Rynek mediów w wybranych krajach Europy Wschodniej Warszawa, 05.03.2007.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt „5 razy dziennie warzywa i owoce”
Advertisements

Aktualizacja: listopad 2003 Potencjał rynkowy – Śniadanie prasowe 7 stycznia 2003 Potencjał rynkowy branży telekomunikacyjnej na świecie Śniadanie prasowe.
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
To ile wydaje się na reklamę?
Narciarski weekend pogoda dla narciarzy i snowboardzistów oferta dla sponsora.
Warunki życia mieszkańców obszarów wiejskich
ŚWIATOWE DNI INNOWACJI W WIELKOPOLSCE 8–12 września 2008 r. Przyszłość cyfrowa... Witold Hołubowicz Zakład Informatyki Stosowanej.
Stan realizacji programów na lata 2004 – 2006 w kontekście przygotowań do zamknięcia pomocy i zapewnienia prawidłowości deklarowanych wydatków Warszawa,
Monitoring Online Mediów Internetowych
Tworzymy kanały tematyczne odnoszące się do różnych dziedzin życia:
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
Przyszłość technik satelitarnych w Polsce
Wszystko o aplikacjach mobilnych
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
Konferencja „W trosce o rodzinę” r.
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
Społeczeństwo i gospodarka USA a Polski
Internet w Polsce to medium masowe
Fragment badania Historia pewnej miłości Realizowanego przez GFK Polonia na zlecenie Atmedia ( )
Jaka reklama, taka sprzedaż. Samochody osobowe, a reklama
Twoje miejsce w internecie
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Najważniejsze sportowe wydarzenie roku nadchodzi.
Finansowanie systemu zdrowia
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla u ż ytkowników INTERNET A SZANSE Ż YCIOWE I NIERÓWNO Ś CI SPO Ł ECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia.
DYSTRYBUCJA MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
24 kwietnia 2006, Warszawa Elżbieta J. Syrda 24 kwietnia 2006, Warszawa Budownictwo – wyniki roku 2005, perspektywy i uwarunkowania działalności branży.
EDI NET - badania.
Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie. 2 Widownia telewizyjna.
Wybrane kierunki rozwoju firmy SES ASTRA
AdExpert.
Metodologia badań wydatków reklamowych
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
___________________________________ Warszawa, 15 listopada 2007 r. Prezentacja wyników za III kwartał 2007 r. DYNAMICZNY WZROST RENTOWNOŚCI GRUPY MNI.
GemiusAudience - szansa na Telemetrię w Internecie
Partner wiodący- Projektodawca: ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z. o.o Partnerzy: Wielkopolski Związek Pracodawców Prywatnych Centrum Statystyki.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Katarzyna Piętka-Kosińska CASE-Doradcy Warszawa,
Telewizja republika Nowy, polski kanał publicystyczno-informacyjny w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych oraz w internecie.
Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów W izolacji od 2000 roku...
Lider wzrostowych rynków Konferencja WallStreet Karpacz, czerwiec 2014 r.
Założenia Oferty Handlowej TVP POZNAŃ na Płynne wejście w nowy rok Oferta na 2015 obowiązuje od 1 LUTEGO 2015 Styczeń w całości jest sprzedawany.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjności Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego prof. dr hab. Maria Elżbieta.
REKLAMA ZEWNĘTRZNA Cechy outdooru maj 2010.
Ekonomika ochrony zdrowia (I)
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW W lutym nawet Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Soczi i wydarzenia na Ukrainie nie odebrały widzów TVP Rzeszów.
Cyfrowa Moc TVP Rzeszów STYCZEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz.
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW marzec Reklama w TVP Rzeszów to maksymalny zysk.
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW kwiecień Średnia udziałów SHR% TVP Rzeszów od 01 do 30 kwietnia 2014 roku Pasmo 18:30 – 19:00 Źródło: Nielsen Audience.
Radio Track ■ standard rynkowy ■ zarządzanie badaniem: KBR ■ realizacja Millward Brown.
■ Podstawowe informacje ■ Badanie prowadzone jest od 1996 roku, ■ Realizowane przez firmę AGB Nielsen Media Research sp. z o.o., ■ Najważniejsi klienci:
Monitoring Wydatków Reklamowych Kantar Media
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Der polnische Arbeitsmarkt und Chancen der deutsch-polnischen grenznahen Zusammenarbeit Ulrike Geith Leiterin des Referates für Arbeitsmarkt und Sozialpolitik.
1 Nowy model funkcjonowania mediów publicznych. Składka audiowizualna powszechna, indywidualna pobierana od płatnika PIT (KRUS) i CIT pobierana przez.
Źródło: SMG/KRC Poland-Media, TGI, woj.. Pomorskie, fala I – VI’2002 Czytelnictwo Dziennika Bałtyckiego poniedziałekwtorekśrodaczwartekpiąteksobota.
T YTUŁ Media publiczne w Europie finansowanie i wyniki oglądalności Grudzień 2014.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
CYFROWA MOC LUTY Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni telewizyjnej.
Badania rynku mediów Optymalne dostosowanie mediów do potrzeb odbiorców Wykład VI.
Badanie rynku mediów. Problem targetowania przekazów reklamowych
Badanie rynku mediów Wskaźniki
Mariusz Arent Instytut Badań i Rozwoju Turystyki Medycznej
Zapis prezentacji:

