Pytanie kluczowe: Dlaczego pogoda jest zawsze? ? ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany klimatyczne i ich skutki
Advertisements

Kinetyczno-molekularna teoria budowy gazów i cieczy
PUSTYNIA.
Wybierz pytanie
METRON Fabryka Zintegrowanych Systemów Opomiarowania i Rozliczeń
Väder- och Klimatförändringar
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Pogoda – wierny towarzysz podróży? Koło 80 dni dookoła świata PSSP, Basia Dmochowska, 04/11/2011 Zdjęcia oraz informacje do prezentacji zostały częściowo.
Autor: Aleksandra Magura-Witkowska
Płyny – to substancje zdolne do przepływu, a więc są to ciecze i gazy
Makroskopowe właściwości materii a jej budowa mikroskopowa
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Układy i procesy termodynamiczne
Meteorologia doświadczalna Wykład 4 Pomiary ciśnienia atmosferycznego
CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE
Pary Parowanie zachodzi w każdej temperaturze, ale wraz ze wzrostem temperatury rośnie szybkość parowania. Siły wzajemnego przyciągania cząstek przeciwdziałają.
Dlaczego pada śnieg? Małgorzata Konieczna Śnieg Śnieg - opad atmosferyczny w postaci kryształków lodu o kształtach głównie sześcioramiennych gwiazdek,
STATYKA PŁYNÓW 1. Siły działające w płynach Siły działające w płynach
„Uczeń z klasą” – Badam świat
Prawo Pascala.
Temperatura, ciśnienie, energia wewnętrzna i ciepło.
KLIMAT TATR Meteorologia Nauka zajmująca się badaniem zjawisk fizycznych i procesów zachodzących w atmosferze, szczególnie w jej niższej warstwie – troposferze.
O FIZYCE Podstawowe pojęcia.
Prawo Archimedesa Dlaczego kaczka pływa, a kamień tonie
Bytomskie przedwiośnie
Pogoda w Bytomiu r. Obserwacje i zapis danych: Daria Kula
A. Krężel, fizyka morza - wykład 3
Pogoda w Mławie r.. Skąd wieje wiatr ? Tego dnia wiał wiatr południowy.
PROJEKT POGODA JEST ZAWSZE
1.
Elementy hydrostatyki i aerostatyki
Podstawy Biotermodynamiki
Odczarujmy mity II: Kto naprawdę zmienia ziemski klimat
Zagrożenia Planety Ziemi
Fizyka i astronomia Opracowała Diana Iwańska.
Obieg wody w przyrodzie
Badania klimatu w Gminie Wieliszew na podstawie Programu GLOBE
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
TERMODYNAMIKA – PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI Magdalena Staszel
3. Parametry powietrza – ciśnienie.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
ŹRÓDłA ENERGII Prezentacja wykonana na zajęciach informatycznych przez uczniów klas 0-III w ramach projektu SMS.
Przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
„Bez zaskoczenia czyli jak prognozować pogodę”
Obserwacje oraz modelowanie natężenia promieniowania słonecznego dochodzącego do powierzchni ziemi. dr Krzysztof Markowicz Instytut Geofizyki, Uniwersytet.
GLOBE dr Krzysztof Markowicz Koordynator badań atmosferycznych w Polsce.
Metody i urządzenia do pomiaru składu ziarnowego
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
Flowtherm NT + HLOG II flowtherm NT
Projekt współfinansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kuba Hajdel kl. I „e” METEOROLOG I JEGO PRACA. Meteorolog Osoba, która zajmuje się zbieraniem danych pogodowych i przygotowaniem informacji o nadchodzącej.
Atmosfera Ziemia Ziemię ze wszystkich stron otacza warstwa powietrza nazywana atmosferą. atmosfera.
Meteorologia.
Projekt edukacyjny w klasie I e i II d. Jaką mamy pogodę
Składniki pogody.
Stwierdzono, że gęstość wody w temperaturze 80oC wynosi 971,8 kg/m3
Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 października 2015 r. w P o l s c e Badania atmosferyczne w programie GLOBE Krajowy Koordynator Programu,
Szkolna Stacja Meteorologiczna. Główne zagadnienia projektu: - poszerzenie wiedzy nt działalności IMiGW, - anomalia klimatyczne Polski, - rekordy klimatyczne.
PROJEKT EDUKACYJNY KLAS II
POGODA I JEJ SKŁADNIKI.
Pogoda w Mławie r..
Wektory i tensory.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Meteorologia.
Parcie hydrostatyczne
Statyczna równowaga płynu
Uroczystość otwarcia Pracowni Promocji Odnawialnych Źródeł Energii
Napięcie powierzchniowe
Statyczna równowaga płynu
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Zapis prezentacji:

Pytanie kluczowe: Dlaczego pogoda jest zawsze? ? ?

Cel projektu Poznamy różne wymiary słowa pogoda – jej cechy, Elementy, narzędzia do pomiaru ….. Nauczymy się Badać pogodę.

Pomiary opadów deszczu przez cały miesiąc…

Pomiary temperatury od dnia 14 października do 13 listopada

Pomiary ciśnienia zrobione dzięki barometrowi…

Wiatr mierzymy wiatromierzem…

A tak to się zaczęło…. Najpierw szukaliśmy informacji o przyrządach służących do pomiaru składników pogody w szkolnej bibliotece

Po zebraniu informacji zaczęliśmy rysować modele przyrządów, powstały cztery grupy: wiatr opady temperatura ciśnienie a oto nasze prace: CIŚNIENIE WIATR

Tablica z przyrządami mierzącymi pogodę…

Powstały przyrządy pomiarowe deszczomierz wiatromierz

klatka meteorologiczna barometr klatka meteorologiczna

- Dlaczego pogoda jest zawsze ? ? ? Bo bez pogody nie byłoby zmieniających się pór roku…

Zmieniająca się pogoda…

Co to jest pogoda ? ? ?

pogoda, stan atmosfery ziemskiej w danym miejscu i czasie; jest określona zespołem elementów i zjawisk meteorologicznych., tj. wartościami ciśnienia, temp. i wilgotności powietrza, rodzajem i ilością opadów, wielkością zachmurzenia i innymi.

deszcz, opad atmosferyczny złożony z kropelek wody o średnicy ponad 0,5 mm;

ciśnienie, skalarna wielkość fizyczna charakteryzująca siłę oddziaływania ośrodka materialnego lub promieniowania na powierzchnię innego ciała, np. oddziaływania gazu lub cieczy na ściankę naczynia, lub na powierzchnię ograniczającą jakąkolwiek część ośrodka, oddziaływania budynku na podłoże, światła na oświetlony ekran;

temperatura [łac.], skalarna wielkość fizyczna, jeden z parametrów określających stan układu termodynamicznego.

wiatr, ruch powietrza względem powierzchni Ziemi (ściślej jego składowa pozioma);

„Z małej szkoły w wielki świat” KONIEC Producenci: Elżbieta Krzewska Aleksandra Stasiak Eliza Mączyńska Made in Poland Wyprodukowano w szkole w Dargomyślu pod kierunkiem pani Joanny Gołębiewskiej w ramach projektu „Z małej szkoły w wielki świat”