Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane INFORMACYJNE Zmiany stanów skupienia Nazwa szkoły:
Advertisements

WODA na bardzo poważnie....
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problem braku wody pitnej w Indiach
Co o wodzie warto wiedzieć ?
* 07/16/96 Woda Co to jest woda? Pytanie niby banalne, ale myślę, że trochę faktów nikomu nie zaszkodzi. Zapraszam do obejrzenia prezentacji. *
Woda jako nieodłączny składnik żywności.
Woda i roztwory wodne. Spis treści Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie.
Woda – Najpopularniejszy związek chemiczny
„Woda w liczbach” Wiktor Niparko.
Dane INFORMACYJNE ID grupy: G-3 Lokalizacja: GDYNIA Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Woda - cud natury Prezentacja podsumowująca realizację projektu: „Poznajemy tajemnice hydrologii” Przygotowała grupa T2.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Właściwości soli mineralnych, wody oraz ich rola w organizmie.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
WODA – ŹRÓDŁO ŻYCIA.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Jak oszczędzać wodę.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach ID grupy: 96/70_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok.
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
ZANIECZYSZCZENIE ŚRODOWISKA
Wyk. Monika Markuntowicz IIIB
BlaskI i cienie wody Adriana Misztowt VIB Wrocław 2012.
WODA na bardzo poważnie....
Elektrownia wodna Elektrownia wodna to zakład przemysłowy zamieniający energię spadku wody na elektryczną. Elektrownie wodne dzieli się na: "duże" i "małe",
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
WODA Maja Janiszewska kl. VI c, SP-45.
Badanie wód jezior lobeliowych
WPŁYW CZŁOWIEKA NA KLIMAT
Projekt otrzymał wsparcie finansowe Unii Europejskiej. Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi wydawca. Narodowa Agencja Programu Erazmus.
- życiodajna Substancja
WODA Woda czyli tlenek wodoru to związek chemiczny o wzorze H 2 O, występujący w ciekłym stanie skupienia. Gdy występuje w stanie gazowym nazywa się parą.
Co by było gdyby nie było wody ?
Woda to cudowna substancja
Zapis prezentacji:

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Krzyżu Wlkp. ID grupy: 98/35_mf_g1 Opiekun: Agnieszka Nawojczyk Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Woda Semestr/rok szkolny: semestr 3/2010/2011r.

Woda – związek chemiczny o wzorze H O, występujący w warunkach standardowych w stanie ciekłym. W stanie gazowym wodę określa się mianem pary wodnej, a w stałym stanie skupienia – lodem. Słowo woda jako nazwa związku chemicznego może się odnosić do każdego stanu skupienia. Model cząsteczki wody

Woda jest bardzo dobrym rozpuszczalnikiem dla substancji polarnych. Większość występującej w przyrodzie wody jest "słona" (około 97,38%). W naturalnej wodzie rozpuszczone są gazy atmosferyczne, z których w największym stężeniu znajduje się dwutlenek węgla. Woda naturalna w wielu przypadkach przed zastosowaniem musi zostać uzdatniona. Proces uzdatniania wody dotyczy zarówno wody pitnej jak i przemysłowej.

Woda jest na Ziemi bardzo rozpowszechniona. Występuje głównie w oceanach, które pokrywają 70,8% powierzchni globu, ale także w rzekach, jeziorach i w postaci stałej w lodowcach. Część wody znajduje się pod powierzchnią ziemi lub w atmosferze. Niektóre związki chemiczne zawierają cząsteczki wody w swojej budowie się ją wówczas Woda występująca w przyrodzie jest roztworem soli i gazów. Najwięcej soli mineralnych zawiera woda morska i wody mineralne; najmniej woda z opadów atmosferycznych. Jeziora Plitwickie w Chorwacji

*NASA odkryła wodę na Marsie 31 lipca 2008 roku. Obecność wody na Księżycu w głębi zacienionego krateru została wykazana podczas misji LCROSS 8 października 2009r. Występowanie znaczących ilości wody na innych ciałach niebieskich nie zostało wykazane, chociaż istnieją pośrednie dowody jej występowania, np. na niektórych księżycach Jowisza. *NASA - National Aeronautics and Space Administration (pl. Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej)

Chemiczne: powodowane są przez związki chemiczne odporne na rozkład biologiczny, trwale utrzymują w wodzie; należą do nich: detergenty, związki metali ciężkich, pestycydy (środki ochrony roślin), związki ropopochodne. Biologiczne: powodowane są przez bakterie i wirusy, pierwotniaki oraz ich toksyczne wydzieliny.

