Komunikacja marketingowa w internecie…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
czy wiesz jak zmienić odwiedzających w klientów?
Advertisements

Partner badania: BADANIE Branża PR a media: dziś i jutro 2011.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
W EB 2.0 W NGO. W 15 MINUT. M ICHAŁ P AŁASZ NGO 2.0. Organizacje pozarządowe w społeczeństwie informacyjnym.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Klasyfikacja źródeł informacji
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Wysyłka obrandowanych prezentów walentynkowych do ukochanych osób na Fotka.pl. Tysiące graficznych obrazków widocznych na profilach użytkowników. Timing:
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Pippa Norris, John Curtice Getting the Message Out: A two-step model of the role of the Internet in campaign communication flows during the 2005 British.
Sklepy internetowe. Aukcje internetowe Tylko dla małych sklepów? Zwiększanie obrotów sklepu przez aukcje.
Wakacyjna oferta promocyjna
Jak dzięki mediamikser.pl być bliżej ludzi tworzących rynek mediów i reklamy?
Katedra Marketingu Usług
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Jak bezpiecznie korzystać
KAROLWÓJCIK Google Gadżety Kurs do wyboru budowa serwisów www.
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Jak stworzyć internetową personę. Nota Prawna… Prawa Autorskie: Copyright 2013 NETbloger Group Szymon Janik & Wszystkie.
marketing Spotkanie drugie w pełnym gronie….
PREZENTACJA PLATFORMY
Quiz. Grupy dyskusyjne to usługa komunikacyjna, która służy prowadzeniu dyskusji na forum. Grupy dyskusyjne to usługa, która pozwala nam odszukać cenne.
KOMUNIKUJMY SIĘ.
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
EDI NET - badania.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Bezpiecznym w sieci być!
BUDOWANIE RELACJI Materiał opracowali: Ewa Juszczyk, Paweł Borecki.
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Krótko, ale często MIKROBLOGING i okolice Marcin Jagodziński blip.pl.
Rewolucja w komunikacji III Kontent "blogowy": Jaką wartość ma treść blogów? Czy blogi niosą za sobą wartościowe informacje oraz jak je znaleźć. Dominik.
B e z p i c n y I n t e r.
MEDIA TRENDY 2010 TurboDymoMan zawstydza w Internecie Tomasz Broda, Kierownik Zespołu ds. Komunikacji w Internecie Polkomtel SA Mariusz Majewski, Dyrektor.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
` Czym się zajmujemy: ZadajPytanie.pl – Portal Wymiany Wiedzy Ultimat er – marketingowy system komunikacji bezpośredniej Odpowiedz.pl – Serwis Pytań.
Bezpieczny internet.
Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie
C E L E Kielce r. XXIII Konferencja Szkoleniowa SDSiZ RP : SDSiZ RP K I.
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
Zastanawiałeś się… … jak budować swoją markę i przekonać do niej swoich Klientów? czy wejść w media społecznościowe i Internet? TY JUŻ TAM JESTEŚ! Pytanie.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji.
Czasy kiedy człowiek nie potrafił jeszcze mówić Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą.
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
INTERNET Wykonawcy: Stanisław Staszczuk, Igor Poprawka i Adam Stankiewicz.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
MEDIA SPOŁECZNOSCIOWE. WIZERUNEK E-PR Obszar Public Relations związany z prowadzeniem komunikacji w internecie z uwzględnieniem jej uwarunkowań i specyfiki.
Oferta współpracy. USSports.pl – kim jesteśmy Jesteśmy grupą pasjonatów sportów amerykańskich. Kręci nas futbol amerykański, baseball, koszykówka, hokej.
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Pomysł na promocję książki.
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
Kategoria:ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
NESCAFE Budzik w iPhone
Blogosfera.
REKLAMA INTERNETOWA Katarzyna Czepółkowska. Marketing internetowy ■ Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony.
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Zapis prezentacji:

Komunikacja marketingowa w internecie… Blogi i mikroblogi…

Mały przykład na początek:

Zanim o społecznościach, trochę świeżych statystyk

Wydatki na reklamę małych firm:

Magapanel z lutego (zawsze z poślizgiem)

"Skłonność do bycia online w trakcie oglądania wieczornego pasma jest dużym wyzwaniem i szansą dla reklamodawców, którzy chcą za pomocą przekazu telewizyjnego wymusić na widzach określoną aktywność online" - twierdzi Matt Reid z Integrated Media Measurement Inc.

Dlaczego nie zaprosić ludzi do zabawy w necie, podczas spotu telewizyjnego?

A na stronie, ma być atrakcyjnie, w końcu coś obiecujemy…

Blogi, blogi, blogi…

Nie ma już tak dynamicznego wzrostu, ale zwiększa się czytelnictwo, a blogi stają się coraz bardziej profesjonalne…

Domy mediowe nie przepadają za blogami, bo mają słabo z słupkami…

Ale kto czyta blogi?

Internauci lepiej wykształceni, zarabiający, zamieszkujący większe miasta…

Ludzie zainteresowani problematyką, często liderzy opinii, bardzo często innowatorzy, wcześni naśladowcy…

Odpowiedni dobór bloga do WSPÓŁPRACY, może mieć spore znaczenie w kampanii…

4 drogi, sposoby reklamowania się na blogach:

Advertorial, czyli dostarczamy próbki, produkty do testów, zapraszamy na wydarzenia…

Sponsoring, bardziej partnership, jasna sprawa, ale jest niebezpieczeństwo

Reklama odsłonowa, „tradycyjna” – ilość odsłon, ale nie najlepsze rozwiązanie dla bloggera

Reklama kontekstowa, Google AdWords, AdSense

Zastanówcie się. Kiedy firma może pomyśleć o prowadzeniu własnego bloga, kiedy ma to sens, a kiedy nie ma najmniejszego…

Mikroblogging

Twitter – wg Guy’a Kawasakiego: „najlepsze medium marketingowe od czasów telewizji”, jednak nie wszyscy podzielają entuzjazm…

Czym jest mikroblogging Czym jest mikroblogging? To "blogowanie na małą skalę, zazwyczaj w formie krótkich, zwięzłych notek, wykorzystywanych przez firmy i konsumentów w celu dzielenia się informacjami, powiadamiania o statusach i prowadzenia rozmów"

"Twitter to serwis dla przyjaciół, rodzin i współpracowników, pozwalający na komunikowanie się i pozostawanie w kontakcie poprzez wymianę szybkich, częstych odpowiedzi na jedno proste pytanie: ‘Co porabiasz?’".

Jeremiah Owyang, analityk z firmy badawczej Forrester – „sposobem na twórcze wykorzystanie Twittera i podobnych mu narzędzi nie jest udzielanie odpowiedzi na pytanie o to, co się porabia, ale co jest dla nas ważne, a najlepiej - co jest ważne dla osób, z którymi się kontaktujemy.”

W marcu br. amerykańskiego mikrobloga odwiedziło ponad 19 milionów internautów z całego świata.

A profile najpopularniejszych, zarejestrowanych użytkowników liczą sobie grubo ponad milion obserwujących.

Co znamienne, przez jeden rok (2008-09) Twitter wystrzelił w górę o blisko 1400 procent.

Blip ma prawie 100 tys. użytkowników Blip ma prawie 100 tys. użytkowników. W 2008 roku wymienili oni między sobą ponad 3 miliony wiadomości. Ale tylko połowa z nich została przesłana przez WWW.

Co piąta trafiała na stronę przez Gadu-Gadu; nieco rzadziej publikowano przy pomocy protokołu Jabber (16 proc.). Resztę stanowił ruch z poziomu aplikacji zewnętrznych i urządzeń przenośnych.

Flaker, którego nazwa pochodzi od hasła "pokaż swoje wnętrze", obsługuje takie serwisy jak Blox, Fotka, Flickr, Grono, YouTube, czy wspomniane Allegro. Wystarczy, że dany serwis ma kanał RSS.

"Nie ma szybszej metody komunikowania się niż ta, którą oferuje Twitter. Trzeba być kompletnym matołem, żeby to ignorować" - mówi bez ogródek Aaron Allen, CEO firmy konsultingowej Quantified Marketing Group.

„Nie chcesz tam być. W porządku, ale dyskusja toczy się i tak „Nie chcesz tam być? W porządku, ale dyskusja toczy się i tak. Duża szansa, że również o tobie. Więc jeśli nie słuchasz tego, co się mówi - nie wiesz, co się dzieje na rynku. A słuchać może twoja konkurencja...Co gorsza, o ile sam nie zabierzesz głosu w dyskusji, może zrobić to w twoim imieniu kto inny, przejmując twoją markę i psując ci reputację.”

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez operatora komórkowego O2, tylko w Wielkiej Brytanii Twittera używa aż 700 tys. małych firm, a kolejne 6 tys. dołącza do nich każdego dnia

Ci marketerzy, którzy najlepiej rozumieją istotę mikroblogowej komunikacji nie są natrętni. Chcą raczej rozmawiać niż sprzedawać. Tworzą interesujący kontent. Uważnie słuchają. Są pomocni i kontaktowi.

Co można robić? Obsługa klienta, nowości, ciekawostki, promocje… szybka komunikacja, bo np. w Polsce, to innowatorzy i wcześni naśladowcy, liderzy opinii…

Dziękuję za uwagę…