Symulatory jazdy By Martin Hansen wyjątkowe narzędzia szkoleniowe
2 Stosowanie symulatora jazdy podczas szkoleń zapewnia: Optymalizację kosztów szkolenia Ochronę środowiska Obniżenie kosztów presonelu Szybkie i efektywne szkolenie Brak kosztów ubezpieczenia pojazdu Zgodność z wymaganiami dyrektyw UE dotyczących szkoleń kwalifikacyjnych kierowców Długi cykl eksploatacji urządzenia (w porównaniu z rzeczywistym pojazdem)
3 Porównanie kosztów szkolenia Symulator może być wykorzystany z ograniczonym wkładem instruktora Ryzyko szkolenia może zostać wćwiczone tylko w symulatorze, nie w ciężarówce
4 Porównanie kosztów szkolenia Symulator może być wykorzystany z ograniczonym wkładem instruktora Ryzyko szkolenia może zostać wćwiczone tylko w symulatorze, nie w ciężarówce
5 Ochrona środowiska Wykorzystanie symulatora jazdy przyczynia się do znaczącej redukcji emisji zanieczyszczeń do środowiska : Przykład: 1000 pojazdów ciężarowych generuje ton CO2 Zastosowanie symulatora przez 50% czasu szkolenia umożliwia redukcję emisji CO2 o ton !!
6 Ochrona środowiska Szkolenia kierowców z zastosowaniem symulatorów umożliwiają efektywną naukę ekonomiczej jazdy skutkując obniżeniem zużycia paliwa Badania wykonane przez Instytut badwaczy TRL w Londynie wykazały 16% redukcję zużycia paliwa po szkoleniu ECO w symulatorze. Również inne badania potwierdzają uzyskane rezultaty Wykorzystanie symulatora powinno dać stałą redukcję emisji zanieczyszczeń na poziomie 5% Istotna redukcja zanieczyszczeń generowanych przez transport w skali europejskiej i obniżenie kosztów funkjonowania przedsiębiorstw
7 Obniżenie kosztów personelu Zautomatyzowany system szkolenia i oceniania oznacza mniejsze zapotrzebowanie na pracę instruktorów Większa efektywność w porównaniu ze szkoleniami na pojazdach, gdzie przeprowadzenie analogicznych zadań pochłania więcej czasu 20 min szkolenia na symulatorze odpowiada 45 min klasycznego szkolenia Korzystanie z symulatora oznacza redukcję kosztów osobowych prowadzenia szkoleń:
8 Rezultaty szkolenia na różnych typach symulatorów jazdy Symulator pełnowymiarowy: 67 % mniej wypadków Prosty symulator z 3 ekranami: 23 % mniej wypadków Prosty symulator z 1 ekranem: Brak zauważalnej poprawy Projekt badawczy prowadzony przez Uniwersytet Południowej Kalifornii: 1.Trzy grupy początkujących kierowców zostało przeszkolonych przy użyciu różnych typów symulatorów 2.Poszczególne grupy zostały przeszkolone przy zastosowaniu symulatorów różnych typów 3.Przez okres 2 lat po zakończeniu szkoleń gromadzono dane dot. statystyki wypadków z udziałem uczestników programu Rezultaty:
9 Simulator Configurations
10 Porównanie systemów symulatorów z kabiną i bez kabiny Bardziej zachowawczy styl jazdy Podwyższoną zdoloność do wykonywania drugorzędnych czynności, takich jak: obsługa świateł, radia, itp. Większą kontrolę sytuacji na drodze Zmniejszoną podatność na tzw. chorobę symulatorową Uniwersytet Nottingham wykonał badania, których celem było porównanie efektywności szkoleń przeprowadzonych na symulatorze wyposażonym w rzeczywistą kabinę i uproszczonym (bez kabiny). Osoby przeszkolone na symulatorze z pełnowymiarową kabiną prezentują:
11 AutoSim – Informacje ogólne n Rok założenia 1992r. n Siedziba w Tromsø, Norway n Dostawca symulatorów jazdy, oprogramowania do symulacji oraz projektów R&D n 90 osobolat doświadczenia w zakresie projektowania i produkcji symulatorów jazdy n Projekty zrealizowane w 16 krajach
12 AutoSim Organization Producers/ Resellers Markets AutoSim AS Norway Virage Canada Canada and USA X_Design India India and South E. Asia ANDREMA Poland Europe East and Germany New Distributors Europe Europe West and South
13 Produkty AutoSim n Symulator samochodów ciężarowych, autobusów, pojazdów specjalnych, ratunkowych, wozów strażackich, pojazdów wojskowych oraz samochodów osobowych n SimWorld, zestaw standardowego oprogramowania do symulacji n Baza danych z wizualizacjami scenariuszy w czasie jazdy. n Produkty na światowym poziomie pod względem stosunku ceny do jakości n Produkty AutoSim konkurują z powodzeniem z wysokiej klasy (top of the range) symulatorami innych producentów Simulator Platform – SimPL Application Programming Interface Application Modules VEHICLE Visual Databases Application Modules TRAIN Application Modules OTHERS Application Modules AIRCRAFT
14 Graficzne bazy danych n SW 610 Simton n SW 620 Highway n SW 630 SimHill
15 AS 1300 – Podstawowy produkt AutoSim na rynek europejski
16 Symulator AS 1100 Virage
17 Najskuteczniejszy instruktor nauki jazdy – symulator AX 9100
18 Instalacja AX 9100 w Stavern, Norwegia
19 Stosowanie symulatora jazdy podczas szkoleń zapewnia: Optymalizację kosztów szkolenia Ochronę środowiska Obniżenie kosztów presonelu Szybkie i efektywne szkolenie Brak kosztów ubezpieczenia pojazdu Zgodność z wymaganiami dyrektyw UE dotyczących szkoleń kwalifikacyjnych kierowców Długi cykl eksploatacji urządzenia (w porównaniu z rzeczywistym pojazdem)
Niezawodny partner w dążeniu do bezpiecznego i ekologicznego ruchu drogowego.