VI PRASKI FESTIWAL FILMÓW MŁODZIEŻOWYCH 27 marca 2013 Warsztat: Dźwięk w filmie Prowadzenie: A. Laura Prochot.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE
Advertisements

mikrofon i TY 1. Info o pochodzeniu programu mikrofon i TY.
TP S.A. Nakręć Reklamę Serca i Rozumu
Dźwiękowa Technika Studyjna
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
URZĄDZENIA PERYFERYJNE - WEJŚCIA
Filmy poklatkowe wykonane za pomocą programu SALSAJ
Konfiguracja napędów CD/DVD
w nauczaniu zintegrowanym
Bezpieczeństwo w sieci !
Poradnik rekrutacyjny 2013/2014 GIMNAZJALISTO! Z nami zaplanujesz swoją przyszłość. POMAGAMY, WSPIERAMY, UDZIELAMY PORAD.
T43 Montaż – sposoby, dokumentacja technologiczna i organizacja
W jaki sposób przygotować filmik edukacyjny?
Oferta Nasza Misja MulticamVision jest połączeniem technicznych czarodziejów i kreatywnych twórców - ludzi, którzy bawiąc się
Główne cechy systemu Integracja z systemem RCP Przejrzysty moduł raportowania pozwalający wyświetlać zarejestrowane zdjęcia wraz z raportem czasu pracy.
Wprowadzenie do obsługi programu PowerPoint
Witamy w galerii forum 750mm.pl. Wstęp Galeria forum została stworzona dla użytkowników w celu ułatwienia dzielenia się swoimi zasobami. Pozwala ona na.
Tablica interaktywna WIT
Maciej Kujawiński i Daniel Krystyniak, klasa 2G
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Proste nagrywanie przy użyciu programu HardDisk OGG.
Nie kradnij i nie daj się okraść!
The Grid 2 szkolenie 20 kwietnia 2013, Warszawa
Innowację realizują uczniowie klasy ID pod kierunkiem pani Grażyny Miętus.
Dodawanie efektów dźwiękowych do animacji j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
O MINACH I NIE TYLKO… Jakie zjawiska muzyczne zostały odwzorowane w Waszych rysunkach?
Jak stworzyć dobrą prezentację multimedialną?
Przygotowała Laura Górecka
KARTY DŹWIĘKOWE.
Montaż nieliniowy – montaż materiału obrazowego i dźwiękowego przy użyciu komputera, umożliwiający dostęp do każdego fragmentu materiału w dowolnym momencie.
Prezentacja w Power Point
1. Film dokumentalny Zadaj uczniom tworzenie filmu dokumentalnego zawierającego np. wypowiedzi ludzi pamiętających dawne czasy lub o zabytkach znajdujących.
Budowa wewnętrzna KOMPUTERA
KINO Fotografie i grafiki: Fotolia.com.
Komputer w naszym życiu
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
w prezentacji multimedialnej
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Tworzenie i obróbka filmów na potrzeby dydaktyczne z zakresu fizyki
JabTalk - instrukcja. Przyciski paska wypowiedzi – odtwarzanie i czyszczenie Pasek wypowiedzi – wyświetla wybrane symbole i pozwala na ich odtworzenie.
Metoda nauki czytania Przyłubskich
DEBATA SZKOLNA.  Korzystamy z komputera pod opieką rodziców lub nauczycieli.  Zgłaszamy dorosłym wszystko, co wydaje nam się podejrzane lub złe.  Korzystamy.
Bose On-Ear Komfortowe słuchawki nauszne Składane na płasko muszle słuchawek i regulowany pałąk Pojedynczy przewód podłączany do jednej ze słuchawek Adapter.
Dodawanie klipów i tekstu do projektu Ścieżka video i obrazów Ścieżka dźwięku – muzyka, efekty Tryb wyświetlania.
Czy to już uzależnienie?
Historia Filmu.
Multimedia w HTML5 Statyczne witryny internetowe 2TIa Marek Kwiatkowski.
InformatykaZakresrozszerzony Zebrał i opracował : Maciej Belcarz Obraz i edycja filmów.
Przepis na Fonoblog Czy wiesz, co znajduje się za rogiem Twojego domu? Czy znasz rytm życia najbliższej okolicy? Może chcesz nam o nim opowiedzieć? Zapraszamy.
Dokumenty audiowizualne – warsztaty 2008 Dobór oznaczeń odpowiedzialności w opisie bibliograficznym filmu.
Czym się zajmuje? Dźwiękowiec odpowiada głównie za to co możemy usłyszeć w filmach, radiach i telewizji. To on zajmuje się tym, aby wszystko związane.
Jak nakręcić dobry film z podróży? KRÓTKI PORADNIK.
Proces produkcyjny i technologiczny
Linia 100V.
Nasze pierwsze kroki w odkrywaniu fotografii. Instrukcja do ćwiczenia 1.Przygotowanie aparatu (włożenie filmu) 2.Ustawienie obiektu/osoby fotografowanego.
Northwind Traders Kim jesteśmy Podtytuł broszury lub dewiza firmy
W projekcie trwającym od marca do czerwca udział wzięli uczniowie klasy Vb
TP S.A. Nakręć Reklamę Serca i Rozumu
Karta produktowa MODECOM MC-1500 HF.
ROLA MUZYKI W FILMIE.
Telekomunikacja Bezprzewodowa (ćwiczenia - zajęcia 8,9)
Miniprzedsiębiorstwo I Liceum ogólnokształcące w jaworznie
Wolontariusz roku.
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zapis prezentacji:

