Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 Stan przygotowania miasta Poznania
Stadion Miejski - modernizacja zakończenie budowy tzw. drugiej trybuny (6.531 miejsc) – luty br.; stadion obecnie mieści 23.655 miejsc siedzących, z czego 8.124 jest zadaszonych (tzw. czwarta trybuna); organizacja ME do lata 19, lipiec 2006 r., bardzo wysokie oceny UEFA; stadion mieścić będzie 50.000 miejsc siedzących (całość zadaszona); organizacja finału Pucharu UEFA w 2010 roku (pierwszy test); koszt modernizacji od 2007 roku 400 mln zł.
Inwestycje komunikacyjne poza Poznaniem dokończenie budowy autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka. I
Inwestycje komunikacyjne poza Poznaniem przyspieszenie budowy drogi ekspresowej S5 (Wrocław – Poznań – Bydgoszcz) szybkie połączenie trzech miast - gospodarzy: Wrocław – Poznań – Gdańsk; dogodne poruszanie się kibiców. I
Inwestycje komunikacyjne poza Poznaniem modernizacja dróg łączących Poznań z centrami treningowymi, w tym zwłaszcza z Grodziskiem Wlkp. i Wronkami. I
Infrastruktura – komunikacja Rozbudowa infrastruktury komunikacyjnej do 2012 roku w Poznaniu
Infrastruktura – III rama komunikacyjna
Infrastruktura – III rama komunikacyjna Budowa III ramy komunikacyjnej oznacza: bezkolizyjny dojazd do stadionu; usprawnienie dojazdu do autostrady A2; skomunikowanie autostrady z lotniskiem Ławica. Inwestycje: budowa III ramy komunikacyjnej w Poznaniu od węzła Lutycka do węzła Głogowska (odcinek od ul. Dąbrowskiego do ul. Głogowskiej); przebudowa istniejącej ul. Lechickiej – Lutyckiej – (droga krajowa nr 92 - węzeł Lutycka – węzeł Obornicka) jako fragmentu III ramy komunikacyjnej miasta Poznania odcinek IA od ul. Dąbrowskiego do ul. Obornickiej; przebudowa istniejącej ul. Lechickiej (droga krajowa nr 92 - węzeł Obornicka - węzeł Naramowicka) jako fragmentu III ramy komunikacyjnej miasta Poznania odcinek IB od ul. Obornickiej do ul. Naramowickiej; przebudowa istniejącej ul. Lechickiej – Bałtyckiej (droga krajowa nr 92 - węzeł. Naramowicka – węzeł Antoninek) jako fragmentu III ramy komunikacyjnej miasta Poznania odcinek I C , D od ul. Naramowickiej do ul. Warszawskiej; budowa III ramy komunikacyjnej w Poznaniu na odcinku od węzła Hetmańska do węzła Antoninek odcinek od ul. Hetmańskiej do ul. Warszawskiej; budowa III ramy komunikacyjnej w Poznaniu od węzła Głogowska do węzła Hetmańska odcinek od ul.Hetmańskiej do ul. Głogowskiej.
Infrastruktura – komunikacja Rozbudowa infrastruktury komunikacyjnej do 2012 roku w Poznaniu rozbudowa i modernizacja kluczowych węzłów komunikacyjnych w mieście: przebudowa ciągu ulic Polska – Bułgarska – etap II – ul. Bułgarska od ul. Marcelińskiej do ul. Ptasiej; przebudowa ul. Bukowskiej na odcinku od III ramy komunikacyjnej do granicy miasta wraz z budową dojazdu do terminalu Cargo - Port Lotniczy Ławica; zakończenie II ramy komunikacyjnej (Nowe Zawady) wraz z przedłużeniem trasy tramwajowej od Zawad do stacji kolejowej Poznań Wschód”; przedłużenie trasy PST do Dworca Zachodniego; budowa trasy tramwajowej os. Lecha - Franowo wraz z nową zajezdnią tramwajową; przebudowa ul. Dolna Wilda od ul. Hetmańskiej do autostrady A2; przebudowa układu komunikacyjnego Ronda Starołęka; przebudowa drogi 184 Poznań Szamotuły na terenie miasta Poznania (odcinek od ul. Lipowej do Podjazdowej); przebudowa wiaduktu Antoninek w Poznaniu w ciągu drogi krajowej nr 92.
Centra treningowe oraz zakwaterowanie zaproponowane centra treningowe: Wronki, Grodzisk Wlkp., Szamotuły, Opalenica, Pniewy, Swarzędz, Pobiedziska, Poznań; centra treningowe we Wronkach i Grodzisku Wlkp. spełniające obecnie wszystkie wymogi UEFA; miejsca organizacji ME do lat 19, lipiec 2006r.
Transport miejski Mamy już: 24 niskopodłogowych tramwajów; 268 niskopodłogowych autobusów; transport miejski był bardzo często wykorzystywany podczas wielu między. imprez sportowych. Planujemy: zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego. Planowany koszt 450 mln zł; odnowę infrastruktury transportu publicznego w związku z organizacją Euro 2012 w Poznaniu. Planowany koszt 65 mln zł.
Transport – Port Lotniczy Ławica modernizacja lotniska; szybkie i bezkolizyjnej połączenie z centrum miasta; zwiększenie połączeń krajowych (zwłaszcza z Gdańskiem i Krakowem) oraz międzynarodowych; obsługa dodatkowych samolotów i pasażerów; przystosowanie infrastruktury lotniska do wszystkich wymogów UEFA; 2012 - przepustowość 3,0 mln pasażerów rocznie.
Transport – Dworzec Kolejowy gruntowna modernizacja dworca kolejowego; modernizacja węzłów kolejowych Poznań-Kiekrz i Poznań-Górczyn; modernizacja kluczowych węzłów kolejowych; nowe połączenia kolejowe; dogodne i szybkie połączenia kolejowe z miastami-gospodarzami Euro 2012.
Transport – Dworzec PKS trwa proces prywatyzacji dworca; skomunikowanie dworca PKS z dworcem PKP. Wizualizacja Dworca PKS po modernizacji. Źródło: PKS Poznań