Metody …czyli jak ewaluować, by nie zanudzić?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt eTwinning Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu.
Advertisements

„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Demokracja w szkole.
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Fotografia naszym życiem
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Pierwsza pomoc przedmedyczna
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Tematyka prac magisterskich
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Ocenianie Kształtujące
Szkoła Współpracy.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Debata pracowników szkoły
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Wolontariat Wolontariat. TO TAKIE PROSTE!. POMOC BEZ WYCHODZENIA Z DOMU. Każdy z nas lubi siedzieć na komputerze i przeglądać internet, prawda? Chcemy.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Wyniki ankiety nt. zajęć wychowania fizycznego w ZSE.
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
„Uczę się i pomagam” Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży PRZYSTANEK w Rudzie Śląskiej Szkoła Podstawowa Nr 14 w Rudzie Śląskiej.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
FOTORELACJA ZE SPOTKANIA Z PAWŁEM STALIŃSKIM AMBASADOREM AKCJI SPOŁECZNEJ POZYTYWNE OBROTY
„Zdrowie, aktywność i integracja międzypokoleniowa”
Ankieta Oceny Zajęć 2014/2015. Na zakończenie każdego z semestrów w roku akademickim 2014/2015 tj. w terminie 2 lutego marca 2015 oraz 8 czerwca.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
JAK I PO CO PROWADZIĆ EWALUACJĘ WEWNĘTRZNĄ W SZKOLE/PLACÓWCE? JAK I PO CO PROWADZIĆ EWALUACJĘ WEWNĘTRZNĄ W SZKOLE/PLACÓWCE? Beata Walczak.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Ocenianie Kształtujące
Procenty wokół nas.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
czwarte spotkanie Zespołu
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Zapis prezentacji:

Metody …czyli jak ewaluować, by nie zanudzić?

Badanie – krok po kroku… (przykład w trakcie realizacji) Zdefiniowanie celu badań (Jak wygląda współpraca nauczycieli w ZSP w Bestwinie?) Konceptualizacja (przygotowanie projektu badania) Wybór metody badawczej i źródeł danych („Walizka i kosz” – wszyscy nauczyciele?) Przygotowanie narzędzi badawczych (Kartki z informacją, karteczki samoprzylepne – komplet w każdym pokoju naucz.) Zebranie danych empirycznych (Gotowe odpowiedzi nauczycieli) Przetwarzanie danych i ich analiza (udział w badaniu wzięło 9 nl SP, 1 nl GIMN., 0 nl przedszkola, nauczyciele zwracali uwagę na…, jako badacz – kolejnym razem zrobię ankietę z pokwitowaniem odbioru ;-) Zastosowanie (wykorzystanie wniosków do podnoszenia jakości pracy – czyli: CO Z TYM ZROBIMY?)

Metoda: WALIZKA - KOSZ Co pomaga/przeszkadza mi w nauce? Odpowiedzi udzielili uczniowie kl.4a – zaskoczeni tym, że lubią pracować w ciszy, którą często sami zakłócają…

Metoda: TERMOMETR I dnia warsztatów filmowych badałam zaangażowanie uczniów w projekt. Większość dzieci wyrażała zadowolenie z udziału w zajęciach. Jedno dziecko uznało, że nie jest zainteresowane tematem, co pozwoliło mi na takie ustawienie pracy grupowej, aby mogło aktywnie w niej uczestniczyć.

Metoda: TARCZA STRZELECKA Ostatniego dnia warsztatów filmowych (animacji poklatkowej) zamiast ankiety ewaluacyjnej poprosiłam uczniów, by wyrazili swoją opinię na temat zajęć przy pomocy tarczy. Dzieci stwierdziły, że warsztaty były „strzałem w dziesiątkę” 

Metoda: GADAJĄCA ŚCIANA …lub w klasie - „gadająca tablica”: Uczniowie piszą na karteczkach o swoich problemach, pomysłach, konfliktach, pozytywnych i negatywnych aspektach życia szkolnego. „Nie chcę siedzieć z …, ponieważ on ciągle gada i wygłópia się, a ja dostaję uwagi” „… rozkłada się na stoliku i ja nie mam miejsca” „Zrubmy dyskoteke na andrzejki” „Chciałbym spotkać Lewandowskiego ”

Fotoocena: Zobacz galerie powarsztatowe na: http://gazetkaspb.blogspot.com/2012/11/uczestnicy-warsztatow-animacji.html