Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 – rozwiązywanie zadań tekstowych Anna Gadomska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowanie: Maria Skarupa, Oliwia Mordyl kl.6b
Advertisements

W królestwie czworokątów
JEDNOSTKI OBJĘTOŚCI.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach Opracował Jan Ruba.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Matematyka w przyrodzie.
X* optymalna wielkość zapasu
PROCENTY I PROMILE.
Różne odcienie wody.
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętości.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Pole prostokąta i kwadratu
MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY
Ułamki dziesiętne – powtórzenie
Graniastosłupy proste i nie tylko
Historia i zastosowanie.
Mnożenie i dzielnie liczb dziesiętnych
Ułamki dziesiętne Ułamki dziesiętne o mianowniku 10, 100, 1000, ...
22 marca 2010.
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
„Porównywanie ilorazowe i różnicowe”
Ile wody zużywamy w ciągu tygodnia ?
Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań.
Działania pamięciowe na liczbach naturalnych
Cechy podzielności liczb
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Projekt edukacyjny gimnazjalny „Woda źródłem życia”
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Zadania związane z obliczaniem procentów
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH
Ułamki zwykłe – zadania kl. IV
Podzielność liczb naturalnych
Ułamki dziesiętne Dawid Kubaczka kl. 5 „c” uczący: Ewa Szering.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Skala i plan.
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
„Równania są dla mnie ważniejsze, gdyż polityka jest czymś istotnym tylko dzisiaj, a równania są wieczne.” Albert Einstein.
Jak zamknąć świat w procentach ?
Woda to dar.
Gotowi? No to zaczynamy .
Woda to dar Autor : Daniela Piechowiak.
KONKURS MATEMATYCZNY KLASA i – iii gb.
Gra o zasoby Quiz. 1. Światowe zapotrzebowanie na energię w ciągu najbliższych 20 lat wzrośnie o... a) 15%, b) 37%, c) 50%
20 zadań na temat „W drodze do szkoły” Kacper Kozyra – klasa 4m
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000,…, to ułamki dziesiętne?
Woda w środowisku człowieka.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Omówienie i poprawa sprawdzianu
W pewnym gospodarstwie na podhalu było w sumie 30 sztuk owiec i kur. Zwierzęta w sumie mają 84 nogi. Ile było owiec a ile kur? Odp.: Owiec było 12 sztuk.
,,Krople wody i jej przygody” Grupa II Weronika Forysiak(lider) Amelia Jaros Krzysztof Stępniak Hubert Szymczykiewicz Rafał Jóźwiak.
Autor: Małgorzata Paszyńska
Do czego możemy się przyczynić? Do czytania: Woda to życie. Jeszcze nie tak dawno, ludzie myśleli, że można czerpać z jej źródeł bez żadnych ograniczeń.
OBJĘTOŚĆ PROSTOPADŁOŚCIANU. PROSTOPADŁOŚCIAN Prostopadłościan to równoległościan, którego każda ściana jest prostokątem. Ta definicja jest równoważna.
Projekt na lekcji matematyki „Od drzewa do makulatury w liczbach i wykresach”
Kruczkowska Gabriela Kl. VIA
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Czy klimat ma wpływ na konflikty na świecie? Wiktoria Maziarka Maja Kołodziejczyk Katarzyna Strzępek.
Zapis prezentacji:

Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 – rozwiązywanie zadań tekstowych Anna Gadomska

Czy wiesz, że... Eksperci ONZ uznali niedostatek wody i ocieplenie klimatu za największe problemy nadchodzącego stulecia. W ciągu dwudziestu lat jej światowe zużycie ma wzrosnąć o 40 %. Co druga osoba nie będzie mieć dostępu do czystej wody, a prawie w 50 krajach będzie jej brakowało.

Na świecie co piąta osoba cierpi z pragnienia, a co drugiej wody nie starcza do celów sanitarnych. Większość zasobów jest zbyt słona, by nadawała się do użytku. Tylko 2,5 % stanowi woda słodka (z czego dwie trzecie to lód). Brak wody dotyczy zarówno krajów najbiedniejszych, jak i dyktujących tempo rewolucji techniczno – cywilizacyjnej.