Rynek mediów w wybranych krajach Europy Wschodniej Warszawa,

Wybrane kraje – obszar, ludność LUDNOŚĆ W 000

Wybrane kraje – PKB

Badania mediów Bułgaria: TNS Gallup, TGI Czechy: TNS, Amer Nielsen, MML (Market Media Lifystyle), TGI Litwa TNS Gallup, TGI Rosja TNS Gallup, TGI Słowacja TNS, MML (Market Media Lifystyle), TGI Ukraina TNS, GfK, TGI

Penetracja telewizji (% gospodarstw domowych) (gosp )

Ilość czasu poświęcana na oglądanie telewizji w minutach w ciągu doby

Rynek telewizyjny – największe stacje TV (zasięg techniczny)

Rynek telewizyjny – cennikowe koszty dotarcia (CPT w USD trzech wiodących stacji telewizyjnych na każdym rynku)

Rynek telewizyjny – prognozy inflacyjne na lata

Liczba komercyjnych stacji radiowych

Liczba tablic outdoorowych

Popularność kina

Penetracja internetu % populacji mającej dostęp do internetu

Konsumpcja mediów w populacji DZIENNIE (%)MIESIĘCZNIE (%) DZIENNIKITVRADIOINTERNETMAGAZYNYKINO BUŁGARIA 32 (m) 5240 (m) 7 (m) 3422 CZECHY LITWA 92 (t) 7376NA75 (t) NA POLSKA ROSJA (m) 37NA SŁOWACJA *8329 UKRAINA *dane z rynku Słowackiego dotyczące internetu pochodzą z dwóch różnych źródeł Rosja – dane dla populacji miasta

Wydatki na reklamę 2005 Rosja – estymacje netto; pozostałe kraje wydatki rate card

Dynamika wydatków na reklamę 2006/2005

Prognozy dynamiki wydatków na reklamę 2009/2005 Wg. raportu ZenithOptimedia; Ukraina – estymacje własne

Podział wydatków reklamowych na media 2005/6

10 największych kategorii reklamowych BUŁGARIACZECHYLITWAPOLSKAROSJA (TV) SŁOWACJAUKRAINA 1 TELEKOMUNIKAC JA ŻYWNOŚĆ I NAPOJE HANDEL DET.TELEKOMUNIKA CJA ZDROWIE I URODA TELEKOMUNIKA CJA 2 NAPOJETELEKOMUNIKA CJA PRE PAIDZDROWIENAPOJE I PIWOŻYWNOŚĆPIWO/ALKOHOL 3 KOSMETYKI PIWOMOTORYZACJAŻYWNOŚĆKOSMETYKIŚRODKI HIGIENY OS. 4 ŻYWNOŚĆMOTORYZACJATEL. MOBILNANAPOJESŁODYCZEFINANSEŻYWNOŚĆ 5 FINANSE TELEFONY KOMÓRKOWE SPRZEDAŻKOMUNIKACJAHOBBYNAPOJE 6 CHEMIA GOSP.HOBBYWITAMINYWYDAWCYCHEMIA DOMOWA MOTORYZACJAZDROWIE 7 PARAFARMACEU TYKI CHEMIA GOSP.FINANSEPARAFARMAC EUTYKI ZDROWIESŁODYCZE 8 MOTORYZACJASPRZEDAŻJOGURTYPRODUKTY CZEKOLADOWE TRANSPORTMARKETINGCHEMIA GOSP. 9 WYDAWNICTWAUSŁUGIPASTY DO ZĘBÓW ŚRODKI DO PIEL. WŁOSÓW ZWIĄZKI ZAWODOWE USŁUGIROZRYWKA 10 HOBBY, SPORTMAIL ORDERINTERNET I KOMUNIKACJA MOBILNA PRODUCTY LECZNE PERFUMYUBRANIAKOSMETYKI

10 największych reklamodawców BUŁGARIACZECHYLITWAPOLSKAROSJA (TV) SŁOWACJAUKRAINA 1 PROCTER & GAMBLE DANONEPROCTER & GAMBLE UNILEVERPROCTER & GAMBLE T MOBILEPROCTER & GAMBLE 2 MOBILTELT MOBILPETELE2PTCUNILEVERORANGEUMC 3 NESTLEPROCTER & GAMBLE OMNITELPROCTER & GAMBLE LOREALPROCTER & GAMBLE KYIVSTAR 4 COCA COLAVODAFONEBITEPTK CENTERTELNESTLESLOVAL TELECOM UNILEVER 5 GLOBULEUROTELRECKITT BENCKISER POLKOMTELMARSLOREALASTELIT 6 BTKUNILEVERVP MARKETNESTLEHENKEL NESTLE 7 HENKELVOLKSWAGENTV MARKETLOREALWIMM-BILL- DANN UNILEVERSAMSUNG 8 WRIGLESHENKELSVYTURYS- UTENOS TP S.A.DANONENESTLECOLGATE- PALMOLIVE 9 UNILEVERWALMARKBERLIN CHEMIEAGORABEE LINERECKITT BENCKISER KRAFT JACOBS 10 KRAFT JACOBSLOREALCOLGATE PALMOLIVE US PHARMACIAMOBILE TELESYSTEM VOLKSWAGENWRIGLEY

Wydatki na reklamę w mln USD