Choroba Przykład story-line na podstawie pomysłu J. Simon i J. Maissan

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Advertisements

PARAMETRYZACJA RYNKU ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
Badanie satysfakcji pacjentów
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Problemem współczesnej medycyny
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
BARDZO WAŻNE! Ta informacja może uratować czyjeś życie.
komunikatów sprawozdawczych XML
PROJEKT PROJEKT Ż yjemy by dawa ć realizowany w okresie od r. do r. W RAMACH MA Ł OPOLSKIEGO PROJEKTU MIE Ć WYOBRA Ź NI Ę MI Ł OSIERDZIA.
PIERWSZA POMOC.
„W szpitalu chcę być z Mamą” Akcja charytatywna
Czy jesteś osobą otwartą?
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie.
Współczynnik umieralności okołoporodowej 2006
Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Zebranie rodziców uczniów klas szóstych szkół podstawowych 13 kwietnia 2012 r.
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
15 maja 2012 roku w naszej szkole odbył si ę pokaz ratownictwa medycznego. Odwiedzili nas ratownicy ze Szpitalnego Oddziału Ratownictwa Medycznego w Tarnobrzegu.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
INSTRUKCJA WARUNKOWA (TJ. JEŻELI)
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata pracowników szkoły
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy.
Harmonogram działań gimnazjalisty. Kandydat – gimnazjalista, uczeń starający się o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej w woj. Małopolskim korzysta z.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
Wskazówki Przygotowanie do gry Elementy gry Historia Twórcy Copy Right Notice Informacje dodatkowe Zagraj!!! W świecie sieci.
Czym dla nas jest „Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej”? Jest to głównie opieka podopiecznymi różnych fundacji, pomaganie osobą którzy takiej.
Szybkość załatwiania formalności związanych z przyjęciem do szpitala – rejestracja, długość oczekiwania.
Na bazie japońskiego modelu lekcji: stała współpraca dużej grupy nauczycieli w celu projektowania możliwie skutecznych lekcji, osadzonych w konkretnej.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
„Bądź bezpieczny w sieci’’ W dwugodzinnych zajęciach wzięli udział uczniowie klas III. Celem zajęć i działań było poznanie przez uczniów zasad bezpiecznego.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
DEBATA SZKOLNA.  Korzystamy z komputera pod opieką rodziców lub nauczycieli.  Zgłaszamy dorosłym wszystko, co wydaje nam się podejrzane lub złe.  Korzystamy.
Praca misjonarza. Po pierwsze ewangelizuję. Staram się robić jak Pan Jezus: głosić słowo Boże, sprawować sakramenty.
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
Tajemnicze pismo Potrzebne: Działanie
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
SPOTKANIE 1 Dobre Miasto, dn. 8 listopada 2012 roku.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
Wizyta akredytacyjna listopad 2013r. Małgorzata Tomska r.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Wyniki badania stopnia satysfakcji pacjentów leczonych w całodobowym oddziale psychiatrycznym o wzmocnionym zabezpieczeniu dla młodzieży SP Szpitala dla.
Praca metodą projektu edukacyjnego
BĄDŹ KUMPLEM- NIE DOKUCZAJ
Prowadzący zajęcia Patrycja Haja - Stasiak
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
BĄDŹ KUMPLEM- NIE DOKUCZAJ
PIERWSZA POMOC.
Imię i nazwisko nauczyciela
Imię i nazwisko nauczyciela
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
Tryby Obsługi Pacjenta w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym „TOPSOR”
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Choroba Przykład story-line na podstawie pomysłu J. Simon i J. Maissan Maria Lorek, Szczecin 29 listopada 2012 r.

Epizod 1 Złe samopoczucie PYTANIA KLUCZOWE: Jak wygląda twarz chorego dziecka? Jakie znacie objawy choroby? Po czym można poznać, że ktoś jest chory? W jaki sposób mama lub ktoś dorosły może sprawdzić czy dziecko jest chore? Jakie mogą być przyczyny choroby?

Proponowane formy aktywności Epizod 1 Złe samopoczucie Proponowane formy aktywności Uczniowie wykonują rysunek twarzy chorego dziecka Napisanie przez uczniów dialogu pomiędzy mamą a chorym dzieckiem Odegranie scenki z użyciem dialogu Wypisanie cech (symptomów) choroby Obserwowanie przez mikroskop bakterii i ich rysowanie

Przyjazd pogotowia ratunkowego Epizod 2 Przyjazd pogotowia ratunkowego PYTANIA KLUCZOWE: Jaki numer telefonu ma pogotowie ratunkowe ? W jaki sposób lekarz może zbadać chore dziecko ? Co znajduje się w walizce lekarza ?

Przyjazd pogotowia ratunkowego Proponowane formy aktywności: Epizod 2 Przyjazd pogotowia ratunkowego Proponowane formy aktywności: Uczniowie wypisują na kartkach numer do pogotowia ratunkowego W grupach sporządzają listę instrumentów , które mogą znajdować się w walizce lekarza Rozpoznają i nazywają instrumenty z prawdziwej walizki pożyczonej od lekarza - rodzica Wykonują kopie instrumentów z dowolnych materiałów.

Przejazd chorego dziecka karetką pogotowia do szpitala Epizod 3 Przejazd chorego dziecka karetką pogotowia do szpitala PYTANIA KLUCZOWE: Jak wygląda karetka pogotowia ? Co znajduje się wewnątrz karetki Jak zachowują się inne pojazdy, kiedy karetka pogotowia jedzie na sygnale

Epizod 3 Przejazd chorego dziecka karetką pogotowia do szpitala Proponowane formy aktywności: Dzieci w grupach opisują wygląd karetki. Pracując w małych grupach, wykonują przestrzenny model karetki, np. z papieru lub masy solnej. Uczniowie razem z nauczycielem wybierają się z wizytą do stacji pogotowia ratunkowego.

Izba przyjęć w szpitalu Epizod 4 Izba przyjęć w szpitalu PYTANIA KLUCZOWE: Jakie informacje zbiera się od pacjenta po przybyciu do szpitala ? Jak wygląda szpital ? Kto pracuje w szpitalu ? Jakie oddziały mogą być w szpitalu ? Jakie ubrania noszą lekarze ?

Izba przyjęć w szpitalu Proponowane formy aktywności Epizod 4 Izba przyjęć w szpitalu Proponowane formy aktywności Dzieci spisują dane osobowe lub wykonują kartę pacjenta, wypełniają ją. Wykonują przestrzenny model szpitala. Wykonują plan techniczny szpitala. Rysują, malują i projektują ubranie dla lekarza i personelu. Przedstawiają dramę pt: „Przybycie chorego do izby przyjęć”.

Epizod 5 Odwiedziny u chorego PYTANIA KLUCZOWE: W jaki sposób należy zachowywać się w szpitalu? Z czego najbardziej ucieszyłby się chory kolega ? W jaki sposób i jakie informacje można przekazać koledze ?

Proponowane formy aktywności: Epizod 5 Odwiedziny u chorego Proponowane formy aktywności: Uczniowie odgrywają dramę: „Na oddziale szpitalnym – w sali chorego. Przygotowanie listy upominków dla chorego z uwzględnieniem różnych rodzajów diety i regulaminu szpitala. Uczniowie spisują w parach co i w jaki sposób chcieliby przekazać choremu koledze odnośnie bieżących wydarzeń klasy.

Epizod 6 Powrót chorego kolegi PYTANIA KLUCZOWE: W jaki sposób powitamy kolegę ? W jaki sposób pomożemy mu nadrobić braki spowodowane długa nieobecnością?

Proponowane formy aktywności Epizod 6 Powrót chorego kolegi Proponowane formy aktywności Uczniowie przygotowują specjalną dekorację klasy na powitanie kolegi. Planują w grupach oraz wyznaczają odpowiedzialnych za zorganizowanie pomocy koledze w nadrobieniu braków. Opracowują harmonogram pomocy.

Dziękuję Marysia Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.