Symulatory jazdy By Martin Hansen wyjątkowe narzędzia szkoleniowe.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CZY PRZYSZŁOŚĆ NALEŻY DO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO? Fakty i mity
Advertisements

RAPORT.
PTH Technika sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
Przyprawia o zawrót głowy ? Poznaj nasze rozwiązanie ...
Folia do laminowania.
Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland
Seminarium - szkolenie „Pozwolenia zintegrowane”,
i efektywność energetyczna w walce ze zmianami klimatu
Logistyka transportu i dobrostan zwierząt.
BADANIA W TRANSPORCIE DROGOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)
Narzędzia pomagające zwiększyć efektywność energetyczną
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A POLSKI PROGRAM EFEKTYWNEGO WYKORZYSTANIA ENERGII W NAPĘDACH ELEKTRYCZNYCH (PEMP) Seminarium Racjonalna.
Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – Powszechne wdrożenie zasad w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz kierowców licencjonowanych EKOJAZDA - nowoczesny,
Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – powszechne wdrożenie zasad ekojazdy w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz dla posiadaczy prawa jazdy EKOJAZDA.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Konkurencyjne, polskie górnictwo to zrównoważony rozwój regionu, to zdrowa gospodarka, to spokój społeczny. Za każdym razem, kiedy widzisz biznes, który.
Znaczenie efektywności energetycznej budynków w nowych państwach członkowskich UE A. Kiełbasa.
Wpływ kogeneracji na osiągane parametry emisyjności produkcji Warszawa, Październik 2007.
Czysty transport miejski
Atlantis INSPECTOR System wspomagania zarządzaniem i ewidencją obiektów sieciowych.
Środowiskowe aspekty wykorzystania paliw metanowych w transporcie
Przemek Pohrybieniuk 22 maja 2009
STREET SAVER LED Stylowe i niezawodne
Politechnika Częstochowska Wydział Inżynierii Procesowej, Materiałowej i Fizyki Stosowanej Katedra Pieców Przemysłowych i Ochrony Środowiska Struktura.
ENERGETYKA POLSKA (ELEKTRO i CIEPLNA) ZUŻYWA OK
Oferta dla biznesu Lublin, r.. Biuro Rozwoju i Kooperacji PL Jednostka ogólnouczelniana Cele, m.in.: doradztwo i konsultacje w zakresie przygotowywania.
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
ŚWIATŁA W DZIEŃ PRZEZ CAŁY ROK
Szkolenie DRL – Część 3 Linia DRL 1.
Ekojazda.
Szkolenie DRL – Część 5 Odpowiedź na potrzeby klienta.
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
WORKFLOW KLUCZEM DO MINIMALIZACJI KOSZTÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI
Bezpieczny zapas wysokiego ryzyka – jak go określić?
Outsourcing usług prawnych i księgowych jako metoda na optymalizację kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Politechnika w Darmstadt Niemcy
Zadania gospodarki smarowniczej w przedsiębiorstwie przemysłowym
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Strategia rozwoju kogeneracji Jacek Dreżewski Elektrociepłownie Warszawskie S.A. Prezes Zarządu Salon Energetyki i Gazownictwa ENERGIA Międzynarodowe.
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Żarówka a świetlówka – podobieństwa i różnice
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Kierunki rozwoju nowoczesnych technologii urządzeń grzewczych w Polsce
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Programy wspomagające projektowanie instalacji sanitarnych
Internetowego Biura Rachunkowego
Katedra Przyrządów Półprzewodnikowych i Optoelektronicznych
Michał Niezgoda, Mikołaj Kruszewski
Kierowca ciężarówki Damian Świerczyński.
DEBATA „ŚCIEŻKI ROWEROWE – BEZPIECZNY DOJAZD DO SZKOŁY” Hrubieszów, 2013.
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Eye-tracking Nowoczesne metody badania zachowań wzrokowych
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
DZIAŁANIA WITD W RZESZOWIE W ZAKRESIE BRD W 2013 ROKU Rzeszów, wrzesień 2013.
Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości ruchu pojazdów na emisję zanieczyszczeń, hałas i bezpieczeństwo pieszych.
Program ochrony powietrza dla województwa małopolskiego Piotr Łyczko Kierownik Zespołu Ochrony Powietrza Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
„Energooszczędne Żory - poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej przeznaczonych na potrzeby oświaty.” Projekt dofinansowany.
Technik transportu drogowego
Centrum Doradztwa i Szkoleń Zawodowych Aleksander Igielski
Politechnika Białostocka Dr hab. Inż. Maciej Zajkowski
Eco Driving bezpiecznego Poznania
Stan powietrza w woj. małopolskim – pył zaw. PM10
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Kierowca – najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym pojeździe
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

Symulatory jazdy By Martin Hansen wyjątkowe narzędzia szkoleniowe

2 Stosowanie symulatora jazdy podczas szkoleń zapewnia: Optymalizację kosztów szkolenia Ochronę środowiska Obniżenie kosztów presonelu Szybkie i efektywne szkolenie Brak kosztów ubezpieczenia pojazdu Zgodność z wymaganiami dyrektyw UE dotyczących szkoleń kwalifikacyjnych kierowców Długi cykl eksploatacji urządzenia (w porównaniu z rzeczywistym pojazdem)

3 Porównanie kosztów szkolenia Symulator może być wykorzystany z ograniczonym wkładem instruktora Ryzyko szkolenia może zostać wćwiczone tylko w symulatorze, nie w ciężarówce

4 Porównanie kosztów szkolenia Symulator może być wykorzystany z ograniczonym wkładem instruktora Ryzyko szkolenia może zostać wćwiczone tylko w symulatorze, nie w ciężarówce

5 Ochrona środowiska Wykorzystanie symulatora jazdy przyczynia się do znaczącej redukcji emisji zanieczyszczeń do środowiska : Przykład: 1000 pojazdów ciężarowych generuje ton CO2 Zastosowanie symulatora przez 50% czasu szkolenia umożliwia redukcję emisji CO2 o ton !!

6 Ochrona środowiska Szkolenia kierowców z zastosowaniem symulatorów umożliwiają efektywną naukę ekonomiczej jazdy skutkując obniżeniem zużycia paliwa Badania wykonane przez Instytut badwaczy TRL w Londynie wykazały 16% redukcję zużycia paliwa po szkoleniu ECO w symulatorze. Również inne badania potwierdzają uzyskane rezultaty Wykorzystanie symulatora powinno dać stałą redukcję emisji zanieczyszczeń na poziomie 5% Istotna redukcja zanieczyszczeń generowanych przez transport w skali europejskiej i obniżenie kosztów funkjonowania przedsiębiorstw

7 Obniżenie kosztów personelu Zautomatyzowany system szkolenia i oceniania oznacza mniejsze zapotrzebowanie na pracę instruktorów Większa efektywność w porównaniu ze szkoleniami na pojazdach, gdzie przeprowadzenie analogicznych zadań pochłania więcej czasu 20 min szkolenia na symulatorze odpowiada 45 min klasycznego szkolenia Korzystanie z symulatora oznacza redukcję kosztów osobowych prowadzenia szkoleń:

8 Rezultaty szkolenia na różnych typach symulatorów jazdy Symulator pełnowymiarowy: 67 % mniej wypadków Prosty symulator z 3 ekranami: 23 % mniej wypadków Prosty symulator z 1 ekranem: Brak zauważalnej poprawy Projekt badawczy prowadzony przez Uniwersytet Południowej Kalifornii: 1.Trzy grupy początkujących kierowców zostało przeszkolonych przy użyciu różnych typów symulatorów 2.Poszczególne grupy zostały przeszkolone przy zastosowaniu symulatorów różnych typów 3.Przez okres 2 lat po zakończeniu szkoleń gromadzono dane dot. statystyki wypadków z udziałem uczestników programu Rezultaty:

9 Simulator Configurations

10 Porównanie systemów symulatorów z kabiną i bez kabiny Bardziej zachowawczy styl jazdy Podwyższoną zdoloność do wykonywania drugorzędnych czynności, takich jak: obsługa świateł, radia, itp. Większą kontrolę sytuacji na drodze Zmniejszoną podatność na tzw. chorobę symulatorową Uniwersytet Nottingham wykonał badania, których celem było porównanie efektywności szkoleń przeprowadzonych na symulatorze wyposażonym w rzeczywistą kabinę i uproszczonym (bez kabiny). Osoby przeszkolone na symulatorze z pełnowymiarową kabiną prezentują:

11 AutoSim – Informacje ogólne n Rok założenia 1992r. n Siedziba w Tromsø, Norway n Dostawca symulatorów jazdy, oprogramowania do symulacji oraz projektów R&D n 90 osobolat doświadczenia w zakresie projektowania i produkcji symulatorów jazdy n Projekty zrealizowane w 16 krajach

12 AutoSim Organization Producers/ Resellers Markets AutoSim AS Norway Virage Canada Canada and USA X_Design India India and South E. Asia ANDREMA Poland Europe East and Germany New Distributors Europe Europe West and South

13 Produkty AutoSim n Symulator samochodów ciężarowych, autobusów, pojazdów specjalnych, ratunkowych, wozów strażackich, pojazdów wojskowych oraz samochodów osobowych n SimWorld, zestaw standardowego oprogramowania do symulacji n Baza danych z wizualizacjami scenariuszy w czasie jazdy. n Produkty na światowym poziomie pod względem stosunku ceny do jakości n Produkty AutoSim konkurują z powodzeniem z wysokiej klasy (top of the range) symulatorami innych producentów Simulator Platform – SimPL Application Programming Interface Application Modules VEHICLE Visual Databases Application Modules TRAIN Application Modules OTHERS Application Modules AIRCRAFT

14 Graficzne bazy danych n SW 610 Simton n SW 620 Highway n SW 630 SimHill

15 AS 1300 – Podstawowy produkt AutoSim na rynek europejski

16 Symulator AS 1100 Virage

17 Najskuteczniejszy instruktor nauki jazdy – symulator AX 9100

18 Instalacja AX 9100 w Stavern, Norwegia

19 Stosowanie symulatora jazdy podczas szkoleń zapewnia: Optymalizację kosztów szkolenia Ochronę środowiska Obniżenie kosztów presonelu Szybkie i efektywne szkolenie Brak kosztów ubezpieczenia pojazdu Zgodność z wymaganiami dyrektyw UE dotyczących szkoleń kwalifikacyjnych kierowców Długi cykl eksploatacji urządzenia (w porównaniu z rzeczywistym pojazdem)

Niezawodny partner w dążeniu do bezpiecznego i ekologicznego ruchu drogowego.