Gry dydaktyczne z fizyki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Autor prezentacji: Piotr Beling
Advertisements

PROTOKÓŁ LIBERO. PRZEPISY 26 ASYSTENT SEKRETARZA 26.2 OBOWIĄZKI - Zapisuje zastępowanie zawodników z udziałem Libero.
Instrukcja kodowania arkuszy
Jak zostać młodym emerytem?
Zliczanie III.
BINGO MATEMATYCZNE 2011 RÓWNANIA
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
KOSZYKÓWKA.
AMBER. CEL -Podbicie jak największej ilości zamków i wiosek -Obronienie swojego zamku przed sąsiadami.
W ramach Akademii Uczniowskiej realizowałyśmy projekt edukacyjny.
Pytania nie są trudne, więc nie oszukuj patrząc na odpowiedzi. Następująca gra składa się z 4 pytań, które pozwolą Was zakwalifikować jako "zawodowców.
Algorytm mini-max.
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki
USTAWIENIE W CZASIE GRY
A. Sumionka. Starodawna gra marynarska; Gra dwu i wieloosobowa; Gracze wykonują ruchy naprzemian; Złożona ze stosów, w których znajduje się pewna ilość
Dwa ognie Katarzyna Walczyk.
Karnawał Z grą w „ chińczykOle „.
RACHUNEK PRAWDOPODOBIEŃSTWA
Kombinatoryka w rachunku prawdopodobieństwa.
DOŚWIADCZENIA LOSOWE.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Zasady przywiązywania układów współrzędnych do członów.
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
INSTRUKCJA DO GRY 1. Gra przeznaczona jest dla maksymalnie trzech graczy. 2. Celem gry jest dotarcie do ostatniego pola, oznaczonego napisem „META”, szybciej.
W świecie sieci Wskazówki Informacje dodatkowe Przygotowanie do gry
K o s t k a i k a R u b.
Kości zostały rzucone…
Generatory pomocy multimedialnych
Gry m atematyczne Autorzy: Karolina Ziajka Julia Szkółka.
,,Dzień sportowy’’ Uczniowie wykonujący projekt Kl. IIa:
NIM gra Beata Maciejewska Monika Mackiewicz.
Wskazówki Przygotowanie do gry Elementy gry Historia Twórcy Copy Right Notice Informacje dodatkowe Zagraj!!! W świecie sieci.
Kości zostały rzucone Suma oczek.
Opracowały: Katarzyna Celarek V b Natalia Celarek V a.
Gra 1x1 z elementami szybkości + uporządkowany „chaos”
Publiczne Gimnazjum w Babimoście kl. 3D Numer porządkowy: 18.
„Nie taka matma straszna;-)” Zagadka nr 4 Do trzech identycznych koszy włożono kule. Do pierwszego tylko kule białe, do drugiego tylko kule czarne, a.
GRA CHOMP. Czym jest chomp? Jest to gra dla dwóch osób, rozgrywana na prostokątnej tablicy, zwanej „tabliczką czekolady”
Autor: Michał Salewski
Rozwiązanie zagadki nr 4
1.Teleturniej „Trzymaj Formę” będzie rozłożony na 3 ciekawe etapy. 2.Zostaniecie podzieleni na 4 kolorowe drużyny 3. Każdy kto wykrzyczy prawidłową odpowiedź.
Monopol Wykonały: Natalia Tyburska Marcelina Falkowska.
Tajemnicze pismo Potrzebne: Działanie
PRZEPISY GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ ARTYKUŁ XII CZĘŚĆ DRUGA Szkolenie kandydatów na sędziów piłki nożnej – KURS 2010 Opracował: Tomasz Radkiewicz.
Copyright (c) PortalMatematyczny.pl. Strona Główna Co to jest hazard ? Gry hazardowe Legenda: Slajd końcowy Strona G ł ówna Przejdź do strony głównej.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
SPORT, ZABAWY NASZYCH DZIADKÓW Jagoda Kotlicka Klasa VI b.
Sprawozdanie z wykonania zadania nr 2 Województwo – PODLASKIE Miasto – JUCHNOWIEC GÓRNY Szkoła – ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W JUCHNOWCU GÓRNYM.
Z dumą prezentujemy produkt miniprzedsiębiorstwa IV LO Games: IV LO Trading Card Game.
Nowa Jakość Gry III Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Bielsku-Białej Opiekun: prof. Anna Janczewska
Zdarzenia losowe. Opracowanie: Beata Szabat. Zdarzenia losowe. Często w życiu codziennym używamy określeń: - to jest bardzo prawdopodobne, - to jest mało.
ZASADY GRY: Kierunki programowe ZHP. CEL GRY Zrealizowanie (zdobycie) wszystkich kierunków programowych, poprzez cechy metody harcerskiej.
Paulina Grad Natalia Mirkowska. Rachunek kosztów zmiennych i pełnych. Rachunek kosztów zmiennych- Każdy system rachunku kosztów, przy którym następuje.
SET gra karciana polegająca na znajdywaniu trójek kart (ang. set – „zestaw”).
OPRACOWANIE: Komisja Szkoleniowa Kolegium Sędziów w Lesznie.
Bartosz Knapik GRY Planszowe.
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
Moje Top 3 Gier Planszowych
Bioróżnorodność wokół nas
TURNIEJ WSI Gierłachowo
AMBER.
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2018
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2018r..
G Staś Toporkiewicz
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
Zapis prezentacji:

