Rynek mediów w wybranych krajach Europy Wschodniej Warszawa,
Wybrane kraje – obszar, ludność LUDNOŚĆ W 000
Wybrane kraje – PKB
Badania mediów Bułgaria: TNS Gallup, TGI Czechy: TNS, Amer Nielsen, MML (Market Media Lifystyle), TGI Litwa TNS Gallup, TGI Rosja TNS Gallup, TGI Słowacja TNS, MML (Market Media Lifystyle), TGI Ukraina TNS, GfK, TGI
Penetracja telewizji (% gospodarstw domowych) (gosp )
Ilość czasu poświęcana na oglądanie telewizji w minutach w ciągu doby
Rynek telewizyjny – największe stacje TV (zasięg techniczny)
Rynek telewizyjny – cennikowe koszty dotarcia (CPT w USD trzech wiodących stacji telewizyjnych na każdym rynku)
Rynek telewizyjny – prognozy inflacyjne na lata
Liczba komercyjnych stacji radiowych
Liczba tablic outdoorowych
Popularność kina
Penetracja internetu % populacji mającej dostęp do internetu
Konsumpcja mediów w populacji DZIENNIE (%)MIESIĘCZNIE (%) DZIENNIKITVRADIOINTERNETMAGAZYNYKINO BUŁGARIA 32 (m) 5240 (m) 7 (m) 3422 CZECHY LITWA 92 (t) 7376NA75 (t) NA POLSKA ROSJA (m) 37NA SŁOWACJA *8329 UKRAINA *dane z rynku Słowackiego dotyczące internetu pochodzą z dwóch różnych źródeł Rosja – dane dla populacji miasta
Wydatki na reklamę 2005 Rosja – estymacje netto; pozostałe kraje wydatki rate card
Dynamika wydatków na reklamę 2006/2005
Prognozy dynamiki wydatków na reklamę 2009/2005 Wg. raportu ZenithOptimedia; Ukraina – estymacje własne
Podział wydatków reklamowych na media 2005/6
10 największych kategorii reklamowych BUŁGARIACZECHYLITWAPOLSKAROSJA (TV) SŁOWACJAUKRAINA 1 TELEKOMUNIKAC JA ŻYWNOŚĆ I NAPOJE HANDEL DET.TELEKOMUNIKA CJA ZDROWIE I URODA TELEKOMUNIKA CJA 2 NAPOJETELEKOMUNIKA CJA PRE PAIDZDROWIENAPOJE I PIWOŻYWNOŚĆPIWO/ALKOHOL 3 KOSMETYKI PIWOMOTORYZACJAŻYWNOŚĆKOSMETYKIŚRODKI HIGIENY OS. 4 ŻYWNOŚĆMOTORYZACJATEL. MOBILNANAPOJESŁODYCZEFINANSEŻYWNOŚĆ 5 FINANSE TELEFONY KOMÓRKOWE SPRZEDAŻKOMUNIKACJAHOBBYNAPOJE 6 CHEMIA GOSP.HOBBYWITAMINYWYDAWCYCHEMIA DOMOWA MOTORYZACJAZDROWIE 7 PARAFARMACEU TYKI CHEMIA GOSP.FINANSEPARAFARMAC EUTYKI ZDROWIESŁODYCZE 8 MOTORYZACJASPRZEDAŻJOGURTYPRODUKTY CZEKOLADOWE TRANSPORTMARKETINGCHEMIA GOSP. 9 WYDAWNICTWAUSŁUGIPASTY DO ZĘBÓW ŚRODKI DO PIEL. WŁOSÓW ZWIĄZKI ZAWODOWE USŁUGIROZRYWKA 10 HOBBY, SPORTMAIL ORDERINTERNET I KOMUNIKACJA MOBILNA PRODUCTY LECZNE PERFUMYUBRANIAKOSMETYKI
10 największych reklamodawców BUŁGARIACZECHYLITWAPOLSKAROSJA (TV) SŁOWACJAUKRAINA 1 PROCTER & GAMBLE DANONEPROCTER & GAMBLE UNILEVERPROCTER & GAMBLE T MOBILEPROCTER & GAMBLE 2 MOBILTELT MOBILPETELE2PTCUNILEVERORANGEUMC 3 NESTLEPROCTER & GAMBLE OMNITELPROCTER & GAMBLE LOREALPROCTER & GAMBLE KYIVSTAR 4 COCA COLAVODAFONEBITEPTK CENTERTELNESTLESLOVAL TELECOM UNILEVER 5 GLOBULEUROTELRECKITT BENCKISER POLKOMTELMARSLOREALASTELIT 6 BTKUNILEVERVP MARKETNESTLEHENKEL NESTLE 7 HENKELVOLKSWAGENTV MARKETLOREALWIMM-BILL- DANN UNILEVERSAMSUNG 8 WRIGLESHENKELSVYTURYS- UTENOS TP S.A.DANONENESTLECOLGATE- PALMOLIVE 9 UNILEVERWALMARKBERLIN CHEMIEAGORABEE LINERECKITT BENCKISER KRAFT JACOBS 10 KRAFT JACOBSLOREALCOLGATE PALMOLIVE US PHARMACIAMOBILE TELESYSTEM VOLKSWAGENWRIGLEY
Wydatki na reklamę w mln USD