CZAS WOLNY DZIECKA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
T E M A T 3 : C O T O J E S T I N F O R M A T Y K A I J A K I E S Ą A S P E K T Y J E J R O Z W O J U ?
Advertisements

„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Program Bezpieczeństwo w sieci
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dlaczego Publiczna Szkoła Podstawowa w Brzeźnicy jest fajna??
Twój przyjaciel czy wróg?
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
Zebranie z Rodzicami 17 września 2013
Uzależnienia a rozwój dziecka
„PO SZKOLE…”.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Bezpieczni w komputerowym świecie
Uzależnienie od internetu
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Czy to już uzależnienie?
Nastolatki i ich problemy
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Autor: Łukasz Wolner Szkoła Podstawowa nr 12
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
Prawa dziecka do życia kulturalnego
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
„Wirtualne niebezpieczeństwa”
Test uzależnienia od komputera Przy każdym stwierdzeniu możesz wybrać tylko jedną odpowiedź (tak lub nie).
Wpływ gier komputerowych na człowieka
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
Problemy współczesnej młodzieży
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Dziecięca liga polsko-czeska. Prace nad realizacją projektu odbywały się w Szczyrku.
Publiczna Szkoła Podstawowa w Ochli. Obecnie dzieci często siadają samotnie w domu przed komputerami i nie nawiązują osobistych kontaktów pozalekcyjnych.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
„Bądź bezpieczny w sieci’’ W dwugodzinnych zajęciach wzięli udział uczniowie klas III. Celem zajęć i działań było poznanie przez uczniów zasad bezpiecznego.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
mgr Małgorzata Piasecka
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
W SIECI Warsztaty W SIECI zrealizowane w III Zespole Edukacyjno-Terapeutycznym „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Jak je spędzałem :D. Super czas spędziłem z dziadkiem i babcią! Graliśmy w różne gry, chodziliśmy na spacery i razem oglądaliśmy filmy. Było bardzo fajnie.
To nabyta potrzeba wykonywania jakiejś czynności lub zażywania jakiejś substancji. W praktyce określenie to ma kilka znaczeń. W języku potocznym termin.
O czym powinni wiedzieć rodzice kupując dziecku komputer ? Opracowała Anna Cynowska.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
Czas wolny dawniej a dziś.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
ORGANIZACJA CZASU WOLNEGO BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW AGNIESZKA DMITRUK, HELENA POPŁAWSKA, WOJCIECH HOŁUB.
Towaroznawstwo Grupa 1011 Nr albumu
Uzależnienie od komputera, telewizji i komórki.. Prezentacja przygotowana przez klasę V c z wychowawczynią.
Staś Grzybowski nnm9aAAAAAAaAOaoaoaaolllbuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuq]][pptTTTTTbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
„Razem zmienimy Internet na lepszy”.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

CZAS WOLNY DZIECKA

Tylko człowiek, który pracuje może cieszyć się z wypoczynku. Jerome Klapka

CZAS WOLNY Czas wolny dziecka jest to okres dnia, który pozostaje mu po wypełnieniu obowiązków szkolnych, domowych, czynności organizacyjno-porządkowych związanych z zachowaniem zdrowia i higieny, czas w którym może ono według swojego upodobania wypoczywać, bawić się i zaspokajać potrzeby wynikające z własnych zainteresowań. Do podstawowych funkcji czasu wolnego należą: funkcja twórcza, percepcyjna, rekreacyjna i uspołeczniająca.

WŁAŚCIWE SPOSOBY SPĘDZANIA WOLNEGO CZASU Czas spędzony z rodzicami i rodzeństwem Telewizja i komputer ale pod kontrolą rodziców. Zainteresowania Spotkania z przyjaciółmi – „kontrolowane” przez rodziców.

NIEWŁAŚCIWE SPOSOBY SPĘDZANIA WOLNEGO CZASU Ciągłe oglądanie telewizji. Gry komputerowe nieadekwatne do wieku dziecka. Niewłaściwe towarzystwo, np. grupy nieformalne. Zbyt dużo samotnie spędzanego wolnego czasu.

ZAGROŻENIA Grupy nieformalne (młodzieżowe, sekty...) Uzależnienie (Internet, telewizja....) Przemoc Agresja

Dlaczego tak trudno organizować dzieciom wolny czas? Problemy finansowe. Natłok pracy. Brak wsparcia współmałżonka. Moja rodzina jest niepełna. Wpływ kolegów ze szkoły i podwórka na zainteresowania dziecka. Niechęć dziecka do uczestniczenia w zajęciach dodatkowych.

Jak się dowiedzieć jakie są zainteresowania mojego dziecka? OBSERWACJA ROZMOWA ZNAJOMOŚĆ KOLEGÓW Jak się dowiedzieć jakie są zainteresowania mojego dziecka? CZAS WOLNY SPĘDZANY WSPÓLNIE ZAINTERESOWANIE NAUKĄ DZIECKA WSPÓLNE ROZWIAZYWANIE PROBLEMÓW MIŁOŚĆ