PREZENTACJA MULTIMEDIALNA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH W RAMACH PROGRAMU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Psycholog szkolny.
Advertisements

Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Klasa „0” Szkoła Podstawowa nr 192
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Wybrane techniki wykonywania ozdób i przedmiotów z papieru
Techniki papieroplastyczne Kamila Korzekwa Paulina Grzyb kl. I b.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PRAWA CZŁOWIEKA.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
15 czerwca 2012 r. Gimnazjum nr 132 z Oddziałami Integracyjnymi
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
„Szkoła w ruchu” cyt…”Ruch jako lek nie ma substancji ani opakowania. Substancją tego leku jest pomysł zrodzony z nauki i doświadczenia. Przekazanie.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Dbanie o higienę jest ważnym działaniem profilaktycznym, uczymy tego nasze dzieci.
OTO MY Otwarci na wiedzę uczniowie Patrzący sercem nauczyciele Czuwająca nad całością dyrekcja: J. Bożek J. Małczak I. Milanowska Czuwająca nad całością.
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
SMAKI ROSJI w Szkole Podstawowej nr 100
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
ORIGAMI Klasa V a.
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
„Dzielimy się doświadczeniami”
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
ORIGAMI. Co to jest origami? Origami – sztuka składania papieru, pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Gimnazjum nr 5 im. Króla Władysława Jagiełły w Łodzi adres: ul. Sienkiewicza Łódź tel. tel strona.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ AL. PIŁSUDSKIEGO ŁÓDŹ tel. / fax – 35 – 76
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Programowanie dla każdego
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Szkoła Promująca Zdrowie
Curlicue - origami kinetyczne
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Co to jest origami ? 2. Wybrane rodzaje technik twórczych
Świetlica – czas zabawy !
Zapis prezentacji:

PREZENTACJA MULTIMEDIALNA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH W RAMACH PROGRAMU "NADAJ ŻYCIE ZWYKŁEJ KARTCE PAPIERU" PREZENTACJA MULTIMEDIALNA DOTYCZĄCA PRZEBIEGU ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH W RAMACH PROGRAMU "SZKOŁA BEZ PRZEMOCY"

DALEKOWSCHODNIE KORZENIE SZTUKI ORIGAMI Składanie papieru, traktowane obecnie jako bardzo przyjemne hobby, stanowiło niegdyś bardzo ważny element obyczajów i kultury ludów Dalekiego Wschodu. W starożytnych Chinach – kolebce origami – papierowe formy zwierząt, roślin czy przedmiotów wkładane były do grobowców lub palone na stosach pogrzebowych. Nie jest prawdą, iż papier składano wyłącznie w Japonii. Już w VIII w. chiński poeta Tu Fu w swym poemacie o obyczajach i życiu wsi zawarł krótką notatkę o składaniu papieru, która jest najprawdopodobniej pierwszą w świecie informacją o origami zawartą w literaturze. Samo słowo origami powstało później i jest typowym japońskim słowem. Jest również prawdą, iż sztuka origami jest najbardziej charakterystyczna właśnie dla kultury Japonii. W tym kraju dzieci już w przedszkolach składają tradycyjne formy papierowe, czyli origami przestrzenne z kwadratu. Podczas święta chłopca japońskie dzieci modelują papierowe karpie. Aby pogratulować sukcesu Japończycy składają gratulacyjnego żurawia o nazwie kotobukizuru. Lecący żuraw jest symbolem organizacji zrzeszającej miłośników składania papieru w Japonii.

W naszym kraju istnieje Polskie Centrum Origami. ORIGAMI WSPÓŁCZEŚNIE Obecnie składanie papieru jako sposób spędzania wolnego czasu, zabawa czy forma wspierania kształcenia jest znane i lubiane w prawie wszystkich krajach świata. Kreatorzy, czyli twórcy nowych form origami, to nie tylko mistrzowie origami z Japonii. Są wśród nich Amerykanie, Włosi, Węgrzy, Hiszpanie, Włosi. Na całym świecie powstają stowarzyszenia miłośników origami, które organizują wystawy, kongresy, warsztaty dla dorosłych i dzieci. Origami podoba się także Polakom. Niektórzy składają papierowe figurki w oparciu o własne pomysły lub schematy zaczerpnięte z książek czy ciekawych stron internetowych. W naszym kraju istnieje Polskie Centrum Origami.

Zajęcia origami w naszej szkole połączone były z muzykoterapią oraz warsztatami pedagogicznymi. Na poszczególnych spotkaniach uczniowie poszerzali swą wiedzę między innymi z zakresu historii papieru i sztuki origami. Nauczyli się składać proste modele. Dowiedzieli się na czym polega sztuka origami płaskiego z koła, trójkąta i kwadratu. Zapoznali się także z techniką origami przestrzennego z koła i kwadratu.

CEL GŁÓWNY ZAJĘĆ: CELE SZCZEGÓŁOWE: poprawa kontaktów między dziećmi, pogłębianie relacji międzyludzkich, kształtowanie cech społecznych wśród uczniów Sportowej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Józefa Jaworskiego w Aleksandrowie Łódzkim CELE SZCZEGÓŁOWE: zorganizowanie zajęć pozalekcyjnych z zakresu umiejętności składania papieru – origami zdobycie umiejętności w zakresie poznawania nowych technik składania papieru wspieranie sprawności manualnej efektywne wykorzystanie czasu wolnego kształtowanie i rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, komunikatywności, korzystania z informacji zorganizowanie konkursów, przeglądów rozwijanie wyobraźni i logicznego myślenia uspołecznienie dzieci pogłębienie relacji międzyludzkich dowartościowanie dziecka poprzez szybki sukces przyswojenie zasad konsekwencji w swoim postępowaniu

TEMATYKA WARSZTATÓW PEDAGOGICZNYCH: Sposoby rozładowania stresu, zajęcia z muzyką relaksacyjną. Jestem kimś ważnym – wzmacnianie poczucia własnej wartości. Ja – ty komunikacja interpersonalna. Moja, twoja czyja ta agresja? Jestem, umiem …. – podsumowanie zajęć.

WARSZTATY PROWADZIŁY Pani Renata Mrozińska Pani Grażyna Wrońska

NA WARSZTATACH...

ORIGAMI PŁASKIE Z KOŁA Origami płaskie z koła nie jest jeszcze zbyt popularne na świecie. To technika składania i komponowania wieloelementowych modeli papierowych z trafnie dobranej liczby kół, to znaczy takiej, aby kształt docelowy formy powstał przy użyciu jak najmniejszej liczby kolistych płaszczyzn origami. Składanie rozpoczynamy od uważnego przyjrzenia się modelowi zamieszczonemu na planszy czy zdjęciu. Po analizie wybieramy odpowiednią liczbę kół, decydując jednocześnie o ich wielkości i kolorach. Zginamy koła i komponujemy wybrany model, najlepiej na kolorowym kartonie. Jeżeli forma nam się podoba, przyklejamy ją niewielką ilością kleju tak, aby koła pozostały niezlepione. Gotowa składanka z kół powinna lekko odstawać od powierzchni, aby można odgiąć wszystkie koła i zauważyć sposób konstruowania modelu.

Oto efekty naszej pracy. Ola wykonała wiewiórkę, Marlenka pingwina.

Uczniowie klas czwartych, piątych i szóstych w trakcie warsztatów

Roksana - nasza mistrzyni w origami Przemek i Patryk zmagają się w żółwim tempie z papierowym ślimakiem Roksana - nasza mistrzyni w origami

Ada z pomocą pani pedagog Maja zastanawia się, czy złożyła kompletuje smoka Maja zastanawia się, czy złożyła już całą wiewiórkę, zaś Gosia studiuje instrukcję wykonania żabki

ORIGAMI PŁASKIE Z KWADRATU W technice tej model origami wykonany jest z kilku poskładanych w odpowiednie formy kwadratów. Docelowa forma origami powstaje po zestawieniu poskładanych kwadratów w zwartą, jednolitą kompozycję. Formy pozaginanych kwadratów na modelu zachodzą na siebie, mogą łączyć się krawędziami, czasami układają się warstwami naprzemiennie. Po zakończeniu procesu modelowania i kompozycji, przy użyciu niewielkiej ilości kleju poskładane kwadraty w modelu podklejamy do tła, ale tylko w miejscach, które do niego przylegają. Istotą tej techniki jest składanie, modelowanie i kompozycja, a nie wyklejanie. Nie wszystkie poskładane kwadraty w modelu muszą być podklejone. Podklejamy tylko te miejsca, które zapewnią utrzymanie zwartej kompozycji na kartonie. Bardzo często w modelach płaskich z kwadratu występują już formy, które mają swe zastosowanie jako bazy wyjściowe w origami przestrzennym. Bardzo często stosuje się w technice origami płaskie z kwadratu np. bazę lody.

Ta uśmiechnięta dziewczynka to Maja - naczelny pracuś w grupie. Trzeba przyznać, że osa w jej wykonaniu budzi podziw...

Po konsultacji z Emilką Ania złożyła pajacyka. Małgosia założyła własne papierowe akwarium

ORIGAMI PRZESTRZENNE Z KWADRATU Origami przestrzenne z kwadratu to najsłynniejsza i klasyczna technika składania papieru, która polega na tworzeniu modelu zawsze z jednej tylko kwadratowej płaszczyzny origami. W zależności od zastosowania do budowy modelu liczby zgięć, w technice tej występują formy origami bardzo proste przeznaczone do pracy z dziećmi, modele o bardziej skomplikowanej i mniej symbolicznej strukturze oraz formy tak precyzyjne, iż przy zastosowaniu odpowiedniego koloru papieru wraz z fakturą dobrze, starannie złożony model np. wybranego robaka, niczym się nie różni od prawdziwego żywego stworzenia. Bardzo wielu miłośników tej techniki prześciga się w tworzeniu właśnie skomplikowanych modeli. Największym mistrzem tej techniki uznanym na całym świecie był nieżyjący już Akira Yoshizawa. Uważał, że w swych modelach oprócz zgięć tworzących kształt zamknięte są dusze przedstawionych przez model postaci.

PRACUJEMY BEZ WYTCHNIENIA...

FESTYN RODZINNY Jak co roku z okazji Dni Aleksandrowa i Dnia Dziecka na terenie naszej szkoły odbył się Festyn Rodzinny. Przy pięknej pogodzie spotkali się: dyrekcja, nauczyciele, rodzice i uczniowie, by aktywnie i miło spędzić czas, który uprzyjemniały liczne występy, konkursy i rozgrywki sportowe. Jedną z wielu atrakcji były prowadzone przez uczniów warsztaty origami. Oto kilka zdjęć, które potwierdzają, że wszyscy świetnie się bawili.

WSZYSCY - DOROŚLI I BARDZO MALI - CHĘTNIE ORIGAMI SKŁADALI...

KONIEC