Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
Program wychowawczy Gimnazjum na rok szkolny 2011/2012 UCZĘ SIĘ ODPOWIEDZIALNOSCI ZA SIEBIE I NNNYCH Rozwój ucznia INTELEKTUALNYPSYCHICZNYSPOŁECZNYFIZYCZNY.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Struktura systemu edukacji w Polsce
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR ŁÓDŹ, ul. PRAUSSA 2
Szkoła Podstawowa nr 238 im. Christo Botewa
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Kolegium Zakonu Pijarów
WITAMY W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH NR 3 Szkoła Podstawowa Gimnazjum Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W MYSZKOWIE.
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
INFORMATOR SP i G SZONOWICE.
TEATR SZKOLNY GIMNAZJUM NR 11 Flying 11 Powstanie teatru i jego zadania Teatr Flying 11 jest teatrem anglojęzycznym. Powstał we wrześniu 2009 z inicjatywy.
Oddział Przedszkolny istnieje w naszej szkole dziewięć lat. Każdego roku przychodzą do nas dzieci, aby wspólnie poznawać otaczający nas świat. Poprzez.
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Doświadczenia szkoły związane z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Z przedszkola do szkoły.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
- dobre rozwiązanie.. Kalendarium Integracji Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na Rzecz Osób z Niedosłuchem. Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na.
Talent jest darem uniwersalnym, ale potrzeba wielkiej odwagi, żeby go wykorzystać. Nie bój się być najlepszy.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Publiczne Gimnazjum nr 2 to szkoła nowoczesna: a korytarze przestronne i słoneczne. sale lekcyjne są jasne i kolorowe.
Tel./fax (0 42)
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Łódź ul. Kruczkowskiego 4 tel/fax: www:
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W MICHAŁOWICACH.
Łódź, ul. Wici 16 tel fax
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi ul. Hufcowa 20A, Łódź, tel facebook: SP 11 Łódź.
Łódź, ul. Minerska 1/3 Gimnazjum nr 23. dwujęzycznej z językiem rosyjskim w której: o nauczysz się języka rosyjskiego od podstaw o poznasz rosyjskie obyczaje.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Ul. Kuźnicka 12 tel. (42) Łódź
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Szkoła Podstawowa nr 45 im.Jana Matejki w Łodzi ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel./fax:
Łódź ul. Kruczkowskiego 4 tel/fax: www:
SZANOWNI UCZNIOWIE ŁÓDŹ Gimnazjum nr 39 im. Juliana Tuwima ul. Królewska 13/15, Łódź tel.(042) SZKÓŁ.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
7 Nawyków – mapa wdrożenia
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Zapis prezentacji:

Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku 2011

I a… II a … III a Przedstawiam Państwu niektóre z podjętych działań i form pracy, które w moim przekonaniu pomagają dzieciom otworzyć się, nabrać pewności siebie, odkrywać i rozwijać swoje talenty i czerpać z tego radość. Dzieci upewniają się, że są niezwykłe, ważne, niepowtarzalne i każde ma inne możliwości – często im to powtarzam.

Organizacja pracy w oddziale integracyjnym Klasa III a liczy 18 uczniów w tym (obecnie) 4 uczniów niepełnosprawnych. Wychowawcami są: Grażyna Bednarska – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej Beata Gajewska – oligofrenopedagog. W ciągu trzech lat edukacji w oddziale byli uczniowie z zaburzeniami zachowania, zespołem Downa, niedowidzeniem i niepełnosprawnością fizyczną. Praca obu nauczycieli polega na współpracy, wzajemnym uzupełnianiu się i wymienności, bez sztywnego podziału zadań.

Lekcje tematyczne poza szkołą pomagają dzieciom otworzyć się, nabrać pewności siebie, rozwijać zainteresowania… Malowanie na szkle, Muzeum Etnograficzne w Oliwie Park Naukowo -Technologiczny Eksperyment w Gdyni Budzę zainteresowanie u dzieci naszym regionem, dumę, że mieszkamy na Kaszubach. Między innymi, w ramach cyklu zajęć „Kaszuby – moja mała Ojczyzna”, zabrałam uczniów na wycieczkę na Kaszuby, a warsztaty plastyczne z tego tematu odbyły się pod kierunkiem twórcy ludowego. Jestem w trakcie tworzenia wystawy o tematyce kaszubskiej (eksponaty dostarczyły dzieci i ich rodzice), umieścimy na niej również wytwory własne uczniów. Park Naukowo - Technologiczny Eksperyment w Gdyni Korty tenisowe w Gdyni Lekcja w Akwarium Gdyńskim

