JUSTYNA KRUPSKA MALWINA PASTERNAK ILONA STASIAK TRANSPORT GR

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projektowanie urządzeń automatycznego rozrządzania wagonów na górkach rozrządowych Zawiercie, 15 – 16 września 2011r.
Advertisements

223M.
Techniczne środki zabezpieczenia
TECHNICZNE ŚRODKI ZABEZPIECZENIA oraz SKARBCE, SZAFY I SKRYTKI SEJFOWE
SYSTEMY ALARMOWE System alarmowy składa się z urządzeń: - decyzyjnych (centrala alarmowa) - zasilających - sterujących - wykrywających zagrożenia (ostrzegawczych-
Techniczne środki zabezpieczenia.
TECHNICZNE ŚRODKI ZABEZPIECZENIA
Nowa dyrektywa maszynowa 2006/42/WE zmiany
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
2. TEORIA RUCHU POJAZDÓW SZYNOWYCH Dynamika pojazdu szynowego
-Elementy do przenoszenia ruchu obrotowego -Sprzęgła
"Jeżdżę z głową" Joanna Ziętarska Michalina Sochacka Natalia Czarnecka
Wizja inteligentnego domu
Solaris Power of Enthusiasm.
2N - Lift Easy Talk Lift Mod. Podstawowy Gwarancja Bezpieczeństwa.
Przeznaczenie stanowiska
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
5 nowych autobusów zasilanych paliwem ekologicznym – bioestrem
Umocowanie prawne w przepisach wewnętrznych Spółki: IV. Zasady przekazywania informacji przez drużynę trakcyjną w przypadku wykrycia przez urządzenia DSAT.
Nowy pojazd egzaminacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego
Mariusz Postół Przemysław Małek
Ocena wytrzymałości zmodyfikowanej konstrukcji panelu kabiny dźwigu osobowego wykonanego z materiału bezniklowego Dr inż. Paweł Lonkwic – LWDO LIFT Service.
Kamil Przeczewski kl. 1e ZSMEiE – 2010/2011
Zmiany w Prawie o ruchu drogowym dotyczące rowerzystów
Nie bać się mechatroniki
WSPOMAGANIE DIAGNOSTYKI UKŁADÓW BEZPIECZEŃSTWA
Instrukcja uziemiania lokomotywy
Przewody i kable w instalacjach przeciwpożarowych
Elektryczno-powietrzny układ sterowania
Elektroniczny rozdział siły hamowania
Reklama Ford Mondeo Katarzyna Pruchniak.
Automatyka SZR.
Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezp.
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Skrajnia budowli.
Elektryczne pojazdy trakcyjne
Podstawowe pojęcia z ruchu drogowego.
BRAMY SEGMENTOWE.
ZADANIE 1 PRZYGOTOWANIE DO JAZDY, SPRAWDZENIE STANU TECHNICZNEGO PODSTAWOWYCH ELEMENTÓW POJAZDU ODPOWIEDZIALNYCH BEZPOŚREDNIO ZA BEZPIECZEŃSTWO JAZDY.
Zintegrowany sterownik przycisków. Informacje podstawowe Każdy przycisk jest podłączony do sterownika za pośrednictwem dwóch przewodów, oraz dwóch linii.
PREZENTACJA.
URZĄDZENIE DO POMIARU PĘTLI ZWARCIA ZASILACZA TRAKCYJNEGO 660V
MOTOROWER – to pojazd wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej do 50 cm3 (pojemność skokowa silnika to objętość tej części cylindra lub cylindrów,
SYGNAŁY ALARMOWE Sygnał A1 „Alarm”
Układ sterowania modelu napędu dźwigowego na bazie programowalnych mikrokontrolerów Autor: Łukasz Gębarowski Opiekun: dr inż. Andrzej Ożadowicz
Rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem.
Zawory rozdzielające sterowane bezpośrednio i pośrednio.
Przegląd i budowa zaworów specjalnego przeznaczenia.
ZASILANIE (ELEKTROENERGETYKA TRAKCYJNA) Struktura układu zasilania
5. POJAZDY TRAKCYJNE Klasyfikacja pojazdów
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
Systemy logistyczne FRONTY PRZEŁADUNKOWE MAREK STANISŁAWSKI.
NOWINKI TECHNICZNE. HISTORIA -Volvo – 1944 r. laminowana przednia szyba -Volvo – Stworzenie 1 pasów bezpieczeństwa 1959 r. -Mercedes – Benz – Zastosowanie.
GRAWITACYJNE SYSTEMY ODDYMIANIA
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
Osprzęt stosowany obecnie
Sterownik zwrotnic WS90E
NADWOZIA FUNERALNE, KARAWANY POGRZEBOWE PRODUKCJI.
systemy logistyczne 2 M.Stanisławski
Wymagania w zakresie korytarzy obsługi w pomieszczeniach ruchu elektrycznego dr inż. Marcin A. Sulkowski Wydział Elektryczny Politechnika Białostocka.
TEMAT 30: Postępowanie ratownicze w czasie innych akcji komunikacyjnych autor: Piotr Fliciński SZKOLENIE PODSTAWOWE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP.
Współczesne środki transportu
Proces technologiczny
Budowa roweru – układ jezdny, napędowy, hamulcowy i elektryczny
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
Zawarcie umowy pomiędzy: Województwem Świętokrzyskim i NEWAG S.A.
Zapis prezentacji:

JUSTYNA KRUPSKA MALWINA PASTERNAK ILONA STASIAK TRANSPORT GR31 2011 OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA I TECHNIKI ZABEZPIECZEŃ W ELEKTRYCZNYM ZESPOLE TRAKCYJNYM 14 WE JUSTYNA KRUPSKA MALWINA PASTERNAK ILONA STASIAK TRANSPORT GR31 2011

Ogólnie: Elektryczny zespół trakcyjny (ezt) – pojazd szynowy, składający się zazwyczaj z dwóch członów sterowniczych (po jednym na każdym końcu pojazdu, człony skrajne) oraz członów pośrednich, opartych na wózkach klasycznych lub tzw. wózkach jacobsa, przystosowany do przewozu pasażerów. Charakteryzuje się zazwyczaj jedną wspólną przestrzenią pasażerską na długości całego pojazdu. Wykorzystywany zarówno w ruchu aglomeracyjnym (zwykle jedna przestrzeń pasażerska), jak i dalekobieżnym (wydzielone przedziały). Posiada własny napęd co umożliwia mu samodzielne poruszanie się po torach.

Ezt mają duże znaczenie w obsługiwaniu regionalnego ruchu pasażerskiego na liniach zelektryfikowanych. Coraz częściej występują w ruchu dalekobieżnym, szczególnie dużej prędkości

PARAMETRY PODSTAWOWE: Prędkość maksymalna............................................................11 0 km/h Przyspieszenie przy obciążeniu maksymalnym......................0,5 m/s2 Opóźnienie hamowania...........................................................1,2 m/s2 Masa służbowa.........................................135 t ± 3% Maksymalny nacisk na tor.......................................................175 kN Sterowanie…………..................................................... ...........wielokrotne

OGÓLNIE: Elektryczne zespoły trakcyjne typu 14WE są przystosowane do ruchu dwukierunkowego, w związku z czym posiadają 2 kabiny sterownicze w wagonach końcowych. Są one przeznaczone do obsługiwania aglomeracyjnego ruchu pasażerskiego na liniach kolejowych.

Elektryczny zespół trakcyjny typu 14WE składa się z dwóch wagonów sterowniczych tocznych, z których każdy wyposażony jest w kabinę maszynisty i jednego silnikowego pośredniego. Wagony połączone są ze sobą sprzęgiem, nierozłączalnym w warunkach użytkowania oraz przejściem międzywagonowym dla pasażerów. Wagony sterownicze są wyposażone w siedzenia odchylne, rampę dla niepełnosprawnych oraz stojak na pięć sztuk rowerów.

W ezt zastosowano sprawdzone rozwiązania konstrukcyjne takie jak silniki elektryczne, wózki, oporowy system rozruchu i elektryczne sterowanie oraz hamowanie pneumatyczne i elektropneumatyczne.

POJAZD WYPOSAŻONY JEST M.IN. W: układ wentylacji, ogrzewania i schładzania powietrza, układ indywidualnego otwierania drzwi wejściowych, układ telewizji obserwowanej (monitoring), układ informacji wizualno – dźwiękowej pasażerów.

OGÓLNIE O KONSTRUKCJI: Konstrukcję pojazdu (tworzących go wagonów) można podzielić na nadwozie i podwozie. Nadwozie pojazdu stanowi pudło wraz z wyposażeniem oraz zabudowanymi wewnątrz i na zewnątrz urządzeniami i aparatami. Podwozie stanowi ostoja wagonu wraz z wózkami oraz mocowane do nich maszyny i urządzenia.

PUDŁO POJAZDU I OSTOJA: Konstrukcja pudła poszczególnych wagonów składa się z następujących głównych zespołów: ścian bocznych ścian czołowych (przedniej i tylnej) ścian kabin maszynisty dachu Ściany boczne oraz dach składają się ze szkieletów wykonanych z profili giętych pokrytych od zewnątrz blachami poszyciowymi. Słupki ścian bocznych oparte są na poziomej półce ostoi. Ostoja, ściany oraz dach tworzą jednolitą, samonośną konstrukcję półskorupową, zapewniającą dużą wytrzymałość i sztywność konstrukcji. Pudło pojazdu jest wykonane ze stali niskostopowych o podwyższonych własnościach wytrzymałościowych i podwyższonej odporności na korozję, dźwiękochłonnie w sposób tłumiący drgania. Wnętrze pojazdu jest wyłożone izolacją typu ściany – moniflex, podłoga – wełną mineralną.

OSTOJA: Ostoja wykonana jest jako konstrukcja całkowicie spawana z profili walcowanych i giętych. W pojeździe zastosowano okna pakietowe. Szyby w oknach są wykonane ze szkła bezpiecznego. W części pasażerskiej minimum jedno okno jest przewidziane, jako okno spełniające funkcje okna awaryjnego po usunięciu szyby. Okna w przedziale pasażerskim są oknami odchylnymi w górnej części. Istnieje możliwość zablokowania części uchylnej za pomocą zamka na klucz konduktorski z czworokątem wewnętrznym.

Okno czołowe w kabinie maszynisty jest wykonane jako jednolite i jest wyposażone w międzywarstwowe ogrzewanie elektrycznie szyby. Dla zapewnienia sprawnego ruchu pasażerów wsiadających i wysiadających, w ścianach bocznych wagonów zostały zastosowane drzwi boczne odskokowo-przesuwne o prześwicie 1300mm w ilości12 szt. Człony elektrycznego zespołu trakcyjnego pomiędzy sobą posiadają mostki przejściowe. Osłona przejścia międzywagonowego zapewnia odpowiednią szczelność oraz rozłączanie członów pojazdu dla przeprowadzenia prac obsługowych. Kabiny sterownicze znajdują się w obu końcowych częściach zespołu i tworzą samodzielne, zamknięte pomieszczenia.

ZESTAWY KOŁOWE: Zestawy kołowe są zabudowane w wózkach wagonowych. Składają się z osi, kół bosych i obręczy z pierścieniem zaciskowym. Dodatkowo na osi zestawu kołowego silnikowego osadzone jest koło zębate duże o zębach skośnych współpracujące z kołem zębatym małym osadzonym na wale silnika trakcyjnego. Na dwóch skrajnych zestawach kołowych umieszczone są czujniki prędkościomierza.

WYPOSAŻENIE WEWNĘTRZNE: Wnętrze jest wyposażone w fotele dwumiejscowe w układzie naprzeciwległym (2+2), fotele uchylne w układzie rzędowym oraz w stojaki dla rowerów umożliwiające ich przewóz w pozycji pionowej. Siedzenie wyposażone jest w estetyczną osłonę z poliwęglanu lub ABS-trudnopalnego są one wandaloodporne. Siedzenie tapicerowane posiada zabudowę modułową na bazie sklejki prasowanej i formatki PUR. Materiał obiciowy może być typu „akryl” (z tworzywa sztucznego) lub wełna-plusz produkcji krajowej lub z importu.

UKŁAD HAMULCOWY I PNEUMATYCZNY: Elektryczny zespół trakcyjny 14WE wyposażony jest w hamulec elektryczny typu bezpośredniego oraz zespolony hamulec pneumatyczny. Wagony wyposażone są w dwupozycyjny zmieniacz hamowności zwiększający siłę hamowania w zależności od obciążenia wagonu, hamulec bezpieczeństwa oraz nastawiacze skoku tłoka. Oba wagony sterownicze posiadają hamulec ręczny śrubowy.

FOTELE DWUMIEJSCOWE Fotele spełniające wymagania norm: PN-84/K-02500, PN-91/K-02501, PN-93/K02505, PN-K-02511

Półki bagażowe wzdłużne zamocowane są na ścianach bocznych wzdłuż całego przedziału, powyżej górnej krawędzi okien. W wagonie silnikowym znajduje się szafa elektryczna skupiająca urządzenia i elementy obwodów. Każdy pojazd wyposażony jest w windy lub podesty w ilości 2 szt. umożliwiające wejście do pojazdu osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

W SKŁAD WYPOSAŻENIA KABINY STEROWNICZEJ WCHODZĄ: ergonomiczny fotel maszynisty zapewniający łatwość ewakuacji monitor wraz z panelem sterowania systemu monitoringu nastawnik jazdy i nastawnik kierunku manipulator i nastawnik hamulca zawór hamulca bezpieczeństwa radiotelefon pociągowy oświetlenie główne i miejscowe łączniki i przełączniki sterowania urządzeniami przyciski sterownicze lampki sygnalizacyjne przyrządy pomiarowe mikrofon systemu elektro - akustycznego żaluzja przeciwsłoneczna szyby czołowej skrzynie elektryczne niskiego napięcia dodatkowa zabudowa meblowa dla obsługi pojazdu i na urządzenia sterująco - diagnostyczne.

OŚWIETLENIE I INSTALACJA ELEKTRYCZNA: Światła białe mają możliwość przyciemnienia celem nie spowodowania oślepiania maszynisty zbliżającego się pociągu przeciwnego kierunku jazdy. Oświetlenie przedziałów pasażerskich podstawowe wykonane jest ze świetlówek fluoroscencyjnych, awaryjne zaś z żarówek. Instalację elektryczną stanowią przewody elektryczne, aparaty elektryczne, styczniki, przekaźniki, łączniki krzywkowe, dźwigienkowe, klawiszowe i krańcowe, przyciski sterownicze, bezpieczniki, wyłączniki samoczynne, lampki sygnalizacyjne.

WYŁĄCZNIK SZYBKI: Urządzenie to stanowi wyłącznik próżniowy prądu stałego typu DCU-400J. Jego funkcją jest wyłączenie prądu płynącego w obwodach wysokiego napięcia pojazdu w przypadku zwarcia

URZĄDZENIA I SYSTEMY CZUJNOŚCI, URZĄDZENIA PRZECIWPOŻAROWE: Zespół trakcyjny wyposażony jest w system samoczynnego hamowania pociągu (SHP) oraz czuwaka aktywnego. Inicjalizują one wdrożenie hamowania nagłego pojazdu w przypadku braku reakcji maszynisty na zadziałanie układu. W pojeździe zastosowano również radiotelefon pociągowy wyposażony w układ zdalnego zatrzymania pociągu tzw. „radiostop”. Radiotelefon służy również do kontaktu pomiędzy maszynistą pojazdu a pracownikiem sterowania ruchem kolejowym i kierownikiem pociągu. Urządzeniem przeciwpożarowym jest czujka oraz moduł p-poż wykrywające zadymienie w pojeździe i informujące o tym sygnałem dźwiękowym. Fotel maszynisty spełnia wymagania pod wzglądem ochrony przeciwpożarowej.

INSTALACJA BLOKOWANIA I ZAMYKANIA DRZWI: W pojazdach w przestrzeni pasażerskiej zastosowano zespół drzwi bocznych odskokowo- przesuwnych o prześwicie 1300 mm ze stałymi oknami w ilości 12 szt. z indywidualnym i centralnym ich otwarciem do sprawnego wysiadania i wsiadania pasażerów. Napęd realizowany jest przez silniki krokowe zasilane wraz ze sterowaniem napięciem 110V DC. Każde drzwi posiadają indywidualny sterownik elektroniczny połączony z układem fotokomórki uniemożliwiającym zamknięcie w przypadku znajdowania się w przestrzeni drzwi pasażera lub bagażu. Wszystkie automatycznie zamykają się i blokują przy prędkości pojazdu przekraczającej 5km/h. Drzwi do kabin maszynisty otwierają się do przestrzeni pasażerskiej , są wyposażone w patentowy zamek uniemożliwiający wejście dla osób nieupoważnionych.

WADY ZAMYKANIA DRZWI: Nowoczesne sterowanie drzwiami okazuje się dosyć zawodne i często drzwi się nie otwierają po naciśnięciu guzika lub zgoła zamykają się niespodziewanie, przyciskając wsiadających/wysiadający ch podróżnych

KONIEC…