Czyli historia 2 blondynek z paczką zapałek 

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oczyszczanie wody w zamkniętych obiegach
Advertisements

Rozszerzalność temperaturowa ciał stałych Zjawiska cieplne
Każdy z nas jest w stanie poświęcić chwilę na sprzątanie okolicy, wielu może zaoszczędzić energię elektryczną, wyłączając zbędne oświetlenie, a niektórzy.
Sucha destylacja węgla i jego produkty
Przygotowali Switek Kamil Gosztyła Filip
Wykonały: Katarzyna Bryła Monika Domagała
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
ELEKTROLIZA Elektroliza jest to proces zachodzący wskutek przepływu prądu stałego przez roztwór elektrolitu lub elektrolit stopiony (termoelektroliza).
OGNIWA PALIWOWE.
Desorpcja wodoru w stopach palladu modelowym układzie elektrody ujemnej w ogniwach wodorkowych. Ewa Kalinowska Pracownia Elektrochemicznych Źródeł Energii.
Metale i stopy metali.
Dobra energia dla wszystkich. Dobra energia dla wszystkich.
Groch z kapustą i grzybami
SYSTEMATYKA SUBSTANCJI
Co o wodzie warto wiedzieć ?
Obserwacja kiełkowania nasienia fasoli
Doświadczenie: Wpływ kreta , sody oczyszczonej , octu , wody i soli kuchennej na proces utleniania żelaza Żelazo jest bardzo rozpowszechnionym pierwiastkiem.
Nauka przez obserwacje
Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut
Rozwiązanie Zadania nr 4 Związku Czystej Wody. Przedstawienie grupy : Spotkaliśmy się dn br. w składzie : Katarzyna Bis, Katarzyna Barlik, Joanna.
,,JAK WYKORZYSTAĆ PASJE BADACZA’’
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach Wyniki egzaminu maturalnego w sesji wiosennej 2012 roku.
WODA – ŹRÓDŁO ŻYCIA.
Kuchenka mikrofalowa.
Ogniwa paliwowe (ogniwa wodorowe)
Czy przeciwieństwa się przyciągają ?
Zablokowana woda.
Otacza nas woda i powietrze
Karolina Stolarczyk I LO im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Klasa If
Drabina Jacoba.
Mali odkrywcy Dokonania podczas pracy nad realizacją projektu w roku szkolnym 2012/2013.
Wpływ elektryzowania się ciał na organizmy żywe
Kinga Majda Magdalena Stolarek Izabela Prośniak
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Nasze doświadczenia Jakie ph ma słodkie mleko?
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
„Zaczarowany Świat Chemii”
Wędrówka jonów w roztworach wodnych
MATURA PRÓBNA PORÓWNANIE WYNIKÓW

Jak unikać odpadów i pozbyć się ich w sposób przyjazny dla środowiska?
Elektronika -wprowadzenie.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Lekcja w laboratorium biologicznym
Jak unikać niebezpieczeństwa w domu?
Doświadczenie z atramentem
Doświadczenie z atramentem
TROCHĘ MAGII I TAJEMNICZOŚCI
Rozkład Maxwella i Boltzmana
Kwasy Będę potrafił/a: definiować pojęcie: kwasu;
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Badanie wód jezior lobeliowych
Projekt otrzymał wsparcie finansowe Unii Europejskiej. Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi wydawca. Narodowa Agencja Programu Erazmus.
Pomoce dydaktyczne OZE. NAUCZYCIEL – AUTORYTATYWNE ŹRÓDŁO WIEDZY O KLIMACIE I ENERGII ODNAWIALNEJ W jaki sposób nauczyciel może skutecznie realizować.
Berylowce - Ogólna charakterystyka berylowców Właściwości berylowców
Przemysław Kulej i Krystian Mzyk Ogniwa paliwowe-napędy wodorowe.
Korozja -Korozja chemiczna, Korozja elektrochemiczna,
CO TO JEST CIŚNIENIE? Ciśnienie – wielkość skalarna określona jako wartość siły działającej prostopadle do powierzchni podzielona przez powierzchnię na.
Litowce – potas i pozostałe litowce -Występowanie i otrzymywanie potasu -Właściwości fizyczne i chemiczne potasu -Ważniejsze związki potasu -Występowanie.
ZAKWAS I CHLEB Emilia Cieślak. ZAKWAS Pierwszy dzień  5 łyżek mąki żytniej i 5 łyżek letniej wody wymieszać w litrowym słoiku i odstawić w ciepłe miejsce.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1.
Korozja metali.
Dlaczego bez tlenu nie byłoby życia na Ziemi?
Magnez i jego związki Właściwości fizyczne magnezu
Ciekawe doświadczenia chemiczne. Cel projektu Zainteresowanie chemią jako przedmiotem.
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
3.
POWTÓRZENIE CHEMIA.
Powiat Buski.
Zapis prezentacji:

Czyli historia 2 blondynek z paczką zapałek  Jak podpalić wodę? Czyli historia 2 blondynek z paczką zapałek 

Co jest potrzebne do „podpalenia” wody? Woda Baterie 1.5 V sztuk 4 Zapałki Szklanka Odpowiedniej wielkości przykrycie szklanki

zapałki Szklanka z wodą 4 baterie Przykrywka szklanki

Co? Jak? I ile? Żeby dokonać dość dziwnego i zaskakującego doświadczenia należy pozostawić baterie w szklance z małą ilością wody (woda musi minimalnie zakryć baterie) na minimalnie 45 minut. Szklankę z woda należy bardzo szczelnie przykryć i nie ruszać przez cały czas doświadczenia.

Szczelne przykrycie powinno zagwarantować sukces Bardzo ważnym elementem jest odpowiedni poziom wody

Niestety przez brak fachowego sprzętu nie udało się uchwycić momentu zapłonu.

W trakcie zanurzenia baterii w wodzie dochodzi do elektrolizy wody, w której wydziela się wodór i to on jest podpalany. Jedną wadą tego doświadczenia jest jego mała skuteczność. Nam na 10 prób udało się podpalić wodór tylko w 2.

Należy pamiętać ze to zabawa bardzo niebezpieczna, ogień w takim wydaniu może spowodować poparzenia dlatego nakłaniamy do przygotowania gaśnicy lub szklanki wody, która nie była poddana elektrolizie

Co to właściwie jest elektroliza… Elektroliza wody jest najprostszym sposobem przemysłowego otrzymywania wodoru i tlenu o bardzo wysokiej czystości (wodór najwyższej czystości, przekraczającej 99,9%). Jest to proces nieskomplikowany, stosunkowo tani do przeprowadzenia i może zachodzić zarówno w środowisku kwaśnym jak i zasadowym. Jako katody stosowane są elektrody ze stali miękkiej lub niklu, anody to najczęściej nikiel lub materiały pokrywane niklem. Elektroliza, czyli jej rozkład pod wpływem prądu elektrycznego na wodór i tlen została wykonana po raz pierwszy w 1839 r. przez angielskiego fizyka Grave'a.

Wykonały: Magdalena Jaskros Zuzanna Włodarczyk Z I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Starachowicach Z klasy II f