Projekt European „START“ walczy z przemocą i ogłasza luty-marzec miesiącami prewencji zachowań agresywnych w Gimnazjium K. Parczewskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Agresja i przemoc wśród uczniów
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Opracowała: mgr Agnieszka Szymańska - Gunia pedagog szkolny
Agresja i przemoc rówieśnicza
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
PRZEMOC I AGRESJA.
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
„Mam wybór - po której jestem stronie?”
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Agresja „Człowiek stosujący przemoc jest większym niewolnikiem od tego, który cierpi z jej powodu” Lew Tołstoj.
Przemoc i agresja rówieśnicza
MOBBING definicja zjawiska
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
Agresja i przemoc u dzieci.
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Z jakimi problemami może spotkać się mój rówieśnik?
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
rodzaje przyczyny rozpoznanie
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Agresja i przemoc w szkole
STOP – przemocy i agresji
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Przemoc i agresja wśród dzieci
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
Przemoc i agresja.
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
DZIECKO SKRZYWDZONE- ZANIEDBANIE
Przemoc rówieśnicza Agnieszka Róg
Reżyseria: Patrycja Bajowska Hanna Sawin
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
Jak radzić sobie z przemocą i zachowaniami agresywnymi w szkole
wśród młodzieży gimnazjalnej
PRZEMOC I AGRESJA.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
Mówimy przemocy.
PRZEMOC I AGRESJA.
Co to jest przemoc ? DZIAŁANIA:  Jednorazowe lub wielokrotne, naruszające prawa lub dobra osobiste człowieka, w tym: narażające na utratę życia, zdrowia,
Stop przemocy !. Definicja przemocy Przemoc to: każde zachowanie, które nas poniża, ogranicza naszą wolność, narusza nasze prawa i powoduje psychiczne.
Profilaktyka agresji i przemocy w szkołach
PRZEMOC nie stój obojętnie! Autor: Magdalena Palik Klasa: VI c Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 40 imienia Leona Kruczkowskiego w Lublinie Opiekun pracy: Tadeusz.
Spotkanie z pedagogiem szkolnym Tematyka spotkania Część 1. Zjawisko przemocy i agresji słownej Część 2. Spędzanie czasu wolnego z dzieckiem.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH. Pojęcie agresji – przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub.
Rodzaje agresji oraz sposoby jej diagnozowania w szkole
Czym jest agresja i przemoc?
Agresja w szkole w czym problem?
„Jak rozmawiać z osobą stosującą przemoc
RAZEM PRZECIWKO PRZEMOCY
KINGA REJ V G.
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE
PRZEMOC I AGRESJA.
Wykonały: Dominika Radziewińska Kinga Stelmaszczuk
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Z czego wynika cyberprzemoc?
PRZEMOC I AGRESJA.
Opracowała: Joanna Gruszczyńska
PRZEMOC I AGRESJA.
RADZENIE SOBIE Z TRUDNYMI ZACHOWANIAMI UCZNIÓW I UCZENNIC
Zapis prezentacji:

Projekt European „START“ walczy z przemocą i ogłasza luty-marzec miesiącami prewencji zachowań agresywnych w Gimnazjium K. Parczewskiego

Przemoc narusza podstawowe prawo każdego człowieka – prawo do życia w poczuciu bezpieczeństwa.

Pojęcie agresji Przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy cierpienia psychicznego.

W pojęciu agresji zawsze akcentowane są dwa zasadnicze elementy: -zachowanie takie niesie negatywne skutki dla ofiary. -jest intencjonalne, czyli zamierzone, celowe.

PRZEMOC Ma miejsce wówczas, gdy osoba atakująca jest silniejsza fizycznie lub psychicznie, albo jest starsza. Cechą charakterystyczną jest zatem nierównowaga sił. W przypadku przemocy tworzą się dwie role: ofiary i sprawcy, które mają wpływ na dalsze funkcjonowanie człowieka.

ze złością, gniewem, nienawiścią. Przemoc Zawsze wiąże się z emocjami, które najtrudniej jest kontrolować, mianowicie ze złością, gniewem, nienawiścią.  

Jakie są rodzaje przemocy? Przemoc fizyczna (bicie, popychanie, podcinanie, wymuszanie pieniędzy, niszczenie własności, kopanie, plucie); Przemoc słowna (przezywanie, wyśmiewanie, grożenie, ośmieszanie, plotkowanie, namawianie się, szantaż, obrażanie) Przemoc bez użycia słów i kontaktu fizycznego ( wrogie gesty, miny, izolowanie, manipulowanie)

Konsekwencje dla ofiar przemocy są ogromne, rzutują na całe życie człowieka. Ofiary przeżywają głębokie uczucie poniżenia i upokorzenia, strach, wstyd oraz dezorientację. Długofalowe skutki dla ofiar: obniżenie poczucia własnej wartości oraz samooceny, izolacja społeczna, tendencje autodestrukcyjne utrwalony „syndrom ofiary”, ujawniający się przez całe życie osoby.

Sprawcy przemocy - jacy są ??? to częściej chłopcy (zwłaszcza przemocy fizycznej). Coraz częściej jednak zachowania agresywne są zauważane wśród dziewcząt, dominuje tu agresja słowna, odrzucenie w grupie, wyśmiewanie.

Agresorzy: jacy są Są porywczy, impulsywni, charakteryzuje ich niski próg tolerancji na frustrację, potrzeba dominowania, z trudem przystosowują się do panujących norm i zasad. Dla korzyści chętnie Cię oszukają. Doświadczenie bycia sprawcą przemocy wpływa na przyszłe życie dziecka.

Zachęcami brac udzial w zajęciach i konkursie. Projekt European „START", celem którego jest rozwiązywanie problemow mlodziezowych prez sztukę i bajki oglasza luty miesiącem prewencji przemocy i znędzania się w szkole. Na podztawie ankietowania, prowadzonego w naszym gimnazjum wsrod uczni klas 5-10 (G2) w grudniu-styczniu, w lutym odbędą się zajęcia prewencyjne w klasach na godzinkach wychowawczych. Pani socialny pedagog z uczniami klas G3 poinformują o wynikach ankietowania, oraz zapoznają uczni z mozliwym rozwiązaniem owych problemow. Zapraszamy uczni klas 5-G4 brac udzial w konkursie rysunkow lub zdjęc (prac graficznych) European START: "Solutions through Tales and ART" na temat „My solution” (Moje rozwizanie) Wystawa prac odbędzie się w gimnazjum w marcu. Więcej szczegulow o konkursie będzie podano podczs prevencyjnych lekcyj. Najlepsze pracy będą pomieszczone do broszury międzynarodowej, a autorzy otzymają prezenty z logo projektu (koszulki, kubeczki i t.d.) . Zachęcami brac udzial w zajęciach i konkursie.

To my wszyscy musimy postarać się o to, by rozwiązywać nasze problemy w sposób konstruktywny, a nasze emocje - okiełznać w ramy zasad i norm godnych człowiekowi.