Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Demokracja w szkole.
KODEKS 2.0.
Kim jestem? Iwona Anna Poziemska - wicedyrektor
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych
Skuteczne wychowanie. Wychowanie dzieci może być najwspanialszą i najbardziej satysfakcjonującą pracą w naszym życiu. Jednak kiedy przychodzi do dyscypliny,
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
BAJKI O LITERKACH Metoda story – line.
Najczęściej występujące odpowiedzi: bardzo dobrze dobrze jest w porządku nie mam uwag jest sprawiedliwy jasny zrozumiały.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Recepta na sukces nauczyciela
…w malenkiej wsi zwanej Sarnów, dawniej Reishan.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Choroba Przykład story-line na podstawie pomysłu J. Simon i J. Maissan
Quiz ,,Wokół praw dziecka”
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Na czym polega projekt Młodzi Przedsiębiorczy? Jego celem jest wyposażenie młodych osób w wiedzę i umiejętności niezbędne do założenia i prowadzenia.
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
BUDOWANIE RELACJI Materiał opracowali: Ewa Juszczyk, Paweł Borecki.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Networking Klub Integracji Europejskiej 26.02
Ocenianie Kształtujące
Szkoła z pasją... Klasa Va.
PROJEKT EDUKACYJNY „BYĆ LUBIANYM W GIMNAZJUM”.
IVD. Debata klasowa odbyła się na Lekcji przyrody w dniu 21 listopada.
Zadanie TIK – lekcja pt. Nasza klasowa netykieta
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Idea oceniania kształtującego
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Działaj charytatywnie – nie wiesz, kiedy Ty będziesz potrzebował pomocy!
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Wykonała: Zuzanna Żabińska
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Co to jest WOLONTARIAT?.
W Małej Wsi SPOŁECZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCACE. Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Małej Wsi to szkoła o wieloletniej tradycji. Od ponad 20 lat pomagamy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
LOGO DEBATA KLASOWA. GRUPA I Wiadomości zdobywamy w mig, gdy uczymy się z TIK. Pytanie pomocnicze: W jaki sposób można wykorzystać komputery i komórki.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
EWALUACJA WEWNĘTRZNA WYNIKI POEWALUACYJNE ROK SZKOLNY 2014/2015.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
NIKOLA GANCARZ KL III C Kandydatka do Samorządu Uczniowskiego.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń. Zadanie 9. TEMAT: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia”
Ocenianie Kształtujące
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
Czy pieniądze są nam potrzebne?
Zapis prezentacji:

Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.

Epizod 1 Nowy nauczyciel PYTANIA KLUCZOWE: Dlaczego nauczyciel nazywał się Pan Słońce? Z czym kojarzy Ci się Słońce? Jaki powinien być nauczyciel?

Przykładowe sposoby realizacji: Epizod 1 Nowy nauczyciel Przykładowe sposoby realizacji: Wykorzystanie metody „słoneczka” do skojarzenia z pojęciem „słońce”, Dyskusja. Ćwiczenie umiejętności argumentowania z wykorzystaniem metody „pokera kryterialnego”.

Poker kryterialny

POKER KRYTERIALNY Mądry Sprawiedliwy Ma poczucie humoru Potrafi przekazać wiedzę Sympatyczny, miły Potrafi zmobilizować do nauki Ma duży autorytet Zawsze przygotowuje się do zajęć Punktualny Chętnie rozmawia z uczniami Można mu się zwierzyć Organizuje klasowe spotkania po lekcjach: imprezy, wycieczki Można na nim polegać

POKER KRYTERIALNY Pozwala zadawać pytania Potrafi zaciekawić przedmiotem Stanowczy, konsekwentny – jak coś powie, to zrobi Prowadzi ciekawe, atrakcyjne zajęcia Ładnie, estetycznie ubrany Szlachetny, o wysokiej moralności Wyrozumiały i tolerancyjny Cierpliwy Wymagający

Epizod 2 Marzenia, które kiedyś mieszkały w baśniach, a dziś są rzeczywistością. PYTANIA KLUCZOWE: Jakie marzenia, które kiedyś mieszkały w baśniach, dziś są rzeczywistością? Kto z marzeń czyni rzeczywistość? Co wiemy o wynalazcach? Czego chcielibyśmy się dowiedzieć? Na czym polega eksperymentowanie? Jakie eksperymenty nas ciekawią?

PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI: Epizod 2 Marzenia, które kiedyś mieszkały w baśniach, a dziś są rzeczywistością. PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI: Ustalenie jakie marzenia się już spełniły? (lotu - samolot), Przeglądanie publikacji, encyklopedii, Wymienienie kilku największych wynalazców, Praca z komputerem. Program „Jak to działa?” Eksperymentowanie (np. jak działa gaśnica).

Epizod 3 Czapka niewidka PYTANIA KLUCZOWE: Gdybym miał czapkę niewidkę, jak bym ją wykorzystał? Co to jest pozytywne myślenie?

PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI: Epizod 3 Czapka niewidka PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI: Zapisywanie pomysłów na samoprzylepnych kartkach, Umieszczenie karteczek w tabeli (zbiorach), - Czy propozycja komuś pomoże? (+) - Czy może komuś zaszkodzić? (-) - Czy będzie obojętne (0) Rozmowa na temat dobra, zła, pomocy, krzywdy itp.

Projektowanie „pozytywnych wynalazków” Epizod 4 Projektowanie „pozytywnych wynalazków” PYTANIA KLUCZOWE: Jak wycofać się ze złego pomysłu? Jakie wynalazki pomogłyby ludziom? Jakimi cechami powinien charakteryzować się wynalazca?

Projektowanie „pozytywnych wynalazków” PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI: Epizod 4 Projektowanie „pozytywnych wynalazków” PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI: Prace plastyczne „Pozytywne wynalazki”, Zabawa w biuro patentowe, Zabawa w „Młodego naukowca” z wykorzystaniem cech charakteryzujących wynalazcę, Podsumowanie. Rozmowa na temat „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe”.

Dziękuję Marysia Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.