JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Czy mobile i social mogą grać do jednej bramki? Czy warto wejść w mobile? Podsumowanie SOCIAL
CZY WARTO WEJŚĆ W MOBILE?
22% 34% 30% 46% 50% 45% 43% 22% 16% 60% 49% 43% 66% 18% 26% 36% 43% 53% 68% 61% 36% 34% 63% Obecne korzystanie z przeglądarek w telefonach w Europie: Średnia dla wskazanych krajów europejskich: Mobilnych konsumentów: Źródło: TNS Mobile Life - Grudzień 2012
Obecnie wykorzystywane funkcje w telefonach w Polsce Źródło: Aegis Media/Isobar Mobile – Internet i aplikacje w telefonach – Polska 2012 Internet WWW Social Aplikacje
Średni czas spędzony na FB przez użytkownika w minutach (USA) Źródło: comScore, J.P. Morgan, Statistica *Mobile – telefony bez tabletów
TAK! WARTO WEJSC W MOBILE
Czy MOBILE I SOCIAL MOGĄ GRAĆ DO JEDNEJ BRAMKI?
W jaki sposob Mobile i social zrealizowaly cel? Jaki byl Cel ? JAKI Komunikat chciala przekazac marka?
Lifestyle
SOCIALMobile Cel Pogłębianie relacji z fanami i utrzymanie statusu marki Marka stwarza okazje do przyjemnego spędzania czasu z przyjaciółmi Dostarczenie wartości marki
Kraj warty odwiedzin
SOCIALMobile Cel Naprawa wizerunku Powierzenie turystom roli ambasadorów akcji Narzędzie do publikacji zdjęć Angażowanie znajomych do propagowania pozytywnego wizerunku Dostęp do darmowego internetu
Marka odpowiedzialna społecznie
SOCIALMobile Cel Budowanie wizerunku i relacji z konsumentami Gamifikacja poprzez rywalizację ze znajomymi oraz między krajami Promocja i rejestrowanie aktywności fizycznej
Żywność wysokiej jakości
25% POLAKÓW CZYTA BLOGI KULINARNE Źródło: Listonic i Olga Smile - Blogi Kulinarne - Raport 2012
SOCIALMobile Cel Budowanie zasięgu i lojalności Tworzenie wysokiej jakości treści Narzędzie do robienia codziennych zakupów Wyświetlenia przepisów w kuchni Docieranie do czytelników blogów kulinarnych Obrandowanie składników przepisu
Zabawa w mieście
SOCIALMobile Cel Promocja nowego modelu Angażowanie poprzez dostarczenie emocjonującej gry miejskiej Publikowanie komunikatu w naturalnym środowisku marki Dostarczenie treści do publikacji PR
PODSUMOWANIE
WARTO WEJSC W MOBILE Bo KONSumenci juz tam sa 1
2 social Zbliza konsumentow i marki, a Mobile Podtrzymuje i wzmacnia te relacje
3 Mobile wzbogaca social O nowe uzytecznosci
4 Mobile wzbogaca social O nowe mozliwosci rozrywki
5 Mobile tworzy nowe spolecznosci
6 WARTO WYKONYWAc aplikacje socialowe Dostepne w mobile
dziEkujemy Za uwage
JAROSŁAW RZEPECKI MOBILE MARKETING MANAGER TOMASZ MALARSKI SOCIAL MEDIA DEVELOPMENT COORDINATOR