Pętla do ... While C++ Źródło: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/Poziom-2/Petla-do-while/18.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie obiektowe
Advertisements

Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Część II
Programowanie obiektowe
Prowadzący: mgr inż. Elżbieta Majka
Reprezentacja danych w komputerze
Programowanie I Rekurencja.
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
Języki programowania C++
Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający,
Turbo pascal – instrukcje warunkowe, iteracyjne,…
Podstawy informatyki Informatyka stosowana Prowadzący: Grzegorz Smyk
Podstawy programowania
Java – programowanie obiektowe
#include #include main () { cout
PASCAL (2) dr Anna Kwiatkowska.
Programowanie obiektowe W2
Polsko – Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych
Schemat Hornera Mgr inż. Michał Szucki.
Klasy w C++. Deklaracja klasy class NazwaTwojejKlasy { //w tym miejscu piszemy definicje typów, //zmienne i funkcje jakie mają należeć do klasy. }; //tutaj.
Podstawy programowania
Podstawy informatyki 2013/2014
Programowanie strukturalne i obiektowe
Podstawy programowania. Język C i C++– podstawy Temat: 1
Instrukcje sterujące część 2
Generator analizatorów leksykalnych
Podstawy Programowania
Zadanie Dev C++.
Przekazywanie argumentów
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie strukturalne i obiektowe
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
Instrukcje iteracyjne
Instrukcja warunkowa i wyboru
Składnia instrukcji warunkowej if…
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Wykład 6 Informatyka MPDI 3 semestr JavaScript cd.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
Iteracje w C# Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
Temat 8: Pętle.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Powtórzenie wiadomości z C++ Robert Nowak.
Instrukcje wyboru.
Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.
Pętle Zajęcia 6.
Pętle – instrukcje powtórzeń
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
Podstawy informatyki Tablice Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Podstawy informatyki Zmienne, stałe Instrukcje sterujące Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Podstawy informatyki Preprocesor Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Podstawy informatyki Funkcje Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
Programowanie I Rekurencja.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Patryk Jasik pok. 415 GB Języki programowania Patryk Jasik pok. 415 GB
Programowanie I Rekurencja.
Język C++ Typy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego.
Zapis prezentacji:

Pętla do ... While C++ Źródło: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/Poziom-2/Petla-do-while/18

Do czego służą pętle? Pętla w największym uproszczeniu służy do powtarzania instrukcji, które chcemy by się wykonały więcej niż raz bez konieczności ich wielokrotnego pisania w kodzie. Przykładowo zamiast pisać: instrukcja1; instrukcja2; instrukcja1; instrukcja2; instrukcja1; instrukcja2; możemy zapisać to samo krócej informując kompilator, że blok instrukcji: ma się wykonać np. trzy razy.

Pętle są przede wszystkim najpotężniejszym narzędziem w ręku programisty. Dzięki pętlom możemy pisać kod krótszy, czytelniejszy i łatwiejszy w utrzymaniu. Wspomniane cechy są bardzo ważnymi atrybutami dla dobrego programisty. Ma on bowiem tworzyć krótki i zwięzły kod, który będzie jednocześnie łatwy w utrzymaniu.

Składnia pętli do ... While C/C++ do {     //... tu powtarzany kod } while( warunek_konczacy ); Kod, który ma być powtarzany umieszczamy wewnątrz bloku instrukcji, który jest poprzedzony słowem kluczowym do oraz zakończony słowem kluczowym while. Liczba powtórzeń instrukcji umieszczonych w bloku pętli do ... while jest zależna od warunku kończącego pętlę. Pętla do ... while zakończy się gdy warunek umieszczony w nawiasach zaokrąglonych zwróci wartość false. Istotną cechą pętli do ... while jest fakt, że kod zawarty między słowami kluczowymi do ... while zawsze conajmniej jeden raz. wykona się

Przykład 1 #include <iostream> using namespace std; int main() { int ile = 4; do cout << "Napis" <<endl; ile--; } while( ile > 0 ); system ("pause");

Przykład 2 #include <iostream> using namespace std; int main() { int ile; cout << "Ile razy wypisac napis? "; cin >> ile; if( ile > 0 ) do cout << "Poziomki" <<endl; ile--; } while( ile > 0 ); system ("pause"); }

Przykład 3 #include <iostream> using namespace std; int main() { int liczba; do cout << "Podaj liczbe 123 aby zakonczyc petle" <<endl; cin >> liczba; cout << "Podales liczbe " << liczba <<endl; } while( liczba != 123 ); cout << "Koniec" << std::endl; system ("pause"); }

Pętla while Składnia pętli while while (wyrażenie) instrukcja; Gdzie: wyrażenie – wyrażenie przyjmujące wartość logiczną „prawda” albo „fałsz” instrukcja – instrukcja pojedyńcza lub blok instrukcji

Zadanie 1 Program wyświetli znaki podane na ekranie do momentu aż podamy znak „k”. #include<iostream> usnig namespace std; main() { char z; cout<<”Podaj znak ”; cin>>z; while (z!=‘k’) } cout<<”Podales ”<<z<<”to koncze program”; system(”pause”);