Inauguracja drugiej części kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Młodzi Kierowcy 4 sierpnia 2009 www.uzyjwyobrazni.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w 2008 i w 2009 roku.
Advertisements

Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2012
Rekonstrukcja Zdarzenia Drogowego
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
UbezpieczONA 24 ubezpieczenie komunikacyjne dla kobiet.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów Czerwiec 2010.
Program aktywizacji zawodowej kobiet wychowujących dzieci Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
i Ochrony Zdrowia w pracy
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Kocham rower Publiczne Gimnazjum nr 3 w Żninie.
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
Warszawa, r.. * motocykliści – wiosna * młodzi kierowcy – lato * piesi – jesień ogólnopolska kampania społeczna,,Użyj wyobraźni 2009r.: Agenda.
Stan bezpieczeństwa na drogach woj. podlaskiego w I półroczu 2009r. KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BIAŁYMSTOKU 15 – 003 Białystok, ul. H. Sienkiewicza 65,
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Jestem odpowiedzialny za bezpieczeństwo
Wypadki przy pracy rolniczej związane z czynnikiem ludzkim – analiza przyczyn wypadków w świetle działalności Państwowej Inspekcji Pracy. Narada służb.
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ
EDI NET - badania.
To zaskakujące, ale… … motorem do uruchomienia platformy internetowej są…. problemy finansowe!* * z którymi boryka się tak wiele klubów sportowych...
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
A part of Business Consulting Sp. z o.o.
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
Ankieta Czy jesteś zadowolony z pracy TAK 45 % Samorządu Uczniowskiego Nie 55%
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Pijani kierowcy na polskich drogach
„WYPADEK TO NIE PRZYPADEK”
Ogólnopolska multimedialna Kampania „Wróć bez HIV” 2008/2009 Elżbieta Michalak -WSSE Olsztyn Opracowano na podstawie materiałów z KC ds. AIDS.
Rola litewskiej Policji w Narodowym Programie Poprawy Bezpieczeństwa Drogowego na Litwie Warszawa.
Lubią ryzyko… Są chwile, wciskam gaz i zegar przestaje mierzyć czas. Przez 5 minut szybkiej jazdy można przeżyć więcej niż inni przez całe życie.  Młodzi.
Podmiot realizujący projekt Sekretariat Krajowej Rady BRD Czas trwania kampanii 21 marca - 6 maja 2010 Kampania społeczna.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Komenda Powiatowa Policji w Mońkach
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.
Elementy geometryczne i relacje
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Bezpieczne wakacje autokarem mł. insp. Jacek Zalewski Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień od Alkoholu PZOZ Kampania Miasta Gdańska „Kieruj bez procentów” 2008 rok.
INNOWACYJNE AKCJE SPECJALNE i EVENTY
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Pasmo filmowe Wiesz Co Dobre
Bydgoszcz,
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE
Zapis prezentacji:

Inauguracja drugiej części kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Młodzi Kierowcy 4 sierpnia 2009 www.uzyjwyobrazni.pl

* „motocykliści” – wiosna * „młodzi kierowcy” – lato * „piesi” – jesień

Cel pierwszego etapu kampanii Motocykliści Sprowokowanie wśród motocyklistów (mało otwartych na argumenty spoza środowiska) dyskusji na temat bezpiecznej jazdy

Realizacja uruchomienie strony www.uzyjwyobrazni.pl - serca komunikacyjnego kampanii - ekspozycja 18 różnych plakatów promujących bezpieczną jazdę. promocja strony oraz zachęcanie do głosowania - kampania prasowa, internetowa, radiowa, PR-owa oraz na ulotkach rozdawanych przez policjantów. promocja bezpiecznej jazdy - kampania outdoorowa: emisja plakatu wybranego przez samych zainteresowanych

Efektywność www.uzyjwyobrazni.pl : w okresie 16.Kwiecień -10.maj (trzy tygodnie) 600 000 odsłon 52 606 unikalnych użytkowników 4 671 głosów w dyskusji 118 przesłanych projektów internautów 1493 komentarze na stronie Dyskusja o kampanii na dziesiątkach forów motocyklowych i portali ogólnych Szeroki oddźwięk medialny Kampania została nagrodzona w konkursie Marketingu Bezpośredniego Golden Arrow

Działania kontrolne policji wobec motocyklistów „motocykliści” – c.d. Działania kontrolne policji wobec motocyklistów I półrocze 2008 I półrocze 2009 wzrost / spadek % naruszenia ogółem 6511 7258 + 747 11% przekraczanie prędkości 1245 1980 + 735 59% nieprawidłowe wyprzedzanie 124 217 + 93 75% linii ciągłej 221 293 + 72 33% brak uprawnień 1310 1459 + 149 zatrzymanie dowodu rejestr. 768 1024 + 256 *- KSIP dane na dzień 28.07.2009r. 6

wypadki spowodowane przez motocyklistów „motocykliści” – c.d. wypadki spowodowane przez motocyklistów miesiąc I półrocze 2008 I półrocze 2009 wzrost/spadek % styczeń 10 3 -7 -70 % luty 31 -21 -67,7% marzec 47 53 6 12,8 % kwiecień 112 173 61 54,5 % maj 160 148 -12 -7,5 % czerwiec 199 121* -78 -39,2 % Razem 559 508 -51 -9,1 % *- SEWiK dane na dzień 24.07.2009r. 7

zabici w wypadkach spowodowanych przez motocyklistów „motocykliści” – c.d. zabici w wypadkach spowodowanych przez motocyklistów miesiąc I półrocze 2008 I półrocze 2009 wzrost/spadek % styczeń - luty 6 2 - 4 - 66,7% marzec 11 9 - 2 - 18,2 % kwiecień 16 33 17 106,3 % maj 23 21 -2 - 8,7 % czerwiec 31 20* -11 -35,5 % razem 87 85 -2,3 % *- SEWiK dane na dzień 24.07.2009r. 8

Problem Młodzi kierowcy (18-24 lat) statystycznie częściej niż inni użytkownicy dróg są sprawcami wypadków. 9 9

Codziennie, na polskich drogach młodzi kierowcy zabijają 3 osoby !!! 10

wiek sprawców wypadków drogowych „młodzi kierowcy” wiek sprawców wypadków drogowych grupa wiekowa wypadki zabici ranni populacja wskaźnik liczby wypadków na 10 000 populacji 0-6 38 39 2 560 022 0,15 7-14 608 14 656 3 302 503 1,84 15-17 700 40 885 1 553 575 4,51 18-24 9 357 1 018 13 588 4 248 186 22,03 25-39 12 656 1 242 17 019 8 663 554 14,61 40-59 9 650 927 12 903 10 814 283 8,92 60 i więcej 3 387 364 4 053 6 973 786 4,86 11

wypadki spowodowane przez „młodych kierowców” oraz ich skutki „młodzi kierowcy” – c.d. wypadki spowodowane przez „młodych kierowców” oraz ich skutki w latach 2006 - 2008 12

Wypadki spowodowane przez „młodych kierowców” oraz ich skutki „młodzi kierowcy” – c.d. Wypadki spowodowane przez „młodych kierowców” oraz ich skutki w I-szej połowie 2009 r. 13

„młodzi kierowcy” – c.d. główne przyczyny wypadków spowodowanych przez ,,młodych kierowców” w 2008r. 44 % 61 % 20 % 7 % 9 % 9 % 14 14

wypadki spowodowane przez „młodych kierowców” wg miesięcy „młodzi kierowcy” – c.d. wypadki spowodowane przez „młodych kierowców” wg miesięcy 15

wypadki spowodowane przez „młodych kierowców” wg dni tygodnia „młodzi kierowcy” – c.d. wypadki spowodowane przez „młodych kierowców” wg dni tygodnia 16

chęć zaimponowania rówieśnikom brak wyobraźni „młodzi kierowcy” – c.d. Okoliczności towarzyszące wypadkom powodowanym przez „młodych kierowców” alkohol i narkotyki brawura brak doświadczenia chęć zaimponowania rówieśnikom brak wyobraźni przecenianie własnych umiejętności skrajna nieodpowiedzialność 17

Młody kierowca tego auta przeżył … Jego 3 kolegów – niestety NIE !!! „młodzi kierowcy” – c.d. Młody kierowca tego auta przeżył … Jego 3 kolegów – niestety NIE !!!

SYNDROM MŁODEGO KIEROWCY: Szybka brawurowa jazda niedopasowana ani do warunków na drodze, ani do umiejętności Fascynacja jazdą samochodem jako nowym doświadczeniem i… rodzaj zabawy Problemy z samooceną, istotność opinii rówieśników: chęć imponowania innym Niskie umiejętności, wynikające z braku doświadczenia 19

Wyzwanie: bariera do pokonania Młodzi ludzie nie czują się odpowiedzialni za życie swoje i innych, bo nie mają świadomości, jak duże jest ryzyko, że ich brawura doprowadzi do tragedii Uświadomienie młodym kierowcom, że prowadzenie samochodu nie jest zabawą: ryzyko tragedii jest duże. 20

Młodzi kierowcy zabijają codziennie 3 osoby w Polsce* Główny przekaz Zasadnicza informacja z którą chcemy dotrzeć do odbiorcy: Młodzi kierowcy zabijają codziennie 3 osoby w Polsce* *) średnio statystycznie w przypadku kierowców w wieku 18-24 lata MŁODZI KIEROWCY Oczekiwana reakcja odbiorców komunikatu: Samochód to nie tylko zabawa, ale także ryzyko. Muszę jeździć ostrożniej. Zwrócenie uwagi na problem - wywołanie presji na młodych kierowców, by jeździli mniej ryzykownie BLISCY MŁODYCH KIEROWCÓW (RODZINA, ZNAJOMI) 21

Narzędzia/ schemat kampanii Spot reklamowy TV – stacje ogólnopolskie Kampania wspierająca on-line („Ankieta”): kieruje na stronę www.uzyjwyobrazni.pl Outdoor 290 nośników w całej Polsce głównym narzędziem aktywizacji grupy docelowej pozostaje: www.uzyjwyobrazni.pl umieszczanie i ocena projektów Plakaty w miejscach uczęszczanych przez młodych kierowców (dyskoteki, kluby, szkoły jazdy) Outdoor niestandardowy: grafiki na parkingach 22

Plakaty i prasa

24

Billboardy

Internet

Grafiki na parkingach

Dziękujemy Państwu za uwagę i przybycie