Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie. 2 Widownia telewizyjna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
Agenda Teraz Onet! Sponsoringi: – sponsoring z video – nowe, niższe ceny – promocja jesienna Wzbogacone pakiety zasięgowe: – na elementach stałych – navibox.
TVP GORZÓW WIELKOPOLSKI PARTNER W BIZNESIE
Podsumowanie po I kwartale 2011 roku TIM SA KONFERENCJA PRASOWA maj 2011.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Badanie ankietowe Szacunek planowanych wydatków majątkowych gmin wiejskich i miejsko-wiejskich w latach
Ocena zawartości ogólnodostępnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej.
EFEKTYWNOŚĆ AKTYWNYCH FORM POMOCY
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Narciarski weekend pogoda dla narciarzy i snowboardzistów oferta dla sponsora.
Rynek ubezpieczeń w Polsce I kwartał 2008
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
Wyniki nauczania w ZSZ Nr 1 im. Wł. Korżyka w Rykach
Transformacja Z (13.6).
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Udział grup inwestorów w obrotach giełdowych – rok 2003 Warszawa,
Studenckie Poradnie Prawne Podsumowanie działalności październik 2008 – – styczeń 2009.
Działania pamięciowe na ułamkach dziesiętnych
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
WYZWANIA STOJĄCE PRZED SYSTEMEM UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport roczny,
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, luty 2009.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, stycze ń 2009.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
Kalendarz 2011 Oto ciekawy kalendarz, który zaprojektował
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Najważniejsze sportowe wydarzenie roku nadchodzi.
Stan zdrowia, warunki życia i rozwoju dzieci i młodzieży w Polsce
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Podsumowanie wyników próbnego egzaminu zawodowego przeprowadzonego w ZS 1 we Władysławowie dnia 15 stycznia 2010 r.
Człowiek - najlepsza inwestycja 18 listopada 2009 r. Człowiek – najlepsza inwestycja Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport roczny, 2009.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Narzędzia do tworzenia oferty inwestycyjnej
1. Dziennikarz Lekarz Listonosz 2 3 Lekarz  bada ludzi i określa ich stan zdrowia  bada podstawowe obszary życia i określa ich stan w liczbach 4.
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Badanie ankietowe szacunku planowanych wydatków majątkowych gmin w latach Badanie ankietowe Szacunek planowanych wydatków majątkowych gmin wiejskich.
„Marketing internetowy w obiekcie hotelowym 2014” Raport przygotowany przez serwis MojeKonferencje.pl.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
CYFROWA MOC STYCZEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni.
T YTUŁ Media publiczne w Europie finansowanie i wyniki oglądalności Grudzień 2014.
Zapis prezentacji:

Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie

2 Widownia telewizyjna

3 Statystyczny Polak w 2007 roku poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny i 19 minut dziennie To dokładnie tyle samo, ile w roku ubiegłym *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości

4 Średni dzienny czas oglądania telewizji w ostatnich latach *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości

5 Liderem wśród stacji pozostaje TVP1. Jej udziały wyniosły 23,99% W porównaniu z rokiem poprzednim oznacza to spadek o 0,69 pkt. proc. *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości

6 Udziały pięciu najchętniej oglądanych stacji -2,8% -0,8% -11,4% +3,2% +5,2% *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości

7 Najlepiej oglądaną stacją tematyczną była TVN24, która swój wynik z 2006 roku (1,89%) poprawiła w roku 2007, uzyskując udziały w oglądalności na poziomie 3,12% Tym samym stacja powiększyła swoją widownię o 65,1% *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości

8 Udziały pięciu najchętniej oglądanych stacji tematycznych +4,2% +32,1% +11,1% +65,1% -26,9% *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości

9 W 2007 roku goście dostarczyli dodatkowo 3,7% widowni To o 0,6 pkt. proc. więcej, niż rok wcześniej. Oznacza to, że przeciętnie w każdej minucie ubiegłego roku telewizję oglądało 183,7 tys. osób, które gościliśmy w naszych domach

