Stare marki w nowych czasach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa 2008.
Advertisements

Prezentacja Konkursu TERAZ POLSKA
Stan sektora w regionach
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
Grono branży informatycznej w województwie podkarpackim
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
1.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Listonic – Wygodna lista zakupów
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Banki spółdzielcze w oczach Polaków
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Dobre praktyki stosowane przez Urząd Gminy Sadki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA. PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00.
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI Od Kodów QR po Retargeting: 4 Trendy, Które Zdominowały Dzisiejszy Marketing Maciej Ossowski, Implix.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Pracuj.pl + Profeo.pl Prezentacja serwisu. O serwisie © 2012 Goldbach Audience2 Jeden z czołowych polskich portali pracy: –Ponad 70% polskich internautów.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Program. Poprawa jakości życia: rodzin wielodzietnych rodzin zastępczych podopiecznych ośrodka usług opiekuńczo-wychowawczych zwiększenie uczestnictwa.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Interactive Marketing Partner marketing
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Wybrane wyniki badania „Budowlana marka roku”
Wybrane wyniki badania „Budowlana marka roku”
Analiza i planowanie startegiczne 3
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
MEDIA TRENDY 2010 Łaciate krowy na żywo
Nowa strategia MultiBanku: klienci zamożni i małe firmy
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BRIEF Kampanii reklamowej Dla firmy „Skyfall” MARCIN MACKIEWICZ
Jako element polityki prorodzinnej w Polsce
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Rozwijająca się technologia powoduje, że młodzi ludzie prowadzą coraz wygodniejszy tryb życia. W sferze interakcji społecznych ludzie starają ograniczyć.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Raport z badania reputacji marki
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
HOOP - Dzień Przytulania
Firmy globalne.
OFENSYWA REKLAMOWA 2015.
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Nowe kampanie promocyjne pstrąga
Bony na innowacje dla MŚP
Firma Bolix to: Specjalizujemy się w produkcji systemów elewacyjnych, a w szczególności systemów ociepleń, czyli produktów, dzięki którym zewnętrzne ściany.
Zapis prezentacji:

Stare marki w nowych czasach

Czy lubimy polskie marki?

.... TAK - lubimy polskie marki! Od kilku lat konsumenci deklarują, że chętniej kupują produkty polskie ”Polskość” marki jest coraz częściej podkreślana w kampaniach reklamowych, szczególnie wyrobów spożywczych Znaki i godła promocyjne kładą nacisk na polskie korzenie produktów i usług

....Lubimy, ale wśród nas są: ZWOLENNICY SCEPTYCY raczej kobiety z niższym wykształceniem częściej mieszkający na wsiach posiadający niższe dochody pracujący głównie w firmach państwowych, sferze budżetowej raczej mężczyźni z wykształceniem wyższym częściej mieszkający w dużych miastach posiadający wyższe dochody pracujący głównie w przedsiębiorstwach prywatnych Źródło danych: Ipsos Omnibus VIII.2003

POLSKIE MARKI - TOP OF MIND Źródło danych: Ipsos Omnibus VIII, IX 2003

Czy kategoria jest istotna?

Wydaje się, że postrzeganie marek polskich zależy od kategorii

Mamy zróżnicowane przekonanie o jakości polskich produktów i usług NAJBARDZIEJ POZYTYWNE OPINIE SŁODYCZE KOSMETYKI SPRZĘT AGD WÓDKA SPRZĘT RTV BANKOWOŚĆ UBEZPIECZENIA NAJMNIEJ POZYTYWNE OPINIE TELEKOMUNIKACJA

W tych kategoriach, w których marka kojarzona jest głównie z produktem / produktami, „polskość” stanowi added value i nie jest barierą  W kategoriach usługowych, gdzie marka oznacza przede wszystkim instytucję, obciążenie negatywnymi konotacjami (biurokracja, mała elastyczność, niski poziom obsługi klientów) ma większe znaczenie i może stanowić barierę 

Różne marki - - różne strategie

Przyjrzyjmy się wybranym markom Co je łączy? Ogólnie znane marki Marki usługowe Historycznie monopoliści Nie pozbawione „złej tradycji” CZY ICH STRATEGIE SĄ PODOBNE?

Skuteczny brak strategii “wiele różnych zmian”

strategii komunikacji Komunikacja Brak konsekwentnej strategii komunikacji (hasło , layout) Pojedyncze kampanie wprowadzające nowe produkty Ciepły emocjonalny wizerunek Wspieranie sponsoringu (skocz na pocztę) Nieregularna obecność w mediach Próba generowania ruchu (wyślij życzenia)

Inne działania Poczta Polska wprowadziła nowe produkty - pocztex, przesyłka priorytetowa Urzędy pocztowe wyglądają inaczej niż kilka lat temu Elementy nowej obsługi klienta (numerki) Przejmowanie usług wycofywanych gdzie indziej (telegram) Poszerzenie zakresu działalności (fundusz emerytalny, usługi bankowe) Sponsoring (Adam Małysz)

Strategia uwiarygodniania zmian “praca u podstaw”

- produkty i informacja Komunikacja Uporządkowanie komunikacji (layout) Dwa nurty komunikacji - produkty i informacja Rodzinny wizerunek Bardzo silna obecność w mediach Sponsoring sportowy Dużo kampanii produktowych

Inne działania TP wprowadza wiele nowych produktów - obniżek cen Elementy nowej obsługi klienta (Telepunkty, infolinie - docelowo 1 numer, zamknięcie BOKów) Wydzielenie oferty dla biznesu Sponsoring (piłka nożna, TP dzieciom) Inwestycje w internet (neostrada)

“wsiąść do pociągu byle jakiego…” ? “wsiąść do pociągu byle jakiego…”

Komunikacja Sporadyczna obecność w mediach Brak strategii komunikacji Mało nowoczesna komunikacja Brak działań wizerunkowych Sporadyczna obecność w mediach

Inne działania PKP sporadycznie wprowadza nowe produkty - InterCity Dworce i pociągi wyglądają podobnie jak kiedyś

Co z tego wynika dla wizerunku?

PRZESTARZAŁY CHARAKTER INNOWACYJNOŚĆ 3,03 2,95 2,09 + 2,34 2,74 2,17 ‘VALUE FOR MONEY’ STABILNOŚĆ 3,06 3,02 2,19 DYNAMICZNOŚĆ 2,91 2,80 2,12 2,90 3,03 2,57 DBAŁOSĆ O KLIENTA – 1,93 2,06 2,64 PRZESTARZAŁY CHARAKTER ZŁA TRADYCJA 2,07 1,90 2,25 BIUROKRACJA 2,80 2,68 2,72 Najwyższa średnia Średnia na poziomie przeciętnym Najniższa średnia Źródło danych: Ipsos Omnibus VIII 2003 ŚREDNIA OCEN (na skali od 1 do 4, gdzie: 1 oznacza: „zdecydowanie nie pasuje”, a 4 : zdecydowanie pasuje)

Są marki, które kochamy i marki, o których mamy dobre zdanie... Poziom racjonalny Poziom emocjonalny

Polskie marki – miłość, ale nie bezwarunkowa… Starych polskich marek przetrwało stosunkowo niewiele Przetrwanie to jeszcze nie sukces Nawet najlepsza komunikacja nie wystarczy A w przyszłości może być jeszcze trudniej

POWRÓT

POWRÓT

POWRÓT

POWRÓT