PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V „MITOLOGIA BEZ TAJEMNIC”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PAŃSTWO RZYMIAN Na zdjęciu: rzymskie wzgórze Palatyn, miejsce narodzin państwa.
Advertisements

Religia w starożytnej Grecji
Mity to oparte na pradawnych wierzeniach opowieści o bogach i bohaterach. Za pomocą mitów starożytni starali się przedstawić swoje wyobrażenia o świe-cie,
Natalia Kurzydło Klasa 5c
Fot. Micky Zimen, Creative Commons License
Kodeks honorowego kibica
PANTEON BOGÓW OLIMPIJSKICH
Starożytne igrzyska olimpijskie
O zamku, rycerzach i ich zajęciach
Starożytne igrzyska olimpijskie
Styks obol nektar bogowie herosi mitologia Cerber labirynt nimfy Olimp
Tu proszę wpisać treść pytania A Pierwsza odpowiedź B Drugaodpowiedź C Trzecia odpowiedź – wytłoszczenie = poprawna D Czwarta odpowiedź
Jak wyglądał świat według mitologii greckiej?
Greckie Mity i Bohaterowie
MIT O DEDALU I IKARZE.
TRADYCJE Publicznego Gimnazjum im. Ojca Św
Mitologia grecka Opracowała : Hanna Poniatowska.
W świecie greckich bogów
Dwa ognie Katarzyna Walczyk.
Co to jest krzyżówka krowy z żółwiem?
Bogowie Greccy.
Bogowie Greccy i ich atrybuty!.
Jeśli chcesz zacząć wciśnij ten przycisk:
BOGOWIE GRECCY.
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
MITOLOGIA GRECKA Wszystko o Bogach.
Bóg podziemnego świata
Początki teatru starożytnej Grecji
Rzym Rzym Rzym -Rzym, co o nim wiemy? Rzym Rzym Rzym Rzym rzym.
IGRZYSKA OLIMPIJSKIE.
POTWORY BIBLIJNE I MITOLOGICZNE
MITOLOGIA Iza Ługowska-Panasiuk
MITOLOGIA.
Arkadiusz Lisowicz Damian Dymek
Starożytna Grecja.
Siedzibą greckich bogów była: a. świątynia w Delfach b. góra Olimp c
Na Olimpie czyli o bogach greckich
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
ZOSTAŃ SPORTOWYM KOKSEM SP 11 TYM KTÓRY OCZARUJE KOMISJĘ SĘDZIOWSKĄ.
POSEJDON Władca mórz.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Bogowie greccy Wykonała Monika Bors.
Mitologiczne archetypy
POSEJDON Patrycja Cuber.
Uczta bogów w klasie 1 d 2014/2015 Prezentację przygotowały: Michalina Duda i Karolina Antos z kl.1d.
Igrzyska olimpijskie Pierwsze udokumentowane igrzyska olimpijskie odbyły się w Olimpii w 776 roku p.n.e.
ANGLOMANIACY Przed nami kolejna edycja konkursu ANGLOMANIACY! Zanim rozpoczniemy, przedstawimy Wam kilka ważnych informacji, które pomogą Wam zrozumieć.
Starożytne Igrzyska Olimpijskie
Antyczna Grecja.
Greckie Boginie i Bogowie
Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
TEST NA INTELIGENCJĘ Teraz będę Ci zadawał pytania- jedno po drugim. Zastanów się porządnie zanim dasz odpowiedź 
Mity to pramyśli ludzkości .
Z mitologi ą greck ą wi ążą si ę narodziny teatru oraz igrzysk olimpijskich.
- dyscyplina sportu drużynowego, w której dwie pięcioosobowe drużyny grają przeciwko sobie próbując zdobyć punkty umieszczając piłkę w koszu.
„Przygody Odyseusza” Powtórka.
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Proporcje Podstawy.
Bioróżnorodność wokół nas
Mity z naszego podręcznika ;)
Paulina Majdak Wiktoria Kozieł
Na czym polega fenomen Igrzysk Olimpijskich?
Scenariusz lekcji matematyki klasa II gimnazjum
Starożytna grecja.
Mitologia grecka Bogowie i herosi.
„Sposób na mitologię „ Klasa 5a i 5b FŚNIT.
mitologiczna i frazeologiczna gra zespołowa
Na Olimpie czyli o bogach greckich
RZYMSKI SYSTEM ZAPISYWANIA LICZB
Zapis prezentacji:

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V „MITOLOGIA BEZ TAJEMNIC” KONKURS WIEDZY MITOLOGICZNEJ

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V Część I: pytania otwarte W części I drużyny usłyszą 10 pytań zamkniętych. Po odczytaniu pytania i odpowiedzi przez prowadzącego kapitan drużyny podnosi tabliczkę z oznaczeniem właściwej odpowiedzi: A, B, C lub D. Za każdą poprawną odpowiedź drużyna otrzymuje 1 punkt.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V POWODZENIA! 