10 Widownia gościnna pięciu najchętniej oglądanych stacji w 2007 roku

11 Programem o najwyższej oglądalności w 2007 roku był odcinek serialu M jak miłość z 5 lutego. Jego widownia wyniosła 9,96 mln osób Na pozostałych miejscach uplasowały się głównie programy sportowe oraz debaty przedwyborcze *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości

12 Dziesięć najchętniej oglądanych programów w 2007 roku M jak miłość Elim. ME Polska-Belgia (II połowa) Na dobre i na złe Debata J. Kaczyński – A. Kwaśniewski Debata A. Kwaśniewski – D. Tusk Skoki nar. PŚ Holmenkollen (cz.2) Skoki nar. PŚ Planica (cz.2) Telekamery Teletygodnia Skoki nar. PŚ Neustadt (cz.2) Ranczo 9,96 mln 8,60 mln 7,93 mln 7,84 mln 7,60 mln 7,37 mln 7,36 mln 7,28 mln 7,24 mln 7,17 mln 5 lutego, TVP2 17 listopada, TVP2 28 stycznia, TVP2 1 października, TVP2 15 października, TVP2 17 marca, TVP1 25 marca, TVP1 22 stycznia, TVP2 3 lutego, TVP1 18 marca, TVP1 *dane dla grupy Wszyscy 4+ bez gości

13 Aktywność reklamowa

14 W 2007 roku reklamodawcy wydali na kampanie telewizyjne łącznie 9,56 mld zł Oznacza to wzrost o 22,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym *dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów z okresu oraz

15 Wydatki na reklamę telewizyjną w ostatnich latach *dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów z okresu oraz ; część wzrostu jest konsekwencją włączenia do monitoringu reklamowego TNS OBOP nowych stacji w 2007 roku 6,61 mld zł 6,88 mld zł 6,40 mld zł 7,83 mld zł 9,57 mld zł +22,2% Wzrost netto (nie uwzględniając dołączenia nowych stacji do monitoringu) wyniósł 12,3%, a łączne wydatki to 8,78 mld zł

16 Najbardziej aktywnym reklamodawcą pozostał Unilever-Bestfoods, który w 2007 roku wydał 423,6 mln zł Pierwszych pięciu reklamodawców wydało łącznie 1,48 mld zł, czyli 15,5% wszystkich wydatków reklamowych w 2007 roku *dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów z okresu oraz

17 Wydatki pięciu najaktywniejszych reklamodawców w 2007 roku *dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów z okresu oraz

18 W 2007 roku najwięcej zarobił Polsat, przyciągając 2,25 mld zł z budżetów reklamowych Tym samym reklamodawcy wydali w Polsacie 23,5% wszystkich wydatków poniesionych w ubiegłym roku na reklamę telewizyjną *dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów z okresu oraz

19 Pięć stacji o najwyższych przychodach z reklam w 2006 i 2007 roku * ; 5 miejsce w 2006 roku zajął TV4; Polsat Sport nie był wtedy monitorowany +15,8% +6,8% +3,5% +17,4%

20 Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku. Próba wyniosła 3176 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej (za wyjątkiem slajdów 9-10, gdzie badano grupę Wszyscy 4+ z gośćmi). Wszystkie analizy widowni telewizyjnej dotyczą okresu oraz Dane wydatkowe są podawane w wartościach cennikowych, bez uwzględnienia rabatów, za okres oraz Dane dotyczą wszystkich form aktywności reklamowej: spotowej, sponsoringowej, teleshopping i ogłoszenia.

21 Zapraszamy do współpracy Kontakt: Dariusz Piwowar Specjalista ds. obsługi klienta telemetrycznego Anna Rostkowska Biuro Prasowe TNS OBOP e: t: (22) e: t: (22) Dziękujemy!