Tryb graficzny i tryb tekstowy - już tylko w terminalach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gniazda rozszerzeń.
Advertisements

Monitory i systemy graficzne
Technologia informacyjna
System graficzny komputera
URZĄDZENIA PERYFERYJNE - WEJŚCIA
największy producent ekranów reklamowych w Chinach
Popularne formaty grafiki
Weronika Podjaska Patryk Gromski
Multimedia, prezentacje, wideo, dokumenty elektroniczne
Urządzenia zewnętrzne
UTK Zestaw I.
UTK Zestaw III.
BUDOWA WEWNĘTRZNA KOMPUTERA
Komuniukacja Komputer-Komputer
Opis, budowa, zasada działania, funkcje, technologie
Magistrala & mostki PN/PD
Schemat blokowy komputera
Temat : Części komputera
WPROWADZENIE DO WINDOWS 95
Budowa Komputera.
Wykonał: Tomasz Nocek kl. III B
Elementy składowe zestawu komputerowego
MCS51 - wykład 6.
„Budowa komputera” Karolina Śliwka Kl. III „a” Gimnazjum nr 9.
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Interfejsy urządzeń peryferyjnych
Budowa wnętrza komputera
Architektura komputera
Płyta główna. Magistrale I/O
BUDOWA KOMPUTERA AUTOR: ROMAN ROŻEK.
Karty graficzne Karta graficzna, często określana też mianem akcelerator grafiki, to element komputera tworzący sygnał dla monitora. Podstawowym zadaniem.
Karty Graficzne.
Urządzenia wewnętrzne komputera
Autor: Justyna Radomska
ATA - dyski Advanced Technology Attachments - interfejs systemowy PC przeznaczony do komunikacji z dyskami twardymi. Stosowane początkowo oznaczenia ATA-1,
Jednostki w informatyce i system binarny (dwójkowy)
Temat: Karta graficzna, karta dźwiękowa.
Podsystem graficzny i audio
Jednostki używane w informatyce
PROCESORY (C) Wiesław Sornat.
Budowa komputera ProProgramer.
Elementy zestawu komputerowego
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Opracował: Paweł Staszczuk Temat: Pliki multimedialne Rozdział IX Przetwarzanie plików graficznych i multimedialnych.
Karty rozszerzeń.
Magistrala i Gniazda rozszerzeń budowa i zasada dzialania.
SPRZET KOMPUTEROWY.
Windows 7 – minimalne wymagania[14] Procesor1 GHz x86 lub x86-64 (32-bit lub 64-bit) Pamięć RAM1 GB (32-bit) / 2 GB (64-bit) Karta graficznaDirectXDirectX.
T.10.Magistrala.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
BUDOWA I ZASADA DZIAŁANIA
Podstawy technologii informacyjnej część I
PRACA MAGISTERSKA Wykorzystanie środowiska LABVIEW jako platformy do sterowania procesem wymuszenia w badaniach zmęczeniowych Grzegorz Sus Wydział Mechaniczny.
Karty Graficzne.
Charakterystyka Karty Graficznej
Budowa komputera Autor: Piotr Morawski.
Grafika rastrowa - parametry
Czyli krótki przewodnik z czego składa się komputer
Jednostka centralna.
BUDOWA WEWNĘTRZNA KOMPUTERA
MONITORY I SYSTEM GRAFICZNY
Budowa komputera.
Złącza stosowane w systemach dozorowych. DVI (ang. Digital Visual Interface) – standard złącza pomiędzy kartą graficzną a monitorem komputera. Złącze.
Przygotowanie do instalacji:  Wybór nośnika  Sprawdzenie wymogów sprzętowych.
Montaż filmu 1/ Pliki dźwiękowe i multimedialne. Podstawowe formaty plików dźwiękowych i multimedialnych Kompresja plików dźwiękowych i multimedialnych.
Płyta główna. Magistrale I/O
Schemat blokowy komputera
Wizualizer AverMedia Vision 130 – kamera prezentacyjna
Porty, złącza, standardy itp..
Budowa Komputera Sebastian Basara 1AT. Menu Karta graficzna\ budowa Karta graficznabudowa CPU Pamięć RAM Pamięć ROM Pamięć HDD Płyta Główna.
Zapis prezentacji:

Tryb graficzny i tryb tekstowy - już tylko w terminalach Tryb graficzny i tryb tekstowy - już tylko w terminalach. Mono (tylko w terminalach tekstowych) i kolor. Standardy: Herkules, CGA, MDA, EGA - historyczne Dla IBM-PC: standard VGA 480 linii po 640 punktów.

Typ Kolumn Wierszy Uwagi QVGA 320 240 urządzenia miniaturowe VGA 640 480 minimum, monitory 14" SVGA 800 600 monitor 15" XGA 1024 768 monitor 17" SXGA 1280 monitor 19" lub więcej SXGA+ 1400 1050 notebooki UXGA 1600 1200 monitor 21" lub więcej SUXGA 1800 1440 WMV HD 1920

Obecnie rozdzielczość powyżej XGA ma niewiele monitorów, ale jest sporo notebooków SXGA+ lub UXGA. Problem: brak wsparcia w Windows, większość stron WWW zajmuje 1/4 ekranu i nie da się powiększyć! Kolor:     1 bit - monochromatyczne     4 bity - 16 kolorów     8 bitów - 256 kolorów z palety 16.7 milionów, pseudokolor     16 bitów - kolor pełny, 65 tysięcy barw (high color)     24 bity - kolor wierny, 16.7 milionów barw (true color)     32 bity - tylko w profesjonalnych zastosowaniach graficznych, 16.7 mln barw + przezroczystość

Fotorealizm wymaga około 4000x4000 punktów i 16 Fotorealizm wymaga około 4000x4000 punktów i 16.7 mln kolorów Od 1998 do 2002 skrócono czas przygotowania klatki filmu z 20 minut do 1/60 sekundy (w czasie rzeczywistym), teraz jeszcze szybciej! Koprocesory graficzne, sterowniki graficzne - często wbudowane w płytę.

Przyspieszanie sprzętowe operacji graficznych, 2D i 3D, szczególnie w CAD i grach. Sterowniki MS DirectX 8 (2002) lub 9 (2003) dla Windows (grafika, wideo i dźwięk): współpraca z kartą graficzną i dźwiękową. Standard Direct3D (wykorzystywany tylko w programach od 1998 roku). Ważne: częstotliwości odświeżania ekranu. Wysoka częstotliwość pozwala uniknąć migotania, zwłaszcza przy jarzeniowym oświetleniu. 14-15", VGA lub SVGA, przynajmiej 80-90 Hz. 17" lub więcej, XGA, SXGA lub lepsza, przynajmiej 75-85 Hz. Złącza: karty AGP (Advanced Graphics Processor) 1 do 8x, starsze karty podłączane są do magistrali PCI.

Wideo RAM:     2MB dla XGA pozwala na 16-bitowy kolor,     4 MB dla SXGA na 24-bitowy kolor, lub przy wykorzystaniu funkcji 3D     8-128 MB w kartach Direct3D lub OpenGL (pamięć tekstur, efekty przydatne w grach). Grafika InfiniteReality w stacjach Silicon Graphics - superszybka i bardzo droga. Stacje Intergraph z grafiką Intense 3D Wildcat - podobne możliwości (6 mln trójkątów/s) za 1/10 ceny. Wyjście: sygnały analogowe VGA, czasem porty TV, rzadko wyjście cyfrowe do monitorów LCD. Superkarty - głównie gry, często optymalizowane na konkretną kartę, np. 3Dfx Voodo lub Riva Gforce/TNT 2. Mogą być trudności z uruchomieniem niektórych gier.

Motion compensation - funkcja ułatwiająca dekodowanie MPEG-2 Motion compensation - funkcja ułatwiająca dekodowanie MPEG-2. Wystarcza by prawidłowo pokazywać filmy z DVD; dekodery sprzętowe wbudowane są w niektóre karty.