Recepta na sukces nauczyciela

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Szkoła mojego dziecka ( analiza badania) Opracowała : mgr Anna Kędziorek – Pedagog.
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
NORMY ZACHOWANIA UCZNIÓW PRZED I W CZASIE LEKCJI
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja pilotażowa Rok szkolny 2013/14.
ZARZĄDZANIE POTRZEBAMI KLIENTÓW
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Dobra organizacja czasu- pogodzenie obowiązku uczestniczenia w zajęciach sportowych i rozgrywkach z przygotowaniem się do zajęć szkolnych i czynnym.
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
pomagasz również i sobie !
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Samodzielność dziecka
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
„Rodzina jest w życiu oparciem, czymś co chroni, co daje siłę.”
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Szkolny system wychowawczy
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Działaj charytatywnie – nie wiesz, kiedy Ty będziesz potrzebował pomocy!
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
PANI BARBARA PRZYJACIEL LASU. Nasza szkoła mieści się na parterze budynku Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju. W ”Leśniku” od 1989r. pracuje Pani Barbara.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Co to jest WOLONTARIAT?.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Pytanie 2: Czy lubisz uczyć się j.angielskiego? Dzieci bez dyslekcji Dzieci z dyslekcją 1.Czasami30%42% 2.Tak66%33% 3.Nie4%25% Wniosek: Więcej dzieci z.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
Bezpieczne zachowanie na świetlicy szkolnej Autorka: Oliwia Torba kl. 1e.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Dr Dominika Łęcka SZANSĄ LUB ZAGROŻENIEM DLA WYCHOWANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Uroczyste zakończenie roku 2016/2017 w oddziale przedszkolnym
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
Doskonalenie nauczycieli granty
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
TIK w szkole.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z INTERNETU
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zawody w moim najbliższym otoczeniu
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Rodzicom dziękuję za zaangażowanie, pomoc i wspieranie działań szkoły.
Zapis prezentacji:

Recepta na sukces nauczyciela Ewa Leszczyńska Barbara Wygoda

Czym jest dla mnie sukces? To zadowolenie z wykonywanej pracy, przekonanie że jestem potrzebna, że komuś pomagam, że to co robię ma sens. Mój sukces to również sukces moich podopiecznych: ich dobra ocena, dobra praca na lekcji, uwierzenie we własne siły, radość z tego, że sprostali szkolnym wymaganiom.

Stwierdzenie ucznia, że lubi swoją panią, szczere podziękowania od ucznia i od rodziców. Sukces to wreszcie chęć dalszej pracy bez poczucia wypalenia zawodowego.

Aby osiągnąć sukces trzeba: Mieć odpowiednie kwalifikacje zawodowe. Ciągle udoskonalać swój warsztat pracy. Korzystać z własnego doświadczenia i z doświadczeń innych. Cierpliwie czekać na wyniki swej pracy, pamiętając że w wychowaniu młodego człowieka owoce nie przychodzą natychmiast.

Lubić młodzież - wtedy łatwo dostrzec ich dobre i mocne strony. Wyrabiać w sobie i podtrzymywać zdolność empatii zarówno w stosunku do uczniów i rodziców, jak i koleżanek i kolegów. Potrafić wczuć się w sytuację rodziców „uczniów z problemami” i okazać im zrozumienie. Mieć pasję, którą pragnie się zaszczepić w młodych ludziach.

PRACA NAUCZYCIELA JEST POWOŁANIEM ! Zadawać sobie pytanie, czy chciałabym aby tak samo jak ja pracuję z moimi uczniami, ktoś pracował z moimi własnymi dziećmi. Przemyśleć program wychowawczy i być przekonanym o słuszności swego działania. Nie zapominać, że PRACA NAUCZYCIELA JEST POWOŁANIEM !