Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające i Konstrukcje. Dzieci z radością uczestniczyły w zajęciach, gdyż przede wszystkim bawiły się i miło spędzały czas. Dzieci podczas zajęć uczyły się zdobywać wiedzę, samodzielnie szukać rozwiązań nowych, problemowych sytuacji. Metody pracy, tematyka i materiały potrzebne do przeprowadzenia sesji spowodowały, że nie było miejsca na nudę. Dzieci nabierały poczucia własnej wartości, uczyły się tolerancji i dochodzenia do kompromisów. Zajęcia przebiegały w spokojnej, miłej i przyjaznej atmosferze.
Obrazkowa gimnastyka
Losowanie ludzików
Konstrukcje Dzieciom podobała się zabawa z klockami. Podczas zajęć dzieci miały możliwość dostrzeżenia wielu perspektyw przedmiotów, dokonać ich analizy, tworzenia, projektowania. Rozwijały koncentrację, myślenie. Dzieci opowiadały o swoich budowlach, używając przy tym nazw wykorzystanych klocków i wielu przymiotników. Ważne jest odpowiednie przechowywanie klocków, tak aby się nie pomieszały. Uczniowie byli pod względem bardzo zdyscyplinowani. Nazwy klocków nie są łatwe do zapamiętania, choć dzieci przyswoiły nazwy niektórych szybciej niż się tego spodziewałam.
Gry Rozwijające Moduł ten bardzo przypadł mi i dzieciom do gustu. Rozwija koncentrację, logiczne myślenie, umiejętności językowe, kreatywność. Dzieci nie odczuwają, że się uczą, a tylko spędzają miło czas na zabawie. Istotne jest to, że nie wymaga dużych przygotowań przed zajęciami. Sesje są zwięzłe, mają konkretne cele i nie są nudne.