Cele projektu: uświadomienie roli odkrycia liczby π w rozwoju cywilizacji i pokazanie jego wpływu na różne aspekty naszego życia; poszerzenie wiadomości dotyczących historii liczby π oraz rozwoju pojęć matematycznych z nią związanych; pokazanie, że matematyka może fascynować nie tylko umysły ścisłe, ale także może być inspiracją dla humanistów, poetów, filozofów, rzeźbiarzy, architektów, kucharzy itp.; poznanie zasad tworzenia gier strategicznych; przełożenie treści matematycznych na zabawę, którą każdy zrozumie – wyznaczanie wartości liczby π; rozwijanie umiejętności pracy w grupie.
Bigosiński Jakub kl. IIa Bonkowska Weronika kl. IIa Borowski Krystian kl. IIa Cyganek Jakub kl. IIa Czerwiec Natalia kl. IIa Dominiczak Krzysztof kl. IIa Dworek Łukasz kl. IIa Głowski Kamil kl. IIa Grzegorski Arkadiusz kl. IIa Kasprzak Tomasz kl. IIa Kraska Wojciech kl. IIa Libelt Dominik kl. Iia Nogajczyk Michał kl. IIa Popielski Dawid kl. IIa Sobieraj Mikołaj kl. IIa Stachowiak Adrian kl. IIa Staniek Agata kl. IIa Szymczak Dawd kl. IIa Śmigielski Jakub kl. IIa Turek Melania kl. IIa Walentowicz Przemysław kl. IIa Witkowski Igor kl. IIa Wyrwińska Sylwia kl. IIa
Efekty pracy nad projektem: - wykonanie przez uczniów gry strategicznej; - zaprezentowanie zasad gry oraz zadań, które należy wykonać w trakcie rozgrywki; - wykonanie przez uczniów prezentacji multimedialnej dotyczącej historii powstania ludolfiny; - wykonanie prezentacji – ciekawostki o liczbie π; - wykonanie krzyżówek, plakatów, ozdób dotyczących liczby π, ciasteczek z symbolem liczby π itp. - wykonanie 50 – cyfrowego rozwinięcia dziesiętnego ludolfiny, które było ozdobą klasy; - pamięciowe opanowanie przez jednego ucznia 50 cyfr rozwinięcia dziesiętnego liczby π; - znalezienie przez uczniów ciekawych stron internetowych dotyczących różnego zastosowania liczby π np. strony, która zmienia kolejne cyfry rozwinięcia dziesiętnego π na wybrane nuty lub takiej na której wyszukujemy w rozwinięciu dziesiętnym liczby π dowolnie wybranej grupy cyfr – choćby daty urodzenia.