Gry dydaktyczne z fizyki Zespół badawczy p6f II Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kociewskiej w Starogardzie Gdańskim

„NAUKA NIE MUSI BYĆ NUDNA”

Zespół badawczy p6f Zespół 1 „Karty fizyczne” Agata Nierzwicka Piotr Strójwąs

Zespół badawczy p6f Zespół 2 „Fizyczny Piotruś” Krzysztof Pułacz Marcelina Bukowska

„Fizol- gra planszowa” Zespół badawczy p6f Zespół 3 „Fizol- gra planszowa” Katarzyna Chyła Dominika Gdaniec

Zespół badawczy p6f Zespół 4 „Omnibus fizyczny” Mariusz Kwarciński Michał Naleziński Patryk Marks

Karty fizyczne Gara zawiera dwa rodzaje kart: z pytaniami i odpowiedziami. Tematem głównym jest akustyka. Zasady gry Pomiędzy uczestników rozdane zostają karty zawierające odpowiedzi. Osoby grające mają wgląd jedynie w przyznane im karty. Karty z pytaniami zostają kolejno odsłaniane. Karta z pytaniem pasuje tylko do jednej karty z odpowiedzią. Uczestnik mający prawidłową odpowiedz do karty z pytaniem zabiera ją. Osoba która jako pierwsza zbierze wszystkie pytania do swych odpowiedzi wygrywa. Jeżeli uczestnicy nie mogą dopasować odpowiedzi do karty z pytaniem to zostaje ona przesunięta na spód tali kart z pytaniami i odsłonięte zostaje kolejne pytanie.

KARTY FIZYCZNE

Fizyczny Piotruś Fizyczny Piotruś – prosta gra karciana przeznaczona dla każdego, w której uczestniczyć może od 2 do 4–5 graczy. Talia do gry zawiera 25 kart: 12 par jednostek fizycznych wraz z opisem oraz "Alberta Einstein’a", niemającego pary. Pary na obrazkach dobiera się kierując się wiedzą z fizyki. Dobieramy w następujący sposób: np. kartę z oznaczeniem „1Pa” łączymy w pare z kartą „ciśnienie” itp. Zasady gry są bardzo podobne do klasycznego „Czarnego Piotrusia” . Rozdawane są wszystkie karty kolejno wszystkim graczom. Bez znaczenia jest fakt, że nie wszyscy otrzymają tę samą liczbę kart. Można też poprzestać na rozdaniu tylko po cztery lub pięć. Z otrzymanych kart należy wyjąć i odłożyć na bok wszystkie otrzymane pary. Odkładane pary można pokazać innym graczom w celu sprawdzenia, czy gracz nie pomylił się w doborze pary, co młodszym dzieciom może się przydarzyć. Następnie dochodzi do fazy drugiej: każdy gracz kolejno, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dobiera sobie po jednej karcie: jeśli na początku nie rozdano wszystkich, to dobiera się z nierozdanej kupki, jeśli tej już nie ma – to dobiera się kolejno – na chybił trafił – karty od gracza siedzącego po prawej stronie, wyciągając je z trzymanego przez niego wachlarza kart. Gracz nie widzi, jaką kartę wyciąga. Jeśli dobrana karta pasuje do pary z inną posiadaną – całą parę, tak jak w poprzedniej fazie, gracz odkłada na bok. Czynności te wykonują kolejno wszyscy gracze aż do skutku: jeśli gracz mający w ręce tylko jedną kartę wyciągając od sąsiada natrafi na uzupełnienie swojej do pary – odkłada ją i zostaje bez żadnej karty, podobnie jak ten, od którego sąsiad ma wylosować kartę, a trzyma w ręce tylko jedną. Gracze, którzy pozbyli się kart – wychodzą z rozgrywki: ten z nich, który pierwszy się pozbędzie wszystkich kart – wygrywa. Ostatni zawsze pozostaje ten, który po pozbyciu się przez wszystkich graczy wszystkich par zostaje z "Einstein’em" w ręce. Ten właśnie przegrywa.

FIZYCZNY PIOTRUŚ TALIA 1 TALIA 2

Fizol – gra planszowa Opis gry: 1.W grze mogą brać udział od 2-6 osób. 2.Każdy z uczestników rzuca kostką. Po rzucie porusza się o ilość wyrzuconych oczek na kostce. 3.Gre rozpoczyna gracz z największa ilością oczek. 4.Na planszy znajdują się różowe i pomarańczowe pola, jeżeli gracz stanie na takim polu wyciąga kartę z oznaczonego koloru. 5.Pola różowe-zagadki, po udzieleniu poprawnej odpowiedzi gracz porusza się o trzy pola do przodu, jeżeli gracz nie zna odpowiedzi lub udzieli nieprawidłową cofa się o trzy pola. Pola pomarańczowe-żadnych konsekwencji. 6.Wygrywa ten gracz, który pierwszy dojdzie na linie mety.

Omnibus fizyczny a) 11 kart z czarnymi pytaniami (za 1 punkt) Gra zawiera:   a) 11 kart z czarnymi pytaniami (za 1 punkt) b) 2 karty z zielonymi pytaniami (za 2 punkty) c) 1 kartę z pytaniem czerwonym (za 3 punkty) d) okrągłe żetony które są punktami ) Wszystkie karty rozdajemy pomiędzy uczestników zabawy. Po rozdaniu kart zaczynamy grę, rozpoczyna ją osoba która otrzymała ostatnią kartę. Wybiera jedną z kart które otrzymała, po czym osoba siedząca po jej lewej stronie mówi numer od 1 do 7 (w przypadku kart punktowanych podwójnie i karty punktowanej potrójnie od 1 do 3) i odpowiada adekwatnie do otrzymanego pytania(jeżeli odpowie poprawnie otrzymuję żeton jeżeli odpowie błędnie nie otrzymuje punktu). Potem kolejna osoba i następna. Jak każdy odpowie na pytanie z tej kary (oprócz zadającego pytanie) pierwsza osoba siedząca po lewej stronie przejmuje pałeczkę i ona wybiera pytanie ze swoich kart (karta nie morze być użyta w jednej grze dwa lub więcej razy). Gdy zostaną udzielone odpowiedzi na wszystkie pytania, podliczamy punkty. Wygrywa ten kto zbierze najwięcej punktów w ciągu całej gry.

Omnibus fizyczny

Najważniejsze pamiętajcie!!! Uczymy się przez zabawę :P