CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słowo wstępu… Od stycznia 2010 roku Przedszkole Miejskie nr 40 w Rudzie Śląskiej po raz pierwszy przystąpiło do realizacji programu przedszkolnej edukacji.
Advertisements

Znaki informacyjne.
Wolność oddechu 1 Badanie skuteczności programu edukacyjnego p.t. Wolność Oddechu.
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
"Czyste powietrze wokół nas"
PROGRAM PRZEDSZKOLNEJ EDUKACJI ANTYTYTONIOWEJ
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Oddział przedszkolny dzieci 3-5-letnich w Korytkowie Dużym marzec 2011.
Pytania konkursowe.
PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Sprawozdanie z realizacji programu antynikotynowego
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Profilaktyka i promocja zdrowia w roku szkolnym 2012/2013
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 2 W ZAMOŚCIU
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
Program Przedszkolnej Edukacji Antytytoniowej
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
„Czyste Powietrze Wokół Nas”
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
PROBLEM PALENIA TYTONIU W POLSCE
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
CELE GŁÓWNE PROGRAMU: Wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy. Zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
"CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS".
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Podsumowanie realizacji programu profilaktyki palenia tytoniu
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
r. Białystok.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Program edukacji antytytoniowej „Nie pal przy mnie, proszę”
Programy profilaktyczne realizowane w Zespole Szkół w Sarzynie w roku szkolnym 2016/2017 w ramach współpracy z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym.
r. Białystok.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Program szkolnej Edukacji Antytytoniowej „CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS”
Program przedszkolnej edukacji antytytoniowej
Zapis prezentacji:

CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS Program Przedszkolnej Edukacji Antytytoniowej Zespół Szkoły i Przedszkola im. Marii Konopnickiej w Olszówce

Opis programu Ogólnopolski Przedszkolny Program Edukacji Antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas“ został zrealizowany w Zespole Szkoły i Przedszkola im. Marii Konopnickiej w Olszówce w dniach od 20.09.2013 do 13.12.2013 r. W programie brało udział łącznie 39 dzieci: Przedszkole kl. 0: 23 dzieci Oddział Przedszkolny: 16 dzieci Koordynatorem programu była mgr Monika Piwko-Bieniek, pedagog szkolny Organizatorami przedstawienia dla rodziców pt. „Mamo, Tato – nie pal przy mnie!” były Iwona Kubińska oraz mgr Justyna Majewska 2

Cele programu wybrane do realizacji w roku szkolnym 2013/2014 Wykształcenie umiejętności rozpoznawania różnych dymów, „wydobycie” dymu papierosowego. Zwiększenie wrażliwości dzieci na szkodliwość dymu papierosowego. Zwiększenie wiedzy na temat skutków palenia papierosów. 3

Informacja o realizacji programu Rodzice dzieci zostali powiadomieni o realizacji programu: na spotkaniu rodzicielskim poprzez ogłoszenie na drzwiach wejściowych do szkoły oraz w oddziale przedszkolnym 4

Scenariusze zajęć dla dzieci Zajęcia I. RÓŻNE ŹRÓDŁA DYMU Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU TYTONIOWEGO? Przedstawienie dla rodziców „Mamo, tato – nie pal!“ Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców pt. „Plakat- miejsca, których nie wolno palić” 5

1. Zajęcia I. RÓŻNE ŹRÓDŁA DYMU Zajęcia odbyły się dnia 20.09.2013. W ramach tych zajęć planowana była wycieczka po okolicy. Jednak ze względu na duża liczbę dzieci w oddziale przedszkolnym wycieczka została zamieniona na pokaz w Power Point. Podczas prezentacji zostały omówione różne źródła dymu, w tym dymu papierosowego. 6

2. Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Zajęcia odbyły się dnia 27.09.2013. Celem zajęć było zwiększenie wiedzy dziecka w zakresie: zlokalizowania różnych źródeł dymów określenia różnych rodzajów dymów określenia przyczyn wydobywania się dymów 7

2. Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Rysowanie w grupach różnych źródeł dymu 8

2. Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Rysowanie w grupach różnych źródeł dymu 9

Rysowanie w grupach różnych źródeł dymu 2. Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Rysowanie w grupach różnych źródeł dymu

Rysowanie w grupach różnych źródeł dymu 2. Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Rysowanie w grupach różnych źródeł dymu 11

Rysowanie w grupach różnych źródeł dymu 2. Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Rysowanie w grupach różnych źródeł dymu

Rysowanie w grupach różnych źródeł dymu 2. Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Rysowanie w grupach różnych źródeł dymu 13

Rysowanie w grupach różnych źródeł dymu 2. Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Rysowanie w grupach różnych źródeł dymu

Galeria rysunków dzieci pt, „Różne źródła dymu“ 2. Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Galeria rysunków dzieci pt, „Różne źródła dymu“ 15

3. Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Celem zajęć było zwiększenie wiedzy na temat szkodliwości dymu papierosowego. Zapachy przyjemne Zapachy nieprzyjemne Zdjęcie: http://pl.123rf.com/photo_13850945_wiosenne-kwiaty-w-ogrodzie.html Zdjęcie: http://deluxe.trojmiasto.pl

Galeria rysunków 6-latków pt. „Pachnące powietrze i wesołe motyle” 3. Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Galeria rysunków 6-latków pt. „Pachnące powietrze i wesołe motyle”

Galeria rysunków 6-latków pt. „Pachnące powietrze i wesołe motyle” 3. Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Galeria rysunków 6-latków pt. „Pachnące powietrze i wesołe motyle”

Dzieci słuchają historyjki o Dinusiu, który jechał pociągiem z mamą. 4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Dzieci słuchają historyjki o Dinusiu, który jechał pociągiem z mamą.

