PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
Zamknięty cykl oczekiwań i zmian Możliwości Okazje Wymagania Nieustanna zmiana a co za tym idzie (przeciążenie, dezorientacja, spadek morale, koszty, niepewność rezultatu) programy, projekty, biura wsparcia i zarządzanie ryzykiem Otoczenie (i wszystko to co ze sobą to otoczenie niesie) Organizacje (każde, te biznesowe i te publiczne) Inicjatywy Lobbing Wymagania
Kontekst strategiczny Motywy organizacji Cele strategiczne są osiągane przez spełnienie podane w uzasadnieniu przyczyniają się do Wizja programu Wyniki i korzyści zawiera domyślnie uszczegó-łowiona w umożliwia osiągnięcie Modelu Docelowym Potencjał wyznacza dostarczana poprzez które budują Produkty projektów Zmiany organizacyjne © Crown copyright 2007 Reprodukcja na licencji OGC
Korzyści Ostateczne Korzyści Pośrednie Zrealizowane Cele Strategiczne Zespoły do spraw zmian / Zespoły Projektowe Korzyści dla Interesariuszy Podstawy dla Korzyści Projekt 1 Strategia Korporacyjna Zmiana Biznesowa Projekt 2 Programy Rozwoju Zmiana Biznesowa Korzyści Pośrednie Korzyści Ostateczne Zrealizowane Cele Strategiczne Projekt 3 Wydarzenia Bieżące Zmiana Biznesowa Projekt N Centrum Rozwiązań Menedżerskich S.A. Wszystkie prawa zastrzeżone Centrum Rozwiązań Menedżerskich SA
Jak się ma P3O do P3 ? Funkcjonalność i usługi Centrum Doskonałości Cykl życia Portfela/Biznesu Wizja, wartości i cele Operacjonalizacja strategii i mierniki sukcesu (MS) Identyfikacja Inicjatyw, programy i projekty Ustanowienie priorytetów i budowa Portfolio Realizacja i śledzenie zmian Działalność operacyjna (statutowa) Funkcjonalność i usługi Biura Zarządzania Portfelowego Cykl życia Programu Polityka, wizja, strategia Identyfikacja Definicja Wytworzenie możliwości, realizacja korzyści Zamknięcie Działalność operacyjna (statutowa) po zakończeniu programu Biuro Portfela Biuro Portfela Biuro Programu (Stały węzeł lub tymczasowe) Cykl życia Projektu Mandat „przed projektem” Przygotowanie projektu Inicjowanie projektu Realizacja poprzez kolejne etapy Zamknięcie Działalność operacyjna (statutowa) po zakończeniu projektu Biuro Programu (może to być Węzłowe Biuro Programów w oddziale lub departamencie, lub tymczasowe biuro programu w którym dany projekt jest częścią jakiejś transzy) Biuro Projektu (tymczasowe) lub personel wspomagający © Office of Government Commerce 2008. Rysunek cytowany za zgoda OGC
P3M3™ Gdzie jesteśmy i jaki jest nasz problem? Model P3M3 Dojrzałość w zarządzaniu portfelem (PfM3) Dojrzałość w zarządzaniu programami (PgM3) Poziom 5 Procesy optymalizowane Dojrzałość w zarządzaniu projektami (PjM3) Poziom 4 Procesy zarządzane Poziom 3 Procesy zdefiniowane Sterowanie Zarządzanie korzyściami Zarządzanie finansami Zarządzanie interesariuszami Zarządzanie ryzykiem Ład korporacyjny Zarządzanie zasobami Poziom 2 Procesy powtarzalne © Office of Government Commerce 2008 Rysunek cytowany za zgoda OGC Poziom 1 Procesy uświadomione Atrybuty ogólne i specyficzne
Biura Wsparcia dla P3 Centrum IT dla firmy – nasz punkt widzenia Portfolio Usług Strategia Usług Projektow-anie Usług MSP M_o_R PRINCE2 Ciągła Poprawa Usług ZMIANA P3M3 Przemiana Usług CHM Działania Usługowe Prowadź Biznes Zmieniaj Biznes
Dziękuję za uwagę