Czy przeciwieństwa się przyciągają ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Określenie pH wody na terenie gminy Raba Wyżna
Advertisements

Zastosowanie programu EPANET 2PL do symulacji zmian rozkładu chloru w sieci wodociągowej Danuta Lis Dorota Lis.
Skąd czerpać brakującą energię?
KWASY Kwas chlorowodorowy , kwas siarkowodorowy , kwas siarkowy ( IV ), kwas siarkowy ( VI ), kwas azotowy ( V ), kwas fosforowy ( V ), kwas węglowy.
Sposoby elektryzowania ciała
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
DENATURACJA BIAŁKA POD WPŁYWEM KWASU OCTOWEGO
DYSOCJACJA KWASÓW.
Odnawialne źródła energii
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
ELEKTROLIZA Elektroliza jest to proces zachodzący wskutek przepływu prądu stałego przez roztwór elektrolitu lub elektrolit stopiony (termoelektroliza).
OGNIWA PALIWOWE.
DYSOCJACJA JONOWA KWASÓW I ZASAD
Automatyczny system do pomiaru stężenia metali ciężkich w glebie
Prąd elektryczny.
SYSTEMATYKA SUBSTANCJI
Właściwości i budowa cieczy
Rodzaje pożarów i właściwe dla nich środki gaśnicze
Elektrochemia.
motto: po pierwsze: zaciekawić (Leonardo da Vinci)
Autor: Mateusz Marszałek Klasa IIIz. Alkany nazywane są często węglowodorami nasyconymi lub parafinami. Ogólny wzór alkanów ma postać: C n H 2n+2 gdzie.
Naturalne źródła energii w krajach Unii Europejskiej.
 Dziękujemy! „Fascynacja światłem – magiczna świeczka”
Czyli jak ugotować ryż, bez użycia ognia...
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
I ICH ZASToSOWANIA WYK. NATALIA HOANG KL. 3B
Napięcie Powierzchniowe
Energia Słoneczna 1.Wstęp Dzwięk ognia wstrząs czy coś…
Nauka przez obserwacje
Sztuczki chemiczne Projekt realizowany w Zespole Szkół – Szkoła P{odstawowa i Gimnazjum im. Ziemi Kujawskiej pod opieką mgr inż. Lidii Tuszyńskiej i Centrum.
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Lód Właściwości i niecodzienne użycie.
Sitem wody nie nabierzesz
AGH-WIMiR, wykład z chemii ogólnej
Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz
WODA – ŹRÓDŁO ŻYCIA.
Ogniwa paliwowe (ogniwa wodorowe)
Czyli historia 2 blondynek z paczką zapałek 
Karolina Stolarczyk I LO im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Klasa If
Badania praw elektrolizy
Niezwykłe zamarzanie wody
ZASTOSOWANIE WODOROTLENKÓW
Optyka Joanna Sado Tomasz Stanek
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Jak to działa? Zajęcia ekologiczne z elementami fizyki dla uczniów ZET IV-VI przygotowane przez uczniów klasy I Gimnazjum.
Magia czy fizyka? Czyli sztuczki z ciśnieniem
Wyk. Monika Markuntowicz IIIB
Wędrówka jonów w roztworach wodnych
BlaskI i cienie wody Adriana Misztowt VIB Wrocław 2012.
PREZENTACJA OPRACOWANA PRZEZ ZESPÓŁ z 7c. Z jednej strony niezbędny do życia, z drugiej – zabójcza trucizna. Obdarzony mocą bezwzględnej destrukcji objawiającej.
1.
Doświadczenie z atramentem
PROMIENIE ULTRAFIOLETOWE.
Podręczny sprzęt gaśniczy
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Bateria zespół składający się z jednakowych elementów na przykład ogniw, dział, oddziałów, zaworów, komór czy klatek.
Kwaśne opady Wybuchowi Naukowcy.
Pożary egzogeniczne w kopalniach
Projekt nr POKL /12 „Z Wojskową Akademią Techniczną nauka jest fascynująca!” WYKŁAD Z CHEMII dla uczestników obozu w dniach
Przemysław Kulej i Krystian Mzyk Ogniwa paliwowe-napędy wodorowe.
Jak to się dzieje ,że żarówka świeci?
Stany skupienia wody.
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Ciekawe doświadczenia chemiczne. Cel projektu Zainteresowanie chemią jako przedmiotem.
Co by było gdyby nie było wody ?
KONDUKTOMETRIA. Konduktometria polega na pomiarze przewodnictwa elektrycznego lub pomiaru oporu znajdującego się pomiędzy dwiema elektrodami obojętnymi.
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
Który gaz ma najmniejszą gęstość?
Elektrolity i nieelektrolity
POWTÓRZENIE CHEMIA.
Zapis prezentacji:

Czy przeciwieństwa się przyciągają ? Jak ogień i woda… Czy przeciwieństwa się przyciągają ? Projekt Feniks Marcin Nowaczek Gimnazjum im. Kazimierza Wielkiego w Słomnikach Pod przewodnictwem opiekuna mgr Doroty Ciałowicz

Podpalić wodę…. Mit czy prawda ? Większość ludzi sądzi, że wody nie da się podpalić. Od wieków używana do gaszenia pożarów, pozbywania się pragnienia, czy dezynfekcji rąk. Zajmuje ok. 70,8 % całkowitej powierzchni ziemi, a my nadal tak mało o niej wiemy. W tej prezentacji pragnę doświadczalnie jak i teoretycznie obalić mity na temat wody.

Doświadczenie Podpalanie wody za pomocą elektrolizy Do wykonania doświadczenia potrzebujemy: 2x Ogniwo galwaniczne 1/8 litra wody przeźroczysta szklanka zapałki kartka papieru

Wykonanie Do szklanki wlej 125 ml wody. Następnie wrzuć do niej dwa ogniwa galwaniczne na ok. 30min – 60min. Po upłynięciu określonego czasu wyciągamy baterie. Później „podpalamy” wodę. Dla uwidocznienia efektu „palącej się wody” możemy spalić kartkę papieru nad ogniskiem w szklance.

Wyjaśnienie Zjawisko „podpalenia wody” zachodzi pod wpływem jej elektrolizy. Żeby jednak do niej doszło musimy spełnić jeden warunek, a mianowicie do wody trzeba doprowadzić źródło prądu stałego, np. bateria akumulatorów lub prostownik przetwarzający prąd zmienny na stały. W moim przypadku są to dwa ogniwa galwaniczne ( baterie ).

Zjawisko Elektrolizy Co to jest? Do czego potrzebne nam zjawisko elektrolizy ? Proces rozkładu wody prądem elektrycznym. Jakie są skutki elektrolizy ? Uporządkowanie ruchu jonów w roztworze. Przebieg procesów chemicznych na powierzchniach elektrod. Prawie zawsze zmiany stężenia w obszarach elektrolitu sąsiadujących z elektrodami. W jakim celu wykorzystuje się elektrolizę wody ? Elektroliza wody jest najprostszym sposobem przemysłowego otrzymywania wodoru i tlenu o bardzo wysokiej czystości (wodór najwyższej czystości, przekraczającej 99,9%). Jest to proces nieskomplikowany, stosunkowo tani do przeprowadzenia i może zachodzić zarówno w środowisku kwaśnym jak i zasadowym.

Zastosowanie wiedzy o Elektrolizie Gdy w wodzie zachodzi elektroliza wydostaje się z niej tlen i bardzo łatwopalny wodór. To dzięki niemu jesteśmy w stanie podpalić wodę. Ogień będzie się utrzymywał do momentu gdy cały wodór nie uleci ze szklanki.

Bibliografia „Elżbieta2„, Elektroliza,na: http://www.bryk.pl/teksty/liceum/fizyka/obwody_elektryczne/19553-elektroliza.html, pod red. K. Kowaleskiego, Warszawa 1989. Zofia Kluz, Krystyna Łopata, Chemia w gimnazjum, w: 4. Roztwory wodne, wyd. WSiP, Warszawa 2007 (wydanie 6).

Koniec Wykonane na potrzebę projektu Feniks