Segmenty rynku prasowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa 2008.
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Klasyfikacja danych Metoda hierarchiczne
Analiza współzależności zjawisk
Oferta dzienników regionalnych
Oferta dzienników regionalnych Biuro Reklamy Mediów Regionalnych.
Analiza wariancji Marcin Zajenkowski. Badania eksperymentalne ANOVA najczęściej do eksperymentów Porównanie wyników z 2 grup lub więcej Zmienna niezależna.
BUDOWA MODELU EKONOMETRYCZNEGO
Analiza współzależności
Analiza współzależności
Statystyka w doświadczalnictwie
Pakiety statystyczne Maciej Szydłowski (dr)
Mgr Sebastian Mucha Schemat doświadczenia:
Program przedmiotu “Metody statystyczne w chemii”
Alfred Stach Instytut Paleogeografii i Geoekologii
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Seminarium 2 Krzywe kalibracyjne – rodzaje, wyznaczanie, obliczanie wyników Równanie regresji liniowej Współczynnik korelacji.
Analiza współzależności cech statystycznych
Podsumowanie projektu
BADANIE STATYSTYCZNE Badanie statystyczne to proces pozyskiwania danych na temat rozkładu cechy statystycznej w populacji. Badanie może mieć charakter:
Analiza wariancji jednoczynnikowa.
IV KRAJOWE SYMPOZJUM NAUKOWE na temat: „ROLA INFORMACJI W PROCESIE ZARZĄDZANIA ZMIANAMI” AE-KRAKÓW, TNOiK, KRAKÓW 2003 Dr inż. Jerzy Wąchol, Zakład Podstaw.
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
Magdalena Nowosielska
Profil pisma Gwiazdy to:
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Ludność województwa pomorskiego w 2004 r. na podstawie bilansu.
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki
Planowanie badań i analiza wyników
Polskie Badania Czytelnictwa, realizacja Millward Brown, styczeń 2013 r.; podstawa procentowania - populacja Polski w wieku lat. 19% Polaków nie.
Ekonometria stosowana
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Regresja wieloraka.
Seminarium licencjackie Beata Kapuścińska
Paweł Klimczewski Polskie Badania Czytelnictwa
Metoda reprezentacyjna i statystyka małych obszarów z SAS Instytut Statystyki i Demografii SGH dr Dorota Bartosińska Zajęcia 4 Wnioskowanie statystyczne.
BUDŻET CZASU LUDNOŚCI 2013 GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY
Program przedmiotu “Opracowywanie danych w chemii” 1.Wprowadzenie: przegląd rodzajów danych oraz metod ich opracowywania. 2.Podstawowe pojęcia rachunku.
Jesteśmy pierwsi na Pomorzu Od grudnia na całym Pomorzu „Dziennik Bałtycki” ukazuje się wraz z „Wieczorem Wybrzeża” Województwo pomorskie zamieszkuje 1,7.
Rynek pracy i wynagrodzenia dla kobiet
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Statystyczna analiza danych w praktyce
Statystyczna Analiza Danych SAD2 Wykład 4 i 5. Test dla proporcji (wskaźnika struktury) 2.
Statystyczna analiza danych SAD2 Wykład 5. Testy o różnicy wartości średnich dwóch rozkładów normalnych (znane wariancje) Statystyczna analiza danych.
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
Model ekonometryczny Jacek Szanduła.
Statystyczna analiza danych
STATYSTYKA – kurs podstawowy wykład 9 dr Dorota Węziak-Białowolska Instytut Statystyki i Demografii.
Przeprowadzenie badań niewyczerpujących, (częściowych – prowadzonych na podstawie próby losowej), nie daje podstaw do formułowania stanowczych stwierdzeń.
Badanie PBC  Od 1998 roku.  Wszystkie rodzaje prasy.  Realizuje Instytut Millward Brown.  Badaniem objętych jest ponad 160 pism.  Publikowane są.
Rynek pracy – metody analizy. Schemat analizy rynku pracy Ludność aktywna zawodowo - strona podażowa rynku pracy Pracujący - strona popytowa rynku pracy.
STATYSTYKA – kurs podstawowy wykład 8 dr Dorota Węziak-Białowolska Instytut Statystyki i Demografii.
STATYSTYKA – kurs podstawowy wykład 11
PROGRAM KSIĄŻKI NASZYCH MARZEŃ. Startujemy – październik 2015 Realizację Programu rozpoczęliśmy od zakupów książek, które bardzo szybko zostały opracowane.
Koło Naukowe Metod Ilościowych
SEGMENTACJA RYNKU.
Badanie rynku mediów. Problem targetowania przekazów reklamowych
Badanie rynku mediów Wskaźniki
Co do tej pory robiliśmy:
Regresja wieloraka – bada wpływ wielu zmiennych objaśniających (niezależnych) na jedną zmienną objaśnianą (zależą)
Jednorównaniowy model regresji liniowej
Analiza współzależności zjawisk
MIARY STATYSTYCZNE Warunki egzaminu.
Analiza kanoniczna - stanowi uogólnienie liniowej regresji wielorakiej na dwa zbiory zmiennych tzn. dla zmiennych zależnych i niezależnych. Pozwala badać.
REKODOWANIE łączenie kategorii zmiennej
Korelacja i regresja liniowa
Zapis prezentacji:

Segmenty rynku prasowego Waldemar Izdebski ul. Lewartowskiego 6 00-190 WARSZAWA tel. (022) 860 16 00 fax (022) 860 16 80 www.mediatak.pl Segmenty rynku prasowego Warszawa, 16 października 2003

Treść prezentacji Wprowadzenie Definicja segmentów rynku prasy - metodologia Definicja segmentów rynku prasy ze względu na częstość czytania pism Wpływ cech demograficznych i społecznych na wzory czytania Dzienniki - więcej cech wspólnych czy różnic?

Wprowadzenie Hipoteza Metodologia Czytelnictwo dzienników ma cechy wspólne, odróżniające ten rodzaj prasy od innych segmentów Definicja segmentów rynku - hierarchiczna analiza skupień pism według częstości ich czytania Określanie wpływu cech społecznych na wzory czytelnictwa - wielowymiarowa analiza regresji Metodologia Dane z badań czytelnictwa prasy realizowanych przez SMG/KRC dla: lipiec 2002-czerwiec 2003, analiza w programie SPSS

Definicja segmentów rynku czytelniczego - METODOLOGIA - 141 tytułów, badanych w całym okresie analizy - czytelnictwo: Liczba Czytanych Wydań cyklu sezonowego (dzienniki: 0 - nie czytał, 1 - czytał 1 wydanie, ..., 6 - czytał 6 wydań); standaryzowane Zmienne Hierarchiczna analiza skupień Tworzymy grupy, tak aby poszczególne ich elementy pod względem określonych cech były maksymalnie do siebie podobne i maksymalnie różne od elementów w innych grupach. „Tworzona grupa składa się z grup otrzymanych w poprzednich krokach”*; łańcuchy powiązań. Metoda łączenia - Średnie połączenia między grupami **: „odległość między skupieniami oblicza się jako średnią odległość między wszystkimi parami obiektów należących do dwóch różnych skupień” * M. Dobosz, Statystyczna Wspomagana komputerowo analiza wyników badań ** Unweighted pair-group average - nie respondenci, ale czytelnictwo tytułów (zmienne) - nie profil czytelników, ale rozkłady częstości czytania Przedmiot analizy

odległość między skupieniami Definicja segmentów rynku czytelniczego - DENDROGRAM odległość między skupieniami Im w mniejszej odległości tytuły są ze sobą powiązane, tym bardziej podobny wzorzec czytania tych pism skupienia

Liczba Czytanych Wydań pism w segmencie “kobiece popularne” % czytelników w populacji Polski Liczba czytanych wydań pisma

Liczba Czytanych Wydań dzienników regionalnych % czytelników w populacji województwa Liczba czytanych wydań pisma

Dendrogram - cz. 1 rodzice nastolatki poradnikowe 1 kobiece popularne 2 3

ekonomiczno -finansowe polityczno- społeczne i ... Dendrogram - cz. 2 ekonomiczno -finansowe polityczne biznesowe polityczno- społeczne i ... dom i wnętrze

kobiece silnie profilowane Dendrogram - cz. 3 1 2 kobiece silnie profilowane 3 komputer sport męskie rozrywka auto

Dendrogram - cz. 4 Dzienniki regionalne Koszalin Katowice Kraków Białystok Lublin Kielce Bydgoszcz W każdym województwie jest nieco inny wzór czytania dzienników regionalnych

Segmenty rynku czytelniczego ze względu na wzory czytania kobiece popularne: 3 podsegmenty społeczno-ekonomiczno-polityczne: polit-społ, polityczne, ekon-finan, biznes męskie: komputer, sport, rozrywka, auto nastolatki rodzice poradnikowe dzienniki regionalne - inny wzór w każdym województwie kobiece silnie profilowane: 3 podsegmenty dom-wnętrze Dla TV guide nie wyróżniono homogenicznego segmentu

Czy wzory czytania poszczególnych segmentów są wyznaczane przez cechy demograficzne i społeczne? Segmentacja: - cechy demograficzne i społeczne - style życia - opinie, przekonania - zachowania konsumenckie - zainteresowania czytelnicze

Cechy społeczno-demograficzne segmentów rynku - METODOLOGIA Wielowymiarowa analiza regresji Zbadamy wpływ cech społeczno-demograficznych na czytelnictwo poszczególnych segmentów pism (nie pojedynczych pism) przy użyciu funkcji liniowej R2 - jaką część zmian w czytelnictwie segmentu (zmienna zależna) wyjaśniają cechy społeczno-demograficzne (zmienne niezależne); procent wyjaśnionej wariancji Beta - o ile zmienia się czytelnictwo segmentu pism (zmienna zależna), jeśli dana cecha respondentów (zmienna niezależna) zmienia się o jedną jednostkę standaryzowaną Zmienne w analizie Zależne - suma wartości LCW dla pism z danego segmentu Niezależne - płeć, wykształcenie, sytuacja zawodowa, miejsce zamieszkania, ocena sytuacji materialnej („0-1”), dochód gospodarstwa domowego, wiek (iloraz) Standaryzacja - zmienne wyrażone są w tych samych jednostkach Uwaga: te same zmienne niezależne zastosowano do każdego segmentu pism

Cechy społeczno-demograficzne wspólne dla danego segmentu pism Niskie R2 nie oznacza braku związku poszczególnych tytułów w segmencie z cechami społecznymi. Zależności dotyczą tylko całych segmentów. W zastosowanej tu metodzie analizy regresji wartość Beta nie rozstrzyga, która cecha wpływa silniej na czytelnictwo Wzorce czytania niektórych segmentów prasy pozostają pod wpływem podstawowych cech demograficznych i społecznych

Cechy społeczno-demograficzne wspólne dziennikom regionalnym W zastosowanej tu metodzie analizy regresji wartość Beta nie rozstrzyga, która cecha wpływa silniej na czytelnictwo. Uwaga: przyjęto jeden model dla różnych regionów. Czytelnictwo 1/3 ogółu dzienników regionalnych jest silnie skorelowane z mieszkaniem w dużym mieście. Czytaniu prasy regionalnej sprzyja także posiadanie wyższych dochodów i wykształcenie

Podsumowanie Ocena hipotezy Użyteczność analizy Dzienniki nie tworzą jednego segmentu czytelniczego, ich wzory czytania są różne, ze względu na zaspakajanie różnych potrzeb czytelniczych Cechy wspólne, sprzyjające czytaniu dzienników: zamieszkiwanie w miastach, wyższy dochód rodziny Użyteczność analizy - w planowaniu mediów - dla wydawców