Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Advertisements

Opracował: Karol Kubat I kl.TŻ
Temat: Ruch jednostajny
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
KINEMATYKA Kinematyka zajmuje się związkami między położeniem, prędkością i przyspieszeniem badanej cząstki – nie obchodzi nas, skąd bierze się przyspieszenie.
Kinematyka.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Ruch i jego względność..
Moja droga do szkoły.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Opracowała Diana Iwańska
GIMNAZJUM IM. MIESZKA I W CEDYNI MATEMATYCZNO - FIZYCZNA
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Wiesław Hendel
Dane Informacyjne ID grupy: 97/41_UGP_2 Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
podsumowanie wiadomości
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Prędkość chwilowa Prędkość chwilowa jest to prędkość ciała w danej chwili. Prędkość chwilową vch jest ilorazem przemieszczenia ciała Δx do niewielkiego.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Bez rysunków INFORMATYKA Plan wykładu ELEMENTY MECHANIKI KLASYCZNEJ
siła cz.II W części II prezentacji: o sile ciężkości
siła cz.I W części I prezentacji: definicja siły jednostka siły
Ruch – zachodząca w czasie zmiana położenia jednego ciała względem innych ciał.
Siły, zasady dynamiki Newtona
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
RUCH W prezentacji znajdziesz: podział ruchów (slajdy 3 – 7)
Ruch jednostajny prostoliniowy i jednostajnie zmienny Monika Jazurek
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Ruch prostoliniowy jednostajny
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Ruch jednowymiarowy Ruch - zmiana położenia jednych ciał względem innych, które nazywamy układem odniesienia. Uwaga: to samo ciało może poruszać się względem.
Ruch – jedno w najczęściej obserwowanych zjawisk fizycznych
Zjawiska ruchu Ruch – jedno w najczęściej obserwowanych zjawisk fizycznych Często ruch zachodzi z tak dużą lub tak małą prędkością i w tak krótkim lub.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 2 im. Andrzeja Prądzyńskiego Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Polanowie ID grupy: 98_63_mf_g1 opiekun Anna Nowicka 98_49_mf_g1 opiekun Wiesław Hendel Kompetencja: fizyka i matematyka Temat projektowy: ZFMiP_TP029_zrozumiec_ruch Semestr/rok szkolny: semestr II rok szkolny 2010/11

W czasie projektu: Rejestrowaliśmy ruch z wykorzystaniem zestawu do pomiarów, Poznaliśmy metody wideo pomiarów, Wykonaliśmy zdjęcia zestawów pomiarowych, Przygotowaliśmy wykresy przedstawiające wyniki pomiarów, Opracowaliśmy prezentacje doświadczeń i dokonaliśmy analizy wyników.

Nasza drużyna i grupa współpracującego z nami gimnazjum dostała różne zadania do wykonania, z których wywiązaliśmy się ze skrupulatnością i zaangażowaniem. Mieliśmy do wyboru tablice interaktywne, lub narzędzia do dokonywania pomiarów fizycznych.

Rozwój wiedzy Fizyka Poznaliśmy ruch prostoliniowy i siły: wielkości opisujące ruch (położenie, droga, prędkość chwilowa i średnia, przyspieszenie); rysowaliśmy wykresy zależności drogi i prędkości od czasu; zapoznaliśmy się z zasadami dynamiki, siły ciężkości; oporu ruchu. Matematyka Wykresy funkcji: układ współrzędnych kartezjańskich, funkcja liczbowa i jej wykres. Przykłady zależności funkcyjnych – m. in. proporcjonalność prosta. Przeliczanie jednostek. Wyrażenia algebraiczne, równania.

Rozwój umiejętności Nauczyliśmy się: Z dziedziny fizyki Planowania i przeprowadzania doświadczeń, doboru właściwych narzędzi pomiarowych. Prezentacji i przetwarzania danych pomiarowych przedstawionych w formie tabeli i wykresów. Analizy i omówienia wyników pomiaru, formułowania wniosków. Poprawnego opisu i wyjaśniania zjawisk fizycznych. Z dziedziny matematyki Przedstawiania danych w postaci tabeli i wykresów. Przekształcania danych. Szacowania wielkości. Odczytywania informacji z wykresów. Wykonywania obliczeń, przekształcania wyrażeń algebraicznych.

Podczas projektu Dzieliliśmy się pracą w grupie Podejmowaliśmy decyzje grupowe Wyrażaliśmy własne opinie i słuchaliśmy opinii innych osób Dyskutowaliśmy Rozwiązywaliśmy konflikty, Poszukiwaliśmy kompromisów, Dokonywaliśmy oceny pracy grupy.

Czego się nauczyliśmy: Wyrażenia algebraiczne: -obliczaliśmy wartości liczbowe wyrażeń algebraicznych, -przekształcaliśmy wyrażenia algebraiczne i wzory. Równania i nierówności: -przekształcaliśmy wzory, -rozwiązywaliśmy równania i nierówności. Wykresy funkcji: -układ współrzędnych kartezjańskich, -funkcja liczbowa i jej wykres, -przykłady zależności funkcyjnych występujących w przyrodzie, gospodarce i życiu codziennym, m.in. proporcjonalność prosta, -odczytywaliśmy informacje z wykresu funkcji opisującej sytuację praktyczną. Zbieranie prezentowanie i porządkowanie danych: -wyszukiwaliśmy i obliczaliśmy dane zawarte w diagramach i tabelach, -sposoby prezentowania danych .

Czego się nauczyliśmy: Ruch prostoliniowy i siły. Jak się: -odczytuje prędkość i przebytą odległość z wykresów zależności drogi i prędkości od czasu, oraz rysuje te wykresy na podstawie opisu słownego; -opisuje zachowanie się ciał na podstawie pierwszej zasady dynamiki Newtona; -odróżnia prędkość średnią od chwilowej w ruchu niejednostajnym; -posługuje się pojęciem przyspieszenia do opisu ruchu prostoliniowego jednostajnie zmiennego; -opisuje zachowanie się ciał na podstawie drugiej zasady dynamiki Newtona; -stosuje do obliczeń związek między masą ciała, przyspieszeniem i siłą; -oblicza wartość siły ciężkości działającej na ciało o znanej masie; -opisuje wzajemne oddziaływanie ciał posługując się trzecią zasadą dynamiki. -opisuje przebieg i wynik przeprowadzanego doświadczenia, wyjaśnia rolę użytych przyrządów, wykonuje schematyczny rysunek obrazujący układ doświadczalny; -odczytuje dane z tabeli i zapisuje dane w formie tabeli; -sporządza wykres na podstawie danych z tabeli (oznaczenie wielkości i skali na osiach) a także odczytuje dane z wykresu; -rozpoznaje zależność rosnącą i malejącą na podstawie danych z tabeli lub na podstawie wykresu oraz wskazuje wielkość maksymalną i minimalną;.

Co to jest ruch ? Ruch jest to zmiana położenia ciała odbywająca się w czasie względem określonego układu odniesienia. Podstawowe prawa rządzące ruchem sformułował Isaac Newton i uznawano je za dokładne do końca XIX wieku.

Parametry które opisują ruch przemieszczenie – różnica między położeniem końcowym a początkowym

tor – linia, po której porusza się ciało czas – różnica między chwilą końcową a początkową ruchu. droga – długość odcinka toru

Ruch jednostajny prostoliniowy jest to ruch, w którym w takich samych przedziałach czasowych ciało pokonuje takie same odcinki drogi. Przyspieszenie jest równe zeru

Ruch jednostajnie przyspieszony jest to ruch, w którym prędkość ciała zwiększa się o jednakową wartość w jednakowych odstępach czasu. Przyspieszenie rośnie

Ruch jednostajnie opóźniony jest to ruch, w którym prędkość maleje wraz z ubywającą drogą. Przyspieszenie maleje

Nasze wyniki

Podsumowanie Nasze wyniki nie zawsze pokrywały się z danymi podanymi w podręcznikach czy Internecie. Wszystkie wzory sprawdziły się w zastosowaniu.

Współpraca W czasie projektu realizowaliśmy się grupowo jak i indywidualnie. Nauczyliśmy się pracy w grupach, porozumiewaliśmy się za pomocą e-maili, przygotowywaliśmy różnorakie wykresy, przesyłaliśmy sobie prezentacje. Nasza współpraca wypadła pomyślnie.