Metody …czyli jak ewaluować, by nie zanudzić?
Badanie – krok po kroku… (przykład w trakcie realizacji) Zdefiniowanie celu badań (Jak wygląda współpraca nauczycieli w ZSP w Bestwinie?) Konceptualizacja (przygotowanie projektu badania) Wybór metody badawczej i źródeł danych („Walizka i kosz” – wszyscy nauczyciele?) Przygotowanie narzędzi badawczych (Kartki z informacją, karteczki samoprzylepne – komplet w każdym pokoju naucz.) Zebranie danych empirycznych (Gotowe odpowiedzi nauczycieli) Przetwarzanie danych i ich analiza (udział w badaniu wzięło 9 nl SP, 1 nl GIMN., 0 nl przedszkola, nauczyciele zwracali uwagę na…, jako badacz – kolejnym razem zrobię ankietę z pokwitowaniem odbioru ;-) Zastosowanie (wykorzystanie wniosków do podnoszenia jakości pracy – czyli: CO Z TYM ZROBIMY?)
Metoda: WALIZKA - KOSZ Co pomaga/przeszkadza mi w nauce? Odpowiedzi udzielili uczniowie kl.4a – zaskoczeni tym, że lubią pracować w ciszy, którą często sami zakłócają…
Metoda: TERMOMETR I dnia warsztatów filmowych badałam zaangażowanie uczniów w projekt. Większość dzieci wyrażała zadowolenie z udziału w zajęciach. Jedno dziecko uznało, że nie jest zainteresowane tematem, co pozwoliło mi na takie ustawienie pracy grupowej, aby mogło aktywnie w niej uczestniczyć.
Metoda: TARCZA STRZELECKA Ostatniego dnia warsztatów filmowych (animacji poklatkowej) zamiast ankiety ewaluacyjnej poprosiłam uczniów, by wyrazili swoją opinię na temat zajęć przy pomocy tarczy. Dzieci stwierdziły, że warsztaty były „strzałem w dziesiątkę”
Metoda: GADAJĄCA ŚCIANA …lub w klasie - „gadająca tablica”: Uczniowie piszą na karteczkach o swoich problemach, pomysłach, konfliktach, pozytywnych i negatywnych aspektach życia szkolnego. „Nie chcę siedzieć z …, ponieważ on ciągle gada i wygłópia się, a ja dostaję uwagi” „… rozkłada się na stoliku i ja nie mam miejsca” „Zrubmy dyskoteke na andrzejki” „Chciałbym spotkać Lewandowskiego ”
Fotoocena: Zobacz galerie powarsztatowe na: http://gazetkaspb.blogspot.com/2012/11/uczestnicy-warsztatow-animacji.html