA WIEŻA WIATRÓW
Zastosowanie matematyki w sztuce
Wykonała Anna Jopek kl.1a
Dzisiaj ( r.) naszym gościem była mama Zuzi – p. Ula, która zapoznała nas z bohaterką Astrid Lindgren – Pippi. Podczas spotkania dowiedzieliśmy.
Metody komunikacji.
METODY KOMUNIKCJI NA PRZESTRZENI WIEKÓW. Komunikacja w Czasach KIEDY CZŁOWIEK NIE POTRAFIŁ JESZCZE MÓWIĆ.
PODRÓŻ MOICH MARZEŃ EGIPT.
Trochę teorii, czyli… Ostrosłupem nazywamy wielościan, którego jedna ściana (podstawa) jest dowolnym wielokątem, a pozostałe ściany są trójkątami o jednym.
1. Czemu archeolodzy przebywający w grobowcu muszą nosić maseczki chirurgiczne? a) żeby chronić się przed kurzem b) ponieważ trudno znieść zapach w grobowcu.
1. Podstawy estetyki i makijażu
Projekt pt.. Projekt wykonała klasa lla, pod przewodnictwem Pani Hanny Śniecińskiej Osoby biorące udział w projekcie zostały podzielone na dwa zespoły.
 Piramidy są zjawiskiem typowo egipskim. Były to grobowce królewskie budowane w okresie Starego i Średniego Państwa (ok — ok p.n.e) Od.
Złoty podział Agnieszka Kresa.
Jakub Główczyński Klasa IIAG
Graniastosłup Jest to figura przestrzenna, która ma dwa takie same wielokąty w podstawach, które są względem siebie równoległe.
„ZŁOTY PODZIAŁ” złota proporcja mówi nam, że stosunek całego odcinka (a+b) do jego dłuższej części (a) jest taki sam, jak stosunek dłuższej części odcinka.
Egipt państwo nad Nilem
Zapis prezentacji:

Zapraszam do wędrówki po zabytkach starożytnego Egiptu. Witaj! Zapraszam do wędrówki po zabytkach starożytnego Egiptu. Możesz oglądać slajdy po kolei klikając myszką aby wyświetlić następny obrazek lub napis. Jeśli chcesz od razu przejść do właściwego ekranu skorzystaj z menu. (kliknąć poniżej na znaczku „przejście do menu”) Prezentacja ma na celu wprowadzenie do wiadomości o sztuce Egiptu oraz podsumowanie, powtórzenie po lekcji. Przejście do menu

DZIEDZINY SZTUKI Architektura Rzeźba Malarstwo Piramidy i grobowce Wolnostojące Świątynie Wykute w skale Posągi Rzeźba Płaskorzeźby i reliefy Malarstwo Reliefy barwne Freski menu

MASTABY Mastaba jest najwcześniejszą formą grobowca i pierwszym etapem rozwoju piramidy. tzw. ślepe wrota właściwy korytarz wejściowy zasypany ziemią. komora grobowa menu

PIRAMIDY SCHODKOWE Piramidy schodkowe były kolejnym po mastabie etapem rozwoju konstrukcji piramidy. Przykładem jest piramida schodkowa Dżesera w Sakkarze. menu

PIRAMIDY OSTROSŁUPOWE Piramida Cheopsa w Gizech (tzw.wielka piramida – 147 metrów wysokości). Aby uświadomić sobie jej wymiary wyobraź sobie kilka wieżowców dziesięciopiętrowych ustawionych jeden na drugim. kanał wentylacyjny tzw. wielki korytarz komora grobowa faraona komora grobowa królowej menu

ŚWIĄTYNIE Układ poszczególnych pomieszczeń świątyni egipskiej odpowiada podziałowi społecznemu. Na dziedziniec mógł wejść każdy. Do świątyni egipskiej prowadziła aleja sfinksów. Po obu stronach wejścia stały obeliski. Bramę do świątyni stanowiły dwa olbrzymie masywy kamienne zwane pylonami. Przyklejone do pylonów nadnaturalnej wielkości posągi obojętnie patrzą przed siebie. Po wejściu pomiędzy pylonami jesteśmy na słonecznym dziedzińcu. Z niego wchodzimy do widocznej obok Sali kolumnowej. Każde następne pomieszczenie jest ciemniejsze od poprzedniego. sanktuarium sala ofiar sala kolumnowa Następne pomieszczenia to kolejne stopnie wtajemniczenia. sala kolumnowa Do sanktuarium na końcu świątyni wstęp miał tylko najwyższy kapłan. dziedziniec menu

Rzeźba - posągi Sztuka egipska służyła: władzy religii Faraonowie przedstawiani byli jako piękni i młodzi niezależnie od rzeczywistego wyglądu. Twarz nie wyrażała emocji, postać sztywno wyprostowana stoi lub siedzi na tronie. menu

Rzeźba - posągi Faraon Mykerinos i dwie boginie; poza dostojna, pełna godności. Twarz pozbawiona wszelkich uczuć, nieruchoma, ma obojętny wyraz. Ciało i twarz Faraona jako boga przedstawione jest bez wad anatomicznych, w ponadczasowej młodości. menu

Rzeźba – płaskorzeźby i reliefy Bogini Hathor przedstawiona z dyskiem słonecznym na głowie i rogami krowimi. Typowy układ postaci: głowa z boku, oko i ramiona z przodu. menu

Maska Tuttenchamona Maska pierwotnie pokrywała głowę mumii w grobowcu faraona. Odkryta w 1922 roku wraz z grobowcem pochodzi z ok. 1325 r. przed naszą erą. Pokryta jest złotem i emalią. menu

Portret królowej Nefretete Jedna z nielicznych egipskich rzeźb pokazujących bardzo indywidualne cechy wyglądu. Wykonana jest z malowanego wapienia. Pochodzi z czasu panowania faraona Echnatona – epizod w sztuce Egiptu kiedy na krótki czas zerwano z kanonami sztuki. Dla niektórych Nefretete do dziś stanowi ideał kobiecej urody. menu

Freski Schemat postaci ludzkiej w malarstwie i reliefach: -brak skrótów perspektywicznych -nogi i głowa widziane z boku, tułów zaś z przodu, oko na wprost. Dla każdego detalu Egipcjanie znaleźli osobno najlepszy punkt widzenia. menu

Malarstwo – reliefy barwne Płaskorzeźba z tronu Tutenchamona przedstawia faraona - chłopca i jego równie młodą żonę. Legenda mówi, że archeologowie, którzy odkryli grobowiec znaleźli tam również bukiecik zasuszonych, polnych kwiatów, który przetrwał od uroczystości złożenia mumii faraona do naszych czasów. menu

Słowniczek rodzaj grobowca o przekroju trapezu w dawnym Egipcie. Mastaba - monumentalna brama prowadząca przez mur świątyni, najczęściej pylon stanowią dwie wieże. Pylon - Obelisk - wysoki blok kamienny z piramidką na wierzchołku, stały przed świątyniami. Kanon - ściśle określony wzór, sposób kształtowania dzieła. menu

Płaskorzeźby i reliefy Piramidy ostrosłupowe menu Dziedziny sztuki Posąg Mykerinosa Płaskorzeźby i reliefy Mastaby Piramidy schodkowe Maska Tutenchamona Piramidy ostrosłupowe Portret Nefretete Świątynie Freski Reliefy barwne Posągi Słowniczek