Paweł Surma Hubert Gryczka Rafał Zmudziński Łukasz Jankowski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompatybilność grzejników niskotemperaturowych z pompami ciepła
Advertisements

REALIZACJA PROJEKTU OZE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 W ZBĄSZYNIU
Podstawy termodynamiki
ŚWIATŁO.
Dyfuzja w jabłku.
Doświadczenie z wodą i atramentem
Sposoby cieplnego przepływu energii
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
POWIETRZE I JEGO TAJEMNICE
Efekt cieplarniany.
TERMODYNAMIKA.
TOLERANCJA EKOLOGICZNA
Radiatory Wentylatory Obudowy Żarówki Oprawy
Uroczystość wręczenia nagród uczniom Publicznego Gimnazjum nr 5 im
Woda i roztwory wodne. Spis treści Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie.
Jak oszczędzać energię?
Zjawiska fizyczne w gastronomii
PREZENTUJE NOWY BLOCZEK TYPU „WPUST-WPUST” W ENERGOOSZCZĘDNYM SYSTEMIE
UCIEKAJĄCE CIEPŁO „DETEKTYWI” NA TROPIE
Platforma E-learningowa
1.
Analiza techniczno-ekonomiczna projektów OZE w programie RETScreen
Laddomat 21 System akumulacyjny współpracujący z kotłem opalanym drewnem Rys.1 Kocioł opalany drewnem podłączony jest do... …zbiornika akumulacyjnego z.
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
DOMY PASYWNE.
Zespół Szkół Zawodowych im. Powstańców Wielkopolskich w Gostyniu
DUŻA MOC MAŁEJ ŚWIECZKI
Badanie termoizolacji szkoły
Karolina Stolarczyk I LO im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Klasa If
Kolektory słoneczne.
BIOLOGIA Efekt cieplarniany.
TERMICZNA LISTWA PANELOWA
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Gdzie ucieka ciepło z budynku?
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Promieniowanie Cieplne
Cieplny przepływ energii
Autor: dr inż. Karol Plesiński
Witajcie! Nazywam się profesor Dźwięczek. Tematem dzisiejszej lekcji jest dźwięk, a dokładniej jego prędkość. Jak powszechnie wiadomo, w powietrzu rozchodzi.
Czym jest ciepło? Dlaczego w ubraniach jest nam cieplej?
Doświadczenie Pomiar prędkości dźwięku
Metabolizm i produkty przemiany materii
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
TERMODYNAMIKA – PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI Magdalena Staszel
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Tabletki musujące ciepła woda elementy kotła parowego z rurkami.
Doświadczenie z atramentem
BARTEK KOSIŃSKI klasa III E
Skraplanie.
Most Cieczy W dwóch stykających się zlewkach znajduje się ciecz (np. woda dejonizowana). Po przyłożeniu wysokiego napięcia między cieczą w jednej i w drugiej.
płytka Petriego termometr ciepła woda 1. Połóż termometr na płytce Petriego. Zanotuj jaką wskazuje temperaturę i zamknij wieczko.
Jak spełnić wymogi certyfikatu energooszczędności
Druga zasada termodynamiki
Ciepło właściwe Ciepło właściwe informuje o Ilości ciepła jaką trzeba dostarczyć do jednostki masy ciała, aby spowodować przyrost temperatury o jedną.
Właściwości ciał stałych, cieczy i gazów
ANGELINA GIŻA. Każdy zachwyca się kolorami towarzyszącymi wschodom i zachodom słońca; każdy widział, choć raz w życiu, tęczę. Czy zastanawiałeś się, dlaczego.
Ogień !.
Temat: Termiczne i nietermiczne źródła światła
TESTTEST Sprawdź swoją wiedzę przed przystąpieniem do zadań praktycznych Energooszczędna renowacja historycznych budynków ROZPOCZNIJ TEST.
Zasady budowy układu hydraulicznego
Przygotowała; Alicja Kiołbasa
„Trzymaj ciepło” II edycja Program bezpłatnych badań termowizyjnych budynków w Poznaniu –
Konwekcja. Definicja  Konwekcja – proces przekazywania ciepła związany z makroskopowym ruchem materii w płynie; gazie, cieczy bądź plazmie, np. powietrzu,
Metody pomiaru temperatury Monika Krawiecka GiG I mgr, gr I Kraków,
1.
Dziura ozonowa Milena Kubiczek 1aG.
Czyste rozwiązanie Kocioł na zgazowanie drewna
Smog, efekt cieplarniany i dziura ozonowa
Zapis prezentacji:

WYKORZYSTANIE KAMERY TERMOWIZYJNEJ DO SPRAWDZENIA EFEKTÓW TERMOIZOLACJI BUDYNKÓW ZSP W CHODZIEŻY Paweł Surma Hubert Gryczka Rafał Zmudziński Łukasz Jankowski Michalina Bidzińska Kajetan Kluska Magdalena Przybylska Patryk Wiszniewski Kacper Wachowiak Gracjan Bielecki Matełusz Kołak Aleksander Borowiec Kamil Michor Patryk Skrzypek

Okno na II piętrze Miejsce, w którym się znajdujemy zostało oznaczone czerwoną kropką. Jesteśmy na II piętrze naprzeciw wejścia do Sali nr 209.