Oblicz, ile litrów wody wciekło w ciągu godziny? Zad.1. Ze źle dokręconego kranu wyciekło 6,45 litra wody w ciągu 10 godzin Oblicz, ile litrów wody wciekło w ciągu godziny? Ile litrów wody mogłoby wyciec w ciągu 100 godzin, gdyby usterki nie naprawiono? Odp. 0,645 l Odp. 64,5 l

Zad.2. Przy zepsutym ścieku wody w WC tracisz 655 litrów wody w ciągu 10 dni. Oblicz, ile wynosi dzienna strata wody? Odp. 65,5 l

Zad.3. Korzystając z kąpieli w wannie Kasia zużyła 195 litrów wody, a jej brat Jasio korzystając z szybkiego prysznica zużył dziesięć razy mniej. Ile wody zużył Jasio? Odp. 19,5 l

Zad.4. W ogrodzie wodę można oszczędzać dzięki pojemnikowi na deszczówkę. Oblicz na podstawie rysunku, o ile zwiększyła się ilość wody po ulewnych deszczach? Po deszczu Przed deszczem 10 9 8 7 6 5 4 1,8 litra 3 2 Odp. 16,2 l 1

ODSZYFRUJ HASŁO 1. Dane są liczby: 0,25; 1,05; 12,5. Pomnóż każdą z liczb przez 100 i oblicz ich sumę. 255 1380 181 1,905 36,5 0,25 0,45 22 1,1 6,5 6 A W T O D I E Ż C Y 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 W

ODSZYFRUJ HASŁO W O 2. Iloraz liczb 10,5 i 100 zwiększ o 1,8. A W T O 255 1380 181 1,905 36,5 0,25 0,45 22 1,1 6,5 6 A W T O D I E Ż C Y 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 W O

ODSZYFRUJ HASŁO W O D 3. Oblicz 3,5 • 10 + 1,5 A W T O D I E Ż C Y 1 2 255 1380 181 1,905 36,5 0,25 0,45 22 1,1 6,5 6 A W T O D I E Ż C Y 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 W O D

ODSZYFRUJ HASŁO 4. Jeden metr listwy kosztuje 25,5 zł. Ile kosztuje listwa o długości 10 m? 255 1380 181 1,905 36,5 0,25 0,45 22 1,1 6,5 6 A W T O D I E Ż C Y 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 W O D A

ODSZYFRUJ HASŁO W O D A T 5. Liczbę 0,181 zwiększ 1000 razy. A W T O D 255 1380 181 1,905 36,5 0,25 0,45 22 1,1 6,5 6 A W T O D I E Ż C Y 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 W O D A T

ODSZYFRUJ HASŁO W O D A T O 6. Odcinek długości 2,5 cm zmniejsz 10 – krotnie. 255 1380 181 1,905 36,5 0,25 0,45 22 1,1 6,5 6 A W T O D I E Ż C Y 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 W O D A T O

ODSZYFRUJ HASŁO W O D A T O Ż 7. Dane liczby: 4,3; 6,7 podziel przez 10 i oblicz ich sumę. 255 1380 181 1,905 36,5 0,25 0,45 22 1,1 6,5 6 A W T O D I E Ż C Y 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 W O D A T O Ż

ODSZYFRUJ HASŁO W O D A T O Ż Y 8. Liczbę 0,006 pomnóż przez 1000. A W 255 1380 181 1,905 36,5 0,25 0,45 22 1,1 6,5 6 A W T O D I E Ż C Y 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 W O D A T O Ż Y

ODSZYFRUJ HASŁO W O D A T O Ż Y C 9. Oblicz: 12,5 – 0,6 • 10 A W T O D 255 1380 181 1,905 36,5 0,25 0,45 22 1,1 6,5 6 A W T O D I E Ż C Y 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 W O D A T O Ż Y C

ODSZYFRUJ HASŁO W O D A T O Ż Y C I 10. Sto ołówków kosztuje 45 zł. Ile kosztuje jeden ołówek? 255 1380 181 1,905 36,5 0,25 0,45 22 1,1 6,5 6 A W T O D I E Ż C Y 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 W O D A T O Ż Y C I

ODSZYFRUJ HASŁO W O D A T O Ż Y C I E 11. Oblicz: ( 2,43 – 0,23 ) • 10 255 1380 181 1,905 36,5 0,25 0,45 22 1,1 6,5 6 A W T O D I E Ż C Y 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 W O D A T O Ż Y C I E

Opracowano na podstawie materiałów Wydawnictwa Dialog – Edukacja ekologiczna inspiracje – pomysły – materiały