POTENCJAŁ INWESTYCYJNY POLAKÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane liczbowe UCZNIÓW (-8 418) ( ) ( ) CHŁOPCÓW 51,3%51,1% 51% DZIEWCZĄT 48,7%48,9% 49%
Advertisements

Raport z badania Źródła informacji i uczestnictwo w targach maszynowych dla Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
Marszałek Województwa Małopolskiego
Serwisy WWW polskich gmin i powiatów. Anno Domini 2002.
1 Stan Wdrażania Regionalnych Programów Operacyjnych Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji i Wdrażania Programów Regionalnych.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
STAN WDROŻENIA OSI 4 PO RYBY :
klasa3a3b3c3d ang 3d fr.3e3f3k3m3s Zad 13,462,752,623,573,822,762,722,623,322,76 Zad 22,611,51,550,851,761,51,091,062,251,33.
MSP WOBEC OSŁABIENIA GOSPODARCZEGO Kto będzie zwalniał, a kto będzie zatrudniał? Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO Przebieg realizacji działań dotyczących MSP w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw,
WYNIKI MZBM SP. Z O.O. W MIELCU ZA ROK 2008
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
WYNIKI MZBM SP. Z O.O. UL. BIERNACKIEGO 1, 39 – 300 MIELEC ZA ROK 2010 Informację przygotowano na Sesję Rady Miejskiej w Mielcu 1.
Rynek pracy województwa podkarpackiego
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Właściciele w strukturze społecznej Henryk Domański IFiS PAN Warszawa, 25 listopada 2013.
ANALIZA WYNIKÓW NABORU ELEKTRONICZNEGO do szkół ponadgimnazjalnych
Działalność WFOŚiGW w latach 2007 – 2008 Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy ul. Leszczyńskiego Lublin tel.: (81)
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Sekcja Programów Profilaktycznych Dział Lecznictwa Ambulatoryjnego
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
RADA PROGRAMOWA RSIP WŁ Łódź, r. Małgorzata Krawczyk
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2010 GALA BUDOWLANA MARKA ROKU 2010.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2009 GALA BUDOWLANA MARKA ROKU 2009 DYSTRYBUTOR ROKU 2009.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
Ewa Meller Koło Naukowe Metod Ilościowych Wydział Zarządzania Uniwersytet Gdański.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Skuteczna prezentacja oferty nieruchomości w serwisie internetowym Jakich informacji na temat Twojej oferty oczekują internauci? Krzysztof Dzięgielewski.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O NIERUCHOMOŚCI NIERUCHOMOŚĆ nr 1 - BUDYNKI: Ul. Sztukowskiego 1-5 Ul. Krupińskiego 1-5 Ul. Krupińskiego 7-15 UL. Budowniczych.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O NIERUCHOMOŚCI NIERUCHOMOŚĆ nr 3 - BUDYNKI: Ul. Sztukowskiego 9-13 Ul. Sztukowskiego Ul. Sztukowskiego UL. Budowniczych.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Wg Pana Profesora Michała Troszyńskiego (GUS) Umieralność okołoporodowa wczesna w latach 1999 – 2008 Współczynnik umieralności >500g Województwo
dr inż. Bożena Karwat-Woźniak Zakład Polityki Społecznej i Regionalnej
Zapis prezentacji:

POTENCJAŁ INWESTYCYJNY POLAKÓW Autorki: Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu Joanna Florczak Project Manager ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

Plan prezentacji I. Charakterystyka polskich mieszkań. II. Struktura planowanych inwestycji mieszkaniowych i remontowych na rok 2011. III. Plany remontowe Polaków na rok 2011. IV. Plany remontowe Polaków w zakresie: drzwi wewnętrznych, drzwi zewnętrznych, klamek i zamków. V. Inwestycje Polaków w zakresie bram garażowych.

