Fazy odziaływania na dziecko trudne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Advertisements

Przeciwdziałanie przemocy domowej
Jakub Śpiewak Fundacja Kidprotect.pl
Program Bezpieczeństwo w sieci
informacje i wskazówki dla rodziców
Co zrobić, aby być bezpiecznym?
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Wykonał : Jakub Świątkowski
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
Rozwój emocjonalny dziecka w okresie późnego dzieciństwa
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
CO TRZEBA WIEDZIEĆ ? ALKOHOL,NARKOTYKI, NIKOTYNIZM
Jak bezpiecznie korzystać
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
realizacja VIII punktu
Senior Life Coaching Czy starych drzew się nie przesadza?
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Czy jesteś osobą otwartą?
Strategia komunikacyjna dla programu profilaktycznego „Nie uciekaj”
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
Czy to już uzależnienie?
WOLNOŚĆ OD ALKOHOLU.
Życie nastolatka.
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
STOP – przemocy i agresji
Janusz Korczak.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Procedury postępowania wobec nieletnich uczniów
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
przypadku prześladowania
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Pomorskie Centrum Psychoedukacji, Diagnozy i Terapii w Gdańsku
Co to jest samotność? Samotność to stan emocjonalny człowieka wynikający najczęściej z braku pozytywnych relacji z innymi osobami.
Projekt "Transgraniczne Centrum Wsparcia Rynku Pracy" realizowany jest przy pomocy finansowej Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej.
Postawa wychowawcza rodzica wobec przypadków przemocy i agresji
Problemy współczesnej młodzieży
Dzieci nie ryby głos mają i swoje prawa dobrze znają !!!
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Porozmawiajmy o silnych i słabych, czyli: * w sieci pozytywnych powiązań i * w sieci negatywnych powiązań Jak wiedza i doświadczenie pozwalają zrozumieć.
Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 2 w Iławie CZYTANIE KSIĄŻEK W BIBLIOTECE SZKOLNEJ.
Mgr. Magdalena Lacek. adres internetowy Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II Zakładka dla rodziców:
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
nowy niebezpieczny trend
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
Szkoła bez przemocy.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Lepszy internet zależy od Ciebie!
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
KOMPUTER – JEGO JASNE I CIEMNE STRONY
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Razem przeciw dopalaczom Paula Lutowska, 16 lat Liceum Ogólnokształcące im. T. Kotarbińskiego w Sępólnie Krajeńskim, ul. Młyńska 42 Sępólno Krajeńskie.
Uzależnienie od komputera, telewizji i komórki.. Prezentacja przygotowana przez klasę V c z wychowawczynią.
Opracowanie: Hanna Głos, Jolanta Jurkowska.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Bezpieczni w e-świecie
Przeciwdziałanie narkomanii
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Szkoła Promująca Zdrowie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Zagrożenia, na jakie narażone są dzieci w Internecie:
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Zapis prezentacji:

Fazy odziaływania na dziecko trudne

Faza uprzedzająca Wszystkie działania profilaktyczne Tworzenie dla dziecka programu rozwoju Budowanie relacji Organizowanie dziecku czasu Wejście w świat dziecka

Odpowiedź na pytania! Jakie książki czyta twoje dziecko? (konkretnie wymień tytuły) Na jakim filmie był ostatnio z przyjaciółmi? Wymień imiona trzech kolegów i koleżanek i powiedz coś o ich rodzinach… Z kim twoje dziecko rozmawia w Internecie? Dlaczego chce, posiadać takie, a nie inne rzeczy? Czy zawsze wiesz gdzie wychodzi i co robi? Z kim twoje dziecko siedzi w ławce? (szkoła)

Faza wstępna Symptomy pokazujące, że z dzieckiem dzieje się coś niewłaściwego Nie zawsze jest to powód do wielkiej troski i działania Sprawa dotyczy relacji ponieważ dziecko ucieka od rodzica

Ucieczka – objawy - dom Wywołuje rodzinne kłótnie i niesnaski Wraca do domu po wyznaczonym czasie Przestaje wypełniać domowe obowiązki Wymyka się z domu i nie mówi gdzie Zostaje na noc np. u koleżanki Łamie ustalone zasady Ukrywa przed rodzicami swoje działania

Ucieczka – objawy - dom 8. Kategorycznie odmawia odwiedzin rodziny 9. Nie chce jeść posiłków z rodziną 10. Izoluje się w swoim pokoju 11. Nie informuje o szkole 12. Manipuluje rodzicami 13. Łatwo wybucha gniewem 14. Staje się bardziej agresywne

Ucieczka – objawy - dom 15. Okazuje coraz większą wrogość 16. Jest zgryźliwe, ponure i milczące 17. Składa i łamie obietnice 18. Poprawia swoje zachowanie (na moment) 19. Nie słucha rodziców 20. Nie przyprowadza przyjaciół do domu

Faza oceny Logika słoika W pierwszej fazie oceniać problem, a nie jego skutki Należy pamiętać, że każdy upadek posiada swoją historię

Faza zrozumienia OBSZAR UPADKIU OBSZAR PROBLEMU Narkotyki Seks Pornografia Alkohol Internet Homoseksualizm Negatywne oceny Inne Problem rozwojowe Problemy w szkole Brak relacji Problemy z rówieśnikami Toksyczne relacje Zakochanie

Faza działania DZIAŁANIE MA BYĆ Niewyprzedzające (tzn. nie można dziecko podsuwać negatywnych dróg Przemyślane Dostosowane do percepcji dziecka Bez emocji negatywnych (rodzic) Odwołujące się do konkretów Kończące się na umowie opartej na konkretach Zmiany należy sprawdzić (zasada wierzę, ale sprawdzam) Nie bojące się konfrontacji (zmiana może dotyczyć dziecka, ale także rodzica)

Faza wspierająca WSPARCIE SOFT WSPARCIE HARD Pedagog szkolny Przyjaciele Psycholog Terapia Ośrodki leczenia uzależnień Policja Kurator Domy zamknięte Poprawczak Sąd Rodzinny