Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Społeczności w Internecie
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego
Wyniki badania TNS OBOP
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA 14 MARCA 2008 PRZEDSTAWICIELSTWO KOMISJI EUROPEJSKIEJ WARSZAWA ZANIM KLIKNIESZ – POZNAJ SWOJE PRAWA.
SPRZEDAŻ ALKOHOLU ...stosunek Polaków do zjawiska sprzedaży alkoholu osobom nieletnim... Raport z badania przygotowany przez TNS OBOP Warszawa,
Raport z badania Capibus
Konsumpcja informacji
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Jesteśmy przekonani, że wprowadzanie zmian musi odbyć się kompleksowo. Jest to warunek konieczny dla powodzenia proponowanych reform. Wymienione propozycje.
Banki spółdzielcze w oczach Polaków
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
Uruchomiliśmy dla Państwa możliwość tworzenia swoich własnych domen MSB. Domena internetowa jest całkowicie bezpłatna dla naszych DYSTRYBUTORÓW.
„Pozory mylą, dowód nie”
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
Mobility Extension MobEx Wzrost konkurencyjności Wygoda Twoich klientów.
EDI NET - badania.
Rozproszenie uwagi kierowcy
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Problemy wychowawcze dzieci
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Ocena warunków życia i jakości usług publicznych
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Sztuka rozmowy przez telefon
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Prezentacja wyników badania
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Elementy geometryczne i relacje
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Best Move. zDominujemy Polskę najlepszą ofertą na rynku.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Twój najlepszy ruch Best MOVE
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Twój najlepszy ruch Best MOVE
Zapis prezentacji:

Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem - 2009

CELE NIEZALEŻNEGO BADANIA TNS OBOP: Cele i metodologia CELE NIEZALEŻNEGO BADANIA TNS OBOP: Zbadanie potencjału infolinii typu 0800, 0801. Określenie grup klientów szczególnie zainteresowanych korzystaniem z infolinii. Ocena użyteczności infolinii telefonicznej. Wpływ formy i funkcjonalności infolinii na korzystanie z usług firmy. Infolinia a wizerunek firmy. METODOLOGIA: OMNIMAS - reprezentatywny dla ogólnopolskiej populacji osób w wieku 15+, sondaż o charakterze syndykatowym. Technika: CAPI - wywiady bezpośrednie w domach respondentów przy użyciu notebooków oraz kwestionariusza w postaci elektronicznej. Reprezentatywna wielkość próby: N=1005. Termin realizacji 2009 rok. BADANIE ILOŚCIOWE  OMNIMAS CAPI

Struktura socjo-demograficzna próby – obrazuje typowy przekrój polskiego społeczeństwa. WSZYSCY, N=1005 PŁEĆ WIEK WYKSZTAŁCENIE MIEJSCE ZAMIESZKANIA

Posiadanie infolinii typu 0801, 0800 Dla około 41% respondentów w wieku 15 – 39 lat (osoby o dużym potencjale nabywczym) posiadanie infolinii sprawia, że uznają firmę za bardziej prestiżową lub godną zaufania. TNS OBOP TNS OBOP różnice istotne statystycznie na poziomie ufności 0,95

Infolinia vs numer stacjonarny lub komórkowy Mając do wyboru zwykły numer telefoniczny lub infolinię typu 0800, 0801, zdecydowanie największa (bo aż 39%) grupa potencjalnych klientów wybrałaby infolinie telefoniczną typu 0800, 0801. Firmy z infolinią preferują szczególnie osoby do 29 roku życia, aż 51% z nich chętniej zadzwoniłaby na infolinię aniżeli, na tradycyjny telefon stacjonarny lub komórkowy. INFOLINIA TYPU 0800, 0801 N=1005 TNS OBOP CHĘTNIEJ: 51% - 20-29 lat

Łatwy do zapamiętania numer TNS OBOP Łatwy do zapamiętania numer infolinii typu 0801, 0800 byłby ułatwieniem kontaktu z firmą aż dla ponad 50% potencjalnych klientów. Takie udogodnienie docenia ponad 60% osób w przedziale wieku 20 - 39 lat z wyższym wykształceniem. (osoby często robiące zakupy, z dużym potencjałem nabywczym). TNS OBOP TNS OBOP różnice istotne statystycznie na poziomie ufności 0,95

Znaczenie jakości obsługi telefonicznej w firmie Dobra jakość obsługi telefonicznej jest kluczowym aspektem przy podejmowaniu decyzji o zakupie dla ponad połowy potencjalnych klientów. Szczególnie cenią ją osoby w przedziale wieku 15-39 lat (ok.65%), z pomaturalnym i wyższym wykształceniem, a więc osoby o dużym potencjale nabywczym. TNS OBOP różnice istotne statystycznie na poziomie ufności 0,95

Kontakt z firmą - komunikacja z odpowiednim działem TNS OBOP Szybkość i dostępność informacji w trakcie kontaktu z firmą ma kluczowe znaczenie dla zdecydowanej większości potencjalnych klientów (63%). Szczególną wagę do tego faktu przykłada, ponad 70% osób w przedziale 15-39 lat, z pomaturalnym i wyższym wykształceniem, a więc osoby o dużym potencjale nabywczym. Waga szybkiego kontaktu zmniejsza się wraz z wiekiem i rośnie wraz z posiadanym etapem wykształcenia. różnice istotne statystycznie na poziomie ufności 0,95

Kontakt z firmą - pozostawienie wiadomości Zdecydowana większość potencjalnych klientów (61%) ceni sobie możliwość pozostawienia informacji z prośbą o oddzwonienie w przypadku zajętości linii telefonicznych lub poza godzinami pracy firmy. Na możliwość skorzystania z takiej usługi szczególną uwagę zwraca aż 70% osób do 39 roku życia. TNS OBOP N=1005 TAK 42% - osoby powyżej 60 roku życia CZĘŚCIEJ RZADZIEJ 79% - 15-19 lat 69% - 20-29 lat 69% - 30-39 lat

Bezpłatna infolinia vs płatny numer TNS OBOP Bezpłatna infolinia to zdecydowanie najbardziej preferowany kontakt z firmą - często nawet osoby, dla których forma kontaktu telefonicznego nie ma znaczenia albo wolą kontakt przez telefon stacjonarny lub komórkowy, chętniej zadzwoni do firmy jeśli połączenie jest bezpłatne. N=1005 BEZPŁATNA INFOLINIA CHĘTNIEJ: 87% - 15-19 lat MNIEJ CHĘTNIE: 55% - powyżej 60 roku życia

Sklepy internetowe - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem - 2009

Kontakt ze sklepem internetowym Spośród osób robiących zakupy w sklepach internetowych, niemal połowa kontaktuje się telefonicznie ze sprzedawcą. Oznacza to, że droga telefoniczna jest istotną formą kontaktu klientów ze sklepami internetowymi. TNS OBOP N=313

Brak kontaktu telefonicznego ze sklepem internetowym TNS OBOP 78% Rezygnacja z zakupów Zdecydowana większość, klientów sklepów internetowych (78%) zrezygnowałaby z zakupów on - line, gdyby nie posiadała możliwości telefonicznego skontaktowania się ze sprzedawcą. Kontakt telefoniczny ze sklepem to dla większości kupujących warunek niezbędny przy podejmowaniu decyzji o zakupach internetowych. 13

Powody kontaktu ze sklepem internetowym Informacje o produktach i usługach, to najczęstszy powód kontaktu telefonicznego ze sklepem internetowym. Oznacza to, że rozmowa telefoniczna ma bardzo istotny wpływ w momencie podejmowania decyzji o skorzystaniu z usług lub dokonaniu zakupu w danej firmie. Równie ważna dla klientów jest możliwość sprawdzenia realizacji zamówienia. TNS OBOP 14