Okno na II piętrze Na zdjęciu zrobionym kamerą termowizyjną możemy zauważyć miejsca gdzie występują znaczne straty ciepła. Możemy również zauważyć odbicie lamp które również emitują chaotyczny ruch cząsteczek jakim jest ciepło.

Element grzewczy Element grzewczy który również został oznaczony czerwonym polem umieszczony jest pod oknem przed salą 209.

Element grzewczy na przeciw Sali nr 209. Na zamieszczonym zdjęciu widzimy właściwości ciepła. Ciepło zawsze unosi się do góry. Powietrze, które zbliża się do grzejnika zostaje przez niego ogrzane i unosi się do góry wypierając zimne powietrze ku dołowi. Widzimy również jak zasilany jest zamieszczony element, górny przewód ma wyższą temperaturę co świadczy o tym, ze jest przewodem doprowadzającym ciecz ogrzaną w kotle. Dolny natomiast doprowadza ciecz, która oddała swoją energię cieplną do kotła by ją ponownie ogrzać .

W tym przypadku możemy bardzo wyraźnie zaobserwować poszczególne miejsca, które są nie szczelne oraz gdzie zimne powietrze z zewnątrz wkrada się do środka budynku. Obserwujemy również jak zastosowanie wolnej przestrzeni wypełnionej gazem powoduje zatrzymanie większej ilości ciepła w wewnątrz. Wnioskujemy więc, ze powietrze także jest izolatorem. Czerwone pole świadczy o bardzo dużej ilości zatrzymanego ciepła w wewnątrz, energia ta zostaje zachowana po przez odbicie się od izolatora po drugiej stronie muru. Tym izolatorem jest styropian.

W tym momencie przenieśliśmy się na zewnątrz budynku szkolnego W tym momencie przenieśliśmy się na zewnątrz budynku szkolnego. Na zdjęciu możemy zaobserwować, gdzie są największe utraty ciepła. Czerwone miejsca wskazują na bardzo dużą emisję ciepła, które w przypadku okien wydobywa się przy połączeniach dwóch elementów uszczelnionych uszczelką. Uszczelnienie to nie do końca spełnia swoją funkcję. Osadzona tam okna również nie dokładnie zatrzymują ciepło w budynku. Niebieskie strzałki wskazują miejsca, w których styropian został przytwierdzony do ściany. Wnioskujemy, że kołki te nie są tak dobrym izolatorem jak styropian.

Przedstawiany obraz pokazuje nam bardzo dobrą izolacje wykonaną z styropianu . Jedyne straty, które tu możemy dostrzec to straty przy połączeniach ramy i skrzydła okna.

Przeprowadziliśmy pewne doświadczenie, które maiło na celu pokazać nam wszystkim ze ciepło jest wstanie przechodzić z jednego ciała na drugie. Napełniliśmy kubek gorącą wodą, po chwili porcelanowy kubek przejął część energii cieplnej od wrzątku. Następnie przestawialiśmy kubek w trzy różne położenia. Nie sposób zauważyć w gdzie przestawialiśmy kubek. Obserwujemy inne zabarwienie, widoczne tylko przez kamerę termowizyjną. Wnioskując ciepło potrafi przechodzić z jednego ciała na drugie.

W tym przypadku widzimy budynek, który nie jest zaizolowany warstwą styropianu. Możemy dostrzec więc bardzo duże straty ciepła. Najbardziej czerwone miejsca wskazują na zamieszczone po drugiej stronie elementy grzewcze. Widzimy znaczną różnice pomiędzy budynkiem zaizolowanym a niezaizolowanym, w ocieplonym nie występują tak duże straty czego nie można powiedzieć o murze, do którego nie została przytwierdzona izolacja.

WNIOSKI: - Zarówno sposób wykonania i skuteczność termoizolacji obiektów szkolnych oceniamy pozytywnie, Mostki termiczne zauważane na połączeniu okien ze ścianą jest efektem niewłaściwego osadzenia okien, - Na zdjęciach porównujących ściany z izolacją termiczna i bez wyraźnie widać bardzo duże straty ciepła .

DZIĘKUJEY ZA UWAGĘ