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 1. Mit o Dedalu i Ikarze jest opowieścią o: bogactwie i sławie, wolności i swobodzie, walce i miłości, miłości i tęsknocie.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 1. Mit o Dedalu i Ikarze jest opowieścią o: bogactwie i sławie, wolności i swobodzie, walce i miłości, miłości i tęsknocie.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 2. Ikar zginął, ponieważ: spotkał silniejszego przeciwnika, nie posłuchał rad ojca, miał wypadek, przegrał walkę.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 2. Ikar zginął, ponieważ: spotkał silniejszego przeciwnika, nie posłuchał rad ojca, miał wypadek, przegrał walkę.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 3. Mit o Demeter i Korze opowiada o: zmienności pór roku, walce dwóch rywalek, dwóch siostrach, dwóch przyjaciółkach.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 3. Mit o Demeter i Korze opowiada o: zmienności pór roku, walce dwóch rywalek, dwóch siostrach, dwóch przyjaciółkach.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 4. Wskaż błędną odpowiedź. Dzięki Prometeuszowi ludzie... byli bogaci, mieli widno i ciepło, mieli ciepłe jedzenie, czuli się bezpiecznie.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 4. Wskaż błędną odpowiedź. Dzięki Prometeuszowi ludzie... byli bogaci, mieli widno i ciepło, mieli ciepłe jedzenie, czuli się bezpiecznie.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 5. Jaka była decyzja Zeusa odnośnie pobytu Kory – Persefony u Hadesa? jedną trzecią część roku będzie Kora u Hadesa, dwie trzecie części roku będzie Kora u Hadesa, jedną drugą część roku będzie Kora u Hadesa, jedną czwartą część roku będzie Kora u Hadesa.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 5. Jaka była decyzja Zeusa odnośnie pobytu Kory – Persefony u Hadesa? jedną trzecią część roku będzie Kora u Hadesa, dwie trzecie części roku będzie Kora u Hadesa, jedną drugą część roku będzie Kora u Hadesa, jedną czwartą część roku będzie Kora u Hadesa.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 6. Syzyfowa praca to praca: lekka i przyjemna, ciężka, ale dająca efekty, ciężka i popłatna, ciężka i nieskuteczna.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 6. Syzyfowa praca to praca: lekka i przyjemna, ciężka, ale dająca efekty, ciężka i popłatna, ciężka i nieskuteczna.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 7. Kogo uwięził Syzyf ? Tanatosa, Polifema, Minotaura, Hadesa.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 7. Kogo uwięził Syzyf ? Tanatosa, Polifema, Minotaura, Hadesa.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 8. Kim była Penelopa ? nimfą wodną, żoną Zeusa, żoną Odyseusza, opiekunką ogniska domowego.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 8. Kim była Penelopa ? nimfą wodną, żoną Zeusa, żoną Odyseusza, opiekunką ogniska domowego.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 9. Czyim synem był Polifem ? Posejdona, Zeusa, Heliosa, Minosa.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 9. Czyim synem był Polifem ? Posejdona, Zeusa, Heliosa, Minosa.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 10. Urodziwa czarodziejka Kirke zamieniła towarzyszy Odyseusza w : łabędzie, krowy, woły, świnie.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V 10. Urodziwa czarodziejka Kirke zamieniła towarzyszy Odyseusza w : łabędzie, krowy, woły, świnie.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V Część II: pytania otwarte W części II każda drużyna odpowiada na 2 pytania zamknięte. Po odczytaniu przez prowadzącego pytań drużyna ma pół minuty na zastanowienie, po czym kapitan udziela właściwej odpowiedzi. Jako pierwsza odpowiada drużyna, która zdobyła najwięcej punktów, następnie kolejne, zgodnie z wynikami.

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V ZESTAW I 1. Kim byli gladiatorzy? Z czego składało się ich uzbrojenie? Gdzie Rzymianie oglądali gladiatorów? 2. W co zamieniła Kirke żeglarzy?

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V ZESTAW I 1. Kim byli gladiatorzy? Z czego składało się ich uzbrojenie? Gdzie Rzymianie oglądali gladiatorów? (niewolnicy przeznaczeni do walk; tarcza, trójząb, sieć, miecz; koloseum) 2. W co zamieniła Kirke żeglarzy? (świnie)

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V ZESTAW II 1. Gdzie i jak często odbywały się w starożytnej Grecji igrzyska? Wymień dyscypliny, w których rywalizowano ze sobą? Jak nagradzano zwycięzców? 2. Kto wabił żeglarzy swym niezwykłym śpiewem?

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V ZESTAW II 1. Gdzie i jak często odbywały się w starożytnej Grecji igrzyska? Wymień dyscypliny, w których rywalizowano ze sobą? Jak nagradzano zwycięzców? (Olimpia, co 4 lata, pieciobój – biegi, rzut dyskiem, rzut oszczepem, skok w dal, zapasy; laury) 2. Kto wabił żeglarzy swym niezwykłym śpiewem? (syreny)

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V ZESTAW III 1. Starożytni Grecy pozostawili po sobie wiele wspaniałych budowli. Jak nazywa się wzgórze, na którym Ateńczycy wznieśli najwspanialsze budowle? 2. Kim była Penelopa?

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V ZESTAW III 1. Starożytni Grecy pozostawili po sobie wiele wspaniałych budowli. Jak nazywa się wzgórze, na którym Ateńczycy wznieśli najwspanialsze budowle? (Akropol) 2. Kim była Penelopa? (wierna żona Odyseusza)

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V ZESTAW IV 1. Kto i po co wymyślił konia trojańskiego? 2. Kim był Tejrezjasz? Gdzie przebywał?

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V ZESTAW IV 1. Kto i po co wymyślił konia trojańskiego? (Odyseusz, podstęp w wojnie trojańskiej) 2. Kim był Tejrezjasz? Gdzie przebywał? (wieszcz, w królestwie zmarłych)

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V ZESTAW V 1. Jaki był dar Prometeusza dla ludzkości? 2. Komu udało się wyjść z królestwa zmarłych?

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V ZESTAW V 1. Jaki był dar Prometeusza dla ludzkości? (ogień) 2. Komu udało się wyjść z królestwa zmarłych? (np. Orfeuszowi, Herkulesowi)

PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V Część III: krzyżówka W części III drużyny rozwiązują mitologiczną krzyżówkę. Za poprawną odpowiedź otrzymują tyle punktów, ile jest liter w haśle. Za niewłaściwą odpowiedź lub brak odpowiedzi drużyna odpowiednio traci punkty. Rozpoczyna zespół, który ma najmniej punktów.