Komunikacja marketingowa w internecie… Blogi i mikroblogi…
Mały przykład na początek:
Zanim o społecznościach, trochę świeżych statystyk
Wydatki na reklamę małych firm:
Magapanel z lutego (zawsze z poślizgiem)
"Skłonność do bycia online w trakcie oglądania wieczornego pasma jest dużym wyzwaniem i szansą dla reklamodawców, którzy chcą za pomocą przekazu telewizyjnego wymusić na widzach określoną aktywność online" - twierdzi Matt Reid z Integrated Media Measurement Inc.
Dlaczego nie zaprosić ludzi do zabawy w necie, podczas spotu telewizyjnego?
A na stronie, ma być atrakcyjnie, w końcu coś obiecujemy…
Blogi, blogi, blogi…
Nie ma już tak dynamicznego wzrostu, ale zwiększa się czytelnictwo, a blogi stają się coraz bardziej profesjonalne…
Domy mediowe nie przepadają za blogami, bo mają słabo z słupkami…
Ale kto czyta blogi?
Internauci lepiej wykształceni, zarabiający, zamieszkujący większe miasta…
Ludzie zainteresowani problematyką, często liderzy opinii, bardzo często innowatorzy, wcześni naśladowcy…
Odpowiedni dobór bloga do WSPÓŁPRACY, może mieć spore znaczenie w kampanii…
4 drogi, sposoby reklamowania się na blogach:
Advertorial, czyli dostarczamy próbki, produkty do testów, zapraszamy na wydarzenia…
Sponsoring, bardziej partnership, jasna sprawa, ale jest niebezpieczeństwo
Reklama odsłonowa, „tradycyjna” – ilość odsłon, ale nie najlepsze rozwiązanie dla bloggera
Reklama kontekstowa, Google AdWords, AdSense
Zastanówcie się. Kiedy firma może pomyśleć o prowadzeniu własnego bloga, kiedy ma to sens, a kiedy nie ma najmniejszego…
Mikroblogging
Twitter – wg Guy’a Kawasakiego: „najlepsze medium marketingowe od czasów telewizji”, jednak nie wszyscy podzielają entuzjazm…
Czym jest mikroblogging Czym jest mikroblogging? To "blogowanie na małą skalę, zazwyczaj w formie krótkich, zwięzłych notek, wykorzystywanych przez firmy i konsumentów w celu dzielenia się informacjami, powiadamiania o statusach i prowadzenia rozmów"
"Twitter to serwis dla przyjaciół, rodzin i współpracowników, pozwalający na komunikowanie się i pozostawanie w kontakcie poprzez wymianę szybkich, częstych odpowiedzi na jedno proste pytanie: ‘Co porabiasz?’".
Jeremiah Owyang, analityk z firmy badawczej Forrester – „sposobem na twórcze wykorzystanie Twittera i podobnych mu narzędzi nie jest udzielanie odpowiedzi na pytanie o to, co się porabia, ale co jest dla nas ważne, a najlepiej - co jest ważne dla osób, z którymi się kontaktujemy.”
W marcu br. amerykańskiego mikrobloga odwiedziło ponad 19 milionów internautów z całego świata.
A profile najpopularniejszych, zarejestrowanych użytkowników liczą sobie grubo ponad milion obserwujących.
Co znamienne, przez jeden rok (2008-09) Twitter wystrzelił w górę o blisko 1400 procent.
Blip ma prawie 100 tys. użytkowników Blip ma prawie 100 tys. użytkowników. W 2008 roku wymienili oni między sobą ponad 3 miliony wiadomości. Ale tylko połowa z nich została przesłana przez WWW.
Co piąta trafiała na stronę przez Gadu-Gadu; nieco rzadziej publikowano przy pomocy protokołu Jabber (16 proc.). Resztę stanowił ruch z poziomu aplikacji zewnętrznych i urządzeń przenośnych.
Flaker, którego nazwa pochodzi od hasła "pokaż swoje wnętrze", obsługuje takie serwisy jak Blox, Fotka, Flickr, Grono, YouTube, czy wspomniane Allegro. Wystarczy, że dany serwis ma kanał RSS.
"Nie ma szybszej metody komunikowania się niż ta, którą oferuje Twitter. Trzeba być kompletnym matołem, żeby to ignorować" - mówi bez ogródek Aaron Allen, CEO firmy konsultingowej Quantified Marketing Group.
„Nie chcesz tam być. W porządku, ale dyskusja toczy się i tak „Nie chcesz tam być? W porządku, ale dyskusja toczy się i tak. Duża szansa, że również o tobie. Więc jeśli nie słuchasz tego, co się mówi - nie wiesz, co się dzieje na rynku. A słuchać może twoja konkurencja...Co gorsza, o ile sam nie zabierzesz głosu w dyskusji, może zrobić to w twoim imieniu kto inny, przejmując twoją markę i psując ci reputację.”
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez operatora komórkowego O2, tylko w Wielkiej Brytanii Twittera używa aż 700 tys. małych firm, a kolejne 6 tys. dołącza do nich każdego dnia
Ci marketerzy, którzy najlepiej rozumieją istotę mikroblogowej komunikacji nie są natrętni. Chcą raczej rozmawiać niż sprzedawać. Tworzą interesujący kontent. Uważnie słuchają. Są pomocni i kontaktowi.
Co można robić? Obsługa klienta, nowości, ciekawostki, promocje… szybka komunikacja, bo np. w Polsce, to innowatorzy i wcześni naśladowcy, liderzy opinii…
Dziękuję za uwagę…