Elektrownia wodna to zakład przemysłowy zamieniający energię spadku wody na elektryczną. Elektrownie wodne dzieli się na "duże" i "małe", przyjmując, że małe elektrownie wodne to te o mocy poniżej 5 MW. Podział ten jest dość umowny (w Skandynawii i Szwajcarii granicą są 2 MW, a w USA 15 MW), ale dość ważny, gdyż są zaliczane do niekonwencjonalnych, odnawialnych i ekologicznych źródeł energii. Natomiast duże elektrownie wodne są tak na świecie rozpowszechnione (20% światowej produkcji energii elektrycznej), że traktowane są często jako konwencjonalne źródło energii, a duży stopień ingerencji w środowisko naturalne powstrzymuje wielu badaczy od nazywania dużych elektrowni wodnych ekologicznymi. Wątpliwości te nie dotyczą małych elektrowni wodnych, których wpływ na środowisko jest znikomy. Elektrownia wodna to zakład przemysłowy zamieniający energię spadku wody na elektryczną. Elektrownie wodne dzieli się na "duże" i "małe", przyjmując, że małe elektrownie wodne to te o mocy poniżej 5 MW. Podział ten jest dość umowny (w Skandynawii i Szwajcarii granicą są 2 MW, a w USA 15 MW), ale dość ważny, gdyż są zaliczane do niekonwencjonalnych, odnawialnych i ekologicznych źródeł energii. Natomiast duże elektrownie wodne są tak na świecie rozpowszechnione (20% światowej produkcji energii elektrycznej), że traktowane są często jako konwencjonalne źródło energii, a duży stopień ingerencji w środowisko naturalne powstrzymuje wielu badaczy od nazywania dużych elektrowni wodnych ekologicznymi. Wątpliwości te nie dotyczą małych elektrowni wodnych, których wpływ na środowisko jest znikomy.

Elektrownie wodne można podzielić na elektrownie przepływowe produkujące energię elektryczną oraz elektrownie szczytowo- pompowe, które służą głównie do magazynowania energii elektrycznej wyprodukowanej w inny sposób. Pierwsza elektrownia wodna została zbudowana w 1882 roku w Appleton w USA na rzece Fox. Dostarczała ona energię do fabryki produkującej papier. Było to dwa lata po pokazie, na którym Thomas Alva Edison po raz pierwszy zademonstrował publicznie wytwarzanie światła elektrycznego. Elektrownia wodna na Wiśle we Włocławku Elektrownia wodna na Zaporze Hoovera na rzece Kolorado, USA

Woda na Ziemi występuje we wszystkich stanach skupienia materii WODA Stan stałyStan ciekłyStan gazowy (lotny)

temperatura topnienia pod ciśnieniem 1 atm: 0 °C = 273, K temperatura wrzenia pod ciśnieniem 1 atm: 99,97 °C = 373,12 K punkt potrójny 0,01 °C = 273,16 K, 611,657 Pa gęstość w temperaturze 3,98 °C: 1 kg/l temperatura krytyczna: 647,096 K (ok. 374 °C) ciśnienie krytyczne: 22,064 MPa[5] ciepło właściwe: 4187 J/(kg·K) = 1 kcal/(kg·K) ciepło parowania: 2257 kJ/kg ciepło topnienia: 333,7 kJ/kg masa cząsteczkowa: 18,01524 Da względna przenikalność elektryczna w stałym polu elektrycznym: 87,9 (0 °C), 78,4 (25 °C), 55,6 (100 °C) barwa (woda chemicznie czysta: bezbarwna; w warstwach wielometrowych niebieska) mętność/ilość zawiesin w wodzie (woda chemicznie czysta: klarowna) zapach (woda chemicznie czysta: bezwonna) odczyn (woda chemicznie czysta: pH 7,0)

Badania terenowe Jeziora Królewskiego w Krzyżu Wlkp.

Data: r. Godzina:14.10 Warunki atmosferyczne: pochmurno, z przejaśnieniami Sprzęt: termometr, papierki wskaźnikowe, krążek Secchi, linka ze skalą w cm, lupa, pinceta, zlewki, palnik, sito, szalki Petriego, wiadro, miska, rękawiczki, słoiki z zakrętkami.

Do zlewki nalano wody i sprawdzono jej odczyn za pomocą papierka wskaźnikowego. pH=7 Wniosek: odczyt jest obojętny

Określanie zapachu wody i jego intensywność: Na zimno (temperatura 20°C) ZapachStęchły, chlewu, pleśni IntensywnośćSłaba Na gorąco (temperatura 60°C) ZapachBrak IntensywnośćBrak Wniosek: Po zwiększeniu temperatury woda całkowicie straciła zapach

Zmierzono temperaturę wody: aTuż pod powierzchnią lustra wodyt=16°C bPomiar przy dniet=19°C cOkreślenie zmiany temperaturyΔt=t-t=3°C

aZ pomostu zanurzyliśmy krążek w wodzie do momentu, aż zniknął nam z oczu. Zanotowaliśmy długość linki d=142cm bZanurzyliśmy krążek jeszcze bardziej, a następnie podciągnęliśmy w górę, aż do momentu ponownego zobaczenia. Zanotowaliśmy długość linki zanurzonej w wodzie. d=156cm cOkreśliliśmy przeźroczystość wody za pomocą wzoru: (d + d) : 2 = przeźroczystość (142cm + 156cm) : 2 = 298 : 2 = 149 cm

Na dzień dzisiejszy ludność naszego miasta i gminy nie korzysta w pełni z walorów Jeziora Królewskiego. Jezioro jest częściowo zanieczyszczone środkami ochrony roślin używanych przez rolników, które spływają z sąsiadujących pól. Czasami przy brzegu można spotkać wędkarzy, których połowy są niewielkie. W najbliższym czasie (prawdopodobnie tego lata) jezioro ma być oczyszczane – na co wszyscy czekamy.

Podręcznik do nauczania fizyki Spotkania z fizyką cz. 2 - Nowa Era, Podręcznik do nauczania chemii Ciekawa chemia cz. 2 – WSiP, Google Grafika p://pl.wikipedia.org/wiki

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA