Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie
2 Widownia telewizyjna
3 Statystyczny Polak w 2007 roku poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny i 19 minut dziennie To dokładnie tyle samo, ile w roku ubiegłym *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości
4 Średni dzienny czas oglądania telewizji w ostatnich latach *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości
5 Liderem wśród stacji pozostaje TVP1. Jej udziały wyniosły 23,99% W porównaniu z rokiem poprzednim oznacza to spadek o 0,69 pkt. proc. *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości
6 Udziały pięciu najchętniej oglądanych stacji -2,8% -0,8% -11,4% +3,2% +5,2% *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości
7 Najlepiej oglądaną stacją tematyczną była TVN24, która swój wynik z 2006 roku (1,89%) poprawiła w roku 2007, uzyskując udziały w oglądalności na poziomie 3,12% Tym samym stacja powiększyła swoją widownię o 65,1% *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości
8 Udziały pięciu najchętniej oglądanych stacji tematycznych +4,2% +32,1% +11,1% +65,1% -26,9% *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości
9 W 2007 roku goście dostarczyli dodatkowo 3,7% widowni To o 0,6 pkt. proc. więcej, niż rok wcześniej. Oznacza to, że przeciętnie w każdej minucie ubiegłego roku telewizję oglądało 183,7 tys. osób, które gościliśmy w naszych domach
10 Widownia gościnna pięciu najchętniej oglądanych stacji w 2007 roku
11 Programem o najwyższej oglądalności w 2007 roku był odcinek serialu M jak miłość z 5 lutego. Jego widownia wyniosła 9,96 mln osób Na pozostałych miejscach uplasowały się głównie programy sportowe oraz debaty przedwyborcze *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości
12 Dziesięć najchętniej oglądanych programów w 2007 roku M jak miłość Elim. ME Polska-Belgia (II połowa) Na dobre i na złe Debata J. Kaczyński – A. Kwaśniewski Debata A. Kwaśniewski – D. Tusk Skoki nar. PŚ Holmenkollen (cz.2) Skoki nar. PŚ Planica (cz.2) Telekamery Teletygodnia Skoki nar. PŚ Neustadt (cz.2) Ranczo 9,96 mln 8,60 mln 7,93 mln 7,84 mln 7,60 mln 7,37 mln 7,36 mln 7,28 mln 7,24 mln 7,17 mln 5 lutego, TVP2 17 listopada, TVP2 28 stycznia, TVP2 1 października, TVP2 15 października, TVP2 17 marca, TVP1 25 marca, TVP1 22 stycznia, TVP2 3 lutego, TVP1 18 marca, TVP1 *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości
13 Aktywność reklamowa
14 W 2007 roku reklamodawcy wydali na kampanie telewizyjne łącznie 9,56 mld zł Oznacza to wzrost o 22,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym *dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów z okresu oraz
15 Wydatki na reklamę telewizyjną w ostatnich latach *dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów z okresu oraz ; część wzrostu jest konsekwencją włączenia do monitoringu reklamowego TNS OBOP nowych stacji w 2007 roku 6,61 mld zł 6,88 mld zł 6,40 mld zł 7,83 mld zł 9,57 mld zł +22,2% Wzrost netto (nie uwzględniając dołączenia nowych stacji do monitoringu) wyniósł 12,3%, a łączne wydatki to 8,78 mld zł
16 Najbardziej aktywnym reklamodawcą pozostał Unilever-Bestfoods, który w 2007 roku wydał 423,6 mln zł Pierwszych pięciu reklamodawców wydało łącznie 1,48 mld zł, czyli 15,5% wszystkich wydatków reklamowych w 2007 roku *dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów z okresu oraz
17 Wydatki pięciu najaktywniejszych reklamodawców w 2007 roku *dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów z okresu oraz
18 W 2007 roku najwięcej zarobił Polsat, przyciągając 2,25 mld zł z budżetów reklamowych Tym samym reklamodawcy wydali w Polsacie 23,5% wszystkich wydatków poniesionych w ubiegłym roku na reklamę telewizyjną *dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów z okresu oraz
19 Pięć stacji o najwyższych przychodach z reklam w 2006 i 2007 roku * ; 5 miejsce w 2006 roku zajął TV4; Polsat Sport nie był wtedy monitorowany +15,8% +6,8% +3,5% +17,4%
20 Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku. Próba wyniosła 3176 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej (za wyjątkiem slajdów 9-10, gdzie badano grupę Wszyscy 4+ z gośćmi). Wszystkie analizy widowni telewizyjnej dotyczą okresu oraz Dane wydatkowe są podawane w wartościach cennikowych, bez uwzględnienia rabatów, za okres oraz Dane dotyczą wszystkich form aktywności reklamowej: spotowej, sponsoringowej, teleshopping i ogłoszenia.
21 Zapraszamy do współpracy Kontakt: Dariusz Piwowar Specjalista ds. obsługi klienta telemetrycznego Anna Rostkowska Biuro Prasowe TNS OBOP e: t: (22) e: t: (22) Dziękujemy!