Doświadczenie – Moc świeczki typu „tea-light”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocena dokładności pomiarów
Advertisements

Wykład Fizyka statystyczna. Dyfuzja.
Dane INFORMACYJNE Zmiany stanów skupienia Nazwa szkoły:
Pomiary Temperatury.
Opracowała: Katarzyna Skałubińska Klasa III b
WYZNACZANIE TEMPERATURY WRZENIA WODY
Wybrane wiadomości z teorii błędów
Rachunek Wyrównawczy Wyrównanie spostrzeżeń bezpośrednich
Wpływ warunków na niewiadome na wyniki wyrównania.
Niepewności przypadkowe
Jarosław Kuchta Jakość Systemów Informatycznych
Meteorologia doświadczalna Wykład 4 Pomiary ciśnienia atmosferycznego
Zakład Chemii Medycznej Pomorskiej Akademii Medycznej
Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętości.
Opracowanie wyników pomiarów
Część eksperymentalna konkursu:
Jakie jest pole kwadratu?
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
Szczególna teoria względności
Konstrukcja, estymacja parametrów
O FIZYCE Podstawowe pojęcia.
N IEPEWNOŚĆ POMIAROWA Projekt wykonała: Monika WALA ZIP 31 END.
„Fizyka da się lubić” Wykonanie i realizacja Adam Stachurski i Kaja Surdy XXV LO im. Stefana Baczyńskiego w Łodzi.
pod opieką Pani Moniki Klimczak
Obliczanie gęstości wody
Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz
DUŻA MOC MAŁEJ ŚWIECZKI
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Karolina Stolarczyk I LO im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Klasa If
Działanie 9.2 Efektywna dystrybucja energii
Quiz Liczby na co dzień Rozpocznij Quiz.
Kinga Majda Magdalena Stolarek Izabela Prośniak
Opis projektu. Materiały Podgrzewacze Sklejka Klej Puszki po napojach.
KATEGORIA - DOŚWIADCZENIE Marek DerezulkoII Liceum Ogólnokształcące Adrian Gęsickiz Oddziałami Dwujęzycznymi Wojciech Fabjańczukim. Adama Mickiewicza Joanna.
Temat: Gęstość materii
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
Im więcej owiec, tym więcej owczych nóg.
Doświadczenie Pomiar prędkości dźwięku
Dział 3 FIZYKA JĄDROWA Wersja beta.
RUCH JEDNOSTAJNY PĘCHERZYKA POWIETRZA W RÓŻNYCH CIECZACH
Proporcjonalność prosta Wielkościami wprost proporcjonalnymi nazywamy wielkości zmieniające się w taki sposób, że wzrost lub zmniejszenie jednej powoduje.
KATEGORIA 1 Fizyka da się lubić Doświadczenie grupowe.
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
428.Ile gramów lodu o temperaturze t p =-18 o C można stopić przy pomocy m=8,5kg wody o temperaturze t=55 o C?
dr hab. inż. Monika Lewandowska
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
„Ile ma mach?” – Pomiar prędkości dźwięku. Wykonali: Paulina Oleś Krzysztof Mika Sylwester Sołtys.
Ciepło właściwe Ciepło właściwe informuje o Ilości ciepła jaką trzeba dostarczyć do jednostki masy ciała, aby spowodować przyrost temperatury o jedną.
Wykonała grupa uczniów koła fizycznego „Fizykomania” z Gimnazjum nr 8 w Łodzi Czy zawartość CO 2 w napoju C-C wpływa na ocieplenie naszego klimatu? Konkurs.
Ile dwutlenku węgla jest w C-C?. Dnia 19 marca 2015 r. wykonaliśmy doświadczenie, które pozwoliło nam określić, ile dwutlenku węgla znajduje się w c–
EWA NYCNERSKA- OPIEKUN PROJEKTU REALIZOWANEGO W RAMACH GRANTÓW OBYWATELSKICH W CENTRUM KULTURY W JEDLINIE ZDROJU W ROKU 2014/2015.
PRACY DYPLOMOWEJ INŻYNIERSKIEJ
WYZNACZENIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO (METODĄ SWOBODNEGO SPADKU) Autor: Mateusz Dargiel Gimnazjum im. Leszka Czarnego w Lutomiersku.
Siły ciężkości i sprężystości.. Badanie zależności wydłużenia sprężyny od działającej na nią siły. Badanie zależności wydłużenia sprężyny od działającej.
Badanie konstrukcji Badanie konstrukcji geometrycznej ciągów.
Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych.
Wyznaczanie sprawności oraz mocy świeczki Fizyka da się lubić 2013.
Niepewności pomiarów. Błąd pomiaru - różnica między wynikiem pomiaru a wartością mierzonej wielkości fizycznej. Bywa też nazywany błędem bezwzględnym.
Konkurs z fizyki „Fizyka da się lubić”
Wyznaczanie indukcji magnetycznej
przyspieszenia ziemskiego.
Prawo Hooke’a.
METROLOGIA Statystyczne metody poprawienia dokładności
POMIAR PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO PRZY POMOCY PIŁECZKI TENISOWEJ
Układ Tytuł Podtytuł.
Tytuł wystąpienia w języku prezentowania
Nowe rozwiązania wodomierzy w inteligentnych pomiarach
Zapis prezentacji:

Doświadczenie – Moc świeczki typu „tea-light”

Spis treści Sprzęt Układ Pomiary Szybkość ubywania masy Wykres częstości powtórzeń Współczynnik ‘k’ Możliwy błąd pomiarowy Wnioski

Termometr (dokładność 0,5 stopnia C) Pipeta 10ml Doświadczenie polega na zbadaniu mocy świeczki poprzez podgrzewanie wody w puszce o pojemności 330ml. Potrzebny sprzęt: Puszka 330ml Świeczki tea-light Stoper Termometr (dokładność 0,5 stopnia C) Pipeta 10ml Podstawa pod świeczkę i puszkę

Układ:

Pomiary: Pomiar pierwszy – 150 ml wody Średnia moc świeczki – 3,552 W

Pomiar drugi - 100 ml wody Średnia moc świeczki – 3,131 W

Pomiar trzeci - 100 ml wody Średnia moc świeczki – 4,130 W

Pomiar czwarty - 50 ml wody Średnia moc świeczki – 3,429 W

Pomiar piąty - 50 ml wody Średnia moc świeczki – 3,626 W

Pomiar szósty - 50 ml wody Średnia moc świeczki – 4,383 W

Szybkość ubywania masy Wzór: ΔMs/Δt = 0,00349

Współczynnik ‘k’ k=[(cm)/q*][(ΔT/Δt)/(ΔM/Δt)] k=0,74248 dla 50 ml wody *ciepło spalania steryny 3064,737 J/kg

Częstość powtórzeń

Niepewność pomiarowa Niepewność = Długość poziomej linii/pierwiastek liczby pomiarów Niepewność = 0,5/√60=0,064

Wnioski Średnia moc świeczki - 3,708 (+/- 0,064) W Średni współczynnik sprawności k = 0,814 Szybkość ubywania masy jest proporcjonalna do czasu Sprawność ogrzewania wody jest tym większa, im większa jest masa wody

Doświadczenie przeprowadzali: Mateusz Łukomski Justyna Stanisławska Opiekun: Bogumiła Pawlak Szkoła: XXV LO w Łodzi im. Stefana Żeromskiego