Dodatkowe zajęcia tematyczne… Akademia Filmowa Dbam, by dzieci tworzyły klasową rodzinę. Pamiętamy o sobie cały rok. Na zdjęciu zaznaczamy miejsca, które odwiedziliśmy w czasie wakacji – przyklejamy pocztówki z wakacyjnymi pozdrowieniami, które przysłały do mnie dzieci. Postanowiłam rozwijać zainteresowanie matematyką moich uczniów i prowadzę społecznie zajęcia dla matematycznie uzdolnionych, a w ramach wolontariatu ,,Czytamy razem” usprawniam czytanie w klasie. Efekty już widać! (40 punktów w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym ,,Kangurek” jednego z moich uczniów). Zależy mi na tym, by dzieci posiadały szeroką wiedzę ogólną. Przeprowadziłam cykl lekcji o Chopinie ,, Chopin w naszej klasie”- zakończony testem wiedzy i plakatem (praca zbiorowa) z okazji Roku Chopinowskiego. 3. W dobie filmów wersji 3 –D zainteresowałam dzieci Akademią Filmową ,,Multikina” w Gdyni-program, w którym projekcja filmów dla dzieci poprzedzona jest prelekcją i zajęciami w kinie o różnorodnej tematyce (rodzina, opieka nad zwierzętami, ekologia). 4. Uatrakcyjniam lekcje plastyki zapraszając do klasy artystę malarza p. Jerzego Okonia – dziadka naszej uczennicy, który uczył nas jak cieszyć się i bawić wyobraźnią i przelewać ją na różne materiały - papier , kamień, szkło, pianka. Uczymy się żyć w przyjaźni Tworzymy klasową rodzinę, która pamięta o sobie i wspiera się przez cały rok. Rok Chopinowski

Akademia Gdańskich Lwiątek W soboty poznajemy ciekawe miejsca i muzea Trójmiasta. Jestem lokalnym patriotą i staram się zarazić moją pasją uczniów, zabierając ich w soboty do ciekawych miejsc i muzeów Trójmiasta w ramach Akademii Gdańskich Lwiątek- projektu pod patronatem ministra edukacji i prezydenta Gdańska,. W Akademii biorą udział uczniowie różnych klas z naszej szkoły.

Arteterapia teatrem Zapraszamy do współpracy rodziny uczniów, na zdjęciu dziadek Danieli w roli króla. Dzień rodziny 2011 Uczę w oddziale integracyjnym i szukając ciekawych form i metod w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi, postanowiłam założyć koło teatralne dla naszej klasy. Poprzez działania parateatralne dzieci poznawały trudności wynikające z niepełnosprawności kolegów, uczyły się empatii i akceptacji inności. Uczniowie wystąpili na IX Gdyńskim Przeglądzie Teatralnym ,,My zaczarowani teatrem” w sztuce pt. ,,Księżniczka na groszku”. Zaangażowałam do współpracy rodziców . W tytułowej roli księżniczki wystąpiła uczennica z zesp. Downa (zagrała wspaniale). Zespół teatralny „Przyjaciele z II a” na X Gdyńskim Przeglądzie Teatralnym kinoteatr Grom Gdynia 2011

Program pod patronatem prezydenta Gdyni „Jak żyć w przyjaźni” Moja integracyjna klasa jest bardzo zgrana, zaprzyjaźniona ze sobą i dlatego wzięliśmy udział w programie ,,Jak żyć w przyjaźni” pod patronatem prezydenta Gdyni, gdzie zgłosiłam scenariusze zajęć z dziećmi niepełnosprawnymi. W nagrodę zostaliśmy zaproszeni na film w 3D,,RIO”. Wcześniej odbyły się zajęcia i warsztaty ze szkolnym psychologiem związane z empatią- ,,Poczuj to samo”. Na zdjęciu – redaktorzy okolicznościowej gazetki „Przyjaciele z II a” Program pod patronatem prezydenta Gdyni

Czasami zapraszam do współpracy szkolnego psychologa Zajęcia „poczuj to samo” wspierające integrację grupy klasowej i kształtujące empatię. Dbając o rozwój emocjonalny uczniów zaprosiłam do współpracy psychologa szkolnego, z którym przeprowadziłam zajęcia kształtujące empatię, zrozumienie i akceptację ludzi niepełnosprawnych.

Wycieczki, spacery Wycieczki przyrodnicze Kaszuby, wizyta w młynie Uważam, że integracja grupy to bardzo ważny aspekt edukacji i wychowania, który doskonale można realizować podczas wycieczek, spacerów, gdzie dzieci poznają piękno naszego miasta i regionu. Na zdjęciach wycieczki na kaszubską wieś, do lasu, do Parku Oliwskiego, ulicami Gdyni. Poznajemy nasze rodzinne miasto Park Oliwski

Szkolny konkurs „OMNIBUS JUNIOR SP 23” W ubiegłym roku szkolnym wzięło w nim udział 56 uczniów, I etap i tytuł Omnibusa Juniora wygrali uczniowie mojej klasy. Konkurs ten rozwija zainteresowania ogólne uczniów, poszerza ich wiedzę z wielu dziedzin. Jako organizator szkolnego konkursu OMNIBUS JUNIOR SP 23, zachęcam dzieci do szukania informacji z różnych źródeł, z wielu dziedzin. Udział w Omnibusie jest wielkim przeżyciem dla uczniów. W ubiegłym roku szkolnym wzięło w nim udział 56 uczniów, I etap i tytuł Omnibusa Juniora wygrali uczniowie mojej klasy. Konkurs ten rozwija zainteresowania ogólne uczniów, poszerza ich wiedzę z wielu dziedzin.

Robię to świetnie ! Konkursy recytatorsko-aktorskie w szkole i poza szkołą. Zachęcam dzieci do udziału we WSZYSTKICH KONKURSACH SZKOLNYCH-( a nuż urodzi się talent?) np. czytelniczych, plastycznych, muzycznych, tanecznych i sportowych. Konkursy, które organizuję to: a) Szkolny Konkurs ,,Robię To Świetnie” klas O-III- odpowiednik telewizyjnego programu ,,Mam Talent”- wzięło w nim udział 46 uczniów utalentowanych w wielu dziedzinach. III miejsce zajęła uczennica mojej klasy. b). Szkolny Konkurs Recytatorsko – Aktorski klas O-III ( moja uczennica- II miejsce). Przygotowuję moich uczniów do udziału w konkursach międzyszkolnych, na przykład udział uczennic mojej klasy w konkursie recytatorsko-aktorskim ,,Moja Gdynia” na szczeblu miejskim w Gdyńskiej Szkole Społecznej ( dyplomy i mnóstwo prezentów oraz zdobycie doświadczenia).

„ Policyjna foczka uczy zasad bezpieczeństwa” - finał Inne sukcesy „ Policyjna foczka uczy zasad bezpieczeństwa” - finał Przygotowuję moich uczniów do umiejętności rywalizacji i zasad fair-play w konkurencjach sportowych, plastycznych, muzycznych, testach wiedzy, które wymagają od nich bardzo dużego wysiłku i zaangażowania. Moja klasa doszła do finału miejskiego konkursu ,,Policyjna foczka uczy zasad bezpieczeństwa” pod patronatem komendanta Komendy Miejskiej Policji w Gdyni (6 najlepszych zespołów w Gdyni). W nagrodę pojechaliśmy do Stacji Morskiej w Helu na zajęcia warsztatowe i wizytę w fokarium. Nagrodzeni prymusi

Koncert dla rodziny Na koncercie chwalimy się swoimi talentami i zdobytymi umiejętnościami przed całymi rodzinami. Ponieważ występy dają dzieciom wiele radości i satysfakcji, przygotowuję je do udziału w wielkim KONCERCIE DLA RODZINY ,, granym” corocznie przez klasy młodsze, który licznie gromadzi całe rodziny naszych uczniów oraz wielu gości.

Wigilia klasowa z rodzicami Utrzymuję dobre, serdeczne kontakty z rodzicami uczniów, co wpływa na pozytywne relacje między rodzicami, uczniami i szkołą. Zapraszam do udziału w życiu klasy i szkoły rodziców i dziadków moich uczniów. Rodzice mają zaufanie do wybranych przeze mnie form i metod pracy , uważając je za dobre dla rozwoju swoich dzieci. Mam satysfakcję, że moi dorośli uczniowie, którzy zostali już rodzicami, powierzają mi swoje własne dzieci, zapisując je do mojej klasy. Doceniając moją pracę, uczniowie klasy III a oraz szóstych, wraz z rodzicami, zgłosili moją kandydaturę do konkursu ,,NAUCZYCIEL ROKU 2011” wraz z uzasadnieniem, a kapituła konkursowa spośród 200 kandydatów przyznała mi ten zaszczytny tytuł.

,,COMENIUS -muzyka bez granic”, Po mojej wizycie w Szkocji, w ramach europejskiego projektu ,,Comenius – muzyka bez granic”, w którym nauczyciele z Niemiec, Grecji, Szkocji i Polski poznawali kulturę tych państw i wymieniali się doświadczeniami, wykorzystałam wiele pomysłów szkockich szkół, między innymi na drzwiach naszej sali-jako jej gospodarze- umieściliśmy autoportrety, nagrywaliśmy nasze zabawy ruchowe ze śpiewem dla szkockich rówieśników i sami znamy te zabawy w języku angielskim i greckim. Wykonaliśmy gazetki na temat państw – uczestników projektu. Było to niezwykłe, niezapomniane przeżycie dla dzieci i pracowników szkoły. Trwają prace przygotowawcze do udziału w nowym projekcie unijnym. Dzieci poznały gry i zabawy rówieśników z innych krajów i potrafią też bawić się w języku angielskim i greckim.

Dziękuję za uwagę! Projekt kartki świątecznej rozsyłanej do uczniów naszej klasy w grudniu 2010 roku. Pokazałam państwu niektóre formy pracy z naszymi dziećmi. Postawiłam na zachęcanie ich do rozwijania zainteresowań i odnalezienia tego, w czym są dobre, poprzez pokazywanie dzieciom wielu możliwości z różnych dziedzin ( a nóż urodzi się talent?). Będzie mi bardzo miło, jeżeli zechcą Państwo poświęcić swój czas i obejrzeć prezentację w całości, (ponownie). Będzie ona dostępna na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Gdańsku.