VI PRASKI FESTIWAL FILMÓW MŁODZIEŻOWYCH 27 marca 2013 Warsztat: Dźwięk w filmie Prowadzenie: A. Laura Prochot

O czym tu będzie mowa? 1. Plan zdjęciowy z nagraniem dźwięku -> organizacja planu -> sprzęt dźwiękowy -> metody pracy 2. Organizacja materiałów dźwiękowych po fazie zdjęć i etapy udźwiękowienia. 3. Ogólne wytyczne dotyczące zgrania finalnego. 4. Ogólne zasady stosowania muzyki w filmie.

Czas to pieniądz

1.Plan zdjęciowy z nagraniem dźwięku -> organizacja planu grafik nagrań z dźwiękiem - kiedy i w jakich warunkach jesteśmy potrzebni Powinniśmy uwzględnić możliwie najwięcej danych (np. pogoda, warunki akustyczne) na temat danego miejsca: gdzie i kiedy będziemy robić zdjęcia oraz nagrywać dźwięk. pomieszczenia, czy plenery? -> przystosowanie akustyczne miejsca przygotowanie swojego ubrania oraz przygotowanie ubrań aktorów i rekwizytów (praca mikrofonów na planie)

- rejestrator dźwięku i/lub przenośny mikser - mikrofony - mikroporty - tyczki - kable - komplet przejściówek - słuchawki - akcesoria dodatkowe: baterie, klipsy do kabli, taśmy klejące, nożyczki i materiały do adaptacji miejsca: np.folia, kawałki filcu, koce, styropian... Uwaga: Używajmy sprzętu, który znamy i jest najlepszej jakości technicznej !!! -> sprzęt na planie (dźwięk)

-> metody pracy Nagrywanie dźwięku na planie: -> ostateczny wybór ilości i jakości sprzętu nagrywającego, dostosowanego do sceny -> ustawienie odpowiednich parametrów nagrania: poziom nagrywania w dB, czułość mikrofonu Uwaga na odpowiednią głośność i bliskość dźwięku !!! sygnału przesterowanego nie można naprawić !!! - wybranie metody nagrywania (numeracja scen i ujęć, nagrania pojedyncze lub zbiorowe, nagrania różnych ustawień położenia mikrofonów) - notatki z planu - kopie zapasowe i porządek plików

Warto pamiętać, że: -> Cisza na planie, to CISZA na planie!!!! = święty komunikat ;) im więcej materiałów wyniesiemy z planu, tym lepiej dla późniejszego etapu produkcji Uwaga na telefony komórkowe!!!!

Cel nagrania dźwięku na planie Celem nagrania jest zebranie możliwie najwięcej informacji dźwiękowych Rada: -> oszacujmy składowe danego ujęcia dźwiękowego i nagrajmy wszystkie zdarzenia osobno na zupełnie oddzielne ścieżki również z różnym położeniem mikrofonów (dół, góra, ujęcia zza kamery, itp..) Ćwiczenie 1: Wyobraź sobie, że musisz nagrać dialog dwóch osób na parkingu przed ruchomym sklepem. Ćwiczenie 2: Jesteś w lesie, nad jeziorem jest piękna wiosenna pogoda. Małe dziecko bawi się i śpiewa piosenkę. -> jakie warstwy nagramy w obu przypadkach?

2. Organizacja materiałów dźwiękowych po fazie zdjęć i etapy udźwiękowienia -> Etapy pracy: a.) zgranie wszystkich materiałów w odpowiedniej synchronizacji z obrazem pod np. klaps, kod czasowy, inne ustalenia > wydzielenie warstw: obrazu i dźwięku Uwaga: Do etapu post-produkcji dźwięku, materiał powinien trafić w postaci: kompletnego (klatkowo) obrazu oraz dźwięk synchroniczny z tym obrazem tzw.100% z planu i dźwięk rozłożony na max ilość ścieżek. To jest tak naprawdę dopiero początek pracy nad właściwą ścieżką dźwiękową.

c.d. b.) przesłuchanie materiałów i oszacowanie, które mogą zostać, a które musimy wymienić -> warstwowe ułożenie ścieżek w sesji i opisanie materiałów, np. wg. następującej kolejności: 1: obraz 2: pilot (np. 100% z planu, np. kamera) 3: dialogi 4: muzyka 5: efekty synchroniczne 6: efekty niesynchroniczne 7: atmosfery, itp.

c.d c.) decyzja o dogrywkach, np. postsynchrony dialogów d.) stworzenie w programie do montażu sesji głównej i kilku dodatkowych, w przypadku materiału bardzo rozbudowanego, np. sesja dialogowa, sesja efektów synchronicznych, sesja atmosfer, itd. Ważne jest takie poukładanie materiału, aby łatwo się poruszać w sesji i nie obciążać zbytnio procesora komputera ( zwłaszcza w przypadku użycia dużej ilości ścieżek i pluginów)

c.d. e.) praca nad jakością dźwięku, po etapie logistycznego rozmieszczenia ścieżek -> istotne elementy prac: - odszumienie ścieżek - wysterowanie głośności, czyli wzajemne proporcje całego obrazu dźwiękowego - praca nad jakością poszczególnych ścieżek (jakość brzmienia; barwa i poprawność dźwięków) - ustalenie przestrzenności poszczególnych scen i całości - wgranie muzyki (osobna ścieżka)

f.) wstępne zgranie materiału dźwiękowego -> istotne elementy prac: minimalizacja ścieżek efektowych i doprowadzenie do uzyskania: - jednej ścieżki dialogów - jednej ścieżki muzyki - kilka tematycznych ścieżek efektowych lub jednej całościowej jeśli się da - ustalenie parametrów zgrania finalnego - mastering filmowy

Komentarz: Powyższe prace stosujemy: Tak - film krótkometrażowy - film fabularny - serial telewizyjny... Nie - film dokumentalny (nie zawsze, to zależy od formy i przeznaczenia) - krótki reportaż/ news (głównie montaż z 100% na równi z obrazem; brak zespołu dźwiękowego na planie)...

3. Ogólne wytyczne dotyczące zgrania finalnego. Całościowe przeglądnięcie materiału pod kątem jakości obrazu i dźwięku. Dokonanie ostatnich poprawek i wykonanie zgrania finalnego. Kolejność głośności warstw: -> dialogi -> muzyka -> efekty i atmosfery Pamiętajmy, że: żadna warstwa nie może siebie zakłócać.

c.d. Rada: Róbmy takie filmy, jakie sami chcielibyśmy oglądać

4. Ogólne zasady stosowania muzyki w filmie. W jaki sposób możemy pozyskać muzykę do filmu: a.) możemy skorzystać z gotowej, już skomponowanej i nagranej muzyki b.) możemy skomponować muzykę i ją nagrać sami Muzyka powinna być przemyślana, gdyż zawsze dostarcza nam jakichś informacji.

Dziękuję za uwagę ! Film and Art Production Kontakt: