Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Advertisements

„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Najczęściej występujące odpowiedzi: bardzo dobrze dobrze jest w porządku nie mam uwag jest sprawiedliwy jasny zrozumiały.
Witamy W I KLASIE Magdalena Oleksy-Zborowska.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
KLUCZ DO UCZENIA SIĘ „jedyny w Polsce, kompletny, łatwy do wdrożenia, zmieniający wszystkie dzieci i nauczycieli z Gąsienic w piękne i mądre Motyle...”
Musisz chcieć latać tak bardzo, Żeby zrezygnować z bycia gąsienicą.
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Eko Choinka – to nie żadna drwinka !
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Jak za pomocą nowych technik poprawić wyniki nauczania o 661 procent?
KLOCKOMANIA.
Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
Planowanie szkolenia „Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji” Mark Twain.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
SERDECZNIE WITAMY W NASZEJ SZKOLE!
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Gimnazjum w Golubiu - Dobrzyniu
- Agnieszka Janiszewska
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
Konkurs „Małe ważne książeczki”.  „Był gdzieś haj taki kraj, była gdzieś taka wieś” Themersonów to książeczka zachęcająca do kreatywnej zabawy.
OD ZABAWY DO KLASOWEJ OFICYNY WYDAWNICZEJ.  POZNANIE CIEKAWYCH SPOSOBÓW UCZENIA SIĘ ORTOGRAFII ICH UPOWSZECHNIANIE  ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO.
Częstochowa, 1 marca 2007 r. Społeczeństwo informacyjne w Częstochowie Opinie uczniów na temat zajęć dydaktycznych prowadzonych w ramach projektu „Społeczeństwo.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
DidiKids - o programie  nauka poprzez zabawę  program dla dzieci w wieku 6 – 12 lat  otwarte zajęcia na terenie Uczelni Wyższej.
Jak je spędzałem :D. Super czas spędziłem z dziadkiem i babcią! Graliśmy w różne gry, chodziliśmy na spacery i razem oglądaliśmy filmy. Było bardzo fajnie.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Realizacja projektu „Bydgoski Bąbel Matematyczny w SP nr 12 ” W naszej szkole zaczynamy,,bąblować”. Klasy edukacji wczesnoszkolnej systematyczne wdrażają.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Zajęcia plastyczne stanowią ważny element w rozwoju przedszkolaka. Twórczość plastyczna jest dla dziecka źródłem wiedzy o otaczającym go świecie i formą.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Innowacja pedagogiczna „Szkolne programowanie”
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
INTERNET TO NIE TYLKO GRY
MAŁYMI KROKAMI OSIĄGAMY WIELE
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Dlaczego warto czytać dziecku ?
„Smacznie i zdrowo” Warsztaty kulinarne w grupie 0f
Projekt Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Europejski Fundusz Społeczny
„MŁODZI KONSTRUKTORZY” „MAŁY INŻYNIER”
Zapis prezentacji:

Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające i Konstrukcje. Dzieci z radością uczestniczyły w zajęciach, gdyż przede wszystkim bawiły się i miło spędzały czas. Dzieci podczas zajęć uczyły się zdobywać wiedzę, samodzielnie szukać rozwiązań nowych, problemowych sytuacji. Metody pracy, tematyka i materiały potrzebne do przeprowadzenia sesji spowodowały, że nie było miejsca na nudę. Dzieci nabierały poczucia własnej wartości, uczyły się tolerancji i dochodzenia do kompromisów. Zajęcia przebiegały w spokojnej, miłej i przyjaznej atmosferze.

Obrazkowa gimnastyka

Losowanie ludzików

Konstrukcje Dzieciom podobała się zabawa z klockami. Podczas zajęć dzieci miały możliwość dostrzeżenia wielu perspektyw przedmiotów, dokonać ich analizy, tworzenia, projektowania. Rozwijały koncentrację, myślenie. Dzieci opowiadały o swoich budowlach, używając przy tym nazw wykorzystanych klocków i wielu przymiotników. Ważne jest odpowiednie przechowywanie klocków, tak aby się nie pomieszały. Uczniowie byli pod względem bardzo zdyscyplinowani. Nazwy klocków nie są łatwe do zapamiętania, choć dzieci przyswoiły nazwy niektórych szybciej niż się tego spodziewałam.

Gry Rozwijające Moduł ten bardzo przypadł mi i dzieciom do gustu. Rozwija koncentrację, logiczne myślenie, umiejętności językowe, kreatywność. Dzieci nie odczuwają, że się uczą, a tylko spędzają miło czas na zabawie. Istotne jest to, że nie wymaga dużych przygotowań przed zajęciami. Sesje są zwięzłe, mają konkretne cele i nie są nudne.