PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka

Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zarządzanie projektami – pojęcia
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Propozycje zmiany zatwierdzonych kryteriów wyboru projektów dla Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Danuta Sokołowska Warszawa, 20.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Specjalista do spraw odnawialnych źródeł energii
Praca dyplomowa – Projekt X
(c) W. Cellary 2007, slajd 1 Wojciech Cellary Katedra Technologii Informacyjnych Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Mansfelda 4, Poznań
Adam Walicki - 30 września 2010
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Zarządzanie projektami IT
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
Schemat przygotowywania wniosku o dofinansowanie zgodnie z założeniami metodyki Zarządzania Cyklem Projektu Metodyka Zarządzania Cyklem Projektu pozwala.
GRC.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Controlling projektowy
Szkolenia, Coaching, PR.
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
Klucze do sukcesów w zarządzaniu
Metodyki zarządzania projektami
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Spotkanie Grupy Sterującej Ewaluacją RPO Toruń, r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO.
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Zintegrowany System Informacyjny Resortu Finansów – Strategia 2020
Controlling projektowy – praktyczne spojrzenie na najczęstsze wyzwania
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Stan spełnienia i termin realizacji Czy realizacja nastąpi w terminie
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Opiekun naukowy: dr hab. inż. Tadeusz A. Grzeszczyk Metoda oceny publicznych projektów informatycznych Politechnika Warszawska Wydział Zarządzania mgr.
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania, Zarządzanie ryzykiem w metodyce PRINCE2 Jerzy Nawrocki
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego Priorytet 1 Gospodarka – Innowacje - Technologie Działanie 1.2 Innowacje i transfer technologii.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only Grzegorz B. Gruchman Starszy Architekt Rozwiązań.
ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘWZIĘĆ PROJEKTOWYCH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KRYTERIUM ICH EFEKTYWNOŚCI Bartłomiej Czekaj Numer albumu: 1892 Promotor: Prof.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Przygotowanie projektów unijnych
Przygotowanie projektów unijnych
Nowe zarządzanie publiczne budżet zadaniowy- dobre praktyki
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
Zarządzanie projektami informatycznymi
Dział IT partnerem w biznesie. Jak mierzyć wartość informatyki?
Zgłoszenie do konkursu
FACULTY OF ENGINEERING MANAGEMENT
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Prezentacja biznesplanu
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Zapis prezentacji:

PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania

Zamknięty cykl oczekiwań i zmian Możliwości Okazje Wymagania Nieustanna zmiana a co za tym idzie (przeciążenie, dezorientacja, spadek morale, koszty, niepewność rezultatu) programy, projekty, biura wsparcia i zarządzanie ryzykiem Otoczenie (i wszystko to co ze sobą to otoczenie niesie) Organizacje (każde, te biznesowe i te publiczne) Inicjatywy Lobbing Wymagania

Kontekst strategiczny Motywy organizacji Cele strategiczne są osiągane przez spełnienie podane w uzasadnieniu przyczyniają się do Wizja programu Wyniki i korzyści zawiera domyślnie uszczegó-łowiona w umożliwia osiągnięcie Modelu Docelowym Potencjał wyznacza dostarczana poprzez które budują Produkty projektów Zmiany organizacyjne © Crown copyright 2007 Reprodukcja na licencji OGC

Korzyści Ostateczne Korzyści Pośrednie Zrealizowane Cele Strategiczne Zespoły do spraw zmian / Zespoły Projektowe Korzyści dla Interesariuszy Podstawy dla Korzyści Projekt 1 Strategia Korporacyjna Zmiana Biznesowa Projekt 2 Programy Rozwoju Zmiana Biznesowa Korzyści Pośrednie Korzyści Ostateczne Zrealizowane Cele Strategiczne Projekt 3 Wydarzenia Bieżące Zmiana Biznesowa Projekt N Centrum Rozwiązań Menedżerskich S.A. Wszystkie prawa zastrzeżone Centrum Rozwiązań Menedżerskich SA

Jak się ma P3O do P3 ? Funkcjonalność i usługi Centrum Doskonałości Cykl życia Portfela/Biznesu Wizja, wartości i cele Operacjonalizacja strategii i mierniki sukcesu (MS) Identyfikacja Inicjatyw, programy i projekty Ustanowienie priorytetów i budowa Portfolio Realizacja i śledzenie zmian Działalność operacyjna (statutowa) Funkcjonalność i usługi Biura Zarządzania Portfelowego Cykl życia Programu Polityka, wizja, strategia Identyfikacja Definicja Wytworzenie możliwości, realizacja korzyści Zamknięcie Działalność operacyjna (statutowa) po zakończeniu programu Biuro Portfela Biuro Portfela Biuro Programu (Stały węzeł lub tymczasowe) Cykl życia Projektu Mandat „przed projektem” Przygotowanie projektu Inicjowanie projektu Realizacja poprzez kolejne etapy Zamknięcie Działalność operacyjna (statutowa) po zakończeniu projektu Biuro Programu (może to być Węzłowe Biuro Programów w oddziale lub departamencie, lub tymczasowe biuro programu w którym dany projekt jest częścią jakiejś transzy) Biuro Projektu (tymczasowe) lub personel wspomagający © Office of Government Commerce 2008. Rysunek cytowany za zgoda OGC

P3M3™ Gdzie jesteśmy i jaki jest nasz problem? Model P3M3 Dojrzałość w zarządzaniu portfelem (PfM3) Dojrzałość w zarządzaniu programami (PgM3) Poziom 5 Procesy optymalizowane Dojrzałość w zarządzaniu projektami (PjM3) Poziom 4 Procesy zarządzane Poziom 3 Procesy zdefiniowane Sterowanie Zarządzanie korzyściami Zarządzanie finansami Zarządzanie interesariuszami Zarządzanie ryzykiem Ład korporacyjny Zarządzanie zasobami Poziom 2 Procesy powtarzalne © Office of Government Commerce 2008 Rysunek cytowany za zgoda OGC Poziom 1 Procesy uświadomione Atrybuty ogólne i specyficzne

Biura Wsparcia dla P3 Centrum IT dla firmy – nasz punkt widzenia Portfolio Usług Strategia Usług Projektow-anie Usług MSP M_o_R PRINCE2 Ciągła Poprawa Usług ZMIANA P3M3 Przemiana Usług CHM Działania Usługowe Prowadź Biznes Zmieniaj Biznes

Dziękuję za uwagę