Zasoby mieszkaniowe w Polsce w 2008 r. 13,1 mln mieszkań w Polsce, czyli o 1,2% więcej niż w 2007 r. 63,7% mieszkań zlokalizowanych na terenach miejskich 923,4 mln m2 - powierzchna użytkowa mieszkań 48,7 mln izb 14,3 mln gospodarstw domowych 2,6 osoby to przeciętna liczba osób w gospodarstwie domowym (w tym średnio 2,1 to liczba dorosłych) Deficyt mieszkań wynosi 1 880,2 tys. przy założeniu, że każde gospodarstwo domowe posiada własny dom/mieszkanie w Polsce Źródło: ASM

Warunki mieszkaniowe Polaków 70,2 m2 to przeciętna powierzchnia jednego mieszkania 3,7 izby w jednym mieszkaniu 55,6% mieszkań posiada dostęp do gazu z sieci średnio 24,2 m2 mieszkania na jedną osobę 0,78 osób w jednej izbie 78,0% mieszkań ma centralne ogrzewanie 88,0% mieszkań wyposażonych w ustęp 86,9% mieszkań ma łazienkę 2,9 osób w jednym mieszkaniu 95,4% mieszkań wyposażonych w wodociąg Źródło: ASM

Struktura planowanych inwestycji mieszkaniowych i remontowych na rok 2011

Metodologia badania Jaki przyświecał nam cel? Kim był respondent? Prezentowane wyniki badania pochodzą z raportu „Plany mieszkaniowo-remontowe Polaków na lata 2010-2011”. Celem badań było zdobycie wiedzy na temat aktywności inwestycyjnej Polaków w poszczególnych regionach kraju w latach 2010 i 2011 w następujących obszarach: ■ remont mieszkania/domu ■ zakup mieszkania/domu ■ budowa domu 457,7 tys. gospodarstw domowych w Polsce Kim był respondent? 472,0 tys. gospodarstw domowych w Polsce Badanie przeprowadzone na ogólnopolskiej próbie 1001 gospodarstw domowych warstwowanych wg województw. Drugim kryterium doboru próby był wiek respondentów. W jaki sposób przeprowadziliśmy badanie? Badania zrealizowano metodą wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI), których kontrola odbyła się zgodnie ze standardami PKJPA. Zastosowana metoda badawcza zapewnia wysoką jakość uzyskanych informacji. Badanie spełnia kryteria reprezentatywności, dzięki czemu można uogólniać wyniki na całą populację maksymalny błąd szacunku 3,1%. Narzędziem badawczym był kwestionariusz wywiadu przygotowany przez ASM. Źródło: ASM

Aktywność inwestycyjna gospodarstw domowych w latach 2010 - 2011 457,7 tys. gospodarstw domowych w Polsce 472,0 tys. gospodarstw domowych w Polsce Źródło: ASM * z tego 0,3% gospodarstw domowych dokonało już zakupu inwestycji mieszkaniowej w 2010 r.

REGION PÓŁNOCNO - ZACHODNI REGION POŁUDNIOWO-ZACHODNI Aktywność inwestycyjna gospodarstw domowych w latach 2010 - 2011 w regionach (w %) REGION PÓŁNOCNY REGION PÓŁNOCNO - ZACHODNI planuję zakup domu/ mieszkania planuję budowę domu nie planuję inwestycji mieszkaniowej REGION CENTRALNY REGION WSCHODNI REGION POŁUDNIOWO-ZACHODNI REGION POŁUDNIOWY Źródło: ASM

5,3 mln gospodarstw domowych w Polsce Aktywność remontowa gospodarstw domowych w latach 2010 – 2011 (N=1001, w %) 5,3 mln gospodarstw domowych w Polsce Źródło: ASM

REGION PÓŁNOCNO - ZACHODNI REGION POŁUDNIOWO-ZACHODNI Aktywność remontowa gospodarstw domowych w latach 2010 - 2011 w regionach (w %) REGION PÓŁNOCNY REGION PÓŁNOCNO - ZACHODNI REGION CENTRALNY planuję remont/ modernizację domu/ mieszkania nie planuję remontu/ modernizacji domu/ mieszkania REGION WSCHODNI REGION POŁUDNIOWO-ZACHODNI REGION POŁUDNIOWY Źródło: ASM

Przedmiot i skala remontów / modernizacji w Polsce 28,3% - ściany wewnętrzne i sufity 26%* - elewacje i cokoły 24%* - dachy 21,4% - podłogi 14,4% - ceramika sanitarna i armatura 12,5% - drzwi 9,9% - okna 4 052,1 tys. gosp. domowych 6,6% - instalacja grzewcza 2 509,0 tys. gosp. domowych 2 316 tys. gosp. domowych 3 065,5 tys. gosp. domowych 2 059,9 tys. gosp. domowych 1 789,5 tys. gosp. domowych * dotyczy budownictwa jednorodzinnego 1 419,4 tys. gosp. domowych 946,1 tys. gosp. domowych Źródło: ASM

