GIMNASTYKA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ośrodek powstał w marcu 1973 roku jako jeden z pierwszych w Polce.
Advertisements

USPRAWNIANIE DZIECI Z WADAMI POSTAWY
Wady postawy.
Osobisty model zdrowego stylu życia.
WADY POSTAWY.
Wady postawy profilaktyka i leczenie
NIEPRAWIDŁOWOŚCI POSTAWY CIAŁA
GIMNASTYKA KOREKCYJNO KOMPENSACYJNA
Sposoby zapobiegania wadom postawy
przeciwdziałania wadom postawy ciała w województwie opolskim
Harmonogram i propozycje działań koordynatorów
Problem społeczny Dr W.Szwarczyk
CELE GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ
WADY STATYCZNE KOŃCZYN DOLNYCH
PSP IM KSIĘDZA JANA TWARDOWSKIEGO w Januszkowicach Przeciwdziałanie Wadom Postawy Ciała u Dzieci Nasze działania w ramach realizacji programu.
GIMNASTYKA KOREKCYJNA
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
GIMNASTYKA KOREKCYJNA
PROJEKT EDUKACYJNY „Lżejszy tornister na wagę zdrowia”
WADY POSTAWY.
Wady postawy u dzieci w wieku szkolnym.
WADY POSTAWY - INFORMACJE DLA RODZICÓW
AKTYWNOŚĆ RUCHOWA – ważny element zdrowia i rozwoju dziecka
skolioza i wady kończyn dolnych u dzieci
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
,,Wady postawy u dzieci i młodzieży’’
TRÓJTOROWOŚĆ METOD WYRÓWNYWANIA ODCHYLEŃ
Szkoła promująca zdrowie!
WADY POSTAWY U DZIECI. Czym jest prawidłowa postawa ciała? Postawą ciała nazywamy indywidualne ukształtowanie ciała i położenie poszczególnych jego odcinków,
PORADY DLA RODZICÓW Z GIMNASTYKI KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNEJ
ĆWICZENIA KOREKCYJNO- -KOMPENSACYJNE
Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Zdrowy kręgosłup…… szczęśliwe dziecko !
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Oddział zerowy brał udział w akcji Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu. Realizując projekt prowadzono różne aktywne zajęcia wychowania.
Obszar nr 3 Edukacja Zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 1
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Plecy okrągłe Iwona Śmietanka.
„Szkoła w ruchu” cyt…”Ruch jako lek nie ma substancji ani opakowania. Substancją tego leku jest pomysł zrodzony z nauki i doświadczenia. Przekazanie.
Profilaktyka wad postawy ćwiczenia dla klasy I szkoły podstawowej
Rodzaje wad postawy ciała
CHORY NIEPRZYTOMNY NIEPRZYTOMNOŚĆ:
Prowadząca zajęcia: mgr Katarzyna Unierzyska
„Lżejszy tornister na wagę złota”
GIMNASTYKA KOREKCYJNA W SZKOLE
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
PROBLEM SPOŁECZNY Informacje dla rodziców mgr Anna Furdzik
Ty też możesz mieć wadę – Nawet o tym nie wiesz
Ergonomia pracy przy komputerze.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PŁYWANIE KOREKCYJNE JAKO ATRAKCYJNA FORMA KORYGOWANIA WAD POSTAWY.
WPŁYW OSIĄGNIĘĆ TECHNICZNYCH
Profilaktyka dolegliwości bólowych kręgosłupa u pielęgniarek dr n. med. Joanna Filipowska Zakład Rehabilitacji Białostockie Centrum Onkologii 21 września.
AUTOR – NAUCZYCIEL GDAŃSKIEGO OŚRODKA KULTURY FIZYCZNEJ
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
TRYB ŻYCIA DZIECI Z WADAMI POSTAWY
WADY POSTAWY.
STANOWISKO PRACY UCZNIA
„Kondycja psychofizyczna bialskich 5-latków”
Szkoła Sportowych Talentów
PODSTAWY GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ DLA RODZICÓW
Co rodzic wiedzieć powinien !
DR BEST RADZI: PRZYGOTOWANIA DO SEZONU NARCIARSKIEGO 2018.
Przedmiot programu Założeniem programu jest realizacja 3-letniego programu profilaktyki wad postawy i schorzeń narządu ruchu w grupie dzieci uczęszczających.
TRÓJWYMIAROWY MODEL SYLWETKI CZŁOWIEKA
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ODKRĘGOSŁUPOWYCH PODSUMOWANIE 2017/ 18 DZIAŁANIA PLANOWANE NA 2018/ 19 ,,Galen” - I. i J. Bienkiewicz.
Wady postawy.
Zapis prezentacji:

