Ocena systemu sprzedaży bezpośredniej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Advertisements

D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
Oriflame Sprzedaż i marketing Elżbieta Medalis Menedżer klubu Oriflame.
Analiza wyników ankiety
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
Jak bezpiecznie korzystać
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
VADEMECUM FABERLIC.
CONRADINOWIEC ŚWIADOMYM KONSUMENTEM
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Angelika Libura KrDZTo1013 Nr. Indeksu
SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
Aleksandra Wasilewska
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
3 DROGI W ORIFLAME 1. KLIENT 2. SPRZEDAWCA 3. MANAGER
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Projekt edukacyjny „Nasza szkoła w procentach”
Ile to kosztuje? Cz. II.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Marta Warych Kinga Sowik klasa 3LP
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
UŚMIECH SENIORA MIEJSKIE GIMNAZJUM NR 4 IM. ZOFII KOSSAK W OŚWIĘCIMIU.
Zamawianie i rezerwacja książek przez Internet
ADR I KARTY SKANOWANIA.
Prezentacja możliwości
Dzieci nie ryby głos mają i swoje prawa dobrze znają !!!
Jak zamawiać produkty w Coral Clubie
Założenia cross- promocji Jak powszechnie wiadomo słodkie upominki oraz prezenty są nieodłącznym elementem każdej rocznicy, urodzin, imienin, świąt oraz.
Przykłady analiza i projektowanie
Maciej Hawryluk Katarzyna Osiejewska Weronika Węglewska
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Witam Państwa, na Prezentacji, pt. „Realizacja zamówienia przez klienta” „Realizacja zamówienia.
Pułapki w sklepach czyli krótki zakupowy przewodnik.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
By Agnieszka Gegotek By Agnieszka Gegotek start.  Zyski Zyski  Kredyt konsultanta Kredyt konsultanta  Koszty przesyłki Koszty przesyłki  Obsługa swojego.
TERA. Cel działalności Swoją działalnością chcemy przede wszystkim zwiększyć oryginalność w naszym otoczeniu. W przeciwieństwie do produktów oferowanych.
Z tą osobą chcielibyśmy porozmawiać…. Wójt Gminy Lubień – Kazimierz Szczepaniec zdj. Z prywatnego archiwum wójta.
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Szanowna Pani ! Zwracam się do Pani z uprzejmą prośbą o wypełnienie ankiety dotyczącej zakupów w Galerii X. Umożliwi nam ona lepsze dostosowanie się do.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Zespół Szkół Ogólnokształcących II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka w Bielsku - Białej Produkty Miniprzedsiębiorstwa.
Anna Kukla-Gryz i Katarzyna Zagórska
Afektywne podejście do lojalności
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
Poznaj swoich klientów. Analiza danych w sieci franczyzowej
Zakupy Polaków w zagranicznych sklepach internetowych
Złota 7 wytyczne obsługi
Zapis prezentacji:

Ocena systemu sprzedaży bezpośredniej

Charakterystyka próby kobiety wiek 20-30 lat wykształcenie średnie lub wyższe

Dobór próby [ firma ] z siedziby firmy Avon w Lublinie udostępniona jest nam lista z numerami personalnymi konsultantek losowo wybieramy 6 konsultantek z każdą z nich umawiamy się telefonicznie na spotkanie prosząc o udostępnienie listy klientek w wieku 20 – 30 lat z każdej listy wybieramy losowo po dwie klientki z wybranymi osobami uzgadniamy termin spotkania (wywiadu) przeprowadzamy 2 wywiady po 6 osób

Dobór próby [ studenci ] spośród znajomych nam kobiet wybrałyśmy 12 osób, o których wiemy, że są klientkami Avonu podzieliłyśmy je na dwie grupy po 6 osób każda uzgodniłyśmy termin spotkania

Metody zbierania danych 2 wywiady grupowe zogniskowane (po 6 osób) Kwestionariusz ankiety składający się z 12 pytań.