Aktywność inwestycyjna i remontowa gospodarstw domowych w latach 2010 – 2011 w regionach Lokalizacja zakup domu / mieszkania budowa domu remont / modernizacja % liczba gospodarstw domowych w tys. liczba gospodarstw domowych w tys. Miasto 4,1 314,7 3,3 257,5 34,5 2 674,8 Wieś 2,2 143,0 214,6 41,4 2 717,7 Centralny 2,3 71,5 6,0 185,9 37,5 1 158,6 Południowo-Zachodni 4,7 2,8 42,9 34,6 529,2 Południowy 2,1 57,2 2,6 31,4 858,2 Północno-Zachodni 4,9 114,4 1,2 28,6 42,1 986,9 Północny 85,8 758,1 Wschodni 39,5 1 101,4 POLSKA 3,2 457,7 472,0 37,7 5 392,4 Region Północno-Zachodni obejmuje województwa lubuskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie Region Północny obejmuje województwa kujawsko-pomorskie, pomorskie i warmińsko-mazurskie Region Wschodni obejmuje województwa lubelskie, podkarpackie, podlaskie i świętokrzyskie Region Centralny obejmuje województwa łódzkie i mazowieckie Region Południowo Zachodni obejmuje województwa dolnośląskie i opolskie Region Południowy obejmuje województwa małopolskie i śląskie Źródło: ASM

Plany remontowe Polaków na rok 2011

Remontowane pomieszczenia (N=377, w %) Źródło: ASM

Rodzaj planowanych prac przy ścianach wewnętrznych i sufitach (N=283, w %) Źródło: ASM

średnia wielkość urządzanej/remontowanej powierzchni (w m2) Wielkość remontowanej powierzchni ścian wewnętrznych i sufitów oraz koszty przeprowadzania prac   malowanie (N=260) glazura/płytki ceramiczne (N=115) gładź (N=105) panele (N=41) płyty g-k (N=38) tapetowanie (N=28) tynk podkładowy (N=20) średnia wielkość urządzanej/remontowanej powierzchni (w m2) 84,5 24,1 88,0 40,8 51,3 34,7 58,2 wielkość remontowanej/urządzanej powierzchni (w %) do 10 m2 9,6 30,4 5,7 9,8 5,3 7,1 - 11 – 20 m2 11,5 33,9 14,3 29,3 18,4 21,4 15,0 21 – 30 m2 5,2 11,4 12,2 23,7 31 – 40 m2 7,3 10,5 2,6 5,0 41 – 50 m2 8,8 6,7 2,4 17,9 51 – 60 m2 4,2 1,7 2,9 10,0 61 – 70 m2 3,1 0,9 1,9 71 - 80 m2 2,7 3,8 4,9 3,6 81 - 100 m2 14,7 3,5 9,5 7,9 101 - 120 m2 4,6 121 - 150 m2 151 - 200 m2 6,2 4,8 201 m2 i więcej 5,8 7,6 trudno powiedzieć 8,1 14,8 15,2 22,0 10,7 30,0 średni koszt remontu ścian wewnętrznych i sufitów ogółem wynosi: 5 079 zł Średnia planowana do pomalowania powierzchnia mieszkań kształtuje się na poziomie 84,5 m2. Dodajmy, ze gładź położona zostanie na ok. 80 m2, a glazura średnio na 24,1 m2. Źródło: ASM

Termin przeprowadzenia remontu ścian wewnętrznych i sufitów (w %) Źródło: ASM

Rodzaj planowanych prac remontowych dachu (N=61, w %) Źródło: ASM

Wielkość remontowanej powierzchni dachów oraz koszty przeprowadzania prac   całkowita wymiana pokrycia (N=53) ocieplenie dachu (N=37) wymiana więźby dachowej (N=15) wymiana systemu rynnowego (N=39) średnia wielkość remontowanej powierzchni (w m2) 147,9 141,2 131,4 średnia wielkość urządzanej/remontowanej powierzchni (w mb) 43,8  wielkość remontowanej/urządzanej powierzchni (w %) do 50 m2 15,1 16,2 13,3 do 20 mb 12,9 51 – 100 m2 13,2 13,5 6,7 21 – 40 mb 40,8 101 – 150 m2 26,5 21,6 41 – 60 mb 15,4 151 - 250 m2 22,6 21,7 61 – 100 mb 7,8 251 i więcej m2 7,5 5,4 101 i więcej mb 2,6 trudno powiedzieć 53,3 20,5 średni koszt planowanych remontu dachów ogółem wynosi: 18 138 zł Inwestorzy wymieniający całkowicie pokrycie dachowe, deklarują wielkość remontowanej powierzchni średnio na poziomie 147,9 m2. Natomiast wymieniający system rynnowy zakupią średnio 43,8 mb rynien. Źródło: ASM

Termin przeprowadzenia remontu dachu (w %) Źródło: ASM

Rodzaj planowanych prac podłóg (N=214, w %) Źródło: ASM

średnia wielkość urządzanej/ remontowanej powierzchni (w m2) Wielkość remontowanej powierzchni podłóg oraz koszty przeprowadzania prac   terakota/płytki ceramiczne (N=109) panele (N=101) listwy przypodłogowe (N=84) w mb wylewki (N=46) lakierowanie (N=20) cyklinowanie (N=19) średnia wielkość urządzanej/ remontowanej powierzchni (w m2) 17,0 44,8 45,3 68,7 50,0 54,4 wielkość remontowanej/urządzanej powierzchni (w %) do 10 m2 45,9 4,0 3,6 8,7 5,0 - 11 – 20 m2 33,0 21,6 27,3 19,6 5,3 21 – 30 m2 2,8 16,8 10,7 6,5 15,0 10,5 31 – 40 m2 5,5 13,9 25,0 26,3 41 – 50 m2 0,9 12,9 13,1 20,0 21,1 51 – 60 m2 3,0 61 – 70 m2 4,8 2,2 10,0 71 - 80 m2 1,2 81 - 100 m2 8,9 7,1 10,9 101 - 120 m2 1,0 4,3 121 - 150 m2 151 - 200 m2 2,4 201 m2 i więcej trudno powiedzieć 9,2 14,3 średni koszt planowanego remontu podłóg ogółem wynosi: 3 138 zł Respondenci remontujący podłogi kładą terakotę średnio na powierzchni 17 m2, natomiast panele na średniej powierzchni 44,8 m2. Dodatkowo podłogi wykańczają listwami przypodłogowymi na powierzchni 45,3 mb. Źródło: ASM

Termin przeprowadzenia remontu podłóg (w %) Źródło: ASM

Planowany średni koszt inwestycji (materiały + montaż) Źródło: ASM

Terminy przeprowadzenia prac remontowych w latach 2010 - 2011 (w %) Źródło: ASM

Wykonawca prac remontowych w poszczególnych aplikacjach (w %) Rodzaj remontowanej aplikacji wykonawca ja sam/a i/lub współmałżonek krewni i znajomi jeszcze nie została podjęta decyzja Dachy (N=61) 60,7 50,8 41,0 4,9 Elewacje i cokół (N=66) 54,5 57,6 43,9 3,0 Ściany wewnętrzne i sufit (N=283) 41,3 49,8 33,9 3,9 Podłogi (N=214) 46,7 49,1 34,6 3,7 Okna (N=99) 58,6 42,4 37,4 5,1 Drzwi (N=125) 52,0 51,2 40,8 2,4 Ceramika sanitarna i armatura (N=144) 51,4 54,2 1,4 Instalacja grzewcza (N=66) 60,6 48,5 50,0 Inne prace (N=40) 55,0 47,5 40,0 10,0 OGÓLEM 44,0 32,6 Źródło: ASM

Najczęściej W mniejszym stopniu Sporadycznie Źródła informacji o produktach wykorzystywanych w pracach remontowych i wykończeniowych (N=377, w %) sprzedawca – 45,1% Najczęściej Internet – 36,6% Znajomi / rodzina – 35,8% z darmowych (bezpłatnych) katalogów aranżacyjnych dostępnych m.in. w marketach DIY – 24,7% W mniejszym stopniu ekspozycja w punktach sprzedaży – 24,1% programy telewizyjne poświęcone budowie i wykańczaniu wnętrz – 10,9% płatne magazyny dedykowane aranżacji wnętrz – 6,6% Sporadycznie inne programy telewizyjne, nie dedykowane wykończeniu wnętrz np. seriale – 5,8% punkty sprzedaży – 1,9% Źródło: ASM

Plany remontowe Polaków w zakresie: drzwi wewnętrznych, drzwi zewnętrznych, klamek i zamków

Rodzaj planowanych prac związanych z remontem / wymianą stolarki drzwiowej (N=125, w %) 1,018 mln gospodarstw domowych 995,3 tys. gospodarstw domowych 800,8 tys. gospodarstw domowych 594,9 tys. gospodarstw domowych 137,3 tys. gospodarstw domowych Źródło: ASM

średnia wielkość urządzanej/remontowanej powierzchni (w szt.) Wielkość remontowanej powierzchni stolarki drzwiowej oraz koszty przeprowadzania prac   drzwi wewnętrzne (N=89) klamki (N=87) zamki (N=70) drzwi zewnętrzne (N=52) średnia wielkość urządzanej/remontowanej powierzchni (w szt.) 3,7 4,0 3,0 1,3 wielkość remontowanej/urządzanej powierzchni (w %) 1 szt. 24,9 31,0 44,2 77,0 2 szt. 14,6 8,0 17,1 15,4 3 szt. 21,3 18,6 15,7 1,9 4 szt. 10,1 13,8 7,1 5 szt. 6,9 2,9 6 – 7 szt. 6,7 9,2 4,3 - 8 – 9 szt. 5,6 3,4 10 – 12 szt. 5,7 13 szt. i więcej 2,2 trudno powiedzieć 1,1 średni koszt planowanego remontu stolarki drzwiowej ogółem wynosi: 2 557 zł Zdecydowana większość inwestorów (76,9%) wymieni 1 parę drzwi zewnętrznych. Respondenci średnio będą wymieniali po 3,7 sztuki drzwi wewnętrznych, 4 klamki oraz 3 zamki. Źródło: ASM

Termin przeprowadzenia prac związanych z wymianą/remontem stolarki drzwiowej (w %) Źródło: ASM

Inwestycje Polaków w zakresie bram garażowych

Metodologia badania Jaki przyświecał nam cel? Kim był respondent? Prezentowane wyniki badań pochodzą z raportu „Bud Investor Track 2008”. Celem badań było poznanie zachowań inwestorów indywidualnych (właścicieli domów jednorodzinnych) w procesie wyboru i zakupu materiałów budowlanych. 457,7 tys. gospodarstw domowych w Polsce Kim był respondent? 472,0 tys. gospodarstw domowych w Polsce Badanie przeprowadzono na grupie 986 inwestorów indywidualnych, którzy w latach 2007 i 2008 zamieszkali w nowo wybudowanym domu, a rok wznoszenia fundamentów budynku nie był wcześniejszy niż 2000. W jaki sposób przeprowadziliśmy badanie? technika ankiety wypełnianej samodzielnie przez respondenta, po wcześniejszym sprawdzeniu przez ankietera zgodności z warunkami doboru próby narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety przygotowany przez ASM, w którym zawarto pytania dotyczące postawionego domu, znajomości biur projektowych oraz charakteryzujące respondentów ze względu na cechy społeczno-ekonomiczne i psychograficzne. Źródło: ASM

Źródła, z jakich korzystają respondenci szukając informacji o markach / produktach bram garażowych (N=986, w %) Źródło: ASM

Typ bram garażowych montowanych przez inwestorów indywidualnych (N=710, w %) Źródło: ASM

Czynniki wpływające na wybór bram garażowych (N=710, w %) Źródło: ASM

System, w jakim montowano bramy garażowe (w %) Źródło: ASM

Marki zamontowanych bram uchylnych (N=334, w %) Źródło: ASM

Marki zamontowanych bram segmentowych (N=117, w %) Źródło: ASM

Marki zamontowanych bram rolowanych (N=111, w %) Źródło: ASM

Marki zamontowanych bram skrzydłowych (N=131, w %) Źródło: ASM

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Dziękuję za uwagę Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu Joanna Florczak Project Manager ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.