Pytanie kluczowe: Dlaczego pogoda jest zawsze? ? ?
Cel projektu Poznamy różne wymiary słowa pogoda – jej cechy, Elementy, narzędzia do pomiaru ….. Nauczymy się Badać pogodę.
Pomiary opadów deszczu przez cały miesiąc…
Pomiary temperatury od dnia 14 października do 13 listopada
Pomiary ciśnienia zrobione dzięki barometrowi…
Wiatr mierzymy wiatromierzem…
A tak to się zaczęło…. Najpierw szukaliśmy informacji o przyrządach służących do pomiaru składników pogody w szkolnej bibliotece
Po zebraniu informacji zaczęliśmy rysować modele przyrządów, powstały cztery grupy: wiatr opady temperatura ciśnienie a oto nasze prace: CIŚNIENIE WIATR
Tablica z przyrządami mierzącymi pogodę…
Powstały przyrządy pomiarowe deszczomierz wiatromierz
klatka meteorologiczna barometr klatka meteorologiczna
- Dlaczego pogoda jest zawsze ? ? ? Bo bez pogody nie byłoby zmieniających się pór roku…
Zmieniająca się pogoda…
Co to jest pogoda ? ? ?
pogoda, stan atmosfery ziemskiej w danym miejscu i czasie; jest określona zespołem elementów i zjawisk meteorologicznych., tj. wartościami ciśnienia, temp. i wilgotności powietrza, rodzajem i ilością opadów, wielkością zachmurzenia i innymi.
deszcz, opad atmosferyczny złożony z kropelek wody o średnicy ponad 0,5 mm;
ciśnienie, skalarna wielkość fizyczna charakteryzująca siłę oddziaływania ośrodka materialnego lub promieniowania na powierzchnię innego ciała, np. oddziaływania gazu lub cieczy na ściankę naczynia, lub na powierzchnię ograniczającą jakąkolwiek część ośrodka, oddziaływania budynku na podłoże, światła na oświetlony ekran;
temperatura [łac.], skalarna wielkość fizyczna, jeden z parametrów określających stan układu termodynamicznego.
wiatr, ruch powietrza względem powierzchni Ziemi (ściślej jego składowa pozioma);
„Z małej szkoły w wielki świat” KONIEC Producenci: Elżbieta Krzewska Aleksandra Stasiak Eliza Mączyńska Made in Poland Wyprodukowano w szkole w Dargomyślu pod kierunkiem pani Joanny Gołębiewskiej w ramach projektu „Z małej szkoły w wielki świat”