jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów, nasze pomysły i dobre praktyki.
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Udział uczniów i rodziców w procesie podejmowania decyzji w szkole
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
CHORWACJA.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Debata na temat szkolnej demokracji i samorządności.
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
SAMORZĄDNOŚĆ W NASZEJ SZKOLE
Od bierności ku aktywności,
SAMORZĄD SZKOLNY W PIGUŁCE..
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
TIMELINE PRELOADER YEAR 2012 SUMMER SPRING WINTER AUTUMN Go ahead and replace it with your own text. This is an example text. AUTUMN.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
DEBATA Po co nam samorząd?. Według nas: Działalność na rzecz szkoły i uczniów Reprezentowanie głosów uczniów.
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Nasz samorząd szkolny – założenia a rzeczywistość
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Spis treści: Co to jest samorząd uczniowski??
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Demokracja Demokracja – system rządów (reżim polityczny, ustrój polityczny) i forma sprawowania władzy, w których źródło władzy stanowi wola większości.
Kwiecień 2014 r. Debata.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Samorząd Uczniowski.
 ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
Zaangażowanie uczniów w demokrację i samorządność szkolną, czyli nauka demokracji i obywatelskiego działania Projekt Marcina Kaczmarka i Michała Wieczorka.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Serdecznie witamy:  Pana Jerzego Soskę burmistrza Miasta i Gminy Zakliczyn, byłego dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie  Pana Józefa.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Demokracja.
Władze samorządowe w naszej szkole
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Demokracja.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
SZKOŁA DEMOKRACJI.
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Sesja XVIII Sandra Masłowska Przemysław Paszowski III Liceum Ogólnokształcące Im. Cypriana Kamila Norwida.
Nie tylko wybory… Jak m ł odzi ludzie mog ą wp ł ywa ć na rzeczywisto ść i aktywnie uczestniczy ć w demokracji?
DEBATA Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Jak działa demokracja w szkole?
Nasza „mała” demokracja
Instytucje demokratyczne w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Szkoła demokracji, czyli jak pomóc sobie i innym. XX Liceum Ogólnokształcące im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego – szkołą demokracji.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
DEBATA KODEKS 2.0.
Zapis prezentacji:

jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich W ramach projektu XVIII sesji sejmu dzieci i młodzieży

Demokracja Ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.

Demokracja ateńska Trwała od początków VI do połowy IV wieku p.n.e.: -rządy większości -rotacyjność urzędów -decydowali pełnoprawni obywatele płci męskiej

Demokracja ateńska

Samorząd uczniowski Owa instytucja w założeniu powinna: -dawać uczniom udział w decydowaniu -współuczestniczyć w zarządzaniu szkołą -mieć wpływ na decyzje dyrekcji -reprezentować uczniów

W pażdzierniku uczniowie naszej szkoły wybieralją swój parlament.

Parlament w czasie swoich posiedzeń omawia najważniejsze dla uczniów problemy szkoły. Demokracja?

Wydarzenia w życiu szkoły. Parlament współorganizuje ważne Wydarzenia w życiu szkoły.

Wydarzenia poważne i …

…i zabawne.

Uczniowie naszej szkoły uczestniczą w obradach MRMG.

Odpowiedzialność za własny wybór i podjęte decyzje Demokracja to… Samodzielność Wolność jednostki Odpowiedzialność za własny wybór i podjęte decyzje

Wady demokracji

Wady demokracji

demokratyczna dyrekcja Jaka powinna być demokratyczna dyrekcja? Dominują w niej demokratyczne zasady i metody działania- każdy w gronie pedagogicznym ma jeden głos z dyrektorem włącznie Panują tam konkretne metody pracy są wyraźnie inne od sposobów pracy innych szkół

jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich W ramach projektu XVIII sesji sejmu dzieci i młodzieży

Udział uczniów i nauczycieli w procesie decyzyjnym zarządzania szkoła

Współpraca między poszczególnymi grupami z naciskiem na debatę i powszechne uczestnictwo

Równe prawa w szkole

Samorządy uczniowskie oparte na dyskusji i wyrażaniu poglądów

Zachęcanie uczniów do podejmowania inicjatywy

Przekazywanie informacji na temat szkoły i jej działań wszystkim zainteresowanym stronom

Poznanie i przestrzeganie własnych praw i obowiązków

autorzy: Maciej Milewski klasa II e Kamil Kitkowski klasa II e Źródła: pl.wikipedia.org/wiki/Demokracja http://felicja.com.pl/wp-content/uploads/2007/11/demokracja-atenska.pdf www.gim3gda.pl