GIMNASTYKA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNA

Moje dziecko ma wadę postawy I co dalej? Opracowała: mgr Danuta Maziarz

Tematyka Postawa ciała – definicja Cechy charakteryzujące dobrą postawę ciała Wada postawy i postawa wadliwa Wady postawy występujące u dzieci objętych gimnastyka korekcyjną Etapy rozwoju wady postawy Przeciwdziałanie wadom postawy Zalecenia dla rodziców Podsumowanie

Postawa ciała Postawa ciała, czyli sposób trzymania ciała w pozycji stojącej zmienia się w ciągu całego życia, w zależności od wieku, stanu zdrowia, płci, wagi i trybu życia.

Cechy prawidłowej postawy ciała 1. Proste ustawienie głowy. 2. Fizjologiczne wygięcia kręgosłupa. 3. Dobrze wysklepiona klatka piersiowa. 4. Dobrze podparta miednica. 5. Proste kończyny dolne i prawidłowo wysklepione stopy.

Wada postawy i postawa wadliwa Wada postawy, to odchylenie od ogólnie przyjętych cech postawy prawidłowej, właściwej danej kategorii wieku, płci i typu budowy. Postawa wadliwa to taki jej stan, w którym nastąpiło zdeformowanie kręgosłupa, klatki piersiowej, miednicy, kończyn dolnych.

Stopy płasko -koślawe Płaskostopie Kolana koślawe Kolana szpotawe

Klatka piersiowa lejkowata kurza

Skolioza z widocznym garbem żebrowym

Trzy okresy w rozwoju wady postawy Okres zmian czynnościowych - jedne grupy mięśni ulegają rozciągnięciu, inne skróceniu Okres powstawania przykurczy Okres zmian strukturalnych – czyli utrwalonych przykurczy W trzecim okresie likwidacja wady za pomocą ćwiczeń jest już niemożliwa. Ćwiczenia korekcyjne mogą w tym przypadku jedynie zapobiec dalszemu pogłębianiu się wady.

Przeciwdziałanie wadom postawy ZWRACAMY UWAGĘ NA NAWYKI I PRZYZWYCZAJENIA DZIECKA: - SZUKAMY PRZYCZYNY POWSTANIA WADY ? sposób siedzenia przy biurku sposób noszenia tornistra sposób poruszania się i sylwetkę dziecka Dbamy o prawidłowe żywienie i odpowiednią ilość snu Zapewniamy prawidłowe obuwie. Zachęcamy do aktywności ruchowej. Leczymy wszelkie schorzenia

PRAWIDŁOWE POZYCJE CIAŁA

Odpowiednia wysokość biurka

Sposób noszenia tornistra

Prawidłowo dobrane obuwie 1. ROZMIAR WIĘKSZY NIŻ RZECZYWISTA DŁUGOŚĆ STOPY DZIECKA 4. SZEROKI I WYSOKI CZUBEK 2. CHOLEWKA SIĘGAJĄCA NIECO PONAD KOSTKĘ 5. ELASTYCZNA, SPRĘŻYSTA PODESZWA 3. ZAPIĘCIE SIĘGAJĄCE NIECO W KIERUNKU CZUBKA

Ruch to zdrowie - aktywnie spędzajmy czas wolny od zajęć

Zalecenia dla rodziców Utrzymujemy stały kontakt z nauczycielem gimnastyki korekcyjnej. Interesujemy się postępami dziecka. Zapewniamy mu niezbędny sprzęt (laska, piłka, woreczek, kocyk) i miejsce do ćwiczeń w domu. Konsultujemy, czy prawidłowo wykonywane są zestawy ćwiczeń domowych. Uczestniczymy w zebraniach i zajęciach otwartych organizowanych przez nauczyciela gimnastyki korekcyjnej w szkole. Stosujemy się do zaleceń lekarza i nauczyciela.

Pamiętajmy! Proces korekcji wad postawy jest procesem żmudnym i długotrwałym. Dziecko nie poradzi sobie bez naszej pomocy. Przestrzeganie zasad profilaktycznych zalecanych dzieciom i młodzieży gwarantuje zdrowie w wieku późniejszym. Zapobieganie jest zawsze najskuteczniejszym i najtańszym środkiem.