Wyniki badań…

Sprzedaż bezpośrednia to oszczędność czasu dla klientek „Nie muszę chodzić po sklepach, stać w kolejkach i szukać kosmetyków po każdym sklepie. W Avonie zamawiam bez wychodzenia z domu i po prostu czekam aż konsultantka dostarczy mi kosmetyki.”

Sprzedaż bezpośrednia to wygoda dla klientek „Za kosmetyki mogę zapłacić nawet po dwóch tygodniach i jak nie będę zadowolona to mogę je oddać.”

Możliwość wypróbowania kosmetyku przed jego zakupem ułatwia decyzje zakupowe „Przeważnie mogę wypróbować to co chcę zamówić, chociaż zdarza się, że za próbkę muszę zapłacić jakieś 50 groszy.”

Promocje występujące w każdym katalogu skłaniają do częstszych zakupów „Z reguły kupuję kosmetyki, które są w promocji. Wiem ile kosztują bez promocji, wiem do kiedy jest promocja więc można zaoszczędzić. Często też kupuję promocyjne rzeczy, które już mam ale wiem, że mi się skończą no ale lepiej je kupić wcześniej bo są w promocji.”

Dyspozycyjność konsultantek umożliwia dokonywania zakupów o dogodnych porach dla klientek „Zdarza mi się zamawiać kosmetyki w niedzielę wieczorem, nie ma z tym problemu. Kończę pracę o 18 i nie mam czasu ani siły na chodzenia po sklepach.”

Istotny wpływ na wybór kosmetyków ma obecność konsultantki „Moja konsultantka stwarza przyjazną atmosferę. Czuje się rozluźniona i łatwiej mi podejmować decyzję o zakupach.” „Mnie nie trzeba jakoś szczególnie zachęcać. Mam swoje ulubione produkty, bez których nie mogę się obyć.”

Konsultantki narzucają swoje zdanie „Czasami mam wrażenie, że moja konsultantka chce mi wcisnąć coś czego nie potrzebuję” „Bywa tak, że konsultantki próbują narzucić mi zakup perfum, których zapach mi nie opowiada.”

Zdarzają się opóźnienia w dostawie kosmetyków „Bez takich kosmetyków jak krem do twarzy, żel pod prysznic nie potrafię się obyć na co dzień. Zdarzyło mi się raz, że nie dostałam zamówionych kosmetyków w terminie, byłam oburzona.”

Sprzedaż bezpośrednia daje więcej informacji o kosmetykach niż zwykła sprzedaż „Dzięki możliwości powąchania próbek perfum czy obejrzeniu kolorów pomadek mam pewność, że kupuję to na czym mi zależy.”

W ramach podsumowania…

…ciekawostki… sprzedaż bezpośrednia jest powszechnie znana od kilku lat klientki przeciętnie zamawiają 4 sztuki produktów Avonu raz w miesiącu

…powody korzystania z systemu sprzedaży bezpośredniej… wygoda zakupów oszczędność czasu możliwość uzyskania pełnej informacji na temat produktów możliwość wypróbowania przed ich zakupem możliwość ich zwrotu w przypadku, gdy produkt nie spełniał oczekiwań klientek

…pozytywnie o konsultantkach… znajome naszych klientek, które znacznie ułatwiają podejmowanie im decyzji zakupowych stwarzają przyjazną i luźną atmosferę udzielają porad kosmetycznych udostępniają próbki produktów, dzięki czemu ograniczają występowanie dysonansu pozakupowego

…ale i wady… zdarzają się opóźnienia w dostawach produktów wynikające najczęściej z błędów konsultantek respondentki wskazywały na natarczywość lub uporczywe narzucanie swojego zdania odnośnie produktów firmy Avon

…a zatem… Zaleca się przeprowadzenie szkoleń z konsultantkami odnośnie zachowań wobec klientów

Dziękujemy !!! Przygotowały