Dzieci słuchają historyjki o Dinusiu, który jechał pociągiem z mamą. 4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Dzieci słuchają historyjki o Dinusiu, który jechał pociągiem z mamą.

4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Dzieci demonstrują samopoczucie Dinusia w wagonie dla palących: kaszlą, kichają, robią kwaśne miny.

4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Dzieci demonstrują samopoczucie Dinusia w wagonie dla palących: kaszlą, kichają, robią kwaśne miny.

4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Zabawa dzieci z grupy pięciolatków przy piosence „Jedzie pociąg z daleka“

4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Dzieci w grupie 5-latków kolorują Dinusia.

4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Dzieci w grupie 5-latków kolorują Dinusia.

4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Przedszkolaki z breloczkami z wizerunkiem Dinusia

4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Wystawa rysunków „Rodzina Dinusia“

Zabawa kl. 0 przy piosence „Jedzie pociąg z daleka“ 4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Zabawa kl. 0 przy piosence „Jedzie pociąg z daleka“

Zabawa kl. 0 przy piosence „Jedzie pociąg z daleka“ 4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Zabawa kl. 0 przy piosence „Jedzie pociąg z daleka“

5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO? Celem zajęć był wzrost kompetencji dzieci w zakresie umiejętności: zachowania się, gdy znajdują się w zadymionych pomieszczeniach radzenia sobie w sytuacjach, kiedy inni palą papierosy 30

Rodzaje tabliczek z zakazem palenia 5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO? Rodzaje tabliczek z zakazem palenia 31

Dzieci z pokolorowanymi przez siebie tabliczkami z zakazem palenia 5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO? Dzieci z pokolorowanymi przez siebie tabliczkami z zakazem palenia

5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO?

6. Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!” Przedstawienie pt. „Mamo, tato – nie pal!” odbyło się dnia 13.12.2013. Przygotowały je pani Iwona Kubińska oraz pani Justyna Majewska. 34

6. Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!” 35

6. Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!”

6. Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!”

6. Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!”

6. Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!”

7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców – „Plakat - miejsca, w których nie wolno palić”

7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców – „Plakat - miejsca, w których nie wolno palić”

7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców

7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców

7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców

7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców

Prezentacja prac z rodzicami 7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Prezentacja prac z rodzicami

7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Prezentacja prac

Prezentacja prac z rodzicami 7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Prezentacja prac z rodzicami 48

Prezentacja prac z rodzicami 7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Prezentacja prac z rodzicami 49

Prezentacja prac z rodzicami 7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Prezentacja prac z rodzicami

Prezentacja prac z rodzicami 7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Prezentacja prac z rodzicami

Prezentacja prac z rodzicami 7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Prezentacja prac z rodzicami

Prezentacja prac z rodzicami 7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Prezentacja prac z rodzicami 53

Prezentacja prac z rodzicami 7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Prezentacja prac z rodzicami 54

Prezentacja prac z rodzicami 7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Prezentacja prac z rodzicami

Prezentacja prac z rodzicami 7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Prezentacja prac z rodzicami

Prezentacja prac z rodzicami 7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Prezentacja prac z rodzicami

7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Wystawa prac dzieci 58

7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Wystawa prac dzieci 59

7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Wystawa prac dzieci 60

7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Wystawa prac dzieci 61

7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Wystawa prac dzieci 62

7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Wystawa prac dzieci 63

7. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców Wystawa prac dzieci 64

Podsumowanie realizacji programu w roku szkolnym 2013/2014 W programie brało udział łącznie 39 dzieci. Warsztaty były realizowane w dniach od 20.10.2013 do 13.12.2013 r. w oddziale przedszkolnym. Program koordynowała pedagog szkolny mgr Monika Piwko-Bieniek. Najmłodsza grupa przedszkolaków wystąpiła w przedstawieniu pt. „ Mamo, tato nie pal proszę!”. Przedstawienie przygotowały pani Iwona Kubińska oraz pani mgr Justyna Majewska. Dzieci bardzo chętnie i z dużym zapałem uczestniczyły w zajęciach. Przedszkolakom bardzo podobały się breloczki programu zielony „Dinek” oraz piosenka o dinozaurze. 65

Podsumowanie realizacji programu w roku szkolnym 2013/2014 8. Przedszkolaki nabyły dużo nowych wiadomości na temat szkodliwości wdychania dymu papierosowego oraz skutków palenia papierosów. 9. Dzieci wykształciły umiejętność rozpoznawania różnych źródeł dymu, w szczególności dymu papierosowego. 10. Przedszkolaki często poruszały problem szkodliwości palenia i wdychania dymu papierosowego podczas rozmów z rodzicami w domu, namawiały swoich opiekunów do zaprzestania palenia. 66

Dziękuję za uwagę Pedagog szkolny i koordynator programu mgr Monika